20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Nå er det på tide å støtte Souness!!  (Lest 9121 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
    • http://www.home.no/athaga
Nå er det på tide å støtte Souness!!
« Svar #15 på: 25. Aug. 2005, 23:25 »
Skjønner ikke dette maset om at Souness er så udugelig som manager. En klubb dret han seg ut i før han kom til oss. EN! De andre har han fått pokaler i. Kunne mye heller tenkt meg O`Neill evt, fr den saks skyld. Men dere overdriver noe så sykt i omtalen av Souness.

Å seriøst sitter her og forsvare en spiller som setter seg selv foran laget (Bellamy) eller en useriøs partyløve som ikke var annet enn skadet (Kluivert) er utenfor min fatteevne!

Når det gjelder Robert husker jeg en kamp mot Charlton ifjor. Etter at Robert kom innpå fikk Rommedahl med kompanjong fritt leide på høyrekanten og skapte den ene livsfarlige overgangen etter den andre. Hvorfor? Fordi Robert aldri løp tilbake! Hjelper ikke å ta _en_ publikumstackling i løpet av kampen når han ikke gjør det 99% av resten av kampen.

De kjøpene Souness til nå har gjort er jeg sinnsykt fornøyd med. Jenas-Parker-Emre kommer til å regjere midtbanen for Newcastle i haugevis av sesonger fremover.

Under Souness har Dyer fått en ny vår, og sammen med Shearer og Luque (evt Owen) kommer han til å score hauger av lekre mål.

Etter de neste ukene har Souness bygget laget sitt, døm han etter denne sesongen og bidra til stabilitet for laget vårt!

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #16 på: 25. Aug. 2005, 23:52 »
Sitat fra: "Werther"
Skjønner ikke dette maset om at Souness er så udugelig som manager. En klubb dret han seg ut i før han kom til oss. EN! De andre har han fått pokaler i. Kunne mye heller tenkt meg O`Neill evt, fr den saks skyld. Men dere overdriver noe så sykt i omtalen av Souness.

Hæ? Dritt seg ut i én klubb? Mannen gjorde det bra for Rangers for mangen herrens år siden, men etter det har det ikke vært mye å skryte av.

I april 1991 letet Liverpool etter en erstatter for Kenny Dalglish etter at han hadde gitt opp jobben på grunn av for høyt press. Klubbens formann kastet raskt øynene over Graeme Souness, og skotten takket ja med en eneste gang. Forventningene var skyhøye da den tidligere The Kop-helten returnerte for å bringe enda mer heder og ære inn portene på Anfield, men ansettelsen av Souness ble et av klubbens tristeste kapittler. Tingene gikk, om mulig, enda verre utenfor banen enn på, og da Souness solgte sin historie til avisen The Sun (som er forhatt i Liverpool etter tragedien på Hillsborough) etter å ha ført Liverpool til sin verste ligastart på 30 år så ikke styret en annen utvei enn å sparke ham. Souness’ eneste pokal kom da Sunderland ble slått i Ligacup-finalen i 1993.

Etter en gedigen fiasko på den britiske fotballøya vendte nå Souness nesen mot andre trakter. I 1995 ble han ansatt som manager hos det fremadstormende tyrkiske laget Galatasaray. Forventningene var skyhøye også på Ali Sami Yen, og ledelsen viste ingen nåde ovenfor Souness da han feilet å vinne ligatittelen i sitt første forsøk. Det var ikke bare presset og forventningene som var en slags fellesfaktor i tidene i Liverpool og Galatasaray. Ironisk nok fikk skotten fyken etter å ha vunnet cupen samme sesong i begge klubbene!

Managerkarrieren hans ble intet bedre da han trakk seg som manager i Southampton etter nok en svak jobb (og på grunn av mangel på penger til spillerkjøp) i 1996/97, men marerittet stoppet ikke der. Souness fikk fyken for tredje gang på fire forsøk etter bare 6 kamper som manager for den italienske klubben Torino. Syv poeng av 18 mulige var ikke godt nok for klubbpresident Massimo Vadulich, som ikke var fornøyd med Souness’ taktiske disposisjoner.

