20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21428 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #60 på: 02. Nov. 2005, 17:09 »
Sitat fra: "Souey"
Sitat fra: "Mushans"
Villa er da en av europas beste spisser.. Kluivert har vel hatt problemer i starten, men har vært giftig i kampene han har spilt. Luque er kjøpt inn som venstreving. Du kan ikke mene at vi kun har N`Zogbia som alternativ på venstre. Owen ja, men jeg renger med at han er kjøpt inn for å erstatte Bellamy, men slik det er blitt nå er han kjøpt inn for å erstatte både Kluivert og Bellamy...

Beste Newcastle-stall noensinne? HAHAHA, derfor vi akkurat har sneket oss inn på topp 10 da? Og er allerede ute av Intertoto-cupen? Laget under Keegan og Robson var langt sterkere...

Luque er kjøpt inn som kantspiller ja, men poenget er at han også kan brukes som spiss om vi får problemer der. Dessuten er vel ikke Zog det eneste alternativet på venstrekanten. Dyer kan bekle venstrekanten greit, noe vi så mot W.B.A sist.

Ja, dette er den beste Newcastle stallen på mange år. Til din opplysning så røk Robson sitt lag i 01/02 (sesongen hvor vi kvalifiserte oss for CL) også ut av intertoto cupen.

Du mener vi altså har tidens beste stall uten sikkelige back-up på midtbanen og på spissplass? Den skal du få forklare meg..  Hva er det som tilsier at du skal kunne utfordre om seriegull i år? Det gjorde vi i 01\02.. Robson var som Joakim var innepå en ekspert til å få laget til å fungere sammen. Han fikk en Robert til å levere varene og han fikk Bellamy til å skape uroen har var så kjent for.

Souness har fått inn noen sikkelige spillere, nå er det bare på tide at en sikkelig manager får lov til å trene spillerne!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #61 på: 02. Nov. 2005, 17:29 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Joakim"
Ja, vi røk ut av semien av Intertoto under Robson også, men det skjuler ikke det faktum at Robson fikk det aller aller beste ut av sine spillere i hjemlig serie i stedenfor i europa. Dermed ble det fjerdeplass. Under Robson hadde vi et bedre LAG. Nå har vi bedre enkeltspillere. Det er enkeltspillerne som kan redde denne sesongen for oss, men hele laget må bidra like mye skal vi nå topp 5. Det har vi ingen mulighet til med Greame Souness som manager. Han er nemlig også mer opptatt av enkeltindividers ekstraordinære ferdigheter, fremfor lagets kollektive ferdigheter.

For guds skyld. Her er jeg så forbanna uenig med deg. Lenge siden Newcastle var så ekstremt United som det er nå. Da Souness overtok var Newcastle Ununited. Nå spiller vi som et lag, det er samhold i gruppa, vi slipper slike megakødder som Bellamy og Roberts oppførsel og evne til å tenke på seg selv fremfor laget. Noe av det viktigste Souness har gjort er å gjøre Newcastle til et fotballag fremfor å ta hensyn til egosentriske møkkamenn som Bellamy/Robert.

Du har rett i at det er større synlig samhold i denne gruppa enn tidligere. Men vi spilte mer som et lag enn tidligere. Vi hadde en bedre plan og taktikk over spillet. Alle bidrar så godt de kan. Det er ikke noen som sluntrer unna, og samholdet er bra. Men vi spilte bedre som et lag tidligere. Vi har et bedre lag nå, men oppnår dårligere resultater.
Toon, Toon,
Black and white army

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #62 på: 02. Nov. 2005, 17:39 »
Det er ganske opplagt at vi spilte langt bedre fotball før enn vi gjør nå.. Robson var en trener, en taktikker og en manager med nase for unge talenter, men han var nok som Mourinho har uttalt litt for opptatt av den offensive biten av spillet kontra defensiv trygghet. En av grunnen til at vi ikke vant noe under Sir Bobby var nok at vi sendte alle mann i angrep og at han var uheldig med skader på Woody.

