20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30  (Lest 20730 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30
« Svar #120 på: 14. Des. 2014, 16:55 »
Jeg blandet stillingen, og trodde Cisse sjansen kom på 2-0. Greit nok..
Etter 2-0 var det krabbegir.
« Siste redigering: 14. Des. 2014, 16:58 av Fluffy »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 14. Des. 2014, 17:18 »
Arsenal kunne scoret både ett, to og tre mål til, det er for svakt av nufc, og Pardew har nok engang bommet mot Wenger.

Joda det var en svak forestilling fra vår side. Men Wenger visste også hvordan Newcastle skulle slås. Alt var ganske forutsigbart, og ingen enkel oppgave av Pardew. Og når nøkkelspillere som Sissoko er suspendert så blir det en langt enklere gameplan for Wenger. Vi er rett å slett ekstremt sårbare når de viktigste spillerne er utilgjengelige.

Det høye presset og tempoet Arsenal gikk ut med på Emirates var nesten galskap men når det funker kan ikke vi matche det, og det er det ikke mange andre lag i Europa som kan heller. Løsningen er å stå kompakte og ri av stormen, for presset vil alltids avta og sjanser vil komme. Men Pardew og hans menn lyktes ikke med det denne gangen, Arsenal fikk den første scoringen som Wenger så inderlig ville ha. Det hadde jo blitt interessant om vi hadde satt den store muligheten vi hadde til å utligne, for da er det ikke sikkert det hadde blitt 4 baklengs til slutt..

Godt innlegg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 14. Des. 2014, 19:45 »
Sier ikke at Colo var bedre enn Williamson. Det jeg sier er at fellesnevneren for våre  svakeste kamper bakover denne sesongen er med Willie i forsvar. Han sprer ikke akkurat sikkerhet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 14. Des. 2014, 20:27 »
Enig i at man ikke kan budsjettere med 3 poeng borte mot Arsenal, men det må da være å forvente at man løser kampen bedre enn vi gjorde. Taktisk blemme å stable de minst ballsikre spillerne på banen, gi bort ballen hver gang vi har den og la Arsenal holde på med den type fifa-angrepspill som vi er ubrukelig i å forsvare oss mot.

Hadde litt forhåpninger før kamp da jeg så forsvarsfireren til Arsenal, men vi prøvde jo ikke å utnytte den - det kunne like gjerne vært 4x Heskey der bak.
Mener vi burde stilt med noe ala Alnwick; Janmaat - Dummett - Colo - Haidara; Tiote - Anita - Abeid; Cabella - Cisse - Perez og prøvd å gjøre som Stoke.

« Siste redigering: 14. Des. 2014, 23:32 av Martin »

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #124 på: 14. Des. 2014, 21:03 »
Arsenal kunne scoret både ett, to og tre mål til, det er for svakt av nufc, og Pardew har nok engang bommet mot Wenger.

Joda det var en svak forestilling fra vår side. Men Wenger visste også hvordan Newcastle skulle slås. Alt var ganske forutsigbart, og ingen enkel oppgave av Pardew. Og når nøkkelspillere som Sissoko er suspendert så blir det en langt enklere gameplan for Wenger. Vi er rett å slett ekstremt sårbare når de viktigste spillerne er utilgjengelige.

Det høye presset og tempoet Arsenal gikk ut med på Emirates var nesten galskap men når det funker kan ikke vi matche det, og det er det ikke mange andre lag i Europa som kan heller. Løsningen er å stå kompakte og ri av stormen, for presset vil alltids avta og sjanser vil komme. Men Pardew og hans menn lyktes ikke med det denne gangen, Arsenal fikk den første scoringen som Wenger så inderlig ville ha. Det hadde jo blitt interessant om vi hadde satt den store muligheten vi hadde til å utligne, for da er det ikke sikkert det hadde blitt 4 baklengs til slutt..

Selvfølgelig er det ingen lett oppgave for Pardew, men du sier det var forutsigbart... Selvfølgelig var det det når vi starter med en lagoppstilling som skriker nettopp, forutsigbarhet. I mine øyne var det taktisk uklokt og for eksempel starte med en over lang tid SVAK Gouffran, en av de mest forutsigbare spillerne i stallen vår. Samtidig syntes jeg det er litt feigt å starte med Cisse. Jeg er 100% sikker på at Pardew kun startet med Cisse pga han har scoret litt i det siste. Ikke pga taktiske valg, noe som for meg er elendig. Lange baller på Cisse er både forutsigbart og uklokt da det ikke fungerer, og det er bevist gang på gang. Cisse fungerer klart best når vi har kreative og uforutsigbare spillere på banen, ikke Gouffran.

At vi skal ta 3 poeng på Emirates er langt fra forventet, men som andre sier her så må vi forvente mer, både av manager og spillere. Glem denne kampen, men også LÆR av den Pardew!
Toon till I die.