20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Hull City 20.09.14 kl. 1600  (Lest 21605 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Hull City 20.09.14 kl. 1600
« Svar #90 på: 20. Sep. 2014, 21:21 »
Grunnen til at vi ikke vinner i dag beror mer på Ashleys feilslåtte transfertaktikk enn Pardew. Har både spill nok og sjanser til at vi burde leda til pause, men når vi ikke evner bruke de nødvendige pengene på gode nok spisser blir det slik. Helt håpløst dårlige fremfor kassa.
Er bare å håpe at Cisse holder seg skadefri, samt har funnet tilbake til mojoen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 20. Sep. 2014, 21:27 »
Forresten, Colback? Igjen, hva skal Newcastle med han? Dårligere enn Tiote bakover, og dårligere enn Anita som en playmaker og fremover.  Bigirimana > Colback. Ut i fra det vi har sett av Bigi ville jeg vagt Bigi over Colback 99/100 ganger.

Er det bare jeg synes synes Colback fortsetter der han slapp i sunderlandtrøya? En høyest middelmådig fotballspiller.

Er helt enig. Samme tanken slo meg. Sier litt om laget når vi henter en Sunderland-rotasjonsspiller og ser ut til å bygge hele vår filosofi rundt han.
Jeg vet at dette er diskutert opp og ned, men fy faen jeg får ca. 900 flere rynker i trynet når jeg ser Sammy komme inn på som en "last resort" når jeg vet vi har lånt ut Benny.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 20. Sep. 2014, 21:50 »
Jeg synes Colback har vært brukbar.  Men Colback er ingen Cabaye, og det er i den posisjonen vi bruker ham nå. Vårt lag skriker etter en fullgod erstatter for Cabaye, og en spiss ala Ba. Med og Tiote på midtbanen vant vi mot flere av topplagene i fjor.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 20. Sep. 2014, 23:18 »
Heilt enig Thomas! Colback har vært bra for oss! Hadde vel sin svakeste forestilling i dag men:rødme:Totalt Colback har vært bra i Tiotes fravær :nikke:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 20. Sep. 2014, 23:23 »
Det vi virkelig savner akkurat nå er vel Siem De Jong som på mange måter i størst grad skulle være erstatter for Cabaye som bindeledd mellom angrep og midtbane. Syns også Colback har gjort sakene sine ganske bra, jeg. Kommet langt bedre fra det enn signeringer som Cabella og Riviere sålangt (selv om det er åpenbart at disse trenger tilvenning til PL).

Mener det var i denne tråden det gikk en diskusjon rundt Riviere-overgangen. Jeg er ikke så sikker på at Pardew er den som sitter med siste ord i saken. Er relativt sikker på at vi heller hadde fått inn en stor, robust spiss i stallen dersom Pardew hadde fått bestemme. Det er jo også skrevet mye angående sommerens transfervindu rundt det faktum at Pardew i mye større grad har ønsket mer PL-erfaring inn.
« Siste redigering: 20. Sep. 2014, 23:35 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 21. Sep. 2014, 00:22 »
Eg trur ikkje Ashley sparkar Pardew før han har en erstattar klar, men kven vil jobba under Ashley? Kan vera han sliter med å få tak i nokon brukbare. Heilt utruleg at AP ikkje er sparka endå.

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #96 på: 21. Sep. 2014, 02:05 »
Det vi virkelig savner akkurat nå er vel Siem De Jong som på mange måter i størst grad skulle være erstatter for Cabaye som bindeledd mellom angrep og midtbane. Syns også Colback har gjort sakene sine ganske bra, jeg. Kommet langt bedre fra det enn signeringer som Cabella og Riviere sålangt (selv om det er åpenbart at disse trenger tilvenning til PL).

Mener det var i denne tråden det gikk en diskusjon rundt Riviere-overgangen. Jeg er ikke så sikker på at Pardew er den som sitter med siste ord i saken. Er relativt sikker på at vi heller hadde fått inn en stor, robust spiss i stallen dersom Pardew hadde fått bestemme. Det er jo også skrevet mye angående sommerens transfervindu rundt det faktum at Pardew i mye større grad har ønsket mer PL-erfaring inn.

For all del, jeg ser hvor du vil.. Men vi har fortsatt til gode å se en god de Jong i NUFC-drakt. Siem de Jong har vist utrolig lite positivt i NUFC-trøyen de få gangene han har akslet den. Jeg dømmer han absolutt ikke for det, men jeg mener det er altfor tidlig å si at vi savner "han". Vi savner er spillertype som skal spille som han er basert på "papiret", på samme måte som vi savner spillere som spiller slik Riviere og Cabella er på papiret. Vi kan ikke savne en spiller som ikke har gjort en dritt i trøyen enda, utover det å misse en stor målsjanse.

For å være helt ærlig, jeg driter i at de Jong er skadet - det lille han har vist er ikke overbevisende, og det blir som å savne en spiller som aldri har vært her. Vi savner Ba, Cabaye, Cisse i form, Ben Arfa i form i tillegg til en manager som har sånn noenlunde peiling på fotball. Taktiske disponeringer er igjen på ett lavt nivå, som alltid.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 21. Sep. 2014, 08:12 »

Hvis dette stemmer, operer Pardew under ekstremt strenge rammer.  Spørsmålet er om det finnes en manager med ambisjoner som er villig til å bli regulert så mye.  Av og til synes jeg litt synd på Pardew fordi han må forholde seg til et finansielt regime som er en god del strengere enn hos de fleste andre klubber. På den ande side blir jeg også forbanna over at han ennå ikke har skjønt mentaliteten til supporterne. De kan tåle å tape, hvis laget og manageren går offensivt ut for å vinne. Det er den Pardews negative innstilling,  "nedskallingen" og håndteringen av HBA og Mbiwa som gjør at likevel vil ha ny manger, til tross for at MAs pisking av Pardew.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 21. Sep. 2014, 10:45 »
For all del - jeg er jo ingen stor fan av Pardew, hovedsakelig på grunn av hans defensive holdning til fotball. Det er vel også sånn at Newcastle har langt fra det minste lønningsbudsjettet, selv om vi åpenbart har ganske rigide lønnsregler når vi signerer spillere.
Men prøver samtidig gi et visst balansert syn på det hele. Jeg tror nok at Pardew er med å bestemme han også - men slik vi alle kjenner Pardews preferanse for fotball, så undrer jeg meg ikke over om Pardew antakeligvis selv ville signert en stor spiss om han hadde fått velge?

Angående Siem de Jong så ser jeg poenget Skjæren. Men nettopp skadene har jo gjort slik at vi ikke har fått sett Siem de Jong skikkelig matchfit enda. Det er da åpenbart at Pardew ønsket bygge mye av spillet opp rundt de Jong denne sesongen.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 21. Sep. 2014, 10:49 »
Det synes jeg i så fall er litt urovekkende, da jeg ikke ser for meg at han besitter i nærheten av de samme kvalitetene som playmaker som det Cabaye gjør. Av det jeg har sett av de Jong i Ajax så er han mer en Kevin Nolan type (selvsagt mer mobil og en bedre pasningsspiller, men likevel) som kommer på løp inn i boksen og truer mål. I tillegg til å være en distanseskytter. Det vi trenger for å erstatte Cabaye er en spiller som evner å regissere angrepene fra dypere i banen.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 21. Sep. 2014, 11:46 »
Cabaye var etter min oppfatning best når han fikk spille høyere på banen, dog ikke som en hengende spiss.   Forskjellen fra De Jong og Cabaye, tror jeg, er som du er litt inne på Torfinn, er at de Jong kanskje er en mer luksusspiller. Cabaye var kreativ, men han la ned ufattelig mye arbeid bakover, i tillegg til at han som regel var tilgjengelig for pasningsmottak i vårt oppbyggende spill.

Hvis vi skal få de Jong til å lykkes tror jeg, som Torfinn påpeker, at vi er avhengig av å få inn en som kan dominere midtbanen og regissere vårt spill. Dvs en kreativ ballfordeler. de Jong tror jeg vil være avhengig av å få ballen i rommet utenfor 16 meteren mens motstanderen er i ubalanse. Da kan han derimot være farlig: han kan avslutte, eller tre en pasning gjennom til Cisse.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #101 på: 21. Sep. 2014, 12:13 »
?Siem de Jong is a hard-working, skilful and intelligent footballer that could be a real hit with Newcastle United fans."

?He is very vocal on the pitch, directing and encouraging his team-mates as they reflect his tremendous work rate.?

Dette er Nederland-ekspert Will Burns sine ord. Ikkje mykje "luksusspelar" over dei utsegna i alle fall. No er uansett SdJ ute lenge, og det kan vere at mykje i klubben er endra (fingrar i kryss) når han er tilbake på banen igjen. Vi får sette vår lit til Papiss, og håpe at han kan få i gang Rivieré når dei eventuelt er i tospann.

Så får vi sjølvsagt også håpe at vi ikkje skal sleppe inn to, tre eller fire mål i kvar kamp framover, også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 21. Sep. 2014, 12:39 »
Har ikke inntrykk av at De Jong er noen "gratispassasjer" på noen som helt måte nei. Ansett både for å være hardtarbeidende og en lederskikkelse.
Sier ikke at De Jong er helt lik Cabaye, har også inntrykk av at han kanskje er mer en mellomting av Cabaye og Nolan. Cabaye må påpekes at kanskje var best for oss i mellomrommet mellom angrep og midtbane. Hovedsaklig da vi spilte i en 433/4231 alt etter hvordan du ser det med Ben Arfa, Ba og Cisse sammen med seg, hvor Jonas og Tiote i langt større grad holdt igjen på midten. Det samme kan gjøres med hell nå med Tiote og Colback/Anita. Både Colback og Anita er gode og effektive distributører av ball selv om de ikke har samme evne til å slå de avgjørende nøkkelpasningene som Cabaye gjør.
Pardew har jo også ved flere anledninger pratet om hvordan De Jong skal være god på å distribuere ball og se åpninger i tillegg til sin nese for mål.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 21. Sep. 2014, 13:23 »
Cabaye var etter min oppfatning best når han fikk spille høyere på banen, dog ikke som en hengende spiss.

Cabaye uttalte selv at han likte best en rolle litt tilbaketrukket i banen. Ikke en rolle der han var bindeleddet mellom spissene og midtbanen.

At han hadde sine beste kamper litt offensivt kan jeg være enig i, men han leverte egentlig stabilt godt igjennom hele NUFC karrieren, selv om enkelte fans ville kvitte seg med han etter hans middelmådige 2. sesong.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 21. Sep. 2014, 15:19 »
Cabaye var etter min oppfatning best når han fikk spille høyere på banen, dog ikke som en hengende spiss.   Forskjellen fra De Jong og Cabaye, tror jeg, er som du er litt inne på Torfinn, er at de Jong kanskje er en mer luksusspiller.

Jeg mener overhode ikke at de Jong er en luksusspiller, snarere tvert imot, som det antydes over her. Men jeg står fortsatt på det at å styre spillet ikke hører med blant hans beste egenskaper.