20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 824737 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Musikktråden
« Svar #2685 på: 03. Mars 2010, 20:00 »
The Crimson er i alle fall et knallalbum. Liker spesielt "Sadie" og "Dethbed"

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2686 på: 03. Mars 2010, 20:06 »
Ikke jeg heller. Lilly Allan virker som tidenes ekleste tös, og hu virker hinsides dum. Men hu har da opptil flere gode låter. Og det kommer fra enn som har Bad Religion som sitt favoritt Punk-band. 8)
Forøvrig vart det sagt med glimt i auge, sjølv om det var dristig valg Kristoffer hehe.  ;D

Haha, der finnst strengt tatt ikkje eit betre punkband og Bad Religion står for dei beste punkplatene som har blitt utgitt; How could hell be any worse?, No control og Suffer.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2687 på: 03. Mars 2010, 20:09 »
Haha, der finnst strengt tatt ikkje eit betre punkband og Bad Religion står for dei beste punkplatene som har blitt utgitt; How could hell be any worse?, No control og Suffer.

Suffer > No Control > Against the Grain > How Could Hell Be Any Worse? > Resten, som jeg ikke har satt meg inn i så nøye som de nevnte platene.
Intro the Unknown er dog et makkverk av dimensjoner. Føh fæn for no piss!
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2688 på: 03. Mars 2010, 20:11 »
Så Kanye West får en kommentar, mens Pure Reason Revolution ikke får det. Jeg har lyst til å sparke noen :P

Kan jo ikke kommentere det, da jeg enda ikke har hørt det! ;)

Crimson er ihvertfall dritbra! Flere gode sanger, spesielt Sadie må trekkes frem Har heller ikke satt meg veldig mye mer inn i Alkaline Trio, men også en sang som Calling All Skeletons er dritbra!

Valget av Lily Allen er dristig, men fortsatt, sangen er jo jævlig vittig! Dessuten er hun langt fra så ille til å være av sitt slag!
« Siste redigering: 03. Mars 2010, 20:15 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2689 på: 03. Mars 2010, 20:22 »

Suffer > No Control > Against the Grain > How Could Hell Be Any Worse? > Resten, som jeg ikke har satt meg inn i så nøye som de nevnte platene.

Against the grain er også JÆVLA bra! The Gray Race, Recipe for hate, Generator og Stranger than fiction, The Process of belief, No Substance er også svært gode album, likar spesielt Recipe for hate. Into the Unknown var ganske så sjangerbom, sjølvom eg faktisk synst det er eit habilt prog-rock album, står i alle fall lyrisk rimeleg sterkt.

The Empire strikes first er vel det albumet eg likar minst.  The New America er heilt greit, ganske fengande.

Det eg er spent på er kva du meinte med "Og det kommer fra enn som har Bad Religion som sitt favoritt Punk-band", har du betre forslag?  Du sa det på ein nedlatande måte at eg hørte på BR.
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2690 på: 03. Mars 2010, 20:38 »
Tror han mente at det kom fra han selv som er Bad Religion-fan!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2691 på: 03. Mars 2010, 20:41 »
Herregud, den burde eg ha sett, sjølv om den var litt tvetydig.
Beklager, langt dag!  ;D
« Siste redigering: 03. Mars 2010, 20:43 av Bad Religion »
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2692 på: 03. Mars 2010, 20:57 »

Against the grain er også JÆVLA bra! The Gray Race, Recipe for hate, Generator og Stranger than fiction, The Process of belief, No Substance er også svært gode album, likar spesielt Recipe for hate. Into the Unknown var ganske så sjangerbom, sjølvom eg faktisk synst det er eit habilt prog-rock album, står i alle fall lyrisk rimeleg sterkt.

The Empire strikes first er vel det albumet eg likar minst.  The New America er heilt greit, ganske fengande.

Jeg synes vel alt bandet har gitt ut, med unntak av Into the Unknown, er bra. Noe er av svært variabel kvalitet, men alle skivene inneholder bra låter. Bandet står også for noen av tidenes mest catchy låter i form av I Want to Conquer the World, Anesthesia, American Jesus og Better Off Dead. Er ikke rent sjeldent at jeg har funnet meg selv synge høyt med på disser låtene når jeg har sitti på tog, buss, butikker osv. Er faktisk umulig ikke å synge med på låter som det der.

Det eg er spent på er kva du meinte med "Og det kommer fra enn som har Bad Religion som sitt favoritt Punk-band", har du betre forslag?  Du sa det på ein nedlatande måte at eg hørte på BR.

