20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Stoke City, torsdag 26.12 kl. 16:00  (Lest 18512 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City, torsdag 26.12 kl. 16:00
« Svar #75 på: 26. Des. 2013, 23:02 »
Link til Match of the day anyone?!?!
Har vel ikke gått på TV i England enda engang... ;)

KarlRudolf

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #76 på: 26. Des. 2013, 23:04 »
Herlig kamp! Utrulig digg å sjå ladsa leike seg i 2. omgang. Men eg trur vi skal også ta med og, og ta inn over oss, kor elendig vi spelte i 1. omgang. Det er på ingen måte sikkert at vi hadde vunne om ikkje dei hadde fått 2. mann utvist. Det såg jo meir ut som det skulle bli 0-2 enn 1-1 ei periode, så Pardew har litt å jobbe med fram til neste kamp mot Arsenal. Men dette har heilt sikkert nokon over presisert så istaden for ei lang utbrodering om det vil eg bære føyer meg i rekka over begeistring over ein herlig svartkvit dag! :D #HWTL

gardek

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #77 på: 26. Des. 2013, 23:15 »

når det kommer da  :) :)
Toon till I die.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 26. Des. 2013, 23:17 »

når det kommer da  :) :)
Pleier vel som regel å gå på tv i England ved 22.30-tiden engelsk tid. Kommer vel brått ikke noe link før i morra tidlig...

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #79 på: 27. Des. 2013, 08:44 »
Takk tv2! Er heima i Sogn og pappa har ikkje premium. Dei fleste har vel trui i dag men samtidig veit me at laget og Pardew kan plutseleg ha teke juleferie og sjå ut som eit botnlag.
Howay the lads! :toon:
De såg veldig ut som juleferie i store deler av 1 omg i går Igrinde :-[ Vart redda av tankelause Stoke spelarar, el ein dommar som hadde gule kort hengande laust i lomma.(siste gule første utvisn). Det blir nok ein annan kamp mot serieleiar Arsenal på lørdag, og eg håpar Pardew klarar å tenne spelarane til den kampen. Trur det var der det låg i går :rødme: Det går ikkje med å sløve seg til ein seier i denne ligaen!
Må nok konsentrasjon som mot ManU for at det kan gå bra mot Arsenal. Er litt redd Santon kan bli  rundingsbøye mot Arsenal.Så kanskje Dummet eller Haidara kan få sjansen :nervøs: Men trur spelarane må gløyma denne spesielle Stoke kampen, og vera glad for at me fekk ein "lett" kamp som ikkje "set" spesielt tungt i beina. :feiring: Dette kan faktisk bli avgjerande! For eg trur utan å ha sett kampen at Arsenal jaga scoring i store delar av kampen mot West H. Og har difor brukt meir krutt enn oss!!!
Berre håpar at me får plass til Anita mot Arsenal når Tiote er tilbake, trur me kan få brukt for hans teknikk og smidighet. Samtidig så har me brukt for Tiote i duellspelet! Dei fleste Arsenal spelarane er meget god teknisk, og kan lett "lure" på Tiote 2 gule i kampen det er eit faremoment!!
Blir veldig spennande neste kamp!! Kan me håpa på ein reprise av 4-4 kampen, var det i 2009??  :nervøs: :toon:

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #80 på: 27. Des. 2013, 08:45 »
Gratulerer med seier, og en finfin sjetteplass. Kun 6p bak serieleder :D
Så bare en dårlig stream av siste 20 min i går, så fikk ikke med meg at stoke spilte best i 1 omg.
Jeg synes det er litt rart at en kontroversiell kamp som ender 5-1, og har 3 utvisninger ikke blir omtalt mer i norske aviser. Rett og slett utrolig dårlig, men ikke uventet.  :spytt:
« Siste redigering: 27. Des. 2013, 09:07 av NUFranC »
Who else...... Alan Shearer

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 27. Des. 2013, 11:13 »
Hadde vært i harnisk nå, om jeg var stoke-supporter. Bra for oss at vi får føle på følelsen av å score 5 mål, bra for oss at Cisse scorer, men det var jo helt skandaløs dømming der i går.
Same old Shearer, always scoring!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #83 på: 27. Des. 2013, 13:13 »
Stoke kan takke seg selv. Synes ikke dømmingen var så ille. Whelan (eller hvem pokker det var) sparker bort ballen og kakker Cabaye uten å intensjon om å ta ballen. Det var ikke så hardt at Cabaye trengte å rulle rundt, men likefullt ureglementært. Altså et korrekt rødt kort.

