20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30  (Lest 20722 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Arsenal - Newcastle lørdag 13.12 kl. 18:30
« Svar #105 på: 13. Des. 2014, 20:30 »
Jaja, denna kampen må me berre gløyma fortast mogleg! Skjønnar ikkje kvifor Willie og Gouffran startar.
« Siste redigering: 13. Des. 2014, 20:43 av lgrinde »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 13. Des. 2014, 21:00 »
Jaja, denna kampen må me berre gløyma fortast mogleg! Skjønnar ikkje kvifor Willie og Gouffran startar.

Willie startet fordi Pardew ville ha en bedre defensiv spiller mot Arsenals vinger, dvs Dummet. Mye var ræv i denne kampen, men det eneste Pardew virkelig kunne ha gjort annerledes med dagens stall er å bruke Cabella i stedet for Gouffran.  Vi ble åpenbart tannløse uten Sissoko. Det er han som kjører våre overganger. Det kunne ha blitt bedre med Taylor på banen, men det er ikke Pardews feil at førstnevnte pådrar seg et urutinet rødt kort.

Hele vår stall koster omtrent det som Arsenal betalte for Øzil. Det er ikke denne kampen vi skal vinne. Men et par smarte investeringer i juletider, og vi har gode muligheter til å ta dem på hjemmebane.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 13. Des. 2014, 22:17 »
Blir en avveinig. Hadde blitt mer frustert om Cabella hadde storspilt mot Chelsea. Det gjorde han ikke. Arsenal kommer til å gå hardt ut. Jobber ikke Cabella da bakover kommer vi til å slite. På den andre side medfører Cabella at vi bedre holder ballen i laget. Derimot holder han ikke en hel match. Da kan det være bedre at vi har en matchvinner på benken som kan være med å påvirke spillet når arsenalspillerne blir slitne.

Cabella jobber greit nok defensivt han. Er nok ikke derfor han er å finne på benken.

Angående Gouffran så er ikke han så dårlig som det flere her vil ha det til. Sto f.eks bak det meste/lille NUFC skapte mot Burnley. En direkte spiller som passer godt i kamper der vi mest sannsynlig ikke har ballen så mye på siste 1/3 av banen, men må satse på kontringer.
Og Cabella var den som kom inn på og fikk fart på ballen mot Burnley. Snudde hele kampen når det gjaldt teknikk og balltempo. Vart en helt annen flyt i spillet når han kom inn. Vart også kåret til banens beste. Gouffran forstyrret forsvaret når han hoppet over ballen, det skal han ha. Men den som skapte det meste nufc stod bak var Ayoze.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #108 på: 13. Des. 2014, 22:41 »
Enig med Igrinde  Me må fort gløyma denne kampen!!! Som sagt FØR kampen starta så ville ikkje eg ha Williamson og Gouffran på bana frå start. Og når dei fleste her inne oppsummerer kampen så blir desse 2 nevnt som våre svakaste. Men det var vel egentlig et heilt lag som var fleire nummer for liten!
Men vårt svakeste ledd i dag var forsvaret, og då var vel Williamson den mest ubrukelige. Kva tenkte han på på 3 målet når han følger Girorud  på løp utanfrå og inn i boksen, for så å stoppe 7-8m frå dødlinja for å sette fyren i offside!!!  Balllen blir slått inn nesten frå dødlinja :koko: Tryggheten hos vår sisste scanse er også et stort savn i dag, men eg forventer heller ikkje det heilt store av Alnwick.
Men som sagt tidligere me får prøva å få denne kampen vekk frå minnet, og tru at han som skal setta opp laget etter dette har fulgt med i timen!!!
Eg er ikkje overbevist om det.........
« Siste redigering: 13. Des. 2014, 22:44 av Jonny »

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 13. Des. 2014, 23:38 »
Ayoze var vår beste. Tydelig at vi mangler vår beste offensive spiller i Sissoko. Tiote var til tider fryktelig flink til å gi bort ballen i likhet med mange andre utpå der. Forstår fortsatt ikkje kvifor Gouffran blir prioritert foran Cabella. Neste kamp vil eg sjå Haidara fra start og Dummet som MS.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 14. Des. 2014, 08:56 »
http://www.whoscored.com/Matches/829636/Live

Spillerbørs fra gårsdagens kamp. Ayoze og Colback igjen NUFC sine beste ifølge den. Cisse banens desidert dårligste. Coloccini, Alnwick, Gouffran og Dummett kommer heller ikke godt ut på denne.

