20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Musikktråden  (Lest 826606 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Musikk tråden
« Svar #1110 på: 24. Juli 2008, 15:39 »
hahahah mulig da??

Dinna er forøvrig herleg no i sommar varmen! :D
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
"I have a whole country to conquer. It is a beautiful challenge."
- Hatem Ben Arfa

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1112 på: 02. Aug. 2008, 14:13 »
Goo goo dolls - Iris

Dette er faen meg verdens deiligeste sang !  :o

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1113 på: 02. Aug. 2008, 16:54 »
Eg kan bekrefte at Danko Jones er meget bra!
Lika veldig godt "lovercall", "Sound of love", og "Code of road"

Danko Jones er steintøff. Anbefaler å sjekke ut plata "Sleep is the Enemy". Beste plata hans, spør du meg.
- Hatem Ben Arfa

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1114 på: 02. Aug. 2008, 20:49 »
Er det jeg som tar feil? Har alltid trodd at Danko Jones er et band, ikke en person...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1115 på: 02. Aug. 2008, 21:23 »
Er det ikke et kanadisk tremannsband da?

Iris er flott ja :P
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #1116 på: 03. Aug. 2008, 14:36 »
Det er et band jo. Men vokalisten heter Danko Jones, ettersom hva jeg har fått med meg. Så det er et band oppkalt etter vokalisten.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #1117 på: 03. Aug. 2008, 23:47 »
Når vi snakker om musikk... må si at en del av sangene i filmen "Once" var ganske gode.

Mikael

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1118 på: 04. Aug. 2008, 08:29 »
Danko Jones er et kanadisk tremannsband, ja. Og det stemmer at vokalisten, som forsåvidt står for alt av show osv under konsertene, også heter Danko Jones.
- Hatem Ben Arfa

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1119 på: 04. Aug. 2008, 23:32 »
Noen anbefalte sanger:

One Republic - All Fall Down
Linkin Park - Bleed It Out
Richard Ashcroft - A Song For The Lovers
The Killers - Bling (Confession Of A King)
Radiohead - Bangers And Mash
The Rolling Stones - Out Of Control
Coldplay - Cemeteries Of London
Muse - Map of the Problematique
The Hossiers - Cops And Robbers
P.O.D - Youth Of The Nation
UNKLE - Reign
System Of A Down - Lost In Hollywood
Deep Dish - Mohammad Is Jesus
Kevin Drew - Fucked Up Kids

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1120 på: 05. Aug. 2008, 02:12 »
Synes faktisk det nye albummet til Coldplay var konge. Da står vel bandet med to bra, et halvbra og et dritkjedelig album.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1121 på: 05. Aug. 2008, 02:26 »
Synes faktisk det nye albummet til Coldplay var konge. Da står vel bandet med to bra, et halvbra og et dritkjedelig album.

Hvilke er hva da?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1122 på: 05. Aug. 2008, 12:28 »
Konge: X&Y, Viva la vida
Halvbra: A Rush of blood...
Kjedelig: Parachutes

Det har bare gått oppover med bandet

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1123 på: 05. Aug. 2008, 15:30 »
Jeg vil bytte om på Rush of Blood og X&Y.
I tillegg vil jeg bruke kategoriene Konge, Ganske bra og Halvbra.
Parachutes er på langt nær så dårlig. Dessuten finner man jo Yellow på det albumet, noe jeg mener er Coldplays kanskje beste låt hittil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1124 på: 05. Aug. 2008, 16:16 »
Konge: X&Y, Viva la vida
Halvbra: A Rush of blood...
Kjedelig: Parachutes

Det har bare gått oppover med bandet
Vel, det er jeg ikke helt enig i. "Parachutes" og "A Rush of Blood To The Head" er etter min oppfatning de desidert beste Coldplay-albumene til nå.

Det kan godt være at Parachutes ikke er verdens mest spennende album, men det er da vel heller ikke meningen. Parachutes er et herlig, melankolsk, stemningsfullt og avslappende album som man helst skal høre på når man er alene. Det er muligens det albumet jeg har på ipoden min som er minst slitsomt å høre på, og det er nettopp det som gjør det så genialt. Et utrolig stemningsfullt album som er deilig å høre på hele veien. Og det har da også i tillegg noen knallsterke låter som f.eks "Trouble", "Yellow" og "Dont Panic" (for å nevne de som er best likt av folk flest). Et bedre chille-album enn dette skal man lete lenge etter.

Og "A Rush Of Blood To The Head" er da slettes ikke bare halvbra!? Det er genialt, skal jeg fortelle deg! Med GENIALE sanger som "Politik", "In My Place", "God Put A Smile Upon Your Face", "The Scientist", "Clocks" og "Amsterdam" kan man vel ikke si annet enn at dette er tidenes beste Coldplay-album. Hadde bare EN av de nevnte sangene over vært å finne på deres nye album, "Viva La Vida", ville det vært den klart beste låta på det albumet. Uten tvil. Mye av den samme, gode stemningen som vi finner fra "Parachutes" er å finne i det albumet, bare at det er blitt adskillig mer rockete, fengende og spennende.

Når det kommer til "X&Y" skjønner man jo hva Coldplay prøvde på. De prøvde å danne et veldig "space"-aktig lydbilde slik Radiohead hadde fått suksess med når de lagde "OK Computer" ellers som Pink Floyd gjorde når de skapte legendariske "Dark Side of The Moon". Problemet var bare at "X&Y" ikke engang var i nærheten av noen av disse storhetene. Etter å ha hørt på X&Y igjennom sånn ca. 50 ganger orket jeg bare ikke mer. Det sved i ørene. Falsettoen til Chris Martin var unaturlig høy og litt for mange av sangene går jo slik: "uuUUUUuuuUuuUuuUuUuuU" nesten hele veien igjennom. Ensformig, kjedelig, slitsomt å høre på i lengden og veldig lite oppfinnsomt. Tonene ble bare for høye samtidig som det blir litt for mye meningsløs støy på noen av låtene som egentlig ikke gir lytteren noe som helst... Det er en del gode låter på albumet, men helhetsinntrykket er noe labert. Og et annet problem er jo at en del av disse sangene høres forferdelige ut live.

Når det gjelder "Viva La Vida" er dette det minst engasjerende Coldplay-albumet til nå. Mens en del av de plagsomme elementene i "X&Y" fortsatt lever i Coldplay er det i tillegg blitt tilsatt en del biter i musikken deres som minner litt om "Ole Ivars". Etter det geniale riffet i "42" f.eks, blir sangen totalt ødelagt fra 02:43 og utover av noe som helt klart høres mest ut som norsk danseband-musikk eller noe sånt... Det er det som er problemet med dette albumet: Sanger som kunne vært geniale blir ødelagt av elendige biter. Gode sanger som "Lovers In Japan" og "Yes" måtte absolutt smeltes sammen med møkkasanger som "Chinese Sleep Chant" og "Reign Of Love" der Chris Martin hyler og piper verre med stemmen sin enn på selv de verste "X&Y"-låtene. Det som er mest irriterende er de stadig mer klisjeaktige, hurtigproduserte og idiotiske sangtekstene som Chris Martin klarer å komme opp med. "Those who are dead are not dead, they`re just living in my head!" Vær så snill, spar meg! Det er vondt fordi dette KUNNE vært et svært bra album bare de hadde luket bort alt ugresset (og det er det mye av på dette albumet).