20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300  (Lest 24618 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« på: 22. Okt. 2015, 08:27 »
Mitt foretrukne lag:

-----------Ayoze-----Mitrovic--------------
Thauvin----------------------------Sissoko
------------Wijnaldum--Anita--------------
Dummett-----Colo----Mbemba---Janmaat
------------------Elliot----------------------

Ønsker Wijnaldum og Anita sentralt, da vi får to spillende midtbanespillere, i motsetning til Colback - Tiote. Tror også Wijnaldum kan bidra mye offensivt fra en slik rolle, da det naturligvis blir Anita som tar ankerrollen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sunderland - Newcastle 25.10 kl 1300
« Svar #1 på: 22. Okt. 2015, 09:39 »
Ikke uenig med deg, men blir sjokkert om ikke vi starter med samme 11'er som sist.

nufc4life

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2 på: 22. Okt. 2015, 09:46 »
Kan trenge Tiote som brekkjern, så får heller Anita komme inn når han nærmer seg det røde kortet.. Thauvin passer nok ikke inn i denne kampen, evt få noen min på slutten. Colback må selvfølgelig starte.Tipper 1-3. HWTL!!

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3 på: 22. Okt. 2015, 12:54 »
Synes det er meget merkverdig at det ønskes å gjøre omrokkeringer som endrer Wijnaldums posisjon. Jeg har aldri sett bedre driv på midtbanen enn vi hadde da, så vi må fortsette med Sissoko og Wijnaldum sånn de var, og Ayoze som binder sammen midtbanen og Mitro på topp.

Tiote er ikke klar ennå syns jeg. Der han mister ballen rett foran egen 16-meter ca. midt i første omgang illustrerer hvor "shaky" han er. Det er PL, det er press på ballfører og Tiote virker å ha glemt hvor dårlig tid det er med ball i PL. Colback var ganske bra siste, og Anita klarte seg bra.

Rent taktisk håper jeg for all del det er fokus på å demme opp for Lens og van Aanholt (spiller venstre, så på siden til Janmaat og Sissoko).

Samme lag som sist for min del.
Black and white since 1996

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 22. Okt. 2015, 12:56 »
Van Aanholt spiller vel ikke. Var De Yedlin og Jones på backene sist.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 22. Okt. 2015, 15:23 »
Synes det er meget merkverdig at det ønskes å gjøre omrokkeringer som endrer Wijnaldums posisjon. Jeg har aldri sett bedre driv på midtbanen enn vi hadde da, så vi må fortsette med Sissoko og Wijnaldum sånn de var, og Ayoze som binder sammen midtbanen og Mitro på topp.

Vi ble jo til tider totalt overkjørt på midten av Norwich, på grunn av at Colback og Tiote (noe bedre med Anita) rygget ned på 16 og avstanden opp til Ayoze ble enorm. Jeg tror det kunne blitt bedre med Gini sentralt.

Vi hadde selvfølgelig en syk kamp offensivt sist, men vi må ikke glemme at vi putta på alle skuddene vi hadde på mål, og må heve oss for å slå Sunderland borte.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 23. Okt. 2015, 10:49 »
Vil ikke ha Wijnaldum ned nei. Føler ikke han har vært spesielt god der, og ser ikke helt grunnen til å endre på hans posisjon når han gjorde det såpass bra med den offensive friheten han fikk sist.
Tror heller ikke vi skal undervurdere det å ha fightere på banen til denne kampen, og karer som veit hva det går ut på. Vi har hatt et bedre fotballag enn Sunderland i flere år, men de har rett og slett kjempa oss ned tidligere sesonger. Colback bør få fornyet tillit, mens jeg er usikker på Tiote. I godt gammelt slag ville jeg valgt ham, men fyren er rusten og har mye å bevise. Anita er prestasjonsmessig fullt på høyde med Colback også. Så jeg tror jeg foretrekker en duo med Anita og Colback. Syns vi bør bygge videre på det som fungerte såpass bra offensivt sist, og samtidig ha fokus på å forbedre oss defensivt. Tror Anita inn for Tiote er et steg i riktig retning i så måte. Samtidig mener jeg personlig det i slike matcher er viktig med typene Dummett og Colback her.

