20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Manchester City onsdag 30 oktober 20:45 (Capital One Cup - 4th Round  (Lest 17574 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Han klarer ingen koder så lenge det kommer til fotball :toon:
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Egentlig en ålreit kamp av oss, men når vi fortsatt ikke er i nærheten av å ha noe som ligner et godt forsvarsspill gjennom en hel kamp så kommer jeg til å skrike om Prdews avgang.

Ja jeg vet det er City, men det Citylaget vi møtte i dag er nok det svakeste vi kommer til å møte på ei stund. Det er helt balle å se hvor enkelt lag danser seg gjennom forsvaret vårt.

Jeg er naturligvis frustrert og sikkert ikke så forbanna saklig i kampens hete, men vi gjør så mye rart at jeg snart ikke orker mer.

Og hva faen er det med dødballene våre???????? De skal svinges hardt inn, ikke noe jævla halvtliggende vristspark på bakerste eller noen idiotiske lomper på bakerste!! Svinges inn for helvete.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Forbanna at me måtte ha Cisse utpå der i 120 minutt  :rødme:

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
Enig torelf. Spesielt når det kommer til dødballer. Hvorfor skal de "kuttes" slik? Ser jo hvor mange mål det har resultert i de siste par åra......
Same old Shearer, always scoring!

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
Anita er jo bare super digg da. Fungerer mye bedre med han i laget. Sylskarp i hjernen og er vår lille messi. Klart best.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Syns allikevel Cisse var piggere enn på lenge i dag. Men gjør vondt å se at han ikke får scoring altså.

Kampen forøvrig, så syns jeg det var helt greit. Bedre enn fryktet, og sett bort fra at forsvaret vårt ikke henger med når tempoet skrus opp, er der endel positive ting å ta med:

- Holdt nullen i 90 minutter tross det jeg nevnte ovenfor. Stor forbedring for Yanga-Mbiwa.
- Tiote er tilsynelatende tilbake. Føler han var maskin i dag. Sliten mot slutten, men tar ikke vekk inntrykket av han som vår bestemann for min del.
- Debuchy virker stadig mer komfortabel.
- Haidara kan utfordre Santon om førstelagsplass? God defensivt, naturlig breddeholder offensivt.
- Anita. Jeg digger spilleren. Føler han forsvarer plassen sin i langt større grad enn Sissoko.
- Ben Arfa gjør langt mer vettugt enn han har gjort tilsammen i de tre foregående kampene. Viktig å få han i gang igjen.

Noen minuser:
- Ingen direkte håpløse forsvarsfeil på målene, men ved et par anledninger glir Shitty alt for lett igjennom, og scorer da også to mål slik.
- Produktiviteten. Fullt på høyde med Shitty frem til scoringene, men så var det dette med å sette sjansene da. Sjeldent poeng/avansement mot de beste når vi ikke tar mulighetene vi får. Cisse - når skal du score mål igjen?
- Haidara skadd? Frustrerende, da potensialet er udiskutabelt og han som alternativ hadde vært gull for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
Cisse burde avgjort kampen leeeeenge før overtid,, Greit han var piggere enn før, men gå fra totalt usynlig, til å være totalt udugelig, er strengt tatt ikke ett kjempe skritt fremover..!!!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Jeg mener 2-0 målet er hårreisende dårlig forsvarsspill. En eller annen tulling står jo og opphever offside slik at Dzeko kan lure seg inn flere meter bak Mbiwa og i tillegg er det elendig press på ballfører. Sånne mål er det mange av på juniornivå, men her skal det ikke skje. 1-0 er et mer "naturlig" mål. Det er vanskelig å plukke opp spillere når ballen blir slått inn slik. Men også her stiller jeg spørsmålstregn til førsteforsvarsjobben. Dzeko er verken rask eller en teknisk begavelse så det må kunne gå an å hindre den mannen så enkelt spillerom.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Cisse burde avgjort kampen leeeeenge før overtid,, Greit han var piggere enn før, men gå fra totalt usynlig, til å være totalt udugelig, er strengt tatt ikke ett kjempe skritt fremover..!!!

Dette er sånt som fort kan skje når spillere mister selvtilliten. Det er ikke første gang det skjer, og heller ikke den siste. Dette har skjedd med bedre spillere enn Cisse.
Nei.

