20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kordan blei du Newcastle-fan?  (Lest 10449 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Henrik

• Gjest
Kordan blei du Newcastle-fan?
« på: 21. April 2005, 16:49 »
Del dine historier med oss.
(veit ikkje om eit slik topic har blitt starta før)

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #1 på: 21. April 2005, 16:56 »
Tidligere viste statskanalen fotball fra fotballøya. Det var tippekamp hver lørdag fra engelsk toppserie. Dette skapte nok en genuin interesse for den engelske fotballen i det norske folk. Jeg tror også den fotballen som spilles i England, ihvertfall den de spilte før, med harde taklinger og litt tøff fotball var tiltalende for det norske folk. I tillegg gikk kula raskt, og det var hele tiden noe som skjedde. Jeg var ikke så veldig glad i "kælking på ballen" og Newcastle United spilte en fotball som jeg likte veldig godt. Det begynte med at jeg fikk se Newcastle spille, og de imponerte meg veldig. Jeg sjekket derfor hver lørdag om de viste Newcastle United. De spilte jo bra fotball. Senere utviklet det seg et stort kjærlighetsforhold mellom Newcastle United og meg selv.
Toon, Toon,
Black and white army

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #2 på: 21. April 2005, 17:02 »
satt å ronka så synest jeg at Beardsley var så kjekk at jeg måtte ha meg en sånn drakt..  :lol:

Neida fra spøk til revolver, Jeg har alltid siden jeg var liten fulgt med på engelsk fotball, når lørdagen kom så var det grøt til tippekampen. Var det store høydepunkte i uka, det og Italiensk seria, er fan av Ac Milan også.
Vel bestekompissen min var liverpool supporter, bruttern var Blackburn supporter, men var noe med disse laga som bare ikke klikka for meg, Blackburn hadde bare en sesong, Liverpool var mye elendige på 90 tallet. Så ut av intet kom Newcastle United, med storfotball, Andy Cole som bøtta inn mål. De spillte en angrepsfotball som folk ikke hadde sedd makan til siden brasils storhets tid. 4-2-4 løyd taktikken, masse mål ble skåra, masse fans, alt var arti rundt denne klubben. Vel flere og flere runder med Newcastle Ble visst på lørdagene, jeg starta raskt å få et øye til klubben, Tapte Newcastle så ble jeg misfornøyd og hadde klubbfølelse for klubben. Så i den tia var jo alle å spurte, HVORDAN LAG LIKER DU?!??! osv, husker jo hvordan man var når man var rundt 14 år. Og da falt det bare automatisk at newcastle united var den klubben jeg likte, pga angrepsfotball de stilte med, fordi du så spillerne elska det de gjorde, de hadde en manager som heter Kevin Keegan som brente for fotballn og var helt galn. Derfor starta jeg å like Newcastle!  

Så hadde du historien til newcastle falt jeg også for, når du ser videoer av gammelgutta som var her. f.eks "Six foot two, eyes of blue, SuperMac is after you!" osv. da er du frelst.
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
I am Bjørn, this is my story...
« Svar #3 på: 21. April 2005, 17:03 »
Det var på den tiden Gunnar Halle spilte i toppserien, det gjorde Fjøroft også....Norwich var der, med sine gule nett i målet...Sutton herjet for Norwich, Collymore for Nottingham....wow, fotball er gøy...

Etterhvert ble laget Blackburn, tett fulgt av Newcastle (hvorfor, ja om det strides de lærde), også Nottingham Forest....etterhvert gikk det dårlig med Nottingham, og Newcastle bare var der....Blackburn vant ligan...men et sted i nord var Newcastle....spilte morro fotball...og den lille mannen med krøllene var jo arti å se på....men man var jo medgangssupporter på den tiden....så Blackburn var mitt lag...helt til de solgte Shearer til oss....da gikk det opp for meg, siden alle heia på lag i rødt, ville ikke jeg følge alle andre....da var valget lett....Og det angrer jeg ikke på i det hele tatt...:) har vært mye opp og ned, men har vel mest gode minner fra Newcastle...er mange år siden nå, og interessen blir bare større....sparkebukse i svart og hvitt skal kjøpes til min sønn den dagen han kommer om noen år, enten om dama liker det eller ikke:)

Bjørn - med rot i hukommelsen...
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

Henrik

• Gjest
« Svar #4 på: 21. April 2005, 17:07 »
Eg har sterke følelsar på Newcastle, men kvifor veit eg ikkje.
Ein dag for lenge sida lurte eg på kvifor det var sånn.
Eg prøvde meg som manu-supporter for ein dag.
Det varte i knappe 2 timar, då eg brast i gråt(heil sant, eg var 7 år den gongen) for kva eg hadde gjort. Eg klarte det berre ikkje. Det føltes....
feil....
Det heile starta i 1995/96, eg var nettopp blitt fotball-interessert,
og brydde meg då mest om ballen.
Men pappa, onkel og alle andre hadde eit favoritt-lag. Eit engelsk eit.
Det ville eg også ha.
Newcastle gjorde det stort den sesongen. Endte tilslutt på andre plass.
Spelte flott fotball.
Det måtte berre bli dei.

