20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Samarbeid med Gateshead?  (Lest 1910 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tremblem

• Gjest
Samarbeid med Gateshead?
« på: 27. Sep. 2013, 09:53 »
Ser det i britisk media har vært fokus på at flere PL-klubber ønsker en rekrutt- / samarbeidsklubb.

Personlig har jeg lenge ment at NUFC burde ha et nært samarbeid med Gateshead, og det ser ut som det nå blir gjort grep for dette av klubbene med et billettsamarbeid, samt at Gateshead ved flere anledninger har lånt unggutter av NUFC. Er jo vinn-vinn for begge klubbene om lån av talenter fra NUFC kan hjelpe Gateshead opp i League Two, og kanskje på sikt League One? Gateshead har ambisjoner om opprykk, samt de har spennende stadionplaner. Les mer på deres hjemmeside: http://www.gateshead-fc.com/new-stadium

NUFC på sin side vil kunne dra store fordeler av å sende unge talenter på utlån til en klubb som er på det nivået, som også geografisk ligger rett i nærheten. Slipper å sende spillerne langt bort, kan følge de opp mye tettere, slippe å innlosjere de på hotell osv.
Vi kan jo nå se hvordan utlån har bidratt til utviklingen av Dummet og Ameobi jr. Begge synes jeg har vært gode i ligacupen, og jeg er meget spent på om de får sjansen til å vise seg frem i PL denne sesongen? Blir også spennende å følge Ferguson i Birmingham.

Vi har eksempler på liknende samarbeid her hjemme, der Rosenborg har et nært samarbeid med Ranheim om lån av spillere, trenerhospitering osv. Tviler sterkt på at Ranheim hadde kjempet i toppen av Adecco'n uten dette samarbeidet, samt RBK får en arena på et godt nivå, hvor de kan utvikle ungguttene sine i lokalmiljøet.

Andre som har tanker rundt dette?

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
Sv: Samarbeid med Gateshead?
« Svar #1 på: 27. Sep. 2013, 12:23 »
Som FM spiller så er Newcastle i samarbeid med Gateshead, vet ikke om det er noe sammarbeid i virkeligheten.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil