20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Den offisielle Souness-tråden  (Lest 80349 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Den offisielle Souness-tråden
« Svar #60 på: 02. Okt. 2005, 20:09 »
Sitat fra: "Joakim"
Ameobi har da faen aldri vært udugelig. De to siste sesongene til Robson var Ameobi meget god, med tanke på at han bare var 20 år gammel. Han hadde en fin, stigende kurve under Robsons ledelse, og scoret mange flotte mål. Etter at Souness overtok har han ikke greid å følge opp og får ikke noen verdens ting til lengre. Han ser ut som en hjulbeint idiot som aldri i verden har spilt fotball før. Det er ikke den Shola Ameobi jeg kjenner.

Var kanskje feil ord å bruke om Shearer, men Shearer har over natta blitt til en middelmådig, gammel, "over the hill"-spiss. Over natta!
Blir egentlig en så god spiller som Shearer så mye dårligere sånn over natta?

Ameobi har aldri vært god etter min mening. Han kan ha sine kamper som mot Birmingham og Man Utd sist sesong, mens stort sett er det jevnt over svakt. Han har alltid vært 3. eller 4 valg på spissplass og kommer aldri til å være noe annet i Newcastle Utd.

Når det gjelder Shearer er han udugelig så lenge han ikke får service fra kantene. Når man ser på innleggene til Zogbia og Bowyer så langt i sesongen så skjønner man at ikke Shearer får det til. Shearer vil nok vokse når Solano og Luque kommer tilbake men han vil aldri bli like god som han var i sine glansdager. Han scorer maks 7-8 mål denne sesongen.

Når det gjelder å bli dårlig over "natta" så kan jeg liste opp noen spillere: Peter Beardsley, Dwight Yorke, Tore Andre Flo, Asprilla og Collymore.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 02. Okt. 2005, 20:14 »
Hvis Ameobi var så svak den sesongen, hvorfor scoret han da så mange mål som han gjorde? Jeg synes faktisk 9 mål er ganske bra for Ameobi jeg.

Shearer hadde fortsatt mye å bidra med på slutten av 03/04-sesongen, og startet fjorårssesongen med å - ja, nettopp - score.
Shearer sluttet å score når Souness-regimet hadde satt seg, og ting begynte å gå gal vei. Han scoret knapt nok et mål etter jul. Han kan umulig ha blitt så elendig på så kort tid?

Shearer må ha et godt lag rundt seg når han er så gammel som nå, han mangler tempoet han hadde før, og orker ikke så mye som før. Men han kan fortsatt å score mål. Evnen til å score mål mister en goalgetter aldri. Så hvorfor har Shearer da nesten stoppet fullstendig å score? Jo, fordi laget ikke er så samspilt som under Robson, og fordi rollene ikke er like klart fordelte. Dermed blir det vanskeligere for Shearer, han blir mer innblandet defensivt, og kommer ikke like godt med offensivt. Da scorer han heller ikke så mye. Men vi så på frisparket mot Blackburn at skuddfoten fortsatt er i orden, og at han vet hvor målet står.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 02. Okt. 2005, 20:20 »
Jeg vet at Shearer åpnet med å score sist sesong men det var på straffe mot Boro. Tipper Shearer er like god på straffer om 20 år, for den egenskapen mister han ikke. Når det gjelder Ameobi så spilte han med en ryggskade i hele fjorårssesongen, og han måtte gjennom en operasjon i sommer.

Uansett jeg tror aldri Ameobi bli en klassespiller uansett manager eller treningsopplegg.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 02. Okt. 2005, 20:22 »
La oss se på ting som omhandler distributørene av ballene til Shearer.
Shearer og Kluivert var meget gode før jul, da man hadde en mann ved navnet Craig Douglas Bellamy på vingen. Plutselig fant Bellamy ut at han hadde rett til å sette ut de to mye mer målfarlige spissene Kluivert og Shearer for at han skulle spille der han ville. Vi vet alle hvordan det gikk.
Robert var ei stund meget god, etter at Souness sitt "opptøffingsprogram". Så var det tilbake til gamle synder, han spilte elendig, viste komplett mangle på evne til å slå en ordnelig corner, og spilt seg ut av laget, samtidig som hans innstilling og munntøy ikke hjalp stort på.
Shearer er ikke blitt plutselig mye dårligere under Souness.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 03. Okt. 2005, 17:09 »
Nei, han har ikke det. Men det burde tyde på at han er den samme gamle som netta 22 ganger i PL i 03/04. Ikke helt tilfeldig, var det?

Kluivert og Shearer sammen på topp ble ikke så voldsomt målfarlig, og jeg synes vi ville vært bedre med Shearer-Bellamy eller Kluivert-Bellamy på topp. Joda, Bellamy gjorde noen gode kamper på kanten, men han trives ikke der ute, og det er en ærlig sak. Han valgte selvsagt feil måte å si ifra på, men det har null og niks med Shearer å gjøre.

Hva angår Robert, så har Souness valgt helt feil metode for å få han til å jobbe. Robert blir ikke bedre av at du kjefter ham huden full i media, og sparker han bak. Robert blir bedre hvis han får en gulrot å strekke seg etter. En manager bør kunne skille mellom å motivere ved et spark bak, eller å lokke med gulrota.
For du skal ikke skremme spillerne dine til å yte bedre, du skal motivere dem til å bli bedre.

Tom Nordlie sparker enkelte av sine spillere bak, mens han må lokke med gulrota hos andre. Laget hans leder Tippeligaen. Og det har null og niks sammenheng med måten han motiverer sine spillere på, om jeg skal forstå mine kritikere rett?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 03. Okt. 2005, 17:26 »
Nei, han har ikke det. Men det burde tyde på at han er den samme gamle som netta 22 ganger i PL i 03/04. Ikke helt tilfeldig, var det?