Neste stopp ble Benfica i Portugal bare noen uker senere, men igjen feilet han da han ikke klarte å vinne ligaen på to forsøk. Souness ble sparket, men også i Benfica klaget han høylytt over manglende finansiering til kjøp av nye spillere.

I Blackburn gjorde han faktisk sine saker bra til å begynne med, men det var en grunn til at Rovers-fansen LO av oss da han forlot klubben og kom til oss. Noen som husker hva Blackburn-fansen sang da de gjestet SJP i 0-3-tapet i kampen Carver ledet midlertidig? "This is what Souness left!".
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 26. Aug. 2005, 00:47 »
Souness gjorde en meget godkjent jobb i Rovers, og jeg så en artikkel fra en Rovers-fan på en eller annen bloggside (englesk, via NewsNow). Han mente Souness var perfekt for Newcastle da.
Men poenget er, han syns Souness sin tid i Blackburn var vellykket. Han førte laget opp fra første divisjon, vant ligacupen, og andre sesongen etter opprykket kom Rovers på 6. plass. Så var han svært uheldig som mistet lagets beste i Duff, og ting gikk nedover. Han havnet i uføre med et par spillere, og gjorde noen uheldige kjøp. Grabbi og Ferguson ble nevnt, det ene kjøpet rett og slett forferdelig flopp, det andre ødelagt grunnet skader.
Dette førte igjen til noe lignende som det Sir Bobby opplevde mot slutten hos oss, styret og de høye herrer i Rovers mistet tilliten, og når det skjer resulterer det som oftest i sporstlig nedtur, som kom slik den også kom for Sir Bobby. Det var vel forøvrig FA-cupen han vant med LFC? Der vet vi alle uansett at han feilet, noe han i ettertid har innrømmet.
I Galatasaray klarte han ikke ligatittelen, men har fortsatt et stort navn der nede. I Soton gjorde han ikke sine ting verst, og redda trolig laget fra nedrykk. Men ble uvenn med Soton-lederen.
Werther har såklart ikke tatt med alle sidene ved Souness sin Newcastle-era sålangt, men det han nevnder derimot, det er jeg enig i.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

djmattis

• Gjest
« Svar #18 på: 26. Aug. 2005, 04:29 »
JEG VIL BARE RETT OG SLETT IKKE STÖTTE SOUNESS!!!!

FERDIG MED DET...... :D

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #19 på: 26. Aug. 2005, 11:22 »
Enig Sverige, han er en litt for stor kamel å svelge
Who else...... Alan Shearer

lurifax

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sheppard og Souness
« Svar #20 på: 26. Aug. 2005, 14:18 »
Er enig med at Freddy er skyld i det meste, det var jo han som annsatte fadesen Souness men det gjør ikke saken bedre. Nå har vi en udugelig styreformann og en udugelig manager.

Leve Toon Army, og hent en topp internasjonall trener
urifax

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #21 på: 26. Aug. 2005, 15:29 »
Souness har vunnet pokaler i de fleste klubbene sine.
Benfica, cup.
Liverpool, cup
Blackburn, cup pluss opprykk
Rangers, cup, seriemesterskap.

Hvor mange andre managere kan skilte med å ha så mange pokaler i ermet? Veldig få!

Skal ikke overdrive Souness sine egenskaper, syntes definitivt ikke han er noen Messias og skal ærlig innrømme at jeg ble skuffet når han ble ansatt.

