20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: For å tenke fremover...  (Lest 9946 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« på: 23. Okt. 2005, 17:46 »
Sitter her me VG sida oppe og ser på terminlisten vår fremover, den ser slik ut:

30/10-05 (11. runde):       West Bromwich - NEWCASTLE
5/11-05 (12. runde):       NEWCASTLE - Birmingham
19/11-05 (13. runde):       Chelsea - NEWCASTLE
27/11-05 (14. runde):       Everton - NEWCASTLE
3/12-05 (15. runde):       NEWCASTLE - Aston Villa
10/12-05 (16. runde):       NEWCASTLE - Arsenal

I tillegg er det Ligacup mot Grimsby til uka, vet ikke hvordan kampene der kommer videre utover høsten, gitt at vi slår Grimsby, noe vi bør kunne klare...

Men er egentlig ligaen jeg ville fokusere mest på med dette innlegget.... Er kanskje litt optimistisk, men et minimum på 11 poeng her synes jeg vi bør klare.
WBA bør det vel gå an å slå borte neste helg, og Birmingham hjemme etterpå bør være 3 poeng.
Deretter går turen til Stamford Bridge og der tør jeg egentlig ikke håpe på mye...
Etter det får vi nok en bortekamp, Everton. Den er vanskelig å spå, Everton er dårlige nå og velger å satse på en 3 poenger der. Men det er alt annet enn sikkert. Tror, og håper Everton løfter seg snart, og da er det ikke sikkert et poeng på Goodison Park er så ille. Men slik det er nå bør vi vinne den kampen.
Etter denne kampen er vi inne i adventstiden og den innledes med hjemmekamp mot Villa. Dette er langt fram i tid og derfor naturlig nok å spå, men er vi i form da og ikke altfor skadeplaget skal Villa slås på St.James Park.
Her får vi to hjemmekamper på rad da Arsenal er neste som kommer på besøk. Her er det mulig vi må nøye oss med et poeng, men Arsenal varierer i prestasjonene i år. Alt er mulig her, derfor helgardering.

Et viktig moment her er såklart skadesituasjonen, men vi må jo bare håpe den bedrer seg nå. Owene bør vel vere klar igjen allerede til kampen mot WBA, og forhåpentligvis Bowyer. Er jo ikke den beste vi har på skadelista, men stort sett på det jevne og en meget anvendelig. Absolutt en versdifull spiller. Iallfall til desember bør vel også Luque være tilbake, hvis ikke tidligere? Skadene i forsvarsrekka retter seg forhåpentligvis også. Fortsetter Tayler og prestere bra, sånn som mot Sunderland idag er det snart Boumsong som for konkuranse av Bramble om plass i midtforsvaret. Ramage klarte seg greitt i dag og med noen kamper til tror jeg han kan bli en solid venstreback. Hvor gammer er han egentlig?

I løpet av denne tiden må det også skje noe i forhold til Souness. Vi må:
1: begynne å prestere jevnt bra over tid og oppnå resultater av det,
eller
2: erstatte Souness
Så enkelt er det vel egentlig med den saken. Er litt feil tidspunkt og kritisere Souness på idag ettersom vi slår Sunderland, men en kamp er vel strengt tatt ikke nok til at han beviser at han duger og er mannen for Newcaslte.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #1 på: 23. Okt. 2005, 20:55 »
11 poeng? Det tror jeg er altfor mye å håpe på. Det er langt ifra umulig på noen måte, men jeg tror ikke vi kan håpe på så mye mer enn 6-9 poeng.
Selv det vil være en prestasjon med Greame Souness som manager.
WBA og Birmingham skal slåes. Chelsea og Arsenal er ren bonus. Villa hjemme skal også vinnes, mens Everton borte kan bli vanskelig. Vi ser jo Chelski avgi sine første poeng der i dag.
Men selv om jeg har pekt ut tre kamper her som skal vinnes, så har jeg min tvil til hvorvidt vi vinner dem alle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Noreng

• Gjest
For å tenke fremover...
« Svar #2 på: 23. Okt. 2005, 21:18 »
Blir tøft ja! Men skal vinnes de fleste her!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #3 på: 23. Okt. 2005, 21:21 »
Viktig å fortsette å prestere jevnt, ta 3 poengere der vi bør, altså hjemmekampene, og borte mot "svake" lag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #4 på: 23. Okt. 2005, 23:59 »
30/10-05 (11. runde): West Bromwich - NEWCASTLE
5/11-05 (12. runde): NEWCASTLE - Birmingham
19/11-05 (13. runde): Chelsea - NEWCASTLE
27/11-05 (14. runde): Everton - NEWCASTLE
3/12-05 (15. runde): NEWCASTLE - Aston Villa
10/12-05 (16. runde): NEWCASTLE - Arsenal

11poeng?? Ingen umulighet det... Ser kun på Chelsea kampen som "umulig"

Everton var jo gode mot Chelsea i dag og har et ok lag på papiret.. Kan bli en hard nøtt og knekke..

WBA slo jo Arsenal hjemme, og da bør jo vi kunne klare det også vel?? Var jo helt med i 80min i London..

11 poeng er ikke et dumt tips du!! Går for 18 jeg :P

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #5 på: 24. Okt. 2005, 10:54 »
Sitat fra: "Kristoffer Eilertsen"
Viktig å fortsette å prestere jevnt, ta 3 poengere der vi bør, altså hjemmekampene, og borte mot "svake" lag.

Nettop det jeg også mener

Og Joakim: Ja, det er litt mye å håpe på med Souness som manager, men faktum er at skal han være god nok til jobben er 11 poeng et minimum på disse seks neste kampene, og det bør vel styret i Newcastle se!

Som Thomas sier er Chelsea de eneste som er <<umulige>> her, men kan Everton stjele poeng fra dem kan Newcastle klare det på en god dag.

Arsenal kampen er egentlig veldig åpen tror jeg, ut i fra deres prestasjoner til nå i år, men den kampen er langt frem i tid og mye kan ha forandret seg til den tid.

Ser over kampene igjen nå, og 10 poeng er et minimum, men iallfall realistisk. Egentlig BØR det være 11 eller 13, avhenging av Arsenal kampen. regnestykke:
+  3 poeng borte mot WBA
+ 3 hjemme mot Birmingham
+ 1 borte mot Everton
+ 3 hjemme mot Aston Villa
+ 1 (eller 3) hjemme mot Arsenal
----------------------------------------------------
= 11 (eller 13 poeng med seier over Arsenal)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
For å tenke fremover...
« Svar #6 på: 24. Okt. 2005, 19:21 »
klarer vi 10 poeng her skal vi være godt fornøde!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #7 på: 25. Okt. 2005, 16:22 »
Vi skal helt klart være godt fornøyd med 10 poeng. Men samtidig så er jeg enig med chickenman i at dette bør være pari.

Likevel har jeg liten tro på at vi greier noe i nærheten av 10 poeng på disse kampene. Er vi heldige greier vi 7. Men 7 poeng kan vi ikke være fornøyd med på noen måte. Såpass mye bedre enn disse motstanderne er vi.
Dessverre.

Dessverre fordi vi under Greame Souness er dårligere enn vi egentlig er.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #8 på: 27. Okt. 2005, 19:15 »
Lasse og Joakim:
skal være enig i skepsisen til "regnestykket" mitt. Har også vondt for å tro at Newcastle skal klare å prestere såpass bra og jevnt over såpass mange kamper. Men det jeg mener er at EGENTLIG skal vi vel være i stand til det?
Særlig hvis jeg renger 0 poeng fra hjemmekampen mot Arsenal også da, da er det ikke urimelig? Men alikevel, har egentlig ikke troen på det heller.

Joakim:
Sitat
Dessverre fordi vi under Greame Souness er dårligere enn vi egentlig er.

Dette liker jeg å tro på også, men er det virkelig tilfelle? I såfall er det rart at ikke styret på St.James har innsett det nå, og gjort noe med det... Men jeg velger å ville være enig med deg!
Er også dette jeg ønsker å få frem med hvor mange poeng vi tar i løpet av de kommende kampene. Klarer vi ikke 10 poeng på de kampene må vi fokusere på å bli bedre og oppnå bedre resultater. Og da må man finne årsaken til at vi ikke er gode nok. Da peker en kraftig og bestemt pil mot mister Souness etter min mening.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #9 på: 27. Okt. 2005, 23:30 »
Grunnen til at styret ikke har sparket Souness er fordi de vil prøve å gjenopprette noe av sin egen troverdighet. Men styret vårt har aldri hatt troverdighet. Da hadde vi ikke sett managere komme og gå på rekke og rad. Og det er svært urettferdig mot Dalglish, en mann med en mye bedre CV enn Souness, og med et mye bedre rennomé enn Souness. Men han fikk fyken uten at han engang hadde fått en sjanse i den nye sesongen, fordi man trodde Gullit var en bedre manager. Vi tok selvmord ved ansettelsen av Gullit. Vi gjenoprettet æren vår under Robson, men utgangspunktet etter et år med Gullitt, og et ikke fullført prosejkt fra Dalglish gjorde at utgangspunktet var for dårlig til at det var mulig å oppnå noe større. Greit, vi kunne kanskje vunnet FA-cupen eller UEFA-cupen, men der handler mye om å være heldig med trekningen, og å ha en god dag akkurat der og da.

