20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 820779 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: Musikktråden
« Svar #4230 på: 15. Des. 2011, 01:21 »
Herlig anbefaling, boris! :thumbu:

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4231 på: 15. Des. 2011, 09:06 »
Aye, veldig bra. Har også hørt "Another Band From the Cosmic Inferno European Tour 2005: Cosmic Funeral Route 666" nå, og den var også veldig bra. Langt hardere å komme inn i enn "Anthem of Space" og "Ominous From the Cosmic Inferno", og førsteinntrykket er at den ikke er fult bra som dem, men veldig bra uansett. Langt med "spaca". Utrolig kreativt og herlig!

Har også oppdaget bandet Bardo Pond nå. Godt førsteinntrykk. Space / psykedelisk rock. Nydelige greier!
« Siste redigering: 15. Des. 2011, 09:09 av boris. »
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4232 på: 15. Des. 2011, 23:51 »
Da har jeg prøvd meg på min første Acid Mothers Temple & the Melting Paraiso U.F.O.-skive, og dette var et overraskende letthørt album. Starta enkelt og greit med 2011's "Pink Lady Lemonade - You're From Inner Space". Åpningslåta er en 32 minutter lang herlighet, hvor en akustistisk gitar spiller det samme igjen hele låten, men med en del forskjellig bakgrunns"støy" i form av soloen og feedback og alt mulig rart. Og når man leser dette tenker vel de fleste "gud, så kjedelig", men langt, langt ifra. Ikke et eneste kjedelig sekund. Alt som foregår oppå det akustiske er mildt sagt fenomenalt. De andre sangene på albumet, som er 32ish minutter fordelt på tre låter, er også meget bra. Den korteste er fem minutter lang, og er rimelig sprø. De to andre på henholdsvis 10 og 19 minutter har mye av det samme som den lange åpningslåten.
Herlighet, dette er som å se Jesus på kjøkkenet. For en opplevelse!

Her kan man høre part 3:
Herlig!
« Siste redigering: 16. Des. 2011, 00:08 av boris. »
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #4233 på: 16. Des. 2011, 14:03 »

Terningkast 6 av meg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4234 på: 16. Des. 2011, 16:39 »

Min 6er går i dag til denne herligheten!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4235 på: 16. Des. 2011, 17:40 »
Tviler ikke på at MacCartney blir konge, nei! Er forresten på jakt etter noe nytt å legge inn på ipoden, helst noe britisk fengende, rask gitar-rockemusikk som det beste fra Maximo Park og Arctic Monkeys. Noen forslag jeg ikke har hørt om mottas med takk! :)

The Subways
The View
Viva Brother
The Libertines
Franz Ferdinand
Idlewild
The Charlatans
Manic Street Preachers
The Paddingtons
British Sea Power
The Fratellis
The Pigeon Detectives
The Vines
Jet
The Courteeners
The Rifles
The Last Shadow Puppets
Dirty Pretty Things

« Siste redigering: 17. Des. 2011, 14:55 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #4236 på: 16. Des. 2011, 19:35 »
Svært mange strålende band på den lista, VepsoO :)

Kan også legge til noen flere jeg som er i ca. samme sjanger. (I ca. anbefalt rekkefølge)

- Harlem Shakes (Ikke gitt ut så mye før de la opp, men seriøst: Kun fantastiske sanger. Dette bandet kunne ha blitt stoooort!)
- The Airborne Toxic Event
- Grouplove
- Tapes 'n tapes
- Yeah Yeah Yeahs
- We Were Promised Jetpacks
- White Rabbits
- Mando Diao
- Johnossi
- Ra Ra Riot
- The Maccabees
- Hard-FI
- Two Door Cinema Club
- The Walkmen (sangen The Rat anbefales spesielt)
- We Are Scientists
- Foster the people
- Tokyo Police Club
- Pete and the Pirates
- Scanners
- The Thrills
- Kilians
- The Moog

Godsanger?

Twitter: @BjerreP

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4237 på: 16. Des. 2011, 19:48 »
Oi, ja men se her! Den lista skal sjekkes ut Aslak =) Hører jevnlig på ca halvparten av de, men resten har jeg ikke hørt om en gang. Flott å sjekke ut ny musikk midt i eksamenslesinga :D
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4238 på: 16. Des. 2011, 19:53 »
Herlig med slike lister! Mye kjent selvsagt, og litt som er ukjent på begge to, skal definitivt sjekke det nærmere ut. Tror forøvrig du har drevet overbevisende reklame for Harlem Shakes før, Aslak, jeg har i hvert fall Tecnicolor Health fra dem liggende på ipod'en. :P De er helt konge.

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #4239 på: 16. Des. 2011, 21:42 »
Stemmer det ja :) Prøver desperat å spre Harlems Shakes til hver og en. Kan for øvrig også anbefale vokalist Todd Goldsteins nye prosjekt, ARMS. De kom ut med album nå i november. Har ikke hørt så veldig mye på det, men nå har jeg tid i jula.

Må også sjekke ut flere av de på VepsoO liste. Viva Brother, Idlewind og The Charlatans er ukjente navn for meg.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4240 på: 17. Des. 2011, 00:15 »
Når jeg ser at det anbefales masser av kvalitetsmusikk her nå kom jeg plutselig over vokalisten i bandet The Fratellis, Jon Fratelli, si soloplate Psycho Jukebox nå. Kan vel muligens være noe kvalitet over det mtp hvor kult gammelbandet hans var.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4241 på: 17. Des. 2011, 01:04 »
Stemmer det ja :) Prøver desperat å spre Harlems Shakes til hver og en. Kan for øvrig også anbefale vokalist Todd Goldsteins nye prosjekt, ARMS. De kom ut med album nå i november. Har ikke hørt så veldig mye på det, men nå har jeg tid i jula.

Må også sjekke ut flere av de på VepsoO liste. Viva Brother, Idlewind og The Charlatans er ukjente navn for meg.

Da skal jeg definitivt sjekke ut både ARMS og Harlems' andre album. Husker jeg likte de veldig godt, men de ble vel egentlig bare glemt fordi jeg var ekstremt hooked på The Hold Steady i en periode, og det var nesten det eneste som ble spilt hos meg.

Musikk går veldig i perioder for min del. Akkurat nå er det denne typen indie-rock som fenger mest.  Merker at jeg må sjekke ut Vampire Weekends nyeste album også, var liksom ikke så keen på den typen musikk da den kom ut.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4242 på: 17. Des. 2011, 14:56 »

Beklager skrive leif i lista mi, bandet heter Idlewild og ikke Idlewind sånn forresten  =)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4243 på: 17. Des. 2011, 18:37 »

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4244 på: 28. Des. 2011, 13:55 »
På en skala fra 1 til 10, hvor flau burde jeg være over at jeg digger det her: