20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 323924 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #885 på: 28. Juli 2015, 15:03 »
Ferdinand og  Shearer var no ekstremt like. So eg trur det kan fungera fint med Mitrovic og Austin på topp.

Der er jeg ikke helt enig. Ferdinand var raskere enn Shearer. Det gjorde at Ferdinand kunne gå i bakrom mens Shearer tok stussene. Dessuten var Ferdinand ikke redd for å sette fart med ball i mellomrom og dermed sette forsvaret under press.Men begge var gode i boksen i tillegg ja. Men innleggskvaliteten vi hadde på den tiden var også en helt annen en den er i dag.

Med Mitrovic og Austin på topp vil motstandere  enklere forsvare seg mot oss mener jeg. Det de må fokusere på er å stå høyt, fordi vi har ikke spisser som kan løpe i bakrom. Dermed tar de vekk det verste trykket fra boksen der Austin og Mitrovic er på sitt beste. I tillegg må de unngå dødballer og innlegg på kant. Med to spisser som gjør motsatte bevegelser (en som møter ball og en som løper i bakrom) vil jobben bli en god del vanskeligere. Motstanderen må i en slik situasjon variere mellom å falle av og støte oftere.  De får også et dilemma å forholde seg til: De kan stå høyt, men da risikere at Bellamy nr. 2 stikker igjennom, eller de kan stå lavere, men da tillate at Mitrovic får komme til flere sjanser innenfor boksen. I tillegg må de selvfølgelig unngå dødballer og innlegg. Alle disse ekstramomentene økser sannsynligeten for at det glipper. Ergo mener angrepet vårt får flere strenger å spille på om vi får en rask spiss på topp sammen med Mitrovic enn en Austin som er ganske lik førstnevnte i spillemåten.

Vi har raske spillere i Cabella, Sissoko, Wijnaldum og Aarons, så ville ikke stått på midtbanen med forsvaret mot Newcastle selv om Austin og Mitrovic er relativt trege.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #886 på: 28. Juli 2015, 15:12 »
Og hvor ofte har vi sett Newcastle sine midtbanespillere løpe i bakrommet de siste 5åra? Tror vi omtrent kan telle det på en hånd. Forhåpentligvis blir det en stor forandring under McClaren!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #887 på: 28. Juli 2015, 15:35 »
Ferdinand og  Shearer var no ekstremt like. So eg trur det kan fungera fint med Mitrovic og Austin på topp.

Der er jeg ikke helt enig. Ferdinand var raskere enn Shearer. Det gjorde at Ferdinand kunne gå i bakrom mens Shearer tok stussene.

Shearer var veldig kjapp før han ble skadet mot Inter i sesongoppkjøringen til 1997/98.

Ferdinand var først og fremst enormt god på hue og i luftrommet i boksen. Enorm styrke/balanse i kroppen. Kanskje den aller beste spissen jeg har sett i en NUFC drakt.

Så egentlig var Shearer og Ferdinand ganske like. Ferdighetene og spisskompetansen var den samme. Men de var gode på flere områder. Derfor kunne de spille bra alene på topp, men de spilte også bra om ikke bedre sammen med en spisspartner.

I Blackburn var det Chris Sutton som gikk i duellene og Shearer som jaget bakrom.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #888 på: 28. Juli 2015, 16:02 »
Sitat
Williamson is attracting interest from the Premier League and the Championship. Aston Villa and his former boss Alan Pardew, at Crystal Palace, are both understood to be keeping tabs on his situation, whilst the likes of Sheffield Wednesday, Leeds United and Hull City are also believed to be keen.

http://www.hitc.com/en-gb/2015/07/28/interest-mounting-in-newcastle-defender-mike-williamson/?utm_medium=share%2Bbutton&utm_campaign=social%2Bmedia&utm_content=/en-gb/2015/07/28/interest-mounting-in-newcastle-defender-mike-williamson/&utm_source=Twitter

Retweetet av Graeme Bailey.
« Siste redigering: 28. Juli 2015, 16:04 av SuperAlmeida »
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #889 på: 28. Juli 2015, 16:52 »

Vi har raske spillere i Cabella, Sissoko, Wijnaldum og Aarons, så ville ikke stått på midtbanen med forsvaret mot Newcastle selv om Austin og Mitrovic er relativt trege.

