20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Shearer fortsetter støtten til Souness  (Lest 21459 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DanMan

• Gjest
Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #45 på: 02. Nov. 2005, 11:24 »
Amen, Asbjørn, så sant som det er sagt! Ehh..skrevet..  :)
Vi hadde ikke fått Solano dersom Milner ikke hadde blitt lånt ut motsatt vei, det har O'Leary selv sagt.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #46 på: 02. Nov. 2005, 11:42 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Sitat fra: "Mack"
Men hvordan vet du at Shepherd hadde mindre med overganger i sommer enn ved tidligere år? Er det noe du tror eller vet?

Han har selv sagt det. Både før og etter sommeren. Stoler på at det stemte. Men det holder vel neppe. Jeg har ingen garanti for at han snakket sant i de tilfellene. At han har blandet seg borti mye før kjenner vi jo alle til. Og da er det naturlig å tro at Shepherd har latt Souness få viljen sin mer enn ved tidligere managere. Jeg kritiserer IKKE at han lar managerne få spillerom, men at han tidligere ikke har gitt de det.

Den linken skulle jeg likt å sett. Har selv aldri lest noe slikt og jeg har lest det som stort sett er å lese om Newcastle de 10 siste årene, men jeg kan selvsagt ha gått glipp av det. Klarer du å hoste opp den linken så skal jeg bøye meg i støvet.

Det tror jeg ikke.
Toon, Toon,
Black and white army

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 02. Nov. 2005, 12:26 »
Hva er det du ikke tror?
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Re: Shearer fortsetter støtten til Souness
« Svar #48 på: 02. Nov. 2005, 12:53 »
Om det var noe tvil Mack, så har du et ekslusivt langt intervju med Freddie Shepherd fra Evening Chronicle 14. juli her: Dette er litt av hva Shepherd sa:

There has been a growing belief within Newcastle United's fan base that Freddy Shepherd - and not the manager - was responsible for last summer's flop signings.

That is why United's chairman has taken specific criticism following the disastrous form of Dutch superstar Patrick Kluivert and former Manchester United and England midfield anchor Nicky Butt.

However, when I asked Shepherd if he had over-ridden Sir Bobby Robson's decisions in the transfer market, he shot back: "Certainly not. That is simply ridiculous.

"We signed four players last summer - Kluivert, Butt, Stephen Carr and James Milner - and every one of them was sanctioned by the manager. He will tell you that himself. He was particularly keen to get Kluivert.

"I know things have changed from when Bobby first started out at Ipswich. Then the manager negotiated the transfer fee and the player's wages. He did everything.

"Now, after the manager has decided upon his targets, I do all the negotiations with the club, player and his agent. That is the way of modern-day football.

"My qualities are in negotiation, not in judging a player. It needs a professional to do that - I learned that when Kevin Keegan was here. They see things in a player neither I, nor you, nor the fans could possibly see.

"I have my own opinions, as everyone has, but I leave the judgement purely up to my manager.

"If I bought a player and gave him to the manager - as happens a lot on the Continent - the manager may not like him and therefore not play him. That would be a waste of money.

"No, Bobby Robson bought the players at Newcastle and Graeme Souness does now."

Kunne vært artig å lest hva du mener Shepherd har sagt om dette tidligere. Når Shepherd sier noe så er det et titalls nettsider som fanger opp dette så en link burde ikke være noe problem å hoste opp.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 02. Nov. 2005, 13:43 »
Sitat fra: "Mushans"
Med Newcastle sin tropp hadde nok Ottmar kjempet i toppen.. Souness har rett og slett ikke det taktiske inne for å kunne kjempe i toppen. Noen han viste i fjor med en mildt sagt horribel 14. plass! Va bli nok bedre i år, men kan glemme topp 6.

Hva hjelper det å ha god tropp når halve troppen er skadet. Det er ikke troppen det kommer ann på, men hvor heldig man er med skader på nøkkelspillere når man har en så tynn tropp som Newcastle.

Tynn tropp ja.. Ikke rart vi har det når vi gir vekk en spiller som Kluivert og låner ut Milner!

Har du egentlig fått med deg regnskapet som ble lagt fram for litt siden? Kluivert tjente 750.000 i uka, og når man i tillegg er skadet stort sett halve sesongen så ville det blitt en meget dyr spiller. Til informasjon så har Kluivert stort sett vært skadet siden han kom til Valencia. Han har hele en kamp fra start denne sesongen. Altså fortsetter han med den samme skadefrekvensen som han hadde i Newcastle. Nå kan m an selvsagt diskutere om hvem som er best av Kluivert og Shearer, men Shearer holder seg i det minste skadefri.

Ellers så måtte vi velge mellom å beholde Milner eller få Solano. Villa krevde Milner på lån siden de ikke rakk å hente en erstatter for Solano på noen timer. Regner med at de fleste ville valgt Solano framfor Milner. I tillegg vil Milner få viktig kamptrening i Villa.