Souness er en trener som er enormt respektert blant spillerne og har et navn, som Robson og Keegan, som gjør at vi trekker til oss spillere. Souness har nok bygd et lag bestående av folk som kanskje ikke syter litt utenom banen, men på banen har han laget et middelmådiglag bestående av klassespillere!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 02. Nov. 2005, 17:51 »
Vi har et lag  bestående av klassespillere, men i 90% av kampene har 30-50% prosent av disse vært ute. Everton, Birmingham, Arsenal og  Man Utd sliter også med skader. Alle skjønner at de ville vært langt høyere på tabellen om de hadde vært mer heldige med på skadefronten. Å skylde managerene til lagene blir helt feil.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #64 på: 02. Nov. 2005, 17:56 »
Skader er en del av fotballen. Hvor mange av disse skadene har kommet i kamp? Kanskje Souness bør sette seg ned å se på hvordan han trener. Han skylder på underlaget, og det kan vare noe i dette siden også Robson hadde mange skader. Dog kom ikke Robson på 14. plass til tross for at han skader på en mengde støttespillere som f. eks Woody.

Det er synd at klubben etter over et år med Souness i sjefstolen ikke ser at dette fører oss ned i et både sportslig og økonomisk helvete. Souness har teften med å få gode spillere til klubben, men hva hjelper dette når han ikke har evnen til å dem til å spille sammen!

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #65 på: 02. Nov. 2005, 18:23 »
Har han ikke evnen til å få de til å spille sammen? Så du 2 omg mot WBA?

Jeg har heller ikke sett ett skikkelig spillemønster før for ett par dager siden. Men nå som jeg har sett det, ser det veldig bra ut i mine øyne.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 02. Nov. 2005, 18:24 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Mushans : Du har tydeligvis ikke fått med deg spilleren Owen. Ja galskap å gi bort en spiller som brukte store deler av tiden på sykestua. Fysj a meg.

Owen har vel brukt halvparten av tiden på sykestua han også.. Tre kamper han har mistet til nå?

Jeg regner Owen som en erstatter for Bellamy.. Jeg ser ikke hvem som har erstattet Kluivert i dagens stall. Chopra? Ikke kom med Luque for han kom inn ving.

Souness har skjemt seg krafig ut med å la Kluivert gå gratis i sommer. Han kan bøte på problemet med å hente Anelka i januar.

At Souness har skjemt seg ut ved å kvitte seg med en feit utrent spiss tror jeg du omtrent er alene om å mene. Kluivert kunne uansett ikke hjulpet oss i den vanskelige sesongstarten da han hadde gått skadet som vanlig. Når det gjelder Owen så har han mistet 2 av 7 PL kamper. Om jeg ikke husker feil så har han vel omtrent scoret like mange mål på sine 5 kamper som Kluivert scoret i hele fjorårets PL.

Souness sa at Luque hovedsakelig kom inn som ving, men at han også kunne brukes som spiss. Forrige uke sa Souness at han ikke visste hvor han ville plassere Luque når han ble skadefri. Jeg ser ikke bort ifra at Luque kommer til å få mange kamper som spiss om Zogbia og Dyer (kun 20 min) fortsetter storspillet.

Når du snakker om seriegull så blir det bare patetisk. Greit at vi var nærme seriegullet i desember-februar i 2001 men da var det heller ikke noe Chelsea som var stinn av gryn. Selv Arsenal og Man Utd må se langt etter seriegull etter at Roman kom til England.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #67 på: 02. Nov. 2005, 18:24 »
Du mener vi altså har tidens beste stall uten sikkelige back-up på midtbanen og på spissplass? Den skal du få forklare meg..  Hva er det som tilsier at du skal kunne utfordre om seriegull i år? Det gjorde vi i 01\02.. Robson var som Joakim var innepå en ekspert til å få laget til å fungere sammen. Han fikk en Robert til å levere varene og han fikk Bellamy til å skape uroen har var så kjent for.