Men den overdrivingen dere bedriver her inne er helt ubegripelig, ja direkte latterlig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 26. Aug. 2005, 17:06 »
Ja, han har vunnet pokaler med alle disse klubbene, men han har langt på vei underprestert med dem alle sammen, bortsett fra Blackburn (selv om han ikke har noen gudestatus der heller) og Rangers (som er den enkleste sak i verden når Celtic ikke er i toppslag). Selv om du vinner trofeer betyr det ikke at du er noen god manager. Du kan derimot ha hatt flaks med spillergruppa, resultater og en del andre småting som kan ha virket inn. Jeg vil påstå at det er lettere å være manager for Blackburn, enn i Newcastle. Selv om Blackburn har fått flere trofeer enn oss i nyere tid, så er Newcastle en mye større klubb, med hmmelhøyt store forventninger, som likevel er rettmessig store. INGEN kan forsvare at vi ligger på nedrykksplass med 1 poeng og 0 scoringer etter tre serierunder. At Emre og Dyer har vært skadet er så sin sak. Laget SKAL prestere bedre, og det er managerens oppgave å sørge for at de gjør det. I fjor hang vi heller aldri med. Hvorfor greide vi aldri å rette opp noe av det inntrykket? Har ikke manageren noe betydning for at Kluivert ble en gedigen flopp, for at Shearer nesten ikke scoret mål, eller for at enkeltspillere slo seg vrang?

I mine øyne har Souness så langt, langt, langt unna prestert opp mot noe som helst akseptabelt nivå. Jeg forventer ikke at vi blir nr. 4 hvert bidige år. Jeg tåler at vi feiler litt av og til. Og jeg tåler en treg start. Men en så treg start som dette får mitt beger til å flyte over. Og det har egentlig vært overfylt ganske lenge.

Og hvis vi snakker om pokaler? Bobby Robson har vunnet europacuper, hjemlige cuper, og hjemlige ligaer med Barcelona, Sporting Lisboa, PSV Eindhoven, Porto og til og med Ipswich! Og han er den som har prestert best med det engelske fotballandslaget de siste 20 årene.
Bare sånn til sammenligning.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #23 på: 26. Aug. 2005, 17:55 »
Jeg er ikke så ivrig med å diskutere Sounes`sin fortid, men vet at han både har gjort dårlige og gode ting. Jeg og var ikke noe begeistret for at Souness ble ansatt i Newcastle, men man kan ikke alltid dømme noen etter hva de har gjort!:)

Luque kom! der ser dere, alle dere som fortviler om at vi ikke har noe angrep pga Souness, at det var litt feil sagt;)
ancs and Scousers, go to H***!!

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #24 på: 26. Aug. 2005, 19:03 »
Sitat fra: "Werther"
Souness har vunnet pokaler i de fleste klubbene sine.
Benfica, cup.
Liverpool, cup
Blackburn, cup pluss opprykk
Rangers, cup, seriemesterskap.

Hvor mange andre managere kan skilte med å ha så mange pokaler i ermet? Veldig få!

Skal ikke overdrive Souness sine egenskaper, syntes definitivt ikke han er noen Messias og skal ærlig innrømme at jeg ble skuffet når han ble ansatt.

Men den overdrivingen dere bedriver her inne er helt ubegripelig, ja direkte latterlig.

Benfica burde han ha vunnet mere en bare cupen med, samme med liverpool... souey gjorde det bra i starten med blackburn, ingen tvil om det.. men se spillerne de hadde på den tiden, skulle bare mangle at de ikke rykka opp, eller greide å vinne noe... se etter de vant hvor mange han ble uvenner med.  Rangers da var han spillende manager, og på den tiden var skottsfotball elendig, da mener jeg skikkelig sugent, og souey var en utrolig dyktig fotball spiller som hjalp utrolig mye med å vinne der.

Souey stinker, og holder ikke ordene sine, og setter seg selv over klubben. Hadde sheperd eller han hatt noen hjerneceller så hadde han ikke vært i klubben pr dags dato, heller ikke når han tok over. var en gavepakke til blackburn og souness. Souey's manager karierre så ut til og være over, og ryktene hadde det til at han skulle sparkes i blackburn før vi kom å henta han, faktisk 2 dager etter vi henta han var planen å sparke han *flaut at vi kjøpte han ut*
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Aug. 2005, 19:07 »
Luque kom tre kamper for sent!!
Who else...... Alan Shearer

Werther

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #26 på: 26. Aug. 2005, 19:31 »
Selvom du vinner trofeer betyr ikke det at du er en god manager? Nåvel. Da tar jeg heller til takke med en dårlig manager som vinner trofeer da!

