20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2016  (Lest 147368 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

superswag

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2016
« Svar #330 på: 03. Aug. 2016, 15:27 »
Jeg anser Ayoze som en offensiv midtbanespiller, gjerne i 10'er-rollen. Ikke spiss.
Også mener jeg at Armstrong bør leies ut denne sesongen, for å kunne få fast spilletid.. Når klubben valgte å ikke bli med i Premier League 2 eller The Football League Trophy, mener jeg de har et ansvar for å låne ut de unge spillerne våre som ikke har mulighet til å starte kamper.

Da sitter vi i mine øyne med Mitro og Gayle på topp.. Bra det, men det er for få. Vi trenger en spiss til mener jeg.

Får vi inn Diame og Knockaert (og Clark) er midtbanen full. Da har vi ikke mer kreativitet enn vi behøver, men vi får i så fall håpe at Ayoze, Aarons, Ritchie og Knockaert holder seg skadefri, samt at Rafa får skikk på fysikken til Siem de Jong. Da skal det holde med kreative krefter!

Ang Haidara har jeg ikke hørt noe om han i pre-season, PG det bør snakke sitt tydelige språk! Han var(er?) en talentfull spiller, men det hjelper jo veldig lite hvis du ikke får trent eller spilt kamper.
Da hadde Borthwick-Jackson vært gull å fått inn. Kunne brukt Championship som en læreplass, fått seg verdifull erfaring.
Riktignok Daily Mail som melder det, og uvisst om det er lån eller permanent. Men meget positiv til en permanent overgang!
Mourinho er ikke kjent for å tenke langsiktig med talentene, og både McNair og Borthwick-Jackson må vel finne seg andre klubber.

Enig i McNair,, ikke veldig urealistisk, dyrt, ung,, god, spennende. Ikke noe United trenger satse på fremover, men for oss et fint kjøp...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #331 på: 03. Aug. 2016, 15:31 »
Ideelt sett vil jeg ha spillere som vi vet holder nivået i Championship. Knockaert, eller hva han heter, er øverst på min liste. I tillegg vil jeg gjerne ha en spiss til fordi uten Gayle, hvis han blir skadet osv., mangler vi fart på topp.

Eh. Vel. Med Mitrovic eller ei,,, så har vi Aarons, Thouvin(er vel brukbart rask), Ayoze er kanskje ikke lynrask, men, en tekniker som kan bidra selv med Mitrovic på banen..

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #332 på: 03. Aug. 2016, 15:33 »
Hadde tatt de to spillerne på permanent basis, men da overpriser sikkert Real de! Men virker som det er typer vi kunne trengt!

Ellers ser Jese ut til å være på vei til PSG for £25mill, noe som sannsynligvis åpner opp for Sissoko til Real de nærmeste dagene....

Er jo snakk om lån,,,, vi har vel lov å låne maks 3 spillere, så bør være forsiktig å ikke låne det første vi finner,, men om vi får lånt noe som styrker oss, så slå til... Og tviler på at real krever så ekstremt for å låne spillere som knapt  styrker oss, og de får trent opp gjennom utlån....og at de reduserer prisen på sissoko så ekstremt av den grunn...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #333 på: 03. Aug. 2016, 15:38 »
Hehehe, er DET noe av det mest absurde du har lest her? :D

Det tar jeg som et kompliment i så fall, haha :)

Mourinho er ikke kjent for å satse på talenter. Smarte talenter vil da forsøke å få seg spilletid. Er ikke usannsynlig at det vil bety en permanent overgang. Selger man store talenter, vil det gi penger til å forsterke med mer etablerte spillere.

Er vel mer naturlig å låne vekk enorme talenter..... Om de virkelig kan utvikle seg til noen som kan etablere seg på laget... Det kan definitivt Mensah,...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #334 på: 03. Aug. 2016, 15:51 »
Hadde tatt de to spillerne på permanent basis, men da overpriser sikkert Real de! Men virker som det er typer vi kunne trengt!

Ellers ser Jese ut til å være på vei til PSG for £25mill, noe som sannsynligvis åpner opp for Sissoko til Real de nærmeste dagene....

Er jo snakk om lån,,,, vi har vel lov å låne maks 3 spillere, så bør være forsiktig å ikke låne det første vi finner,, men om vi får lånt noe som styrker oss, så slå til... Og tviler på at real krever så ekstremt for å låne spillere som knapt  styrker oss, og de får trent opp gjennom utlån....og at de reduserer prisen på sissoko så ekstremt av den grunn...