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
om ikke Anita starter mot Chelsea så er det bare å slå av skjermen (ikke bokstavelig). Mannen er meget komfortabel med ballen, kan å bruke den og er hele tiden orientert hvor han har sine medspillere.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Me har fått vår eigen Torres i Cisse. Det er jo litt synd i han og. I går kom ham til nokre sjansar ein skal skåra på, men han kom i vertfall til avslutningar. Han var mykje involvert. På sitt beste hadde han skåra 3 mål i går. Den første er ikkje ein sjanse ein forventar at ein skal skåra på men han får fram ein fot og lobbar øve keeper. Dei to neste er sjansar han bør skåra på. Nok ein gong taper me ein slik type kamp. Same old story.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Me har fått vår eigen Torres i Cisse.

Nja, synes det er ganske stor forskjell der. Torres har, i motsetning til Cisse, mistet sin kanskje viktigste egenskap i form av farten hans, og må derfor ta på seg en annen rolle i laget enn hva han hadde i sine glansdager. Det har ikke Cisse, i hvertfall ikke som jeg har sett. Cisse er vel kun blottet for selvtillit, og sånn kan jo ødelegge rimelig mye for en spiller. Stresser mye når de endelig får sjansen til å putte osv.

Men om Newcastle greier å fortsette det de startet i dag, og greier å skape sjanser for Cisse så tar det nok ikke lang tid før han setter et par, og om han gjør det får vi nok gamle Cisse tilbake. Men det er viktig at det offensive spillet fungerer og at de andre nærmest skaper alt som er av sjanser for han.
« Siste redigering: 31. Okt. 2013, 06:57 av boris. »
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Jeg er så lei så lei av å se Cisse suge kamp etter kamp, makan til dårlig fotballspiller han er blitt skal man lete lenge etter!

siddis

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Enig med det de fleste skriver her etter kampen. Vi spilte ok, men mot ganske svak motstand må sies. Det blir tøffere på lørdag. Håper da på følgende lagoppstilling:

Krul

Debuchy  Colo  Mbiwa   Santon

Anita  Tiote

Cabaye

Benny      Shola    Remy

Jeg synes Sissoko har mistet det totalt etter et par gode kamper i fjor. Trodde virkelig vi hadde skutt gullfuglen etter Chelseakampen i fjor, men han virker enda sliten etter parkeringen av Cole og det begynner strengt tatt å bli en stund siden.

Et spørsmålstegn ved om Colo er tilbake, men føler Mbiwa uansett passer bedre mot Chelsea enn Williamson. Videre i forsvar synes jeg Haidara er en reell backup for Santon, men hvor lenge han er skada vites ikke. Debuchy har i det siste blitt den spilleren jeg trodde vi kjøpte. Positiv utvikling.

Anita er for meg den beste "fotballspilleren" for øyeblikket. Har et godt øye for spillet og er tålmodig med ballen. Han slår ikke kun på førstebevegelse som Tiote eller Sissoko, men venter på den rette bevegelsen. Dette krever en viss teknikk som jeg mener Anita er i besittelse av. Sammen med Cabaye kan vi ha en boksåpner her mot Chelsea og kanskje ikke miste ballen med en gang. Vi er ferdige om vi må jage en hel kamp mot et slikt lag. Ben Arfa mener jeg er tvilsom på topp. Er mer av enn på for tiden, men er såpass magisk når han er på at det er verd å ta sjansen på. Spiller seg sjelden opp i løpet av kampen og kan egentlig tas av etter en halvtime hvis ting ikke stemmer. Cabaye er bedre som SOM enn DM mener jeg. Der kan han tre gjennom og har et fint driv som en av to førsteforsvarere. Skuddet trenger man jo heller ikke å kommentere. Som Schau i TV2 sa. -Han treffer.

Ut med Gouff. Kommer aldri til å bli toppspiller, men hadde noe djevelsk og intenst over seg i starten som har forsvunnet. Kommer dette tilbake, kan han forsvare en plass. Og hvor er Marveaux?

Shola på topp for å holde på ballen og sperre for innovervingene Ben Arfa og Remy.
Ca. tusen prosent sikker på at Cisse starter, men slik vi har fremstått i midten offensivt denne sesongen skader det jo ikke å prøve noe nytt.

Sorry for lengen, men mye skulle ut på en gang.
"Andy O'Brien has an horrendous nose, the poor lad. It is massive, it is black and blue and it is awful."