Souness har fått inn noen sikkelige spillere, nå er det bare på tide at en sikkelig manager får lov til å trene spillerne!

Følg med på hva jeg skriver! Jeg har ikke sagt at vi har tidenes beste stall slik du prøver å prakke på at jeg har sagt. Jeg har sagt at stallen vi har i dag er den beste vi har hatt på lenge. En viss forskjell. Og når snakket jeg om å utfordre til seriegull? Det blir umulig uansett med Chelsea og den posisjonen de er i. At vi skal være med å kjempe om E-Cup plasser og CL plasser har jeg stor tro på.

Uten skikkelige backups på midtbanen? Så Bowyer f.eks er ikke en bra nok backup synes du? Var det ikke du som skrøt så voldsomt av Bowyer i sommer og sa at han t.o.m. var bedre enn Parker? Dessuten er vel også Dyer i skrivende stund også en slags backup på midtbanen når Solano og Zog presterer så bra som de gjør. Er han også en dårlig backup? Kan være med på at Faye ikke er en allverdens backup, men han vil trolig ikke sitte på innbytterbenken engang når alle sammen er skadefrie. Lee Clark som har vært kaptein på Fulham de siste årene, og som har gjort en godkjent innsats for oss i år er også en grei backup - men ikke god backup.

Når det gjelder spissplassene så jeg dog enig at det kan bli for tynt. Ameobi kan likevel ha sine gode kamper han også - som mot Sunderland.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 02. Nov. 2005, 18:25 »
Sitat fra: "John Marius"
Har han ikke evnen til å få de til å spille sammen? Så du 2 omg mot WBA?

Jeg har heller ikke sett ett skikkelig spillemønster før for ett par dager siden. Men nå som jeg har sett det, ser det veldig bra ut i mine øyne.

Det er ikke lett til å få laget til å spille sammen når alle de kreative spillerene er ute. Med spillere som Solano, Dyer, Emre og Luque tilbake på midtbanen vil det bli noe helt annet. At ikke folk skjønner det er for meg en gåte.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #69 på: 02. Nov. 2005, 18:30 »
Som Henning Berg sa det en gang: Greame Souness vet ikke å organisere et lag. Ikke ordrett gjenfortalt, men det var i alle fall det Berg mente. Og en som Henning Berg burde ha greie på hva han snakker om!
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 02. Nov. 2005, 18:33 »
Sitat fra: "Mack"
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Sitat fra: "Joakim"
Ja, vi røk ut av semien av Intertoto under Robson også, men det skjuler ikke det faktum at Robson fikk det aller aller beste ut av sine spillere i hjemlig serie i stedenfor i europa. Dermed ble det fjerdeplass. Under Robson hadde vi et bedre LAG. Nå har vi bedre enkeltspillere. Det er enkeltspillerne som kan redde denne sesongen for oss, men hele laget må bidra like mye skal vi nå topp 5. Det har vi ingen mulighet til med Greame Souness som manager. Han er nemlig også mer opptatt av enkeltindividers ekstraordinære ferdigheter, fremfor lagets kollektive ferdigheter.

For guds skyld. Her er jeg så forbanna uenig med deg. Lenge siden Newcastle var så ekstremt United som det er nå. Da Souness overtok var Newcastle Ununited. Nå spiller vi som et lag, det er samhold i gruppa, vi slipper slike megakødder som Bellamy og Roberts oppførsel og evne til å tenke på seg selv fremfor laget. Noe av det viktigste Souness har gjort er å gjøre Newcastle til et fotballag fremfor å ta hensyn til egosentriske møkkamenn som Bellamy/Robert.

Du har rett i at det er større synlig samhold i denne gruppa enn tidligere. Men vi spilte mer som et lag enn tidligere. Vi hadde en bedre plan og taktikk over spillet. Alle bidrar så godt de kan. Det er ikke noen som sluntrer unna, og samholdet er bra. Men vi spilte bedre som et lag tidligere. Vi har et bedre lag nå, men oppnår dårligere resultater.