Hele den delen av innlegget mitt baserer seg på at det permanente signeringer, noe jeg også skriver.....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #335 på: 03. Aug. 2016, 15:56 »
Veldig enig i at vi bør ha en ving.... Å i det hele tatt regne med Aarons burde vi ikke... Vi har Goufran som førstevalg,,(35 av 36 kamper),  med Ameobi på dekning på 2 plasser,,, må jo ta med Ayoze på venstre,,, sånn sett er det 2 og 2, men,   ja dere er litt strenge mot Goufran selv om han riktig nok har vært svak de siste gangene jeg har sett han... Men om han skal være førstevalg hovedsakelig siden Aarons er kronisk skada vil jeg gjerne ha en ny ving,,, men mener Ayoze bør ta denne rollen med Goufran som backup... Da har vi en god høyre og venstreving som førstevalg,,, Goufran skal være en grei backup, men riktignok vært meget svak i det siste... Ameobi har glimtet til sjeldent,,,gjerne en ving som kan steppe inn på begge vinger med litt høyere klasse eller talent enn Ameobi og Goufran inn ja...

Keeper ser vi overrustet ut på.
At vi hentet ny høyreback tyder vel på at Janmaat kan være på vei ut. Men han holder visstnok bra klasse.. I tillegg har vi Anita som kan steppe inn. Nok av gode stoppere... Nok av gode venstreback, selv om Haidara er mye skadet, så ble jeg så imponert av Mbabu at Dummet, med han som backup høres greit ut. Spess med tanke på at Haidara er ikke noe Aarons håper jeg...

Diame er forøvrig en sentral midtbane,,, som er veldig allsidig. Aarbeider, men også en god pasningsspiller... Ingen Xavi, men en grei pasningspiller, som også kan gå i krigen...Mer en sentral midtbane enn en defensiv....  Så har vi jo bra dekning på midten. Shelvey, Anita, Colback, Saivet, ... Om han vil spille en V formasjon med 3 sentrale på midtbanen har vi god nok dekning på midten... Om vi vil spille 4-2-3-1 har vi De Jong og Ayoze som kan mønstre 10er rollen... Så er litt småtynt der også, spess om vi vil ha Ayoze mye på vingen...

Spiss ser vi veldig godt rusta ut på.. Mitrovic vil jeg vi satser på fast.Ung og virker å bli bedre og bedre. Scorer mer og mer mål.Enormt hodesterk og god med mann i rygg, og godt oppspillspunkt. Også god med beina til å være så hodesterk... Jobber i tillegg ekstremt mye, og er vel til å med Castle fan noe som er en mega fordel, om han utvikler seg til noe virkelig stort...Han MÅ satses på...

Kan se endel kanskje vil ha en teknisk spiss, slik mange moderne lag spiller... Men jeg mener det er godt å ha tekniske kjappe vinger, gjerne "feilbeinte" så de kan gå innover og skyte med bestefoten.. Og om man ikke klarer bryte gjennom midten har man alltids mulighet på innlegg, enten fra en feilbent ving eller en back på overlapp, og spille ballen langt opp på en tragetman, om kampbildet skulle passe dette...Bayern hadde stor suksess med dette med Mandzucic, og grunnen til at Frankrike brukte Giroud i Em er jo for å få den nødvendige variasjonen med en hodespiller. Man så Tyskland slet med Gøtze som spiss, prøvde spille seg gjennom men fikk ikke til noe...Deretter fikk de inpå en i utgangspunktet dårigere Gomez, men hadde rett og slett behov for mer variasjon i angrepet, og da hevet de seg....Og om vi skal se på de beste hodespillerne i verden, er det vel ingen direkte soleklar verdensklasse, men jeg mener Mitrovic virker som en som har potensiale til å bli noe i hvertfall i nærheten av dette. Han har vist han har teknikk ved å ta den ned på brystet og score på volley i 6-2 mot West Ham, så han virker som han er brukbar med beina, mens Carroll bare scorte med hodet virket det som... Og i tillegg ekstrem i hode dueller, og dødstøff,, råsterk...Skulle en virkelig god spiller til for å ikke velge å satse på Mitrovic, for uten han blir det fort veldig stasjonært, de dagene det ikke løsner helt...

I bakhånd må vi jo satse på vår nye mann fra Palace.. Ville være latterlig å bruke så mye penger om vi ikke skal satse på han... Med enmanns angrep tror jeg det skal bli lite behov for et tredjevalg men vi har jo Armstrong Riverie.

Et alternativ er å spille en skjev V.
Altså om De Jong spiller 10er,, bruker vi en ving på enten høyre eller venstre... Dette hadde Mourinho stor suksess med i Chelsea tidlig i hans første Chelsea karriere. De Jong virker jo god av det lille vi har sett.. Men vil først å fremst satse på Aarons, Ayoze, Richie, så håper vi kjører en V, siden vi er godt dekket på midtbanen..

