20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30  (Lest 21812 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Aston Villa 19/12 kl. 18:30
« Svar #90 på: 19. Des. 2015, 20:23 »
Litt som ventet dette egentlig. Vil bare nevne Dummett, er vel bare Williamson som er mer ukomfortabel med ball i beina. Han er grei defansiv, men det mangler mye ellers!

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #91 på: 19. Des. 2015, 20:25 »
Dummett er så evneveik fremover at jeg blir gal.

Ja, det er en jævla skandale. Jamie Carragher #2.

Familien De Jong skylder etter hvert fansen et par unnskyldninger for bortkasta målsjangser og utallige utrevne hårstrå. Det der er en av de største målsjansene du får ila. et år. Wijnaldum sin var ikke mye bedre. Faen.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #92 på: 19. Des. 2015, 20:27 »
Jævlig bittert. Siem de Jong kan ikke bomme på den, det er rett og slett utrolig rævva. Sissoko, Wijnaldum og Mitro burde også truffet mye bedre på sine sjanser. Og at de Jong ikke klarer å legge den stikkeren i bakrom på en blytung matte er også lavkvalitet. Alt i alt så er det ikke krise med ett poeng, men hjemme mot et så dårlig Villa burde være tre poeng. Villa putta inn på Gestede og kunne fort vunnet bare på det, som ikke er beroligende akkurat. Baneforholdene kan ha betydd mest negativt for NUFC, men sånn er det.
Black and white since 1996

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 19. Des. 2015, 20:31 »
tv2 studio snakka om at de forstod at McLaren starta med samme ellever i dag som i de to siste, noe jeg absolutt ikke forstår. Skal det liksom være greit at vi starter med akkurat samme lag mot Liverpool og Spurs, to kamper vi er underdogs, som i en hjemmekamp mot villa der alt annet enn 3 poeng er fiasko? Skal vi spille på samme vis mot alle lag, uavhengig av hvem de er og hvordan de spiller?

Akkurat dette er mitt største ankepunkt mot McL. Han viser null evne til å tilpasse oppstilling og taktikk i forhold til hvem vi møter eller hvor vi møter dem og stiller bare blindt med sitt "beste mannskap" (med andre ord spiller for spiller de han mener er best enkeltvis) og håper det resulterer i et heldig mål eller to som følge av noen enkeltprestasjoner. Spille på motstanderens svakheter? Nesj. Bare pump ut de samme 11 som vant forrige uke, de gjør det nok bra i dag også. Se bare hvor sinnsykt mye plass en spiller som Thauvin får mot høyresiden til Villa. Dette er noe selv jeg har fått med meg at er en gjenganger for dette laget. Hvorfor starter ikke han? Eller kommer på tidligere? Hvorfor spiller ikke Mbabu for Dummet, en spiller som ikke oppfører seg som om ballen er et fremmedobjekt hver gang han får den?
Jeg forstår at lag har sine måter å spille på, og at man ikke kan forandre alt fra uke til uke, da dette antageligvis bare hadde blitt kaos, men man kan da gjøre noen ting annerledes i taktikken borte mot Spurs og hjemme mot Villa.

blæææh.
« Siste redigering: 19. Des. 2015, 20:33 av Cadel »

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 19. Des. 2015, 20:39 »
Sykt irriterende. McClaren skulle visstok bringe pasningsfotball til Newcastle, men vi har jo obligatoriske perioder på 20-45 minutter hver kamp hvor vi ikke klarer å holde ballen 3 trekk i laget om vi så hadde vunnet ligagullet ved å gjøre det.

Etter vi scorer gir vi også Villa alt initiativ. Det er greit at vi har vært gode på kontringer, men det er taktikk med høy risiko. Ut fra sjanser så vet jeg ikke hvem som burde ha vunnet kampen. Begge lag har mange store sjanser, selv om Villa sine kanskje ikke er like synlige som våres. Er utrolig skuffet over at vi ikke tar 3 poeng, men også lettet over at vi ikke taper (selv om det egentlig bare skulle mangle)

Positivt at Thauvin viser seg frem litt offensivt, selv om det defensive var dårlig. Spesielt det frisparket han gir bort (som Villa heldigvis går for et innlegg på).

Tror vi skal få kjørt oss godt mot Everton på boxing day

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 19. Des. 2015, 20:49 »
Enig cadel.Vi hadde sjanser men herregud så dårlige vi var med ball. Tapte possession klart mot et supersvakt lag.  Når vi ikke fungerer på midten så må mclaren i det minste sette opp et mer balansert lag på kantene.  Ble så mye enklere for et svakt villa lag å forsvare seg når alt kom på høyre siden.  Villa slet mer da thauvin kom innpå fordi vi da fikk vi innlegg fra begge sider.  Hadde mclaren turt å satse med en mer offensiv venstreside tror jeg vi hadde slått villa glatt