Mener du at vi har stilt med en bedre startellever i de første 10 PL kampene enn vi har hatt tidligere? Jeg mener startelleverene i disse kampene har vært flere hakk dårligere enn startelleverene vi har hatt de siste sesongene. Snakker man om startelleveren i den siste PL kampen så begynner vi å snakke om et bra lag, og faktisk en bra benk også. Mange tror kanskje at det var tilfeldig at vi leverte årsbeste i 2. omgangen mot WBA. Jeg tror aldri vi hadde prestert det om vi hadde spilt med samme ellever som for 2-3 uker siden.

Har du forresten funnet uttalelsene til Shepherd?

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 02. Nov. 2005, 18:34 »
Sitat fra: "Rolfern"
Som Henning Berg sa det en gang: Greame Souness vet ikke å organisere et lag. Ikke ordrett gjenfortalt, men det var i alle fall det Berg mente. Og en som Henning Berg burde ha greie på hva han snakker om!

Jeg kan ikke skjønne hvorfor Henning Berg skal ha så mye mer peil enn Souness, men det var kanskje heller ikke det du mente, Alle liker ikke samme typen trener, men HELE NEWCASTLE er bak Souness og støtter han, og tror de vet litt mer om hva souness kan og ikke kan, enn Henning Berg.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 02. Nov. 2005, 18:35 »
Sitat fra: "Rolfern"

Henning Berg mente at Souness og Rangers manageren var de dårligste han hadde hatt. Berg som ble furten over at han ble vraket av begge managerene.

Henning Berg som er norges største klyse ved siden av Riise.

Jeg hører ihvertfall mer på Boumsong, Shearer, Owen, Parker, Given og Emre framfor klysa Berg.

Lundekvam som gjerne ville spille  under Souness igjen.

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #73 på: 02. Nov. 2005, 18:46 »
Sitat fra: "Souey"

Følg med på hva jeg skriver! Jeg har ikke sagt at vi har tidenes beste stall slik du prøver å prakke på at jeg har sagt. Jeg har sagt at stallen vi har i dag er den beste vi har hatt på lenge. En viss forskjell. Og når snakket jeg om å utfordre til seriegull? Det blir umulig uansett med Chelsea og den posisjonen de er i. At vi skal være med å kjempe om E-Cup plasser og CL plasser har jeg stor tro på.

Uten skikkelige backups på midtbanen? Så Bowyer f.eks er ikke en bra nok backup synes du? Var det ikke du som skrøt så voldsomt av Bowyer i sommer og sa at han t.o.m. var bedre enn Parker? Dessuten er vel også Dyer i skrivende stund også en slags backup på midtbanen når Solano og Zog presterer så bra som de gjør. Er han også en dårlig backup? Kan være med på at Faye ikke er en allverdens backup, men han vil trolig ikke sitte på innbytterbenken engang når alle sammen er skadefrie. Lee Clark som har vært kaptein på Fulham de siste årene, og som har gjort en godkjent innsats for oss i år er også en grei backup - men ikke god backup.

Når det gjelder spissplassene så jeg dog enig at det kan bli for tynt. Ameobi kan likevel ha sine gode kamper han også - som mot Sunderland.

Hvem har vi som back-up på høgrekant? Dyer og Bowyer er utentvil best sentralt og har vel aldri prestert noe som helst på kant. Dyer har kanskje til tider vært god, men ikke i nærheten av den kapasitenten han har sentralt i banen. Bowyer er ikke en kant og vil nok kjempe med Parker og Emre om en plass når han kommer tilbake.

Hva mener du med mange år? 02? 98? 96? Robson hadde et mye bedre lag i 02\03 sesongen f. eks

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 02. Nov. 2005, 18:49 »
Hvis Robson hadde et mye bedre lag i 02\03 sesongen, hvem hadde han som backup på Høyremidtbane? På venstre midtbane? Spiss?Midtstopper?