Jeg ser flere kommentarer om den håpløse pasningen fra Williamson og rett i bena på Sanchez som skapte en farlig kontring imot. Men jeg ser ingen som kom med noen kommentarer når Coloccini fikk det for seg at han skulle gi ballen til Welbeck inni egen fem meter. Skrekkelig dårlig forsvarspill kampen igjennom. Williamson får faktisk høyere score på børsen enn Coloccini uten at han skal ta det som et kompliment.
Williamson hadde ikke sjans i luftrommet mot verken Mertesacker eller Giroud igår. Da er hans bidrag til dette laget på nullpunktet.

Når alt dette er sagt så var det et meget godt Arsenal lag vi møtte på bortebane attpåtil. De snakket om alle skadene dems før kampen, men når man kan starte med de elleve som Arsenal gjorde så kan det ikke være så hakkandes galt allikevel. I tillegg med Podolski og Sanogo og Joel Campbell på benk.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 14. Des. 2014, 09:31 »
I tillegg kommer Colos pasning på førstemålet og hans litt manglende innsats for å blokkere innlegget fra Sanchez. Så det var ingen i forsvaret som storspilte denne kampen mener jeg. Synd at Taylor var suspendet, han tror jeg ville klart seg bedre mot Arsenal der mye av spillet går hurtig langs bakken.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 14. Des. 2014, 13:51 »
Ja, enig Thomas. Men til syvende og sist er Arsenal ett bedre lag, noe de har vært i snart 20 sesonger og som er bevist på spillerstallen. Der kan ikke NUFC måle seg, enda.

Uansett hvem vi hadde startet med så hadde vi vært underdogs i denne kampen. Sånn er det bare.

Vi kan kritisere hver enkelt spiller sønder og sammen, men allikevel må vi være enige i at Arsenal på Emirates er en av de tøffeste kampene i sesongen. Opp i alt så tror jeg at de aller fleste skjønner utmerket godt at det å komme til Emirates med den tanken å spille ut Arsenal med feiende flott angrepsfotball ikke er særlig realistisk når man heier på NUFC, desverre.

Vi manglet Sissoko, vi manglet Krul, osv. Men hva om Arsenal kunne stilt med Øzil, Walcott, osv. De har ett annet transferbudsjett og ett annet lønningsnivå. Noe mer forklaring trengs ikke.

Allikevel er jeg litt skuffet over prestasjonene. Pardew har vært i NUFC såpass lenge nå at en slik forestilling ikke burde skjedd. Vi var tross alt heldige som kun slapp inn 4 mål.

Til sist vil jeg si at Tiote slipper litt billig unna kritikk. Ja enig at Gouffran også er lite skapende spiller selv om han og Cisse hadde NUFC sin største sjanse foruten målet. Men Tiote er ikke mye å skryte av offensivt han heller. Innimellom noen fryktelige pasninger, noen hodeløse taklinger (heldig som slapp straffe imot seg) og noen pinlige valg når han velger å skyte fra alle mulige vinkler og avstander.
Skulle gjerne sett en defensiv midtbanespiller som er bedre med offensivt. Kanskje prøve Colback i den rollen når Siem De Jong er tilbake?
Noe som dette:

Krul
Janmaat - Coloccini - xxxxxx - Santon
Colback
Sissoko - De Jong - Cabella
Ayoze - xxxxxx

Egentlig vil jeg også bytte ut Coloccini, men å gå inn i siste del av sesongen med et nytt stopperpar vil nok bli altfor ambisiøst.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 14. Des. 2014, 14:38 »
Ja, enig Thomas. Men til syvende og sist er Arsenal ett bedre lag, noe de har vært i snart 20 sesonger og som er bevist på spillerstallen. Der kan ikke NUFC måle seg, enda.