Galskap å la Kluivert gå på fri, mens vi sitter igjen med Ameobi og Shearer. Souness har rett og slett ikke egenskapene til å lage et lag som kan kjempe om Champions Leauge!
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 02. Nov. 2005, 14:00 »
Mushans : Du har tydeligvis ikke fått med deg spilleren Owen. Ja galskap å gi bort en spiller som brukte store deler av tiden på sykestua. Fysj a meg.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #51 på: 02. Nov. 2005, 14:06 »
Galskap å la Kluivert gå på fri, mens vi sitter igjen med Ameobi og Shearer. Souness har rett og slett ikke egenskapene til å lage et lag som kan kjempe om Champions Leauge!

Eh? Sitte igjen med Shearer og Ameobi? Vi satt igjen med Shearer og Ameobi et par uker i sommer, men hva så??? Nå har vi jo fått både Owen og Luque (som også kan spille spiss) i stallen etter at Kluivert dro - så jeg skjønner ikke denne klagingen og sytingen over at Kluivert dro. Kluivert var ikke motivert nok for spill i Newcastle. Han virket rett og slett mettet på suksess. Han har heller ikke noe særlig tillitt i Valencia hvor David Villa foretrekkes fremfor han. Dessuten er han, som tidligere påpekt ALTFOR mye skadet og det har fortsatt nå i Valencia. Kluivert er en god spiller på sitt beste, men han blir aldri den han engang var. Lev med det.

Og Souness har ikke egenskapene til å lage et lag som kan kjempe om CL plass? Årets stall er faen meg den beste Newcastle har hatt på mange mange år.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 02. Nov. 2005, 14:09 »
Sitat fra: "Souey"
Og Souness har ikke egenskapene til å lage et lag som kan kjempe om CL plass? Årets stall er faen meg den beste Newcastle har hatt på mange mange år.

Å ha stallen er en ting. Å utnytte den riktig er en annen ting. Jeg har ikke troen på at Souness greier å få det beste ut av denne stallen. Den stallen vi har nå bør være mer enn god nok til å være blant de 5 beste. Så får vi se om vi ligger i det sjiktet i januar.
Carr har altfor få landskamper for England!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 02. Nov. 2005, 14:13 »
Sitat fra: "Rolfern"

Å ha stallen er en ting. Å utnytte den riktig er en annen ting. Jeg har ikke troen på at Souness greier å få det beste ut av denne stallen. Den stallen vi har nå bør være mer enn god nok til å være blant de 5 beste. Så får vi se om vi ligger i det sjiktet i januar.

Jeg blåser i om vi ligger på 10 plass i januar så lenge vi ender opp blant de 6 beste. Som jeg har sagt før så mangler vi 2-3 spillere før stallen er komplett, men er vi heldige med skader framover tror jeg vi kan klare en topp 4 plassering. Spillere som Taylor, Boumsong, Solano, Luque, Dyer, Emre og Owen er svært viktige å holde skadefrie.

Rolfern

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 02. Nov. 2005, 14:19 »
Jeg blåser i om vi ligger på 10 plass i januar så lenge vi ender opp blant de 6 beste. Som jeg har sagt før så mangler vi 2-3 spillere før stallen er komplett, men er vi heldige med skader framover tror jeg vi kan klare en topp 4 plassering. Spillere som Taylor, Boumsong, Solano, Luque, Dyer, Emre og Owen er svært viktige å holde skadefrie.

Man bør se konturene av et lag som kan kjempe i toppen når det står januar på kalenderen.

Når det gjelder plassen bak Chelsea(som nok blir seriemester) så er det i skrivende stund åpent. Jeg tror likevel at Manchester United, Gunners og Liverpool kommer meget sterkt utover sesongen. Og Tottenham da som ser ut til å ha fått et skikkelig godt lag. Men, vi kan ikke tenke på hvordan andre lag presterer. Vi bør ligge i nærheten av en 4.plass når sesongen er over, så noe rundt 60 poeng bør være fullt mulig og realistisk med den stallen Souness har til rådighet. 60 poeng+ har som regel vært nok til å ta 4.plassen og deretter komme seg til Champions League.

Å måle staller på papiret er ingen enkel jobb, men vi har blant de 5-6-7 beste stallene i ligaen. Derfor bør vi også plassere oss her på tabellen.
Carr har altfor få landskamper for England!

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 02. Nov. 2005, 16:23 »

Eh? Sitte igjen med Shearer og Ameobi? Vi satt igjen med Shearer og Ameobi et par uker i sommer, men hva så??? Nå har vi jo fått både Owen og Luque (som også kan spille spiss) i stallen etter at Kluivert dro - så jeg skjønner ikke denne klagingen og sytingen over at Kluivert dro. Kluivert var ikke motivert nok for spill i Newcastle. Han virket rett og slett mettet på suksess. Han har heller ikke noe særlig tillitt i Valencia hvor David Villa foretrekkes fremfor han. Dessuten er han, som tidligere påpekt ALTFOR mye skadet og det har fortsatt nå i Valencia. Kluivert er en god spiller på sitt beste, men han blir aldri den han engang var. Lev med det.

