20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045  (Lest 10535 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sogning

• Kaptein
  • Ashley out!
    • Vis profil
Sv: Burnley - Newcastle United, 02.12.2014 kl2045
« Svar #120 på: 02. Des. 2014, 22:51 »
Oppsummering: Meget svak 1.omgang der vi ikkje henger heilt med. Mange som ikkje er "på". Får eit mål i mot, og kunne fått eit til, samtidig som det berre er tilfeldigheter at vi ikkje skårer først. til 2. omgang gjør vi nokon bytter som slår positivt ut. Cabella tilfører fart, driblestyrke og kreativitet, samtidig som ein del av spillerne som sleit i 1. omgang endelig har begynt å våkne.

Vi får ein fortjent utligning, og fortsetter å kjøre, men sliter i siste del av spillet. Den siste avleveringen, innlegget og dødballene blir alt for upresise, noko som gjer at vi kaster vekk angrep på angrep og dødball på dødball uten å skape trusler mot burnley's keeper. Vi mister Sammy som var ein av våre bedre og etter dette føler eg at kampen jevner seg ut. Vi har ballen mykje men det blir ingen sjanser ut av det. Sitter igjen med at uavgjort føles ut som eit rettferdig resultat, men er fortsatt skuffa over at vi ikkje gjer meir ut av denne kampen.

Til neste kamp vil eg sjå Gouffran på benken sammen med Cisse. Sjølv om Cisse skårer, så føler eg at han gjer altfor lite av seg i spelet. Går knapt nok i ein eneste duell, samtidig som touchen er elendig om dagen. Gouffran er usynlig så å seie heile kampen gjennom, og har per dags dato ingenting å gjere i laget. Synes virkelig at Cabella gjer eit godt innhopp i dag, og synes han bør få starte neste kamp. Abeid er også god til tross for nokre dårlige dødballer og håpløse langskudd. Synes vi bør spille med Tiote og Abeid på defensiven neste kamp og Sissoko i den sentrale offensive rolla. Får håpe at skaden til Ameobi ikkje er alvorlig, slik at vi slepper å sjå Gouffran fra start i neste kamp.

Haidara er min MOM tett fulgt av Cabella og Abeid.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #121 på: 02. Des. 2014, 22:54 »
Selv med Cisse-gållen, jeg skulle gjerne sett at Perez ble på banen sammen med Cabella og at Gouffran eller Cisse viket plassen. Cisse scora, og Gouffran hadd en smart dummy i forkant. Syns allikevel deres bidrag denne kampen utover det var særdeles lite - og at Perez var vår mest toneangivende fremover før pause.

Det er det som er. Han er så hinsides dårlig, men vanskelig å være altfor streng, da det ikke er en halvsjanse i havet for at noen andre hadde satt inn utligningen. Er ikke verken fornøyd eller misfornøyd, forutsetningene tatt i betraktning. Abeid er min BB. Uten noen virkelig konkurranse.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 02. Des. 2014, 22:57 »
Med Cisse får du skåringar, den i kveld var jo med kneet i krysset, men ein får mykje rart og.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 02. Des. 2014, 23:01 »
Med Cisse har man fått mye rart siden han spilte i Tyskland. Han er ikke veldig god i det oppbyggende spillet, og jo mindre han bidrar der jo bedre. Men når han har et snev av selvtillit er han en jævel på å avslutte. Det jeg derimot savner fra Cisse og de andre offensive spillerne, er gode løp og ikke minst gode baller i bakrom. Det er det virkelig en mangel av i Newcastle.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 02. Des. 2014, 23:33 »
Liker at Skysports reporteren påpeker til Pardew at Cabella forandret kampbildet etter pause. Forhåpentligvis så har han det i bakhodet ved neste laguttak.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 03. Des. 2014, 08:09 »
Det er sant. Cisse skal ha for gållen, det var en skikkelig goalgetter-scoring. Poenget er at han enda er voldsomt uvenn med ballen og misser på nedtak som ikke skal misse på på dette nivået. Flere ganger.
Perez har en fart og en evne til å gjøre særdeles smarte ting i trengte situasjoner. Hadde blant annet en herlig nesten-assist til Abeid i førsteomgang som var særdeles leken. De løpene du etterlyser boris, syns jeg Perez tar mer enn noen andre av våre offensive spillere.
Angående Cabella vs Gouffran har jeg vel sagt mitt der. Men Gouffran beviste i nok en kamp hvorfor han ikke bør starte kamper for oss, og i alle fall ikke som kant. Byttet av Cabella og Taylor endret kampbildet til vår fordel.
For øvrig enig i at Abeid var vår bestemann i går.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #126 på: 03. Des. 2014, 10:06 »
Cisse er helt useless 99 % av tiden.

Cabella MÅ starte neste kamp!