Og hvorfor sammenligner du med Robson? Mannen var senil og burde for lengst vært byttet ut. Han gjorde en enormt bra jobb for Newcastle, men det var på høy tid at han ga seg.

Det jeg sier er at dette ikke kommer til å endre seg hvis Souness byttes ut nå og enda en manager skal "bygge sitt eget lag". Nå får mest sannsynlig Souness et fantastisk lag å jobbe med i sesongen, la han prøve seg og så får vi vurdere etter endt sesong. At Newcastle har for vane å bytte managere etter fire kamper er ikke en vane jeg syntes de skal fortsette med.

Statistikken sier klart at et lag ikke gjør det bedre selv om de bytter trener!

molala

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #27 på: 29. Aug. 2005, 20:02 »
Men iallefall...< Ikke spark Souness nå.. Han må vinne et par kamper først.. Noen langvarig løsning er han ikke alikelvel!

Oppgaven hans nå må bli å få laget på et vinnerspor, som de tar med seg lengre utover i sesongen!
ancs and Scousers, go to H***!!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 29. Aug. 2005, 21:29 »
Sitat fra: "molala"
Men iallefall...< Ikke spark Souness nå.. Han må vinne et par kamper først.. Noen langvarig løsning er han ikke alikelvel!

Oppgaven hans nå må bli å få laget på et vinnerspor, som de tar med seg lengre utover i sesongen!

Med Souness som manager må vi ha jævlig flaks om vi skal vinne noen kamper. Hvorfor skal vi vente, når vi nå har god tid på å finne en erstatter, ihvertfall bedre enn vi ellers vil ha.
Souness må sparkes før det blir en umulig jobb å rette opp. Og jeg ber til høyere makter om at han er ute av klubben innen uka er omme.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 29. Aug. 2005, 21:47 »
Jammen kom jeg ikke over en blogg på dagbladet.no som enkelt og greit sier at Newcastle Uniteds supportere må få lov å spares for piningen under Greame Souness.

Vedkommende som som skriver denne bloggen er ikke Newcastle-supporter, men sier at han synes oppriktig synd på byen, laget og fansen.
Sitat fra: "Marius Jentoftsen"
Befri Newcastle-fansen fra denne destruktive personligheten å få på plass en som kan få de unge og en gang lovende spillerne til å blomstre, for jeg synes oppriktig talt synd på byen, laget og fansen.

Videre sier bloggeren at
Jeg håper at Freddy Sheperd og ikke minst Souness selv, så raskt som overhodet mulig, innser at sistnevnte absolutt ikke er mannen for Newcastle. Klubben trenger en langsiktig løsning, en mann med vilje, tæl og ambisjoner, ikke et desillusjonert fjols som bare skaper overskrifter og kjøper inn nye spillere oftere enn han bytter underbukser.

Newcastle United har en hel del gode spillere som Shearer, Given, Boumsong, Bowyer samt nyinnkjøpte Emre, Luque og Parker. Om ikke dette var nok, sitter de på spillere som av mange har blitt sett på som fotballøyas aller største talenter i Dyer, Jenas, Milner og Bramble. Hvorfor kunne ikke Robson og nå Souness få disse lovende ungguttene til å blomstre. Jeg husker ennå superlativene formelig haglet rundt Jermaine Jenas da han i en alder av 18 år spilte fantastisk som kaptein for Nottingham Forest. Jeg er ikke på noen som helt måte villig til å sette spørsmålstegn ved disse spillernes talent eller evne til å spille fotball, for det har de bevist ved flere anledninger.

Han ser også tilbake på Souness' managerkarriere, og kommer til samme konklusjon som meg. Ikke direkte imponerende. Hvis Souness har vært så suksessfull, hvorfor har han fått sparken i alle klubbene han har vært i, med unntak av Southampton og Blackburn, hvor han selv har trukket seg, av ymse årsaker, uten at klubbene har tatt særlig stor skade av det.