Villa er da en av europas beste spisser.. Kluivert har vel hatt problemer i starten, men har vært giftig i kampene han har spilt. Luque er kjøpt inn som venstreving. Du kan ikke mene at vi kun har N`Zogbia som alternativ på venstre. Owen ja, men jeg renger med at han er kjøpt inn for å erstatte Bellamy, men slik det er blitt nå er han kjøpt inn for å erstatte både Kluivert og Bellamy...

Beste Newcastle-stall noensinne? HAHAHA, derfor vi akkurat har sneket oss inn på topp 10 da? Og er allerede ute av Intertoto-cupen? Laget under Keegan og Robson var langt sterkere...
aurent Robert: "We finished last season so badly that, towards the end, I just laughed at him. "

Mushans

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 02. Nov. 2005, 16:25 »
Mushans : Du har tydeligvis ikke fått med deg spilleren Owen. Ja galskap å gi bort en spiller som brukte store deler av tiden på sykestua. Fysj a meg.

Owen har vel brukt halvparten av tiden på sykestua han også.. Tre kamper han har mistet til nå?

Jeg regner Owen som en erstatter for Bellamy.. Jeg ser ikke hvem som har erstattet Kluivert i dagens stall. Chopra? Ikke kom med Luque for han kom inn ving.

Souness har skjemt seg krafig ut med å la Kluivert gå gratis i sommer. Han kan bøte på problemet med å hente Anelka i januar.

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #57 på: 02. Nov. 2005, 16:31 »
Villa er da en av europas beste spisser.. Kluivert har vel hatt problemer i starten, men har vært giftig i kampene han har spilt. Luque er kjøpt inn som venstreving. Du kan ikke mene at vi kun har N`Zogbia som alternativ på venstre. Owen ja, men jeg renger med at han er kjøpt inn for å erstatte Bellamy, men slik det er blitt nå er han kjøpt inn for å erstatte både Kluivert og Bellamy...

Beste Newcastle-stall noensinne? HAHAHA, derfor vi akkurat har sneket oss inn på topp 10 da? Og er allerede ute av Intertoto-cupen? Laget under Keegan og Robson var langt sterkere...

Luque er kjøpt inn som kantspiller ja, men poenget er at han også kan brukes som spiss om vi får problemer der. Dessuten er vel ikke Zog det eneste alternativet på venstrekanten. Dyer kan bekle venstrekanten greit, noe vi så mot W.B.A sist.

Ja, dette er den beste Newcastle stallen på mange år. Til din opplysning så røk Robson sitt lag i 01/02 (sesongen hvor vi kvalifiserte oss for CL) også ut av intertoto cupen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 02. Nov. 2005, 16:37 »
Ja, vi røk ut av semien av Intertoto under Robson også, men det skjuler ikke det faktum at Robson fikk det aller aller beste ut av sine spillere i hjemlig serie i stedenfor i europa. Dermed ble det fjerdeplass. Under Robson hadde vi et bedre LAG. Nå har vi bedre enkeltspillere. Det er enkeltspillerne som kan redde denne sesongen for oss, men hele laget må bidra like mye skal vi nå topp 5. Det har vi ingen mulighet til med Greame Souness som manager. Han er nemlig også mer opptatt av enkeltindividers ekstraordinære ferdigheter, fremfor lagets kollektive ferdigheter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 02. Nov. 2005, 16:44 »
Sitat fra: "Joakim"
Ja, vi røk ut av semien av Intertoto under Robson også, men det skjuler ikke det faktum at Robson fikk det aller aller beste ut av sine spillere i hjemlig serie i stedenfor i europa. Dermed ble det fjerdeplass. Under Robson hadde vi et bedre LAG. Nå har vi bedre enkeltspillere. Det er enkeltspillerne som kan redde denne sesongen for oss, men hele laget må bidra like mye skal vi nå topp 5. Det har vi ingen mulighet til med Greame Souness som manager. Han er nemlig også mer opptatt av enkeltindividers ekstraordinære ferdigheter, fremfor lagets kollektive ferdigheter.

For guds skyld. Her er jeg så forbanna uenig med deg. Lenge siden Newcastle var så ekstremt United som det er nå. Da Souness overtok var Newcastle Ununited. Nå spiller vi som et lag, det er samhold i gruppa, vi slipper slike megakødder som Bellamy og Roberts oppførsel og evne til å tenke på seg selv fremfor laget. Noe av det viktigste Souness har gjort er å gjøre Newcastle til et fotballag fremfor å ta hensyn til egosentriske møkkamenn som Bellamy/Robert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida