20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tottenham - Newcastle søndag 26. oktober kl 1430  (Lest 15141 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

darkshark

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Tottenham - Newcastle søndag 26. oktober kl 1430
« Svar #60 på: 26. Okt. 2014, 18:14 »
Vil ikke friskmelde laget ennå, men det er i utgangspunktet imponerende å vinne denne bortekampen. Tafatt og elendig 1.omgang og en godkjent 2.omgang. Morsomt at Perez kom på scoringslista, det var sterkt å score der!
Det er også hyggelig at vi vinner en bortekamp der vi først ligger under. Det er ikke hverdagskost akkurat..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 26. Okt. 2014, 18:53 »
2 poeng bak Man Utd. ::p

Edit: Og der scora RVP på overtid.. 3 poeng bak.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 26. Okt. 2014, 20:15 »
Digger når Sissoko er på dette nivået. Skikkelig frustrerende spiller til tider, men når han er som i dag så er der mye kvalitet. Liker også Ayoze meget godt, herlig heading.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 26. Okt. 2014, 20:48 »
Pardew skal ha ros for at han gjør endringer i pausen i dag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 26. Okt. 2014, 21:11 »
Vi kunne ikke fått en bedre inngang til hjemmekampen mot LFC.

Btw, den kamtråden er det jeg som skal opprette, overtroisk som jeg er.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 26. Okt. 2014, 21:27 »
Vi kunne ikke fått en bedre inngang til hjemmekampen mot LFC.

Btw, den kamtråden er det jeg som skal opprette, overtroisk som jeg er.

Haha. For en gangs skyld er det en kamp jeg ser at vi vinner 10-0 - så da blir det nok Balotelli show. Du får spare magien din til en annen kamp

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 26. Okt. 2014, 22:30 »
Må jo berre gi mykje skryt til Pardew for endringane han gjer i pausen og at han greier snu ein kamp til seier. Der har ikkje skjedd ofta. Pardew verte me "aldri" kvitt so lenge Ashley er eigar. Skjer vel berre ved eit nedrykk og det har eg ikkje lyst på. Dette var ein ekstremt viktig seier for å koma seg vekk frå botn av tabellen og få ein skikkeleg positiv inngang til heimekampen mot Liverpool.
Eg har etterlyst Perez frå start lenge. Har trua på guten :)

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 26. Okt. 2014, 23:13 »
Joda. For en gangs skyld har han gjort det som forventes av samtlige managere i verden etter en så forferdelig førsteomgang. Langt bedre enn hva han har gjort de to siste sesongene hvor han kanskje har gjort et backbytte i 87. min eller slengt innpå HBA i det 85, men det blir som å gi skryt til en som har vært baker i 15 år for ikke å svi samtlige boller han lager en dag (... til tross for at han har gjort det hver dag de siste 3 årene. Jo, kanskje han fortjener litt skryt for å vite at han gjør noe bra, men orgasmen containes)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 27. Okt. 2014, 01:12 »
Fikk ikke sett matchen, var på reise. Førstemålet må jeg jo bare si at var en sinnsykt bra assist av Colback.
Andremålet er også vakkert. Liker at Cabella fikk en hel omgang og produserte en lekker assist. Liker ikke at Gouffran enda har klippekort.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 27. Okt. 2014, 10:41 »
MODT høydepunkter anyone?

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 27. Okt. 2014, 11:01 »
Cheers mate.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 27. Okt. 2014, 12:44 »
Fikk ikke sett matchen, var på reise. Førstemålet må jeg jo bare si at var en sinnsykt bra assist av Colback.
Andremålet er også vakkert. Liker at Cabella fikk en hel omgang og produserte en lekker assist. Liker ikke at Gouffran enda har klippekort.

Cabella var god, men burde hatt 2 assist. Skulle spelt ballen ut i feltet att der han kom åleina med Loris og skaut i nettveggen. Samtidig var han nesten åleina gjennom på slutten, men vart felt av Verthongen. Vart ikkje frispark ein gong. Soleklar felling.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 27. Okt. 2014, 20:57 »
Faen at jeg ikke fikk sett denne da! Dette er jo en stor seiere, og kan være den boosten laget trenger. Hvordan var kampen?
Sjelden har vel uttrykket "a game of two halfes" vært mer spot on om en Newcsatle kamp denne sesongen.

Første omgangen er i aller høyeste grad det samme gråe og kjedelige Newcastle som virker milevis fra å være bra nok til å kunne få fornyet PL kontrakt i mai neste år. Med andre ord "det samme gamle" som vi har sett for mange ganger før i år og det var bare som forventet da Tottenham tok ledelsen. På det tidspunktet hadde vel Newcastle knapt lånt ballen.

I andre omgang var det en helt annen historie. Pardew gambla litt med å bytte to mann i pausen, men i ettertid så ser vi at det betalte seg. Om det målet etter syv(?) sekunder var innøvd og et planlagt trekk eller ikke, skal jeg ikke spekulere mye i, men det var deffinetivt en voldsom vitamin-innsprøytning og laget viste en "fighting spirit" som det er lenge siden jeg har sett. Cabella hadde et meget bra innhopp, Sissokho ble betraktelig bedre når han kom ned på midten, og "lille lette" Ayoze som jeg vurderte ham til å være, viste seg som en frekk og freidig fryktløs liten kar som plaga Tottenham forsvaret mye med sin enorme arbeidskapasitet, og jammen ble han ikke belønnet med et mål også. Et ganske bra mål også forøverig. Flott crosser av Cabella(?), men også meget godt gjort av Ayoze og komme seg unna mannen sin og finne rommet mellom stopperne til å heade inn den ballen.  Skjønner godt at unggutten ble sliten etter den innsatsen han la ned ute på banen igår, og det var sånn sett helt greitt å erstatte ham med Haidara mot slutten.

Meget spent på fortsettelsen nå, og om Sissokho mulignes blir å finne på midtbanen igjen, og om vi får se mer til Ayoze. Kan ikke forvente for mye av unggutten ennå, men han viste tydelig at han har noe å bidra med. Pluss i margen også til Sammy Ameobi som scoret et meget viktig og fint mål, og la ned en enorm innsats utpå der i den andre omgangen i går.

Er litt skeptisk til å friskmelde Newcastle helt ennå, og jeg stoler ikke på Pardew ennå, men det var deilig med tre poeng, og det var et viktig og stort steg i riktig retning.

Jeg forventer meg fortsatt særdeles lte mot City i cupen, og jeg tror vel egentlig ikke på seier mot Liverpool hjemme heller, men det var som sagt et steg i riktig retning. Det jeg forventer meg av Pardew nå er at han viser litt vilje til å være mer åpen for endringer og prøve ut andre ting enn den ene taktikken han alltid har satset på. Det vi så i andre omgangen igår var "noe annet". Kanskje litt flaks eller tilfeldig, eller i verste fall begge deler. Men det er ikke forbudt å glede seg over det, eller ta det med seg videre og lære noe av det av den grunn.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 27. Okt. 2014, 21:11 »
Håper Pardew lærte at det ikke er farlig å satse offensivt. Det gjorde han mot Tottenham og det resulterte i tre poeng. Selv med et mer offensivt lag så skapte Tottenham omtrent ikke sjanser i andre omgang, i tillegg var nufc en mye større trussel. I første omgang var det nada niks.