20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828424 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2385 på: 20. Nov. 2009, 23:44 »
Oi, aldri sett Mark Knopfler med plekter før.
Hæ???

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2386 på: 20. Nov. 2009, 23:47 »
Nå foretrekker jeg Beatles-geniene stort sett utelukkende fremfor Clapton - dog uten å si noe vondt om han ;)
Sier heller ikke at der dårlig spilt av Clapton, den er bare ikke like røff som John Lennons originale del!

Uansett hvem det er som kopierer John, Paul eller George, så blir det aldri det samme. Jeg blir sur hver gang jeg hører en eller annen spille Harrisons låter, eller hver gang jeg hører Eric Clapton spille gitarsoloen på Let it Be.

Men så er jeg generelt veldig konservativ i forhold til låter og band jeg liker.

Du må dog huske at George Harrisons kanskje beste sang "While My Guitar Gently Weeps" faktisk er spilt inn originalt med en solo av Eric Clapton.
Det er VIKTIG å huske. Clapton er konge på den sangen

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2387 på: 20. Nov. 2009, 23:49 »
bad religion. Hvis du skal ha gladmusikk pga kvinnfolk, må det være noe som ikke minner deg på kbinnfolk overhodet. skriv "VØMMØL" i spotify searchen din. Sett deg ned og nyt - og LE! :-)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2388 på: 21. Nov. 2009, 14:24 »
Oi, aldri sett Mark Knopfler med plekter før.
Hæ???

Jeg har aldri sett Mark Knopfler med plekter før. Det gjelder forsåvidt fortsatt skjønner jeg etter å ha sjekket ut beatles-videoen igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2389 på: 24. Nov. 2009, 03:01 »
Ser at U2 skal headline Glastonbury-festivalen neste sommer, mens det ryktes i at storheter som Bob Dylan, Coldplay, Led Zeppelin Rolling Stones og Muse blant annet også skal være endel av lineupen. Selvfølgelig er jo festivalen allerede utsolgt..
« Siste redigering: 24. Nov. 2009, 03:04 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2390 på: 24. Nov. 2009, 16:16 »
Fyffan, for en line-up! Nå suger Dylan rumpe for tida, men Zeppelin og Stones er to av de bandene jeg virkelig må se live før jeg drar på nachspiel i det blå.
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2391 på: 24. Nov. 2009, 16:58 »
Har vært å sett både Dylan og Stones live. Er faktisk veldig usikker på om Zeppelin hadde vært ønskelig. Av det jeg har sett fra konserten deres på O2 er jeg litt skeptisk til dem live nå...

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2392 på: 24. Nov. 2009, 17:12 »
Stones skal eg ha med meg om eg så må betale 50 000 på svartebørsen og reise til Kongo for å sjå dei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2393 på: 24. Nov. 2009, 22:40 »
Fyffan, for en line-up! Nå suger Dylan rumpe for tida, men Zeppelin og Stones er to av de bandene jeg virkelig må se live før jeg drar på nachspiel i det blå.

Hehe, er vel mer sannsynlig at Zeppelin og Stones er på det nachspielet før deg da! Men enig ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2394 på: 24. Nov. 2009, 23:36 »
Led Zeppelin og Rolling Stones? En gjeng umotiverte gamle gubber som drar på turné når sparegrisene er tomme høres ikke ut som noen stor opplevelse live. Men hadde lett sagt ja takk til U2 og Coldplay, som er fantastiske live og forsåvidt i sine storhetsperioder fortsatt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2395 på: 25. Nov. 2009, 03:30 »
Led Zeppelin og Rolling Stones? En gjeng umotiverte gamle gubber som drar på turné når sparegrisene er tomme høres ikke ut som noen stor opplevelse live. Men hadde lett sagt ja takk til U2 og Coldplay, som er fantastiske live og forsåvidt i sine storhetsperioder fortsatt.

Vel, begge de bandene, pluss band som AC/DC har jo ikke vært "relevant" på omtrent en mannsalder, men såvidt meg bekjent leverer de alltid rått live da. Stones i det minste er da viden kjent som et legendarisk liveband, selv med en halvdau gitarist.
Men ja, ville nok vært U2 og Coldplay som hadde vært mest spennende for meg :P

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2396 på: 25. Nov. 2009, 10:25 »
Hørte av en bekjent at Stones var rimelig tamme sist de var i Norge, i Bergen. Jeg har uansett verken vilje eller råd til å dra utenlands eller utenbys for konserter for tiden. Dessverre er det ikke noe særlig mer interessant enn Franz Ferdinand som tar seg tid til å besøke dette konkursboet av en by ved nidelvens utløp.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2397 på: 25. Nov. 2009, 12:11 »
Jeg var også på konserten i Bergen og syns vel ikke de var så tamme.(men jeg har jo ikke noe å samenligne med da det var min første stones konsert) De shower(?) på senen og spiller faktisk ganske bra ennå. Men ville ikke reist over for kun dem jeg heller. Da frister Muse mere, og kansje Coldplay. Ikke helt enig at U2 har sin storhetstid ennå, men det blir vel en diskusjon om subjektive meninger! :-)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2398 på: 25. Nov. 2009, 12:21 »
Vel, sistealbumet solgte vel temmelig labert...til U2 å være :P
Men live er det helt rå, det er sikkert og visst. Skal prøve å komme meg på U2-konsert også neste sommer/høst, for det er en helt ubeskrivelig deilig følelse.

Van_Goor

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2399 på: 25. Nov. 2009, 12:32 »
Jeg kan ikke si noe siden jeg ikke har vært på konsert med dem. Har ikke veldig sansen for dem heller, da jeg syns de har rotet seg langt vekk i alt for mye "soft-eksperimentiell" musikk!:P