20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 828062 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #870 på: 03. Feb. 2008, 11:26 »
Det var madrugada jeg snakket om.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #871 på: 03. Feb. 2008, 11:32 »
Synst Pearl Jam er endel hakk over Foo Fighters. Digger albumet "Ten", må vere blant eit av dei beste albuma som har blitt gitt ut. Anbefalast å kjøpast!  Eg elsker grunge rock band. Nirvana er sjølvskreven. Ellers så har vi Temple of the dog, med tidlegare medlem frå både Soundgarden og Pearl Jam. Chris Cornell var med på dette musikk prosjektet, som forøvrig var ein hyllest til avdøde vokalisten, Andrew Wood, som var lead-vokalist i Mother love bone ( enda eit bra band).  Vi har band som Alice in chains, Silverchair ( var bra FØR), Stone Temple pilots, Screaming trees, Candlebox, Days of the new, Blind Melon.

Ellers så er tidenes band Rage Against The Machine, dei pissar på det meste.  ;D
Er så herleg energi i låtene deira.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 03. Feb. 2008, 19:02 »
Rage er på godt norsk FETTE BRA!
Men dog må jeg le litt for meg selv når enkelte mennesker hører på noen av deres mest kjente sanger, deriblant Killing In The Name Of, uten å ha den fjerneste ide om hva Rage handlet om!
Blir jo det samme som om jeg skulle hørt på latterlig nazipunk elns! :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #873 på: 03. Feb. 2008, 19:32 »
Haha, det er jo forsåvidt sant. Det er endel slike folk som driter i budskapet og høre på musikken fordi den er fengande for deira øyre.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #874 på: 05. Feb. 2008, 18:22 »
Men dog må jeg le litt for meg selv når enkelte mennesker hører på noen av deres mest kjente sanger, deriblant Killing In The Name Of, uten å ha den fjerneste ide om hva Rage handlet om!

Killing in the name of representerer hva RATM handlet om relavtivt bra syntes nå jeg?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 05. Feb. 2008, 23:15 »

Killing in the name of representerer hva RATM handlet om relavtivt bra syntes nå jeg?

Og med det mener du?
Men ja, gjør jo det! Står opp mot autoritetene, og er jævla venstrevridde. Et gjennomgående tema i Rage sin musikk er jo USAs maktbruk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #876 på: 06. Feb. 2008, 15:05 »
Rage-folka er jo gamle kompiser med de fra Tool som stadig har kommet med budskapet "think for yourself, question authority", som deres venn Bill Hicks (amerikansk komiker) så fint hadde formulert det. Så det er nok ikke mye tvil om hvor slike band står politisk.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #877 på: 06. Feb. 2008, 21:29 »
Billetter til både Foo Fighters og Metallica er sikkret, blir en super sommer!

Gleder meg som en unge allerede...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #878 på: 07. Feb. 2008, 19:30 »

Og med det mener du?
Men ja, gjør jo det! Står opp mot autoritetene, og er jævla venstrevridde. Et gjennomgående tema i Rage sin musikk er jo USAs maktbruk.

Ka eg mente med det? At Killing in the Name of er en sang som er veldig representativt for hva Rage Against The Machine (RATM) står for... Siden du ymtet frampå at folk kun hørte på den sangen uten å forstå hva den handler om. Men det er ikke riktig, selv om noen kanskje gjør det.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 07. Feb. 2008, 20:55 »

Og med det mener du?

Ka eg mente med det? At Killing in the Name of er en sang som er veldig representativt for hva Rage Against The Machine (RATM) står for... Siden du ymtet frampå at folk kun hørte på den sangen uten å forstå hva den handler om. Men det er ikke riktig, selv om noen kanskje gjør det.

Hehe, ja, jeg tror faktisk der er endel som syns sangen er tøff og hører på den, men ikke aner hva de står for!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #880 på: 07. Feb. 2008, 21:10 »
Hva står de for da? Og hva handler sangen om? Vi som ikke vet noe om RATM sprekker jo av spenning snart.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 07. Feb. 2008, 23:45 »
RATM er de som bestemmer hvem i musikkverdenen som får lov å være politisk engasjerte, og ta opp politiske temaer i sangene sine, ettersom de selv hevder at de har enerett på dette. Mener ihvertfall å ha hørt et idiotisk angrep på U2 fra den kanten en gang.

Har ikke hørt mye Rage selv, så jeg skal ikke si for mye om musikken. Men hvis jeg ikke drømmer, og bandet faktisk har angrepet U2 for sitt politiske engasjement, så vet jeg jammen ikke om jeg gidder å sette meg mer inn i musikken dems heller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #882 på: 07. Feb. 2008, 23:57 »
Noen som liker irsk musikk? jeg er blitt enormt hekta på irsk de siste månedene. Hører for det meste på The Pogues og Dubliners.

Er en pub i stavanger som heter Irishman hvor det er live musikk hver lørdag kl3. har vært der 2 ganger, og det er utrolig gøy. jeg og noen kompiser planlegger også tur til dublin i sommer, hvir vi kan oppleve irsk musikk på sitt beste.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 08. Feb. 2008, 15:46 »
RATM er de som bestemmer hvem i musikkverdenen som får lov å være politisk engasjerte, og ta opp politiske temaer i sangene sine, ettersom de selv hevder at de har enerett på dette. Mener ihvertfall å ha hørt et idiotisk angrep på U2 fra den kanten en gang.

Har ikke hørt mye Rage selv, så jeg skal ikke si for mye om musikken. Men hvis jeg ikke drømmer, og bandet faktisk har angrepet U2 for sitt politiske engasjement, så vet jeg jammen ikke om jeg gidder å sette meg mer inn i musikken dems heller.

Sikker på at du ikke forveksler med MANIC STREET PREACHERS nå? Låtskriveren der sa nettopp akkurat dette, da han kritiserte mange politisk engasjerte band.
RAGE derimot har ihvertfall såvidt meg bekjent et jævla bra forhold til U2. Rage var oppvarmingsband til U2 under Popmart-turneen på slutten av 90-tallet, og veit at Zack de la Rocha blant annet har vært på eksklusive U2-klubbkonserter på denne siden av århundret.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #884 på: 08. Feb. 2008, 16:11 »
Noen som liker irsk musikk? jeg er blitt enormt hekta på irsk de siste månedene. Hører for det meste på The Pogues og Dubliners.

Er en pub i stavanger som heter Irishman hvor det er live musikk hver lørdag kl3. har vært der 2 ganger, og det er utrolig gøy. jeg og noen kompiser planlegger også tur til dublin i sommer, hvir vi kan oppleve irsk musikk på sitt beste.

Irsk musikk er bra, ja  :D