Det er jeg enig i. En rask midtbane er viktig hvis vi ønsker å sette press i mellomrommet. Men ønsker vi i tillegg å jakte bakrommet mellom forsvaret og keeper må vi også ha en rask spiss mener jeg. Og det er tilstedeværelsen av en rask spiss som i stor grad påvirker om forsvaret tør å stå høyt eller ikke. Og som jeg nevnte tidligere, når du får motsatte bevegelser på topp , så vil det strekke forsvaret i større grad. Jeg mener det vil være enklere for forsvaret når det kun trenger å forholde seg til to spisser som begge er interessert i å møte ball. Dessuten mener jeg at en rask spiss med arbeidskapasitet er en viktig førsteforsvarer som tvinger motstanderen til å pole eller spille ballen utenfor sidelinja, se på  f.eks Aguero eller Rooney der..

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #890 på: 28. Juli 2015, 17:37 »
Eller vår perez :) forsvarerens verste mareritt er en stor sterk spiss og kjørerman to slike+ hurtige kanter byr det på problemer.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #891 på: 28. Juli 2015, 19:42 »
Glem Austin, Benzema er avbildet på et privatfly etter å ha forlatt Real Madrids "treningsturne" i Asia, er nok han vi henter uten at mediene har klart og snappe det opp....  ;)

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #892 på: 28. Juli 2015, 20:21 »
ARMSTRONG JOINS COVENTRY

Coventry have signed Adam Armstrong on a youth loan deal from Newcastle until January 16.

The 18-year-old forward is Coventry?s fifth signing of the summer and has made 19 appearances for the Magpies.

henta fra sky sport

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #893 på: 28. Juli 2015, 20:29 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastle-transfer-news-ac-milan-9741800

AC Milan have rejected a bid from Newcastle for French frontman M'Baye Niang
he shagged your lass, taylor shagged your lass

keegans

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #894 på: 28. Juli 2015, 20:51 »
Budet ble visst avslått før vi hentet Mitro, men forhåpentligvis er ikke dealen død.

Jeg får vann i munnen av tanken på Niang i Newcastle, men jeg må ærlig innrømme at det kun er basert
på et par sesonger Niang spilte for Newcastle på min siste fifa career mode save, og noen youtube-klipp :/

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #895 på: 28. Juli 2015, 21:19 »
Sitat
Emanuele Giulianelli ‏@EmaGiulianelli  3h3 hours ago
Newcastle join Manchester City in the race for Valencia defender Nicolas Otamendi.

Ta det med en stor klype salt!
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #896 på: 28. Juli 2015, 21:25 »
ARMSTRONG JOINS COVENTRY

Coventry have signed Adam Armstrong on a youth loan deal from Newcastle until January 16.

The 18-year-old forward is Coventry?s fifth signing of the summer and has made 19 appearances for the Magpies.

henta fra sky sport

Veldig bra. Han trenger å få spille mange kamper. Håper han tar nivået og leverer varene. PL er nok et stykke unna hans nivå enda. Føler ikke han har tilført noe de gangene han har komt innpå.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #897 på: 28. Juli 2015, 23:00 »
Overgangsvinduet sålangt minner veldig om det jeg pleier å gjøre med Newcastle på FM: Ut med daukjøtt (takk gud for at flere er interessert i Willy), inn med unge prospects. Om det funker i virkeligheten får vi se!

Blitt overbevist om at vi trenger en "proven" PL-midtstopper. Men hvem kan det være? Stoke selger vel neppe Shawcross. Dawson, nei takk. Swansea vil vel neppe la Williams gå. Samme med Reid hos West Ham. Blir vel ei utlending temmelig sikkert ja....

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #898 på: 28. Juli 2015, 23:41 »
Mange som er overbevist om at Austin kjem denne veka. Noko må det no vera i dette.

keegans

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #899 på: 28. Juli 2015, 23:54 »
tror selv Austin ender opp i newcastle iløpet av uken. nufcblog melder nå at Haris Vuckic muligens går andre veien som en del av dealen.