Uansett hvem vi hadde startet med så hadde vi vært underdogs i denne kampen. Sånn er det bare.

Vi kan kritisere hver enkelt spiller sønder og sammen, men allikevel må vi være enige i at Arsenal på Emirates er en av de tøffeste kampene i sesongen. Opp i alt så tror jeg at de aller fleste skjønner utmerket godt at det å komme til Emirates med den tanken å spille ut Arsenal med feiende flott angrepsfotball ikke er særlig realistisk når man heier på NUFC, desverre.

Vi manglet Sissoko, vi manglet Krul, osv. Men hva om Arsenal kunne stilt med Øzil, Walcott, osv. De har ett annet transferbudsjett og ett annet lønningsnivå. Noe mer forklaring trengs ikke.

Allikevel er jeg litt skuffet over prestasjonene. Pardew har vært i NUFC såpass lenge nå at en slik forestilling ikke burde skjedd. Vi var tross alt heldige som kun slapp inn 4 mål.
Nå skal jeg ikke lage noen stor sak ut av dette, fordi det kommer langt viktigere og mer vinnbare kamper uken som kommer. Som du sier så har Arsenal mye større budsjett og skal vinne på hjemmebane. Samtidig har nufc det sjuende største budsjettet i ligaen (Å nei vi bruker ikke halvparten av det vi tjener så vi kan kanskje ta vekk det argumentet), og lag med mindre budsjett enn oss f eks Hull og Palace har gort langt bedre kamper på Emirates. Arsenal kunne scoret både ett, to og tre mål til, det er for svakt av nufc, og Pardew har nok engang bommet mot Wenger. Jeg synes bare at budsjett forklaringen blir en litt billig bortforklaring selv om det er en viss sannhet i det også.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 14. Des. 2014, 15:57 »
I tillegg kommer Colos pasning på førstemålet og hans litt manglende innsats for å blokkere innlegget fra Sanchez. Så det var ingen i forsvaret som storspilte denne kampen mener jeg. Synd at Taylor var suspendet, han tror jeg ville klart seg bedre mot Arsenal der mye av spillet går hurtig langs bakken.

Taylor er tilbake neste helg vel? Det var to gule som ble akkumulert rødt i mot Chelsea?

Tenkte jo til å begynne med at det kanskje var greitt nok med Willy fra start mot hodesterke Giroud, men det argumentet knuses lett når Willy ikke er i nærheten av Giroud når innlegget kommer. Janmaat prøvde jo, men langt ifra hans feil at det gikk som det måtte gå. Når Willy ikke engang evner å gjøre det han er god på, som faktisk er veldig lite (hodeduller), så blir det enda mer irriterende å se ham utpå der.

Glippen i forkant er selvfølgelig ikke noe bedre, og jeg satt med hjertet i halsen også da Colo ga bort ballen Welbeck på tre meter som Frode så korrekt påpekte.

Savnet av Sissoko var veldig merkbart igår, men forsåvidt greitt nok da denne kampen egentlig lignet en tapt sak i utgangspunktet. Colback leverer en ny solid kamp på midten, og er vårt lyspunkt sammen med en alldeles nydelig scoring av "nye Raul". Janmaat leverer igjen en ny solid kamp. Ellers er jeg ikke sånn kjempeskuffa ettersom jeg hadde minimale forventninger til denne kampen. Kanskje skulle vi hatt Haidara på back og Dummett inn i midtforsvaret sammen med Colo i stedet for irriterende Willy?

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #115 på: 14. Des. 2014, 16:06 »
Arsenal kunne scoret både ett, to og tre mål til, det er for svakt av nufc, og Pardew har nok engang bommet mot Wenger.