Når vi nå ansatte Souness igjen, så vet styret at de må tviholde på troen på at Souness er rett mann, hvis ikke har de på mange måter skrevet under sin egen avskjedssøknad i mine øyne. Når ikke engang Robson var riktig manager, så kan man lure på hvem som skal være det.

Hadde vi fulgt samme linje mot Souness (som faktisk presterte mye dårligere enn både Gullitt og Dalglish), som mot Dalglish, så hadde han vært ute for evigheter siden.

Når jeg sier at vi er dårligere med Souness enn det vi egentlig er, så handler det om at han ikke får ut det beste av våre beste spillere. Han greide det ikke i fjor, jeg nekter å tro at han greier det i år. Nettopp fordi han ikke aner hva taktikk er. Og taktikk blir stadig viktigere for å lykkes i fotball. Vi har sett i de seneste kampene (med flere av våre beste på banen) at mye fortsatt er overlatt til tilfeldighetene. Babayaro skal ikke slå konstant på en feilvendt Zoggie med mann i rygg hvis manageren har sagt klart ifra at vi skal spille på rettvendte spillere på løp. Og det er jo heller ikke løp uten ball. Det er svært få som tar initiativ. Emre gjør det utelukkende med et falkeblikk og krempasninger. Men også Emre er avhengig av at medspillere tar initiativ uten ball, for at vi skal lykkes.
Og vi har fortsatt ikke greid å involvere Solano på den måten at han blir en stor trussel for motstanderens forsvarsspillere. Aston Villa greide det. Robson greide det. Peru greide det. Hvorfor kan ikke Souness greie det?
Jo, fordi han ikke vet hvordan han skal gjøre det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #10 på: 28. Okt. 2005, 20:25 »
Solano har spilt to kamper for oss etter å ha vært ute i 2 måneder. Den ene kampen med en høyreback som ikke kan angripe. Spillere kommer vanligvis ikke i toppform på 1-2-3.
Jeg vil påstå at Souness enda ikke har gjort det så elendig som Ruud Gullit. Da hadde han garantert vært sparka. Oddsene for Souness sitt hode er jo faktisk høyere nå enn det de var før sesongen. Han er jo faktisk ikke favoritt en gang lengre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #11 på: 29. Okt. 2005, 14:13 »
Dette har Souness vært bedre enn Gullit på:
- spillerkjøp
- personalbehandling
- holdning til klubben, dens supportere og forholdet til Sunderland.

Men det Souness leverte i fjor var verre enn både Gullit og Dalglish. Såvidt jeg husker scoret vi færre mål, vant færre kamper, slapp inn flere mål og tapte flere kamper. Vi fikk en rekordlav ligaplassering og fikk færre poeng enn både Dalglish og Gullit oppnådde. Fjorårssesongen alene er mer enn grunn god nok for å sparke Souness. Det kan ikke være mulig å mene noe annet. Det er en grunn til at klubben budsjetterte med europacup.

I sommer har Souness utnyttet pengene han fikk til rådighet meget godt, og har fått flere kvalitetsspillere til klubben. Men vi ser mer og mer tydelig at han ikke greier å få frem det beste i dem. Han får ikke de resultatene vi skal ha, selv om vi spiller med flere av våre beste spillere. Den eneste grunnen til at vi vinner fotballkamper vi ikke ville vunnet med Gullit er pga fantastiske enkeltspillere. Emre kan vinne en kamp for oss på egenhånd. Det samme med Luque og Owen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #12 på: 29. Okt. 2005, 19:48 »
Så du påstår at spillere som den gang Englands største talent, Kieron Dyer, og Alan Shearer ikke var spillere som kunne gjøre det ekstra å vinne kamper for Gullit f.eks? Jeg håper vi aldri får en så dårlig manager som Ruud Gullit igjen

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
For å tenke fremover...
« Svar #13 på: 30. Okt. 2005, 01:05 »
Så du påstår at spillere som den gang Englands største talent, Kieron Dyer, og Alan Shearer ikke var spillere som kunne gjøre det ekstra å vinne kamper for Gullit f.eks? Jeg håper vi aldri får en så dårlig manager som Ruud Gullit igjen

*host* vi har en så dårlig en i Souness.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
For å tenke fremover...
« Svar #14 på: 30. Okt. 2005, 02:23 »
Sitat fra: "BegBie"

*host* vi har en så dårlig en i Souness.

Souness er betre enn Gullitt og Daglish.
Meina eg dao.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]