Kristoffer har helt rett. Jeg elsker Bad Religion og alle varianter av Punk, egentlig. Samt Metal osv. Men setter selvfølgelig pris på gode låter innen andre sjangere, sånn som Lilly Allen, Rihanna, Akon, Timbuktu osv.
Må rett og slett digge litt av hvert innenfor de fleste sjangere for at musikk kan nytes fult ut. Ja, for min del i allefall.
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2693 på: 03. Mars 2010, 21:08 »
Godt å høre at det er andre som sett pris på Bad Religion!

Sidan du verker oppdatert når det gjelder punk, er vel ikkje Pennywise-fan og vel? "About time" albumet er ein stor favoritt her i gården.

Må forøvrig anbefale nokre hardcore-punk album:
Gorilla Biscuits - Start today
Deep Wound - Almost complete
Bad Brains - black dots

Fishbone - Truth and soul (Dette er da eit ska-funk-punk band som eg anbefalar)
for a logical solution!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2694 på: 03. Mars 2010, 21:21 »
About Time er jo utrolig kult. Same Old Story er en knalltøff sang.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2695 på: 03. Mars 2010, 21:32 »
Synes de syv første Pennywise skivene er bra. Men tror faktisk jeg setter størst pris på "Land of the Free?". Sykt kul skive full av attitude og catchy låter. Røsker som faen!

Og Bad Brains er farling fett! For en kul gjeng! Alle som setter pris på feit Hardcore sjekke ut Bad Brains. og hører man musikken først blir man garanter overraska når man ser folka i bandet.

Forresten så hopper jeg på Hardcore-annbefalinga:

Black Flag - Damaged

obligatorisk Hardcore-skive so jeg regner med at de fleste har hørt. Vet ikke hvorfor jeg annbefaler den da, men den er obligatorisk som faen.

Anti-Flag - Die for the Government

Også ei obligatorisk skive. Ikke fult så stygt som Black Flag, men langt fetere enn ribbefett uansett.
« Siste redigering: 03. Mars 2010, 21:35 av boris. »
Nei.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2696 på: 03. Mars 2010, 22:45 »
Sitat
About Time er jo utrolig kult. Same Old Story er en knalltøff sang.

Ja det er eit verkeleg bra album! Peaceful day er vel min favoritt frå det albumet. Gir meg gode minner det albumet, da eg som 7-8åring headbanga som ein gal av det! Må nok takke min bror for å ført meg på riktige veger. 8)

Sitat
Synes de syv første Pennywise skivene er bra. Men tror faktisk jeg setter størst pris på "Land of the Free?". Sykt kul skive full av attitude og catchy låter. Røsker som faen!

Og Bad Brains er farling fett! For en kul gjeng! Alle som setter pris på feit Hardcore må sjekke ut Bad Brains. og hører man musikken først blir man garanter overraska når man ser folka i bandet.

Forresten så hopper jeg på Hardcore-annbefalinga:

Black Flag - Damaged

obligatorisk Hardcore-skive so jeg regner med at de fleste har hørt. Vet ikke hvorfor jeg annbefaler den da, men den er obligatorisk som faen.

Anti-Flag - Die for the Government

Også ei obligatorisk skive. Ikke fult så stygt som Black Flag, men langt fetere enn ribbefett uansett.

Land of the free er det eg rangerer som Pennywises nest beste, vanvittig rått album alt i alt! Favorittlåta med Pennywise for min del blir nok "Alien" frå Straight ahead.

Når det gjeld Anti-flag så er det som du seier, Die for the goverment og ikkje minst A new kind of army som eg anbefalar, dei nyare albuma er på kanten til det begredelege!

Bra du tok deg tid til å anbefale eit Black Flag album, for eg har aldri heilt klart å bli begeista for dei, så eg får prøve det albumet.  Bad Brains er nok forøvrig eit av dei kulaste hardcore-banda, geniale menn!
for a logical solution!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2697 på: 04. Mars 2010, 08:23 »
Helt enig ang. Anti-Flag. A New Kind of Army er også helt sjef, men setter helt klart mer pris på debuten.

Jupp, kjør på. Fantastisk bra plate på alle mulige måter.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2698 på: 05. Mars 2010, 15:08 »
Sender du WIMP til 2225 får du en mnd gratis Wimp, som da er "det norske Spotify". Akkurat fiksa meg det! Designmessig virker det mye bedre enn Spotify. Har ikke fått uforska musikkbiblioteket veldig enda, men de skal ihvertfall ha langt mer norsk musikk. Hadde eksempelvis fått Joddskis nye album som jeg nå åpna med!
Og de har Red Hot Chilipeppers virkelig gode albumer :D
« Siste redigering: 05. Mars 2010, 15:10 av Kristoffer »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2699 på: 05. Mars 2010, 20:01 »
Klarer meg utmerket godt uten Red Hot Chilipeppers. :D
Livet er en berikelse uten dem.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon