20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - West Bromwich 09. mai kl. 16:00  (Lest 17938 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - West Bromwich 09. mai kl. 16:00
« Svar #75 på: 10. Mai 2015, 18:44 »
Er bare å se kampene det Frode for å se at Colback ikke er dyktig nok til å fordele ballen,

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 10. Mai 2015, 19:19 »
Er bare å se kampene det Frode for å se at Colback ikke er dyktig nok til å fordele ballen,

Synes bare det er litt merkelig når alle mulige statistikker sier noe helt annet og såkalte TV eksperter fremhever et annet bilde av Colback.

Kun Janmaat har flere assist enn Colback. 6 og 5 for å være nøyaktig. Kun Cisse og Ayoze har flere mål enn Colback. 11, 7 og 4 har de. Nå spiller jo de i offensive roller mens Colback har en defensiv midtbanerolle.
Sammenligner mann med Sissoko har han 3 mål og 2 assist fra sin litt mer offensive rolle. Han har kun 1 kamp mindre enn Colback også.   

Janmaat har vært en solid mann denne sesongen. Har spilt 35 kamper. Hadde hatt 36 om ikke den noe strenge utvisningen hadde blitt idømt.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 11. Mai 2015, 08:38 »
Det er vel også bare å se hvem som kommenterer. Ikke akkurat objektive syn på enkelte spillere.

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #78 på: 11. Mai 2015, 10:26 »
Eh? Hvem er det som har en spesiell pro-Colback agenda da? Mange grunner til at vi ligger der vi ligger, men Colback skal ha veldig lite av skylda for akkurat det. Sammen med Ayoze vært vår 2./3. beste spiller med ei mil denne sesongen.
« Siste redigering: 11. Mai 2015, 12:13 av Rudi »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 11. Mai 2015, 11:27 »
Jeg tror vel Eivind tenker på det motsatte - at noen har anti-Colback-holdninger. Vi hadde ikke ligget så dårlig til hadde flere prestert på Colback sitt nivå. Selv om Colback ikke er noen world beater, så er det på tross av ham at vi ligger der vi gjør mer enn på grunn av.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 11. Mai 2015, 13:43 »
Takk, Kristoffer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 11. Mai 2015, 21:10 »
Veldig enig med Kristoffers forsvar av Colback her.

Syns forøverig Anita har fortjent enn aldri så liten tommelen opp etter helgens kamp mot WBA også.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 11. Mai 2015, 21:20 »
Veldig enig med Kristoffers forsvar av Colback her.

Syns forøverig Anita har fortjent enn aldri så liten tommelen opp etter helgens kamp mot WBA også.

Einig! Det er ikkje Colback ein skal "ta" når ein skal oppsummera kva som har gått gale denne sesongen. Det verte for dumt.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 11. Mai 2015, 23:12 »
Anita burde helt klart kun spilles som back, på midtbanen har han bevist gjennom hele sesongen at han ikke har noe som helst å gjøre, men gjorde seg ikke bort som back i helga.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 14. Mai 2015, 09:58 »
Selv om Colback ikke er noen world beater, så er det på tross av ham at vi ligger der vi gjør mer enn på grunn av.

Jeg skal innrømme at jeg har vært den som hyppigst har slaktet Colback hyppigst. Dog mener jeg likevel at Colback er en del av problemet, og at han er en av FLERE årsaker til at vi ligger der vi gjør. Det er så mange spillere som ikke har levert som forventet i år mener jeg, at det er nesten enklere å nevne dem som har gjort det: Cisse, Jaanmat og Ayoze. Naturligvis har ikke Colback vært like svak som Williamson og Anita.  Likevel, utfordringen mener jeg er at Colback ikke har kvalitetene til å beherske verken en DM eller OM, fordi han etter min oppfatning ikke fordeler ballen godt nok. At Frode viser til statistikk, er etter min oppfatning mindre relevant, da statistikken ikke viser hvor Colback sender ballen. God og effektiv fotball oppstår når vi har en midtbane som A) kan raskt kan fordele ballen i diagonal og offensiv retning til den delen av midtbanen hvor motstanderen er i undertall B) eller som slår ballen gjennom til midtbaneleddet til motstanderen. Det er bare å se nøye på en kamp, Colback slår slike pasninger meget sjelden. I tillegg bruker han  medtak i for liten grad.  Derfor bidrar Colback til at vi spiller så dårlig som vi gjør mener jeg. Midtbanen er selve hjernen i laget, og fungerer  ikke den, ramler resten sammen. Colback kan fungere som en reserve på DM, men hvis vi har et ønske om å kjempe om Europa mener jeg at har han lite i vår førsteellever å gjøre.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 14. Mai 2015, 18:45 »
Han kunne passet på DM dersom han hadde en ballfordeler ved siden av seg. Han jobber iherdig pg har mange ganger i år stått bak ballvinningen som førte til scoring, taklingen på Hazard kommer umiddelbart frem som eksempel. Problemet er, som du sier, at han nå må operere som ballfordeler og der en han ikke bra nok. Vi så det samme skje med Tiote etter at Cabaye forsvant.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 14. Mai 2015, 19:50 »
Han kunne passet på DM dersom han hadde en ballfordeler ved siden av seg. Han jobber iherdig pg har mange ganger i år stått bak ballvinningen som førte til scoring, taklingen på Hazard kommer umiddelbart frem som eksempel. Problemet er, som du sier, at han nå må operere som ballfordeler og der en han ikke bra nok. Vi så det samme skje med Tiote etter at Cabaye forsvant.
Helt enig i det du sier. I tillegg, til Colbacks forsvar har han blitt satt i en posisjon, OM, som strengt tatt ikke passer i.  Derimot mener jeg at Tiote i de to første sesongene hos oss, også hadde gode pasningsvalg som DM.Der mener jeg at Colback ikke er per dags dato.  Etter min mening trenger vi en DM som også slå pasninger som kan drive laget fremover. Hvis ikke blir vi for avhengig vår OM. Det er bare å se på formen vår den sesongen vi solgte Cabaye, laget kollapset helt uten ham på laget.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #87 på: 14. Mai 2015, 20:34 »
Syns jeg det her også bør nevnes at vi ikke har hatt noe klart, offensivt spill på mange sesonger. Er jo ingen som går på løp, skaper rom, tar initiativ til noe som helst. Blir vanskelig å strø lissepasninger da. Ser det i hver kamp, en eller annen får tak i ballen og går fremover, hva skjer? Han har så og si ingen alternativer og enten mister ball, eller slår den planløst inn mot 16-meteren mot en ensom spiss som ikke er noe hodespiller, typisk Ayoze eller Cisse. Jeg gremmes..... >:(
No fate but what you make

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 15. Mai 2015, 12:55 »
Dette er jo noe som har henger igjen fra forrige regime og under assistenten som i stor grad viderefører tidligere (mangel på) spillfilosofi...
Eller er jeg ikke uenig med deg, Thomas. Colback lider jo av at han ikke har rette spillertyper sammen med seg. Denne sesongen skulle jo De Jong være vår OM og vårt kreative senter. Når han da har vært skadet hele tiden har ansvaret i stor grad falt på Colback. Jeg for min del mener jo Colback har et langt større pasningsregister enn Tiote. Og tror til og med han kunne fungert sammen med Tiote dersom de hadde hatt en spillsentral på banen. Jeg mener jo uansett Colback er en av de som kan holde hodet høyest opp når denne sesongen skal oppsummeres. Både i form av innsats og kvalitet. Hvorvidt det er et kvalitetstegn for vår sesong i år derimot...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 15. Mai 2015, 16:55 »
Syns jeg det her også bør nevnes at vi ikke har hatt noe klart, offensivt spill på mange sesonger. Er jo ingen som går på løp, skaper rom, tar initiativ til noe som helst. Blir vanskelig å strø lissepasninger da. Ser det i hver kamp, en eller annen får tak i ballen og går fremover, hva skjer? Han har så og si ingen alternativer og enten mister ball, eller slår den planløst inn mot 16-meteren mot en ensom spiss som ikke er noe hodespiller, typisk Ayoze eller Cisse. Jeg gremmes..... >:(

Jeg er enig i at vi har virket planløse i angrep. Noe av det kommer av at vi ikke har fungert på midten tror jeg. I første del av femteplassesongen, manglet vi kvalitet på flere plasser. Blant annet spilte vi med Jonas, Obertan, Simpson og Santon, Williamson og Taylor. Ingen av dem faller inn under kategorien kvalitetsspillere. Likevel klarte vi å få noe ut av vingene og backene fordi vi hadde Cabaye som fikk ballen over til dem når de hadde en offensiv fordel (dvs. at motstanderen var i ubalanse). I tillegg hadde vi  Ba som holdt på ballen, og Tiote som dekket store rom og beskyttet forsvaret.

Colback kan godt fungere som DM neste sesong. Jeg tror som flere er inne på at han kan ha evnene til å beherske denne rollen. Vi trenger heller å bruke pengene på en kvalitetsspiller i forsvar, og en Cabayesque og Baesque spiller.

Og godt innlegg Kristoffer, er nesten enig med deg i alt ;)