I skrivende stund kan man få sjokkerende 7 i odds på Newcastle-seier mot ManUtd som spilles førstkommende søndag. Jeg vil for all del ikke anbefale noen å sette kroner på hjemmeseier, men jeg kan overhodet aldri huske sist Newcastle var så underdog hjemme på SJP. Jeg har holdt med klubben siden jeg var 6 og et halv år tidlig i 1995, og er nærmere hundre prosent sikker på at Newcastle ALDRI har hatt mer enn ca 4,5 i odds hjemme på SJP. Dette til tross for at vi har møtt mer fryktinngytende lag enn hva ManUtd er per dags dato, selv om de er gode de også.
Dette beskriver hvor stor krise Newcastle er i for tiden. Luque er en klassespiller og jeg er selvfølgelig jævlig glad for at overgangen ser ut til å gå i boks, men jeg har ikke troa på at én spiller skal redde oss. Vi har spilt 3 kamper og tatt 1 poeng, scoret 0 mål og skapt i gjennomsnitt én fuckings målsjanse i snitt per kamp. Greit nok, Luque kan skape ting på egenhånd og kommer nok til å score noen mål for oss, men jeg har mine tvil om at vi kommer til å score mer enn maks 30 mål med så lite plan i spillet.
7 i odds vil si at bookmakeren (i dette tilfellet en annen person, ettersom det er exchange betting), bare levner Newcastle 100/7= ca 14% sjanse til å vinne kampen. Oddsen på ManUtd ligger på rundt 1,65 for den som lurer på det.