Joda det var en svak forestilling fra vår side. Men Wenger visste også hvordan Newcastle skulle slås. Alt var ganske forutsigbart, og ingen enkel oppgave av Pardew. Og når nøkkelspillere som Sissoko er suspendert så blir det en langt enklere gameplan for Wenger. Vi er rett å slett ekstremt sårbare når de viktigste spillerne er utilgjengelige.

Det høye presset og tempoet Arsenal gikk ut med på Emirates var nesten galskap men når det funker kan ikke vi matche det, og det er det ikke mange andre lag i Europa som kan heller. Løsningen er å stå kompakte og ri av stormen, for presset vil alltids avta og sjanser vil komme. Men Pardew og hans menn lyktes ikke med det denne gangen, Arsenal fikk den første scoringen som Wenger så inderlig ville ha. Det hadde jo blitt interessant om vi hadde satt den store muligheten vi hadde til å utligne, for da er det ikke sikkert det hadde blitt 4 baklengs til slutt..

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #116 på: 14. Des. 2014, 16:23 »
Tror ikke den store sjansen til Cisse hadde hatt noe å si. Laget hang såpass dårlig i hop at Arsenal hadde scoret enda flere om de hadde økt girspaken med to hakk. Arsenal vann kampen i krabbegir som de har gort i tre-fire år nå. Kampene på St James har vert jevne, noe som også er å forvente. Kampene på Emirates har vert alt for enkle og svake det må sies.

Edit: som du sier darkshark, Sissoko er den nye spilleren som nufc er avhengige av for å fungere.
« Siste redigering: 14. Des. 2014, 16:50 av Fluffy »

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 14. Des. 2014, 16:26 »
Ayoze har forøvrig flere mål enn Balotelli, Soldado og Falcao til sammen. 

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #118 på: 14. Des. 2014, 16:44 »
Løsningen er å stå kompakte og ri av stormen, for presset vil alltids avta og sjanser vil komme. Men Pardew og hans menn lyktes ikke med det denne gangen, Arsenal fikk den første scoringen som Wenger så inderlig ville ha. Det hadde jo blitt interessant om vi hadde satt den store muligheten vi hadde til å utligne, for da er det ikke sikkert det hadde blitt 4 baklengs til slutt..

Ei betre løysning hadde vel vore å stable på beina ein spelarstall, som vi kan disponere slik at vi faktisk får strekt laget til Arsenal (o.a. liknande lag). Om vi hadde hatt eit oppspelspunkt - noko litt anna enn 16 kilo med brylcreem frå Spania eller ei avmagra antilope frå Senegal - kunne vi flytta ballen over midtbanen til Arsenal med litt meir enn patetisk utteljing. Då kunne vi også fått ballen ut mot kantane og utnytta dei store manglane i Arsenal-forsvaret. Å ligge lågt mot Arsenal er de facto å invitere inn ballspelarar  - med langt større register på små flater enn det vi kan oppdrive.

Total taktisk fiasko frå Pardew i går. Dei fire siste seriekampane på Emirates har vi sluppe inn 16 mål - eit snitt på jammerlege fire mål i sekken per. kamp. Det er berre å slå Pardew taktfast i hovudet med taktikktavla, og håpe at vi får sjå noko heilt, heilt anna neste bortekamp mot Arsenal.

Merk: Den femte siste seriekampen på Emirates vann vi 1-0, med eit visst oppspelspunkt som matchvinnar og totalt dominerande. Strekk Arsenal-laget for faen, seier denne observatøren.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 14. Des. 2014, 16:50 »
Tror ikke den store sjansen til Cisse hadde hatt noe å si.

Umulig å slå fast!
Er selvfølgelig mye vanskeligere å jage mål i 2. omgangen når man ligger under fremfor å kunne gått til pause på 1-1. Det er målene som forandrer kampbildet.
Det var definitivt ikke noe krabbegir Arsenal gikk ut med.

Forøvrig stiller jeg meg 100% bak darkshark sitt innlegg. Meget bra oppsummert.