20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2015  (Lest 325890 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2015
« Svar #45 på: 15. April 2015, 14:33 »
Jeg har ingen illusjoner om hvor dypt klubbtilhørighet stikker i dagens fotball: derfor hadde jeg ikke blitt eitrandes sint om krul og sissoko vil bort til sommeren (janmaat og forsåvidt. Men han blir vel uansett en sesong til) At spillere har ambisjoner må være helt greit. Krul har vært en trofast spiller i mange år og jeg kan godt forstå om han vil videre for å f.eks prøve seg i CL. Det er tross alt klubbens ansvar å matche spillernes ambisjoner. Man høster som man sår. At sissoko går åpent ut på nett og flørter med at han vil bort er ustilig. Men han er da iallefall ærlig. Når vi supportere ikke har troen på klubben, hvordan skal spillerne ha det? Vår misære handler ikke om spillere som "ikke bretter opp ermene". Misforstå meg rett; jeg VIL overhodet ikke miste våre beste menn. Men om de drar, synes jeg det er forståelig.

Enig. Har full forståelse for spillere som ønskjer seg bort fra Nufc. Vi er ein klubb uten ambisjoner, uten langsiktige planer og for øyeblikket har laget supporterne "mot seg" i den grad at vi planlegger boikotter mot klubben for å få Ashley vekk. Syned heller ikkje ikkje det er greitt at spillere begynner å flørte med andre klubber når dei fortsatt er under kontrakt med oss, da bør dei heller ta til ordet mot folk som styrer klubben, og stille spørsmål om korleis skuta blir styrt, men er vel få spillere som tenker så veldig mykje lenger enn seg sjølv nå til dags dessverre.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #46 på: 15. April 2015, 15:19 »
Debuchy uttalte jo forrige uke at Newcastle var et bevisst valg i forhold til å bruke oss som en mellomklubb før han gikk videre til et CL-lag. Man så jo det med Cabaye også, og at spillere som Janmaat, Krul, Sissoko som tross alt er landslagsspillere for store landslag vil spille i CL er jo forståelig.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #47 på: 15. April 2015, 22:46 »
http://www1.skysports.com/football/news/11095/9806918

Vanskelig for å se at vi får han om de andre klubbene nevnt er interessert, får håpe Krul gjør en god jobb! :) Offensiv midtbane som scorer mål.
No fate but what you make

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 16. April 2015, 07:40 »
Vel... Sånn situasjonen er pr dags dato vil jeg overhodet ikke klandre Krul om han ikke prøver å overtale Wijnaldum til å komme til Newcastle.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 21. April 2015, 10:46 »
Vi må være realistiske og fatte at vi ikke kan kaste ut alt av spillere som ikke egentlig er gode nok. Det må skje gradvis da vi ikke klarer kjøpe en halv stall på et vindu. Spillere jeg føler vi skal beholde i de ulike lagdelene er som følger:
Keepere: Krul, Darlow, Woodman.
Ut med Elliot. Skulle Krul selges må ny keeper inn.

Forsvar: Colo, S. Taylor, Dummet, Jaanmat, Haidara, Lascelles.
Ut med Raylor og fuckings Mike Williamson.
En stopper MÅ inn, helst to. Samt en back. Minimumskrav.

Midtbane: Sissoko, De Jong, Colback, Aarons, Cabella, Abeid/Anita.
Ut med Jonas, Obertan, Ameobi, Tiote, Anita/Abeid.
Så åpenbart at vi er grusomt tynne her. De fem første der er spillere som vi MÅ beholde i utgangspunktet, dog er både Sissoko og Aarons usikre kort. Spesielt Sissoko. Vi blir også her nødt til å beholde spillere som nok ikke er gode nok i det lange løp - tenker da på at vi må beholde en eller to av Anita, Abeid og Tiote da vi aldri klarer erstatte alle sammen. Jonas er ferdig, Obertan og Ameobi håper jeg aldri jeg trenger se mer i Newcastle-drakt utover denne sesongen. Vi må ha inn minimum en sentral midtbane - og to vinger. Minimumskrav.

Spisser: Cisse, Perez,  Armstrong.
Ut med Gouffran, Ferreyra, Riviere.
Cisse er et usikkerhetsmoment her. Linkes vekk - men gud bedre, tross unødvendige suspensjoner, vi hadde vært sikra Wankership neste sesong uten den klassen Cisse innehar. Vi trenger han minst en sesong til. Er også en spisstype som ikke bør tynges så mye av alder som en del andre. Gouffran visste jeg ikke helt om jeg skulle klassifisere som spiss eller ballgutt, men la gå. Håper sammens med Obertan og Ameobi at jeg ikke ser han mer i vår drakt utover denne sesongen. Riviere er et annet usikkerhetsmoment. Perez er også et usikkerhetsmoment, dog ikke like usikker etter at han i takt med resten har falt i kvalitet utover våren.
Må ha inn en kvalitetsspiss. Minimum.

Regner meg til at vi bør da ha inn 6 kjøp som et minimumskrav som styrker alle ledd, og ikke minst går inn på førstelaget.
« Siste redigering: 21. April 2015, 10:49 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 21. April 2015, 12:35 »
En veldig god analyse, Kristoffer. Stiller meg bak alle disse prioriteringene. Vi må ha inn én stopper som går rett inn i den beste elleveren, én sentral midtbanespiller som hever nivået, én hurtig ving og én stjernespiss. Fire nye i førsteelleveren er egentlig i overkant, men nå er det livsnødvendig. Laget bør etter min mening bli seende slik ut:

Krul

Janmaat - Ny stopper - Coloccini/Taylor/Dummett - Dummett/Haïdara

Ny midtbanespiller - Colback/Sissoko

Ny ving/Sissoko       -       De Jong       -       Cabella

Ny spiss/Cisse

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 22. April 2015, 16:20 »
Selvfølgelig enig i vurderingene over. Spesielt vingplass føler jeg blir viktig for å bli bedre. Er jo bare å se tilbake på den tiden vi hadde gode vinger. Har vert så mye middelmådig og knapt nok det de siste årene. Bortsett fra en Ben Arfa (ustabil ja), så har det vert fryktelig lite å rope hurra for.

Geordie

• Kaptein
  • Love it!
    • Vis profil
« Svar #52 på: 23. April 2015, 18:24 »
http://newcastleuncovered.com/8-ridiculous-newcastle-united-salaries/

Er vel en god indikasjon på at man ofte bør styre unna stallfyll fra storklubbene  :D
No fate but what you make

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 26. April 2015, 18:54 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/tim-krul-switches-agent-fears-9117161#rlabs=1

"Tim Krul switches agent as fears grow that the goalkeeper will quit Newcastle this summer"

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 26. April 2015, 20:41 »
At Krul plutselig bytter agent er et dårlig tegn for Newcastle, men det er også veldig forståelig om Krul nå ønsker å komme til en ny klubb med tanke på karrieren sin. Vi vet alle at Krul er en veldig god keeper på sitt beste, dessverre så klarer han ikke helt å nå sitt maksnivå bak dette forferdelig shaky Newcastle forsvaret.

Jeg så på TV2 sitt kampsammendrag av Swansea kampen idag og håpet jeg skulle se fremgang ettersom vi scoret to mål. Litt fremgang var det, men dessverre ikke mye. Og tanken som slo meg er at HVIS Newcastle skal ta flere tre poengere denne sesongen så vil det bli underholdende, for med det forsvaret Krul har å slite med foran seg, så blir det ikke mange smultringer resten av sesongen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 28. April 2015, 20:19 »
At Krul plutselig bytter agent er et dårlig tegn for Newcastle, men det er også veldig forståelig om Krul nå ønsker å komme til en ny klubb med tanke på karrieren sin. Vi vet alle at Krul er en veldig god keeper på sitt beste, dessverre så klarer han ikke helt å nå sitt maksnivå bak dette forferdelig shaky Newcastle forsvaret.

Forsvaret har ikke vært patent, men Krul har hatt sine tabber han også.  For litt tilbake var De Gea svakere enn Krul, nå har Krul stagnert, mens De Gea har blitt vesentlig bedre.

wiigen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #56 på: 05. Mai 2015, 15:41 »
he shagged your lass, taylor shagged your lass

Rudi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 05. Mai 2015, 16:12 »
Anderlecht deny reports Newcastle United have agreed £15m fee for striker Aleksandar Mitrovic

http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/anderlecht-deny-reports-newcastle-united-9185805

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #58 på: 05. Mai 2015, 16:20 »
Det stammer vel fra italiensk media. Greit å vite at noe er på gang, Mitrovic er vel min personlige ønskesignering.  :-X
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 05. Mai 2015, 16:39 »
Få inn 4-5 signeringer av den klassen og Klopp, så blir det moro framover  ;)