20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 829373 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #1545 på: 10. Jan. 2009, 14:12 »
Setter pris på en invite om noen har en til overs :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1546 på: 10. Jan. 2009, 18:55 »
Vad faen, får ikke til skifte land, og har ikke sett snurten av en jævla invite? Er det denne normale diskrimineringen av nordleninger? :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #1547 på: 10. Jan. 2009, 19:04 »
send gjerne en invite anyone til ulfjj(a)start.no

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1548 på: 12. Jan. 2009, 20:22 »
Jeg tar også gjerne imot invite! :) Send til havard_varland@hotmail.com
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1549 på: 12. Jan. 2009, 20:47 »
Prøv og søk litt rundt eg fant på nettet finnes folk som legger ut invitene sine  :)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1550 på: 12. Jan. 2009, 20:49 »
Vad faen, får ikke til skifte land, og har ikke sett snurten av en jævla invite? Er det denne normale diskrimineringen av nordleninger? :P

Nope, er ok den sedvanlige IQ-sperra mot nordlendinger du er offer for. Ønsker forresten eksempler på Kaiser Chiefs-sanger som er bedre enn Our Velocity, bare for å få meg en god latter.  :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1551 på: 13. Jan. 2009, 01:39 »
Frekkheter kan vi spare oss for, men la gå :P
Everyday I Love You Less And Less, I Predict A Riot, Ruby, Thank You Very Much and so on :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1552 på: 13. Jan. 2009, 18:33 »
At Our Velocity er bedre enn Thank You Very Much er faktisk ikke subjektivt engang!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1553 på: 13. Jan. 2009, 19:04 »
Jeg synes "thank you very much" var ca 20 ganger bedre enn "our velocity"!! :)

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1554 på: 13. Jan. 2009, 20:29 »
Nisser!

Neida, er vel bare å forvente at ikke alle har et godt nok øre for Maximo Parks genialitet. :P

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1555 på: 14. Jan. 2009, 01:24 »
Misforstå meg rett, sangen var faktisk meget bra, men så mener jeg at Kaiser Chiefs er genialitet da! :D
Sjekk forøvrig ut The Fratellis, tror du og endel andre her kan like det!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1556 på: 14. Jan. 2009, 02:00 »
U2s første singel fra NLOTH kommer på radio mandag! Her er en beskrivelse av singelen "Get On Your Boots":

God bless ‘em, it opens with a drum fill, not unlike “Young Folks” by Peter, Bjorn & John, and then we’re on our way. The signature riff is muscular and catchy in the “Vertigo” vein, with a rapid fire vocal pattern. I read Alan Cross’s blog this morning and he compared the verses to “Pump It Up” by Elvis Costello. I can’t say I disagree with that. It’s evocative, but I wouldn’t call it a rip-off. The chorus takes a trip through the Middle East with Bono singing, “You don’t know how beautiful you are.” There’s a half-tempo breakdown/bridge with a processed drum loop that I cannot wait to hear in a stadium. It’s like John Bonham playing on a Massive Attack song before the song lurches back into the main riff for another verse and chorus. And then before you know it, it’s all over. It feels like a seven minute epic crammed into about three minutes, although I didn’t check my watch for the time.

The single most striking thing about this song for me are the drums. Or at least I think they’re drums. I’ve never heard so many layers of rhythm on a U2 song. There are a lot of very processed drums (I thought of Kasabian at one point and N*E*R*D* at another) and loops going on, coming in and out of the mix and then at points it goes back to traditional sounding drums for emphasis. It’s extremely tasteful, but complex enough to make my head spin. And I have no idea how I’m gonna manage to pull it off when my band learns it, so stay tuned for some comedy while I work that business out.

Anyway, this is NOT U2 by the numbers. This is not a “return to form” or “back to basics.” This is, what the kids like to call, some OTHER s**t. And I loved it. I think you will too. And I can’t wait to hear it again.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1557 på: 14. Jan. 2009, 09:49 »
Synst faktisk Kaisfer Chiefs og Maxïmo Park  er to høyt middelmodige band. Når det kjem til Maxïmo Park, så er Our Velocity ein god låt, samt Books from boxes.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1558 på: 14. Jan. 2009, 16:50 »
Kaiser Chiefs er et forholdsvis greit indieband.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1559 på: 14. Jan. 2009, 19:04 »
jeg foretrekker Kaizers orchestra ;D