20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828203 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #3525 på: 05. Jan. 2011, 19:22 »
Når det gjelder kvalitetsrap vil eg anbefale følgande:

Nas(Illmatic), Souls of Mischief(No man's land), Jedi Mind Tricks(Violent by design), Gang Starr(Hard to earn), Immortal Tecnique(Revolutionary vol.2), A Tribe Called Quest(People's Instinctive Travels & paths of rythm), The Roots(How I got over), Eric B & Rakim(Paid in Full).

Her skal vere litt å ta i.

Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Theo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3526 på: 05. Jan. 2011, 20:31 »
Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan høre på en fyr som synger om hvor mye penger han har og hvor godt han liker pupper, med en bass i i bakgrunnen som dunker konstant i 3-4 min.

Men alle er forskjellige  ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3527 på: 05. Jan. 2011, 21:08 »
Jeg kan ikke fatte hvordan folk kan høre på en fyr som synger om hvor mye penger han har og hvor godt han liker pupper, med en bass i i bakgrunnen som dunker konstant i 3-4 min.

Vel talt, Theo. Vel talt. ;D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3528 på: 06. Jan. 2011, 08:10 »

Vel talt, Theo. Vel talt. ;D

Lobotomerte fasanhauer! :(

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3529 på: 08. Jan. 2011, 15:49 »
Må fylle en ny Ipod med musikk før reisedag i morgen. Noen med noen kjappe tips til gode album jeg ikke har tenkt på?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3530 på: 08. Jan. 2011, 16:35 »
The Cure med Disintegration, eller rett og slett deres Greatest Hits! Eventuelt The Police med Certifiable om du liker liveskiver! Dave Matthews med Crash antar jeg at du har fra før av :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3531 på: 08. Jan. 2011, 16:40 »
Du har ikke tenkt på Harlem Shakes sitt geniale album, Technicolor Heath, som de kom ut med i 2009. Dessverre ble de splittet like etter utgivelsen. Likevel et 100 % genialt album av et band som kunne blitt ganske så stort.

Ellers er albumet It's Blitz! med Yeah Yeah Yeahs, eller The Airborne Toxic Event med albumet som har samme navn, noe du jo burde høre på.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3532 på: 08. Jan. 2011, 16:51 »
Takk! Etter litt kvalitetskontroll ser jeg at ihvertfall Disintegration og Technicolor Health høres ut som noe jeg skal legge inn.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3533 på: 09. Jan. 2011, 23:10 »
Yndlingssangen min <3

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3534 på: 12. Jan. 2011, 18:03 »
Komt inn i ein Iron Maiden periode no, for eit band!
Temmeligt sjukt å ikkje ha eit dårlig album med tanke på kor lenge gutta nå har holdt på!

Vanskeleg å velge ut eit favorittalbum, frykteleg vanskeleg.
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3535 på: 12. Jan. 2011, 18:26 »
Spør du meg har Iron Maiden gitt ut 13 ekstremt ræva album, og to veldig bra i Iron Maiden og Killers. Resten er møl.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #3536 på: 12. Jan. 2011, 18:33 »
Uenig der!
Men ja, Paul Di'Anno var kul på vokalen. ;)
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3537 på: 12. Jan. 2011, 19:53 »
Man blir for fokusert på å ikke like noe mainstream om man påstår at Maiden har gitt ut 13 ekstremt ræva album. Det er ingen tvil i mine øyne om at de har blitt flinkere og i stand til å lage mer dynamisk musikk etterhvert. Totalt useriøst å hevde at album som 7th son og Number og the Beast er ekstremt ræva.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3538 på: 12. Jan. 2011, 20:19 »
Jeez! Jeg synes alt etter killers suger. Det må jeg da få lov til, eller er det et veldig stort problem for deg, Geir? Jeg driter da i hvor flinke noen er,  hvor fuckings dynamisk musikken er osv. Hva faen betyr sånne ting når man ikke får annet en vondt i hodet av og høre på skivene?
SKal jeg liksom gå rundt og hylle Dream Theater som verdens beste metalband bare fordi folkene i bandet er ekstremt dyktige? Selvfølgelig gidder jeg ikke det. Jeg er fult klar over at folkene i Iron Maiden, Dream Theater, Yngwie Malmsteen & co. er dyktige og kan det de driver med, men når absolutt ingen av låtene deres gir meg noe som helst annet en hodevondt (med unntak av Iron Maiden, Killers og Train of Thought), hvorfor skal jeg da gå rundt og hylle det? Hvorfor skal jeg hylle ting jeg absolutt ikke liker i det heletatt? Hva er vitsen med det?

For meg er Iron Maiden etter Killers en gjeng flinke musikker som skriver forferdelig kjipe riff, som for MEG grenser til noe av det kjedeligste som noensinne er blitt skrevet av et metalband. Jeg er også fult klar over at Bruce var/er en meget dyktig vokalist, hva hjelper vel det meg når jeg ikke takler vokalen hans i det heletatt?

Og å påstå at man blir fokusert på å ikke like noe mainstream om man påstår at Maiden har gitt 13 dårlige album er også jævlig tamt. Hva vet vel du om jeg liker mainstream musikk eller ei?
Men du har vel kanskje rett, for når jeg tenker meg om er jo Rihanna, Lady Gaga, The Beatles, Elvis, Dimmu Borgir osv. undergrundsmusikk så det holder.  ::)

::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::) ::)
Nei.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3539 på: 12. Jan. 2011, 20:30 »
For meg er Iron Maiden etter Killers en gjeng flinke musikker som skriver forferdelig kjipe riff, som for MEG grenser til noe av det kjedeligste som noensinne er blitt skrevet av et metalband. Jeg er også fult klar over at Bruce var/er en meget dyktig vokalist, hva hjelper vel det meg når jeg ikke takler vokalen hans i det heletatt?

Om du skriver noe slikt istedenfor det du gjør først så er det vel litt lettere å ha en diskusjon med deg. Synes bare det er jævlig merkelig at en som uttaler at man skal være åpen innenfor musikk er så latterlig bastant og liksom sitter inne med fasiten om hva som er bra musikk og ikke.