Den andre har jeg sett den en del ganger nå og det er ingen tvil om at Remy har et bildekk på slep og blir helt klart fratatt en klar målsjanse. Altså konkluderer jeg med et korrekt rødt kort her også.

Den eneste gangen jeg føler Stoke har en god sak er rett før 1-1 målet da Williamson helt klart har armen utfra kroppen og det burde vært blåst hands.

Dessuten blir vi snytt for et soleklart straffe da Shawcross grisetakler Haidara. Stygt spill. Er det forresten noen som har sett episoden da ballen er ute og det er dømt corner og allikevel så kyler grisen Shawcross ballen mot publikum? Ufint, og jeg har sett at dommere har gitt gult på slikt.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 27. Des. 2013, 13:24 »
Selv Alan Shearer, med tykke Newcastle-briller på, skjønte ikke bæret av det første gule kortet til Whelan.

Når Ben Arfa legger inn, rett før målet til Gouff, er ballen soleklart over linja. Elendig av linjemann.

Og ja, klar hands på Willy. Dommeren står jo også i drømmepos, så en liten skandale at han ikke blåser faktisk.

Snu på situasjonen. Si alle disse tingene hadde gått i mot oss. Da hadde vi forventet hodet til Atkinson på et fat.

Selvom vi er inne på et forum hvor vi alle har samme klubb som vår favoritt, så går det ann å se litt saklig på ting.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 27. Des. 2013, 13:34 »
Når det er sagt, så ser ikke jeg personlig noen store problemer med det første røde.
Og det andre røde er jo soleklart, så at vi hadde vunnet denne kampen selv uten hjelp fra dommeren, er det vel ikke store tvilen om.

Digg å se Ben Arfa kose seg på banen igjen. Imponert over hvor profesjonell han er!

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #86 på: 27. Des. 2013, 14:10 »
Selv Alan Shearer, med tykke Newcastle-briller på, skjønte ikke bæret av det første gule kortet til Whelan.

Når Ben Arfa legger inn, rett før målet til Gouff, er ballen soleklart over linja. Elendig av linjemann.

Og ja, klar hands på Willy. Dommeren står jo også i drømmepos, så en liten skandale at han ikke blåser faktisk.

Snu på situasjonen. Si alle disse tingene hadde gått i mot oss. Da hadde vi forventet hodet til Atkinson på et fat.

Selvom vi er inne på et forum hvor vi alle har samme klubb som vår favoritt, så går det ann å se litt saklig på ting.

Er ikkje enig i at ballen var soleklart over linja rett før Geofran scorer :iik: Ikkje ut frå dei kameravinklene Sportskanalen sendte reprisen på verfall!!!!
Men kanskje du har sett det frå ein annen vinkel enn meg?? Det mest riktige hadde vore å sett det rett ovenfra  ;)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 27. Des. 2013, 16:33 »
Du slenger vel opp en Arsenal kamptråd Magpie93?  :)

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #88 på: 27. Des. 2013, 16:48 »
Vi blir nok aldri enige. Det første gule er jo et resultat av en handling hvor han ganske markant beiner ballen til helvete rett foran føttene på Cabaye. I følge regelboka er vel bortsparking av ball gult kort? En del dommere bruker skjønn her, men jeg synes det gule var greit uavhengig av hva Shearer eller andre helter måtte mene.

Og at ballen var over linja har jeg aldri fått noen klare bilder på. Husk at hele ballen skal være over linja, er ekstremt vanskelig å se. Ofte går slike avgjørelser i mot angripende lag og så lenge jeg ikke har fått servert noen bevis som sier det motsatte synes jeg det er greit.

Du sier jeg skal snu på situasjonen. Selvsagt hadde jeg vært misfornøyd med dommeren, men det er jeg stort sett alltid og når jeg får roet meg ned pleier jeg å kunne reflektere saklig med meg selv. Jeg har diskutert en del med kompisene og vi er ganske samstemte om at begge de to røde kan forsvares. Du mener det er billig, jeg mener det er regelbrudd.  :)

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #89 på: 27. Des. 2013, 18:04 »
Du slenger vel opp en Arsenal kamptråd Magpie93?  :)

Ja, noe annet ville vært uhørt! Jeg skal gjøre det i løpet av kvelden. ;)