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 19. Des. 2015, 21:20 »
Denne kampen minnet veldig om kampen mot Norwich, bortsett fra at vi putta på alle sjansene vi hadde den gangen...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 19. Des. 2015, 22:43 »
Denne prestasjonen og resultatet overraska meg ikkje. Eg meinar det var heilt feil ta ut De Jong. Det må gå an sjå an kampbildet litt sjølv om McClaren på førehand har bestemt seg for å setja inn på Perez etter 60 minutt. Det var ein frykteleg bom av De Jong, men han kom seg vertfall til ein sjanse og hadde mykje bra pasningar og touch.
Både Winjaldum og Mitro burde putta og. Nesten som De Jong skjønte at der rauk 3 poeng.
Og kva med godaste Janmaat? Han kan til tider vera elendig defansivt og det var han på skåringa til Villa. Grusomt. Ei stund der var me heilt ute å køyra. Me er langt i frå friskmeldt.
Han burde ha starta med same lag bortsett frå Cisse ut og Mtitro inn. Forholda på bana øydela mykje, men mest vår eigen feil. Nok ein gong. Me er framleis tungt med i nedrykksstriden.
Ser McClaren gir De Jong skulda for at me ikkje vann. Verte jo heilt feil.  Er vel det siste me får sjå av han... De Jong altso ;) Først no han begynna finne formen attende.
Var vel 5 klare sjansar som var misbrukt av 5 forskjellige spelarar.
« Siste redigering: 19. Des. 2015, 23:24 av lgrinde »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 20. Des. 2015, 00:11 »
Fy faen tenkte meg at vi klarte å rote dette til. Fy faen så svak Colback var i dag. Utrulig mange balltap, men var ikkje aleine om å vere dårlig.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 20. Des. 2015, 00:19 »
Kor mange poeng har me rota vekk etter å ha teke leiinga?! Før De Jong vart teken av var me det beste laget. Han hadde og assist i dag. Noko folk ser ut til å ha gløymt. Han skal skåra på slike sjansar, men at laget har vorte betre etter at han kom med, er eg ikkje i tvil om. Føler og at han har fleire smarte pasningar.
« Siste redigering: 20. Des. 2015, 00:26 av lgrinde »

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #100 på: 20. Des. 2015, 01:27 »
Me er framleis tungt med i nedrykksstriden.
Ser McClaren gir De Jong skulda for at me ikkje vann. Verte jo heilt feil.

Ingen enkeltspillere skal ha skylda så det er i tilfellet en pinlig uttalelse (jeg har ikke fått sett intervjuet). Han burde være mann nok til å si at stallen har flere mangler (særlig sentralt) og at den kollektive planen uteblir og at laget er blottet for kreativitet. Jeg velger å skylde mest på det, og litt på dårlig bane i dag.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #101 på: 20. Des. 2015, 02:23 »
Helt enig lgrinde! Imponert over de Jong, og ikke bare spillet hans. Jeg synes vi er gode/brukbare når han spiller. God med ball, og tar stort sett kloke valg. Hadde mange lekre pasninger i dag, selv om han burde klart å få frem den siste pasningen sin i dag.

Håper Siem fortsatt får tillit, og gjerne sammen med Mitro og Perez.
Har også lyst å teste ut om Siem, Perez og Thauvin klarer å ta de 3 rollene bak Mitro. Og da Wijnaldum sentralt sammen med Colback/Anita.
Veit dette aldri kommer til å skje, men jeg liker tanken :)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 20. Des. 2015, 09:44 »
Kor mange poeng har me rota vekk etter å ha teke leiinga?! Før De Jong vart teken av var me det beste laget. Han hadde og assist i dag. Noko folk ser ut til å ha gløymt. Han skal skåra på slike sjansar, men at laget har vorte betre etter at han kom med, er eg ikkje i tvil om. Føler og at han har fleire smarte pasningar.

Men vi snudde kampen mot Tham etter at han og Cisse gikk av og ble erstattet av Perez og Mitrovic. Når det er sagt er De Jong en for god spiller til at han kan være benken. Han har mye det en nr 10 skal ha, blikk,pasninger og avslutningsegenskaper. Det er kun ved at han får spille regelmessig at han kommer i form. Men jeg vil også ha Perez på laget. Han er vår klart beste spiller når det kommer til å motta og holde på ballen under press, og han er god i rom.

Har ikke sett intervjuet til McLaren, er amøtermessig hvis han gir skylda på DeJong. Han bør heller skylde på seg selv. For meg ble er det en gåte at gikk for det samme laget som ble overkjørt av Tham i førsteomgang. Jeg kan se for meg Dummett som en habil midtstopper, men som en venstreback er han en vandrende katastrofe fremover mener jeg. Klarer ikke å passere mann, slår feige pasninger med en gang han blir satt under press som ender med håpløse polballer til en isolert spiss.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #103 på: 20. Des. 2015, 11:16 »
Uten å begynne å trekke altfor mange paralleller mellom disse to - men det er jævlig irriterende om McClaren går inn i samme spor som Pardew nå...
Ett av mine største ankepunkt med han var at han så og si aldri forandret på laget uansett om vi spilte bort mot City eller hjemme mot Hull, vant eller tapte, spilte bra eller dårlig.. Som ble nevnt tidligere i denne tråden, så er jeg helt enig i at selv om vi har tatt 6 poeng på de to foregående kampene - burde vi kunne ha en annen tilnærming til en hjemmekamp mot Villa mot Tham/Pool og bytte ut spillere som ikke presterer. "Never change a winning team" kan være en god ide, men bør ikke være skrevet i stein.

Men la oss se hva som skjer de neste kampene! Jeg er hvertfall isolert sett fornøyd med 7/9 mulige poeng nå, selv om vi helt klart burde hatt med oss 3 igår!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 20. Des. 2015, 11:23 »
Herregud så lei jeg er av å se Colback og Anita sentralt på midten.
Herregud så lei jeg er av et Newcastle uten kantspillere.
Herregud så lei jeg er av å se på Papiss Cisse.

Og McClaren... Som fler har sagt tidligere. Evner ikke mannen å sette opp et lag litt etter motstander? Hva trodde han at han skulle få ut av å starte Cisse og De Jong i går? Jeg liker De Jong, men han og Cisse sammen blir evneveikt dessverre. Perez er vår beste spiller og bør starte stort sett alle kamper, selv om det selvfølgelig er greit å vise at ingen har klippekort innimellom... MEN, den klippekort-teorien går jo rett i dass når man ser spillere som Colback og Dummett starter kamp etter kamp. Dritt lei!