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #127 på: 03. Des. 2014, 16:45 »
Andre enn meg som synes dommeren bidro svært mye til å stykke opp spillet, i første omgang spesiellt, med alle pirkingene sine på alt mulig rart? Lenge siden jeg har sett en dommer flytte tilbake så mange frispark/innkast fordi spillerne har "stjelt" 2 meter ekstra. Sikkert riktig, men ugh som det senker tempoet på ting.
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 03. Des. 2014, 16:51 »
Vi kjørte andreomgang frem til Sammy måtte gå av. Og det viser egentlig litt av vårt problem tenker jeg. Vi mangler Cabaye. Selv om Sissoko er god, er han er en boksspiller, han er ikke den som styrer kampen, spesielt mot et etablert forsvar. Derfor synes jeg vi har vært avhengige av at kantene, i samarbeid med back, eller alene, har klart å få ballen nedover til kanten og deretter lagt inn. Og spillerne som har vært best til det har vært Sammy og Obertan.  Når vi har presset motstanderen inn i sin egen boks har vi heller ikke klart å fordele ballen raskt fra kant til kant heller.

Kritikken mot Cisse må ses i lys av nettopp dette synes jeg. Hans styrke er boksspillet, men han får nesten ikke noen baller å jobbe med. Alle målene bortsett fra ett har vel kommet etter innlegg mener jeg å huske. Hvis vi får på plass en ballsentral slik at kantene ikke blir helt alene i sin oppgave i få innlegg inn i boksen og etablere trykk i boksen, vil Cisse begynne å score igjen.

Og Cabella bør åpenbart starte neste kamp :)
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 16:53 av Thomas »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #129 på: 03. Des. 2014, 21:42 »
Elendig kamp fra start til slutt. Ble altfor mye langt og altfor mange klareringer på første spark i forsvaret. Ingen som turte å ta ballen ned å holde den i laget. Den skulle vekk.
Registrerte også at flere var uvenn og slet med ballkontrollen tidvis. Spesielt Ayoze hadde flere uheldige touch med ballen i førsteomgang, men han var ikke den eneste. Om det skyldes en dårlig bane skal jeg ikke spekulere i.

Vil også ta med at utskjelte Gouffran sto bak eller var veldig delaktig i det lille NUFC skapte. Herlig flikk og løp han hadde på målet til Cisse. Hadde også en finn heading tilbake til Cisse i førsteomgang som sistenevnte burde utnyttet bedre.

Ellers vil jeg påpeke at vi merket at Colback ikke var på banen. Midtbanen ble for enkel og slo altfor mye langt akkurat som forsvaret. Colback er en av få på laget som tørr å ta den ned å spille ballen innad i laget langs bakken.
Når NUFC slo så mye i luftrommet mot Burnley så spiller mann nesten på det eneste som motstanderen også er god på. Da kan man ikke forvente så mye mer heller.

Abeid viser at han har mer ferdigheter offensivt enn Tiote nok en gang. Er roligere og bedre med ball. Er villig på løp offensivt og kom til en kjempesjanse nettopp på grunn av dette igår.

Til sist vil jeg si at NUFC pr dags dato har en brukbar stall, men at vi savner 2-3 stykker av de som virkelig er av kvalitet. De som kan få kampene i vårt spor og som kan avgjøre de tette matchene eller bidra til å tette igjen bakover.
Derfor vil jeg ikke se enda flere billige squad players inn i januar eller de kommende overgangsvinduene. Gi meg heller den ene eller de 3 skikkelige solide spillerne.

Akkurat som tidligere så viser NUFC at de sliter med motstandere som er svakere og der vi forventer at vi skal styre mer. Mot bedre motstandere der vi kan ligge litt defensivt funker det bedre. Tror det har litt med at vi mangler de kvalitetspillerne som kan true og skape mer offensivt. De som får motstanderen til å måtte fokusere og konsentrere seg mer. De som kan spille resten av gruppa enda ett hakk høyere på rangstigen. Er det vi mangler synes jeg.
Gi meg derfor 1-2 skikkelige tilvekster i januar. Ett navn eller to som kan løfte hele spillergruppa og fansen. Da er vi hellet ikke så langt unna de beste tror jeg.
« Siste redigering: 03. Des. 2014, 21:44 av Frode »

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 04. Des. 2014, 16:25 »

Ellers vil jeg påpeke at vi merket at Colback ikke var på banen. Midtbanen ble for enkel og slo altfor mye langt akkurat som forsvaret. Colback er en av få på laget som tørr å ta den ned å spille ballen innad i laget langs bakken.

Når NUFC slo så mye i luftrommet mot Burnley så spiller mann nesten på det eneste som motstanderen også er god på. Da kan man ikke forvente så mye mer heller.

Abeid viser at han har mer ferdigheter offensivt enn Tiote nok en gang. Er roligere og bedre med ball. Er villig på løp offensivt og kom til en kjempesjanse nettopp på grunn av dette igår.

Til sist vil jeg si at NUFC pr dags dato har en brukbar stall, men at vi savner 2-3 stykker av de som virkelig er av kvalitet. De som kan få kampene i vårt spor og som kan avgjøre de tette matchene eller bidra til å tette igjen bakover.
Derfor vil jeg ikke se enda flere billige squad players inn i januar eller de kommende overgangsvinduene. Gi meg heller den ene eller de 3 skikkelige solide spillerne.

Helt enig i det du sier. Vi ligger godt an med tanke på hvor mye vi har brukt i transfermarkedet. Men vi må ha inn en cabayesque midtbanespiller som er kreativ men som samtidig håndterer duellene. Vi bør også ha inn en stopper og en spiss til. Per dags dato er vi alt for sårbar for skader.