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/newcastle-lost-mind-games-can-10315573

Forøvrig en ganske bra analyse av derbyet. Jeg kjenner jeg er voldsomt nervøs her.
« Siste redigering: 23. Okt. 2015, 11:00 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #7 på: 24. Okt. 2015, 14:46 »

Sette litt stemning før kampen :)
No fate but what you make

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 24. Okt. 2015, 15:57 »
Vil ikke ha Wijnaldum ned nei. Føler ikke han har vært spesielt god der, og ser ikke helt grunnen til å endre på hans posisjon når han gjorde det såpass bra med den offensive friheten han fikk sist.
Tror heller ikke vi skal undervurdere det å ha fightere på banen til denne kampen, og karer som veit hva det går ut på. Vi har hatt et bedre fotballag enn Sunderland i flere år, men de har rett og slett kjempa oss ned tidligere sesonger. Colback bør få fornyet tillit, mens jeg er usikker på Tiote. I godt gammelt slag ville jeg valgt ham, men fyren er rusten og har mye å bevise. Anita er prestasjonsmessig fullt på høyde med Colback også. Så jeg tror jeg foretrekker en duo med Anita og Colback. Syns vi bør bygge videre på det som fungerte såpass bra offensivt sist, og samtidig ha fokus på å forbedre oss defensivt. Tror Anita inn for Tiote er et steg i riktig retning i så måte. Samtidig mener jeg personlig det i slike matcher er viktig med typene Dummett og Colback her.

Dette her er jeg 100% enig i.
Det å bruke Wijnaldum der han nå har bevist at han er best og det å starte med de få Geordiene vi har i stallen og som vet hva denne matchen betyr.

Forventer en tøff og vanskelig kamp. Allardyce setter nok som vanlig sitt preg på dette Sunderland laget. Hurtige og direkte i stilen offensivt. Mye innlegg mot spissen. Kompakte, duellsterke og harde defensivt.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 25. Okt. 2015, 09:44 »
Uff, er nervøs før denne ass. Blir ein llang dag med mykje fotball. Tipper vi starter samme som sist, men ønskjer egentlig at Anita kommer inn for Tiote. Fekk ikkje sett førsteomgangen sist, men virker som han fortsatt er ganske rusten.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 25. Okt. 2015, 09:56 »
En ITK sier samme laget som sist, en annen sier Anita inn for Tiote. Det er nok bare denne posisjonen som ikke er bankers i dagens lagoppstilling.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25. Okt. 2015, 11:17 »
Det er nok bare Anita/Tiote det står om, ja. Jeg vil faktisk ha Anita istedenfor Tiote, selv om jeg synes det er uvurderlig med duellstyrke i dette derbyet. En rusten, treg og hissig Tiote vil ikke klare å holde seg på banen i èn omgang.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. Okt. 2015, 11:23 »
I dag har jeg en veldig god følelse. Jeg vet vi vinner greit. lukter litt 4-1 til New. Magen min tar sjelden feil så kos dere med kamp i dag. Vi vil kjøre over dem!

laget:

---------------------Elliot-------------------
----------------------------------------------
Janmaat-----Colo----Mbemba---Dummett
-------------colback-----Anita--------------
Sissoko-----------Perez---------Wijnaldum
-------------------Mitrovic-------------------

Har stor tro på Mitrovic i dag. Tror og håper han putter minst 2 mål dag. Ikke hatt så god følelse før et derby på årevis! lykke til!!

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #13 på: 25. Okt. 2015, 11:46 »
Uansett spillere og oppstilling, denne gangen må de gå ut på banen og kjøre maks innsats fra første fløytepip! Alt for mange ganger i det senere har vi blitt løpt i filler av Sunderland. Matcher vi intensiteten til Mackems, skal vi slå de.
No fate but what you make

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 25. Okt. 2015, 11:48 »
Tiote starter, samme laget som mot Norwich.