20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle United - Stoke City, torsdag 26.12 kl. 16:00  (Lest 18533 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Jeg har noen øl i blodet og ser nostalgisk på Notthing Hill. Selv om det ikke blir noen 3000 ords artikkel, har jeg som kamtråd-starter mekket seier mot Chelsea, Spurs, MU og CP denne sesongen.  8)

Stoke har ikke tapt på siste fire (2-2-0), og slo Chelsea 3-2 for tre kamper siden. Står med svake 1-2-5 borte.

Spiller vi slik vi gjorde mot Cp tror jeg dette blir en komfortabel seier. Med flere sentralt skal tunge Stoke-spillere slite med tempoet.

Howay the lads og god jul!  ;D :D :angel: ::) :) :smug: 8)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle United - Stoke City, torsdag 26.12 kl. 16:00
« Svar #1 på: 25. Des. 2013, 00:11 »
Håper vi starter med samme lag som mot Crystal Palace, med unntak av karantenen på Tioté. Hvem som kommer inn er vel ikke helt sikkert. Jeg tipper det blir Ameobi, men skulle kanskje snart sett Ben Arfa fra start?
« Siste redigering: 25. Des. 2013, 00:15 av torfinn »

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2 på: 25. Des. 2013, 01:04 »
Stoke er ikke like hoof-orienterte som de en gang var, men de kommer fortsatt til å stille med minst Shawcross og Crouch fra start, og er livsfarlige på dødball. Dette er i mine øyne en god grunn til å bruke Ameobi fra start, for å få inn litt ekstra styrke i luftrommet - mtp. dødballer i begge ender av banen. Ønskelaget mitt er en 4-4-2 med Krul, Debuchy, Williamson, Colo, Haidara; Sissoko, Anita, Cabaye, Gouffran; Ameobi, Remy

Dog regner jeg nesten med at Santon starter på venstrebacken igjen.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 25. Des. 2013, 03:57 »
Føler vel at Ben Arfa har gjort seg fortjent til en start nå! Nei, ingen av de andre har spilt seg ut, men han viste nå CP nå sist at han innehar et nivå som få på laget vårt er i nærheten av, skapte alene tre store sjanser på under et kvarter.

I tillegg har han vært helt eksemplarisk de siste ukene og det har overrasket meg. Må være ærlig å si at jeg trodde han skulle være mer høylytt i sitt ønske om å spille og kanskje også komme med noen uttalelser om januar-vinduet. Isteden har han stått på når han har kommet inn og generelt virket greit positiv. Eneste var vel kanskje feiringen mot CP hvor noe frustrasjon kom frem, men herregud, det er jo riktig at han skal være lei av benken! Her må man også nok gi Pardew creds og jeg tror han er bedre på man-management enn de fleste virker å mene. Imponerende å klare å holde en spiller som Ben Arfa på benken uten at det kommer noen store utslag han lykkes også i å få igjennom sitt budskap om hvordan han ønsker hatem skal spille så det er tydelig at han har respekt hos den gutten ihvertfall.

Om Pardew ser det likt som meg er kanskje tvilsomt, men hjemme mot Stoke mener jeg helt klart man skal gå for det offensive skarpkruttet som Ben Arfa gir oss kontra tryggheten på dødball som Shola gir oss.
« Siste redigering: 25. Des. 2013, 04:00 av Andymag »

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 25. Des. 2013, 16:01 »
Julegave frå TV2 til Newcastle fansen, Newcastle-Stoke blir sendt på TV2 sport.

ingan

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #5 på: 26. Des. 2013, 00:10 »
Såg d akkuratt sjøl:) glede! :D

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 26. Des. 2013, 10:21 »
Sitter på ei halvøy uten pc og med ræva internett og forventet og måtte følge kampen via meldinger fra min bror, men jeg sjekkanå og vi har TV2 sport. Gleeedelig!!!
Nei.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #7 på: 26. Des. 2013, 12:18 »
Er meget kritisk til å stille med shola i denne, det blir å møte stoke på halveis. Mye bedre å sette innpå ben arfa og holde ballen på bakken.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #8 på: 26. Des. 2013, 13:05 »
Nekter å tro at vi klarer gå en kamp uten å gi Stoke 3-4 frispark er farlig posisjon, og jeg gremmes over tanken på å møte crouch og kompani når Colo er vår nest beste hodespiller. Tror det kan gå rett til helvete.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 26. Des. 2013, 13:08 »
Samtidig kan man gremmes over tanken av HBA på benken når du ser det forsvaret de stiller med.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #10 på: 26. Des. 2013, 14:35 »
Samtidig kan man gremmes over tanken av HBA på benken når du ser det forsvaret de stiller med.

På en måte, ja. Samtidig skal en huske hvor elendig laget har prestert når en har kjørt inn alle de teknisk begavede spillerene våre samtidig ved tidligere anledninger (jf. pre Everton H13). Det å ha en balanse mellom spillere som gjør det uventede og de som gjør det forventede og nødvendige har Newcastle vært et bevis på at er svært viktig. Siden vi for en gangs skyld har truffet med den balansegangen, er det naturlig at det er Ameobi som erstatter Tiote, og ikke Ben Arfa. Om Hatem skal inn fra start er det mer naturlig at han erstatter Gouffran, Remy eller en annen "flair player" (for å bruke Pardews egne formuleringer).

Et annet argument mot Ben Arfa fra start er at han kanskje er den eneste spilleren vår som er i stand til å komme inn mot slutten av en kamp og skape noe helt uventet mot trøtte forsvarere. Med den ganske dårlige arbeidskapasiteten han har, er det i mine øyne til det beste at han starter på benken, og bidrar på slutten. Forarbeidet til Gouffrans tverrliggertreff hadde ikke skjedd mot et uthvilt forsvar i kampens første 20 minutter, det er jeg rimelig sikker på. Ben Arfa pisser ikke på motstandere i 90 minutter, og når laget funker utmerket fint uten ham, så er det best at han spiller en rolle fra benken.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 26. Des. 2013, 14:37 »
HBA starter!

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 26. Des. 2013, 14:40 »
Cabaye, Ben Arfa, Anita, Gouffran og Remy fra start hadde gjort seg! Jeg har trua, og det uroer meg...

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Des. 2013, 14:42 »
HBA starter!
hvordan vet du det :)
lt;3 Newcastle <3

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 26. Des. 2013, 14:45 »
Nufcfans har en muldvarp som hver helg denne sesongen har gitt de startoppstillinga vår. HBA eneste endring