De jong kan fortsatt komme inn som en joker eller spille seg inn om han imponerer og holder seg skadefri... og vi kan skyve han mer mot midten om vi er i mangel av vinger... Men ser helst at vi kjøper en kvalitetsving som gjerne kan spille på begge kanter, siden begge backupene er ikke akkurat snadder....Bortsett fra dette, skal det vel ikke være noe stort behov for noe.. Men spørs litt om Janmaat forsvinner, og hvor god denne nye høyrebacken fra Atletico er,, men er vel rykter om ny høyreback?...
« Siste redigering: 03. Aug. 2016, 16:09 av superswag »

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #336 på: 03. Aug. 2016, 16:00 »
Åja beklager. Da er jeg enig, men spørs så klart på hvor mye billigere de skal ha Sissoko,,hvor gode disse spillerne er,,, og hvor mye de krever i lønn...

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #337 på: 03. Aug. 2016, 16:19 »
1/2

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #338 på: 03. Aug. 2016, 16:31 »
Et Ibe lån hadde løst mye av vingprobleme,,, virker ikke som de har så behov for han denne sesongen, og vil jo gjerne utvikle han. Championship er et bra nivå å utvikle seg, og i Newcastle får han sikkert brukbart med spilletid....Hadde gjerne kjøpt han også om han er til salgs,,, men er vel for stort talent til at liverpool lar han gå billig..

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #339 på: 03. Aug. 2016, 16:39 »
Han hadde vært super tror jeg. Det er vel godt PL-materiale om noen år? Ellers er det vel bare å riste på hodet til denne talentsatsingen til Mourinho?

Ok? Kan du argumentere for utsagnet ditt? Riste på hodet av at han (skal sies at det er et rykte for det første, men uansett),,,   selger unna et talent som nok aldri vil bli noe verdensklasse materiale i United klassen...Hadde han solgt Rashford, Mensah, Martial, så hadde det vært noe helt annet...

Nå sitter ikke jeg på fasiten, derav både "tror jeg" og "?". For å gå ut fra temaet så er mine argumenter det som media skriver om hams talentsatsing tidligere jmf. den latterlige listen han presenterte ved første pressekonferanse i Scum.
Og bare rist ivei du. Pass på krystallsyken. Skummelt opplegg...
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #340 på: 03. Aug. 2016, 17:17 »
Et Ibe lån hadde løst mye av vingprobleme,,, virker ikke som de har så behov for han denne sesongen, og vil jo gjerne utvikle han. Championship er et bra nivå å utvikle seg, og i Newcastle får han sikkert brukbart med spilletid....Hadde gjerne kjøpt han også om han er til salgs,,, men er vel for stort talent til at liverpool lar han gå billig..
Ibe er solgt til Birmingham
Venter i spenning...

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #341 på: 03. Aug. 2016, 17:33 »
Vil vel være bedre låne han ut, øke verdien hans,,, deretter bruke eller selge han,,, Om han mangler litt på en helt syk spiller som går rett inn på laget,,, eller noe pga transfer fairplay regler,,, så,,,,,kansje men,,, tviler,,,  har du en liste over de såkalte talentene han bare har kasta vekk? for å forsvare uttalelsene dine..

og ibe er i samme divisjon som oss,,,,burde kanskje prøvd å sikre oss han da permanent....men fins sikkkert mange spennende talenter der ute,,, og de var nok klar over at ibe var tilgjengelig men har forhåpentlig en bedre plan...

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #342 på: 03. Aug. 2016, 17:38 »
Ibe er solgt til Bournemouth, ikke Birmingham :)

superswag

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #343 på: 03. Aug. 2016, 18:04 »
da ville det nok blitt verre,,, å konkurrere mot en PL klubb,,,,, men,,,  richy ville heller til oss enn en lukrutiv kontrakt i bournmouth,,,så,,,skal ikke si aldri,,, men ville sikkert pressa opp prisen å konkurere mot en PL klubb,,, mulig IBE vil spille i pl og ikke er som richy,,, så,,, hadde han derimot gått til birmingham,,, hadde det vært litt rart vi ikke prøvde oss med mindre vi har en bedre plan,,

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #344 på: 03. Aug. 2016, 18:08 »
Tror ikke vi bydde på Ibe, men skal ha undersøkt muligheten. Men tror £15mill ble for mye.. Men jeg veit ikke.

Men regner med at vi prøver oss på Knockaert igjen. Men spent på å se hvem vi evnt drar inn på vingen.

Real Madrid skal visstnok ha gitt opp Sissoko forresten.