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #5 på: 21. April 2005, 17:16 »
Jeg ble Newcastle supporter av en enkel grunn. Juventus og en venn av søstra mi som tydeligvis ikke hadde peiling på fotball.

Jeg satt å så på tv sammen med søstra og vennen. De så på fotballkamp og det var Juventus mot et lag jeg ikke vet hvem var. Juventus leda 3-0, så derfor spurte jeg vennen hvilket lag det var. Da svarte han Newcastle. Så sprang jeg ned trappa og sa til pappa: "Jeg heier på Newcastle." Jeg var bare fem år gammel da.

Neste gang vi dro til syden fikk jeg meg Newcastle drakt og det har vært den eneste klubben jeg har heiet på i hele mitt korte liv. Har vært fotballsupporter av Newcastle i 8 år nå. :D

BegBie

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.ratemycameltoe.com
« Svar #6 på: 21. April 2005, 17:33 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Ble Newcastle-supporter på grunn av Shay Given. Var tilhenger allerede i 1999, men følelsene var egentlig ikke så store da. Men etter 2 sesonger så kom gleden. Å se Shay Given ha det moro i luften er en ubeskrivelig opplevelse. Å se Alan Shearer banke inn mål og heve armen er en annen ubeskrivelig opplevelse. Å se Bobby Robson smile etter en ny seier på sidelinjen og følge med på at Robert klinker ballen i mål følger etter.
For ikke å snakke om det fine navnet på klubben, de gode supporterne osv... jeg bare følte at Newcastle var klubben for meg.

Vel du gikk glipp av noe stort under King Kev ;)
ouness:""I am the most attack-minded coach this club has had in recent history"

3 Kamper uten mål, kun en spiss.

djmattis

• Gjest
« Svar #7 på: 21. April 2005, 17:36 »
Jeg likte Blackburn en stund når jeg var mindre...
Når stuart ripley spillte der sammen med shearer..
Men likte vel newcastle en god stund før shearer fløttet på seg, når andy cole og ginola, ferdinand og de herja villt.
rundt 93/94 sesongen mener eg..
og når så shearer som jeg likte veldig godt ved siden av kom så kunne det ikke bli bedre.
det var vel ca da...
da har det blitt en del år.
ca 10 år...
nice

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. April 2005, 18:10 »
blei Newcastle fan for ca 10 år siden..Alle på skolen heiet på Man Utd eller Liverpool..Så jeg fant ut at jeg skulle heie på et annet lag..Så kom tiden da man begynte å samle på fotball kort..Fikk Newcastle sitt lag først komplett i albumet...å da vart d bare slik...

Henrik

• Gjest
« Svar #9 på: 21. April 2005, 22:09 »
Hadde mange heltar.
Først Ferdinand, så Ginola, og så kom THE KING!
Ingen over-ingen ved sida.
Og fotballkorta- pure pwnage, som vi sei.
Huska eg hadde alle Newcastle korta for 96/97 og 97/98.
Hmmmmmmmmmmmm lure på kor dei har blitt av....

Henrik

• Gjest
« Svar #10 på: 21. April 2005, 22:13 »
Kom igjen, fleire historier!

rikard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 21. April 2005, 23:45 »
Pappa har to lag fra han var liten av. Lag 1 var Leeds, grunnen vet jeg ikke, og den andre klubben er Newcastle. Pga oldefar døde der under krigen. Gravlagt på en minnegrav i Newcastle. Ble vel interester i engelsk fotball litt før The King kom til newcaslte. Deilig å se på Historie DVD`n da han kom til nord :)

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #12 på: 21. April 2005, 23:46 »
Fatter er også Leedsfan. Sikkert fordi han er dritgammal.
Toon, Toon,
Black and white army

rikard

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 21. April 2005, 23:47 »
hehe.. god grunn :)

Henrik

• Gjest