Kluivert og Shearer sammen på topp ble ikke så voldsomt målfarlig, og jeg synes vi ville vært bedre med Shearer-Bellamy eller Kluivert-Bellamy på topp. Joda, Bellamy gjorde noen gode kamper på kanten, men han trives ikke der ute, og det er en ærlig sak. Han valgte selvsagt feil måte å si ifra på, men det har null og niks med Shearer å gjøre.

Hva angår Robert, så har Souness valgt helt feil metode for å få han til å jobbe. Robert blir ikke bedre av at du kjefter ham huden full i media, og sparker han bak. Robert blir bedre hvis han får en gulrot å strekke seg etter. En manager bør kunne skille mellom å motivere ved et spark bak, eller å lokke med gulrota.
For du skal ikke skremme spillerne dine til å yte bedre, du skal motivere dem til å bli bedre.

Tom Nordlie sparker enkelte av sine spillere bak, mens han må lokke med gulrota hos andre. Laget hans leder Tippeligaen. Og det har null og niks sammenheng med måten han motiverer sine spillere på, om jeg skal forstå mine kritikere rett?

Om ikke Robert tålte å smake sin egen medisin, så var det helt greit at han forlot klubben. Han gjorde ikke noe annet enn å gå til media eller å bruke sin egen hjemmeside hver eneste gang han var missfornøyd med tingenes tilstand. Det gjorde han fra dag en, og har fortsatt nå i Portsmouth.

At vi har fått en langt sundere klubb etter at Robert og Bellamy forsvant er det liten tvil om.

Ellers så var Robert kun god i de to første sesongene. Etter å ha sett han i 3 kamper for Portsmouth er jeg glad vi er kvitt primadonnaen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 03. Okt. 2005, 18:03 »
Heh, det at vi ble kvitt Laurent Robert var til det beste for laget, og de unge spillerene som faktisk ville noe for laget. Ære være N'Zogbia.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 03. Okt. 2005, 18:52 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Ameobi har da faen aldri vært udugelig. De to siste sesongene til Robson var Ameobi meget god, med tanke på at han bare var 20 år gammel. Han hadde en fin, stigende kurve under Robsons ledelse, og scoret mange flotte mål. Etter at Souness overtok har han ikke greid å følge opp og får ikke noen verdens ting til lengre. Han ser ut som en hjulbeint idiot som aldri i verden har spilt fotball før. Det er ikke den Shola Ameobi jeg kjenner.

Var kanskje feil ord å bruke om Shearer, men Shearer har over natta blitt til en middelmådig, gammel, "over the hill"-spiss. Over natta!
Blir egentlig en så god spiller som Shearer så mye dårligere sånn over natta?

Ameobi har aldri vært god etter min mening. Han kan ha sine kamper som mot Birmingham og Man Utd sist sesong, mens stort sett er det jevnt over svakt. Han har alltid vært 3. eller 4 valg på spissplass og kommer aldri til å være noe annet i Newcastle Utd.

Når det gjelder Shearer er han udugelig så lenge han ikke får service fra kantene. Når man ser på innleggene til Zogbia og Bowyer så langt i sesongen så skjønner man at ikke Shearer får det til. Shearer vil nok vokse når Solano og Luque kommer tilbake men han vil aldri bli like god som han var i sine glansdager. Han scorer maks 7-8 mål denne sesongen.

Når det gjelder å bli dårlig over "natta" så kan jeg liste opp noen spillere: Peter Beardsley, Dwight Yorke, Tore Andre Flo, Asprilla og Collymore.

stort sett enig med deg på denne tråden Asbjørn, men Beardsley? Greitt at han tapte seg drastisk på slutten, men kan vi ikke holde ham utenfor DET dårlige selskapet?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 03. Okt. 2005, 18:58 »
Ser det er en del snakk om Ameobi her nå, direkte utdrag av det jeg skrev om ham etter Portsmouth kampen:

Sitat
Og savnet av Owen får meg til å starte på et forferdelig kapitel for oss: det er stort, digert, afrikansk, har to føtter, er ubrukbart til noe som helst innen fotball, født i offside og heter Shola Ameobi.

Men vi har jo maks uflaks også da: både Owen & Luque er gode nok makkere til Shearer, og jaggu er ikke begge skadet samtidig....
En klubb som ManU, som har resultater fra de siste sesongene å vise til, klarer å holde på 4-5 toppspisser. I Newcaslte, som stadig sliter med å vise at de er så gode som de vil være, går det rett og slett ikke. Og da to av de beste da blir skadet samtidig, er det spillere som Ameobi vi har i bakhånd. Dessverre!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 03. Okt. 2005, 20:38 »
Det jeg mente med Beardsley er at han hadde en fantastisk 95/96 sesong, for så å falle fullstendig igjennom i 96/97 sesongen. Men slikt skjer ofte brått med spillere som er i midten/slutten av tredve årene.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 03. Okt. 2005, 21:25 »
Sitat fra: "Asbjørn"
Det jeg mente med Beardsley er at han hadde en fantastisk 95/96 sesong, for så å falle fullstendig igjennom i 96/97 sesongen. Men slikt skjer ofte brått med spillere som er i midten/slutten av tredve årene.

Tenkte meg nesten det, syntes bare så synd på gode gamle Peter i DET selskapet.... ;)

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 15. Okt. 2005, 17:42 »
Etter å ha sett Wigan kampen idag er jeg ikke det misnte i tvil. Souness MÅ gå. Vi taper igjen, og delvis på grunn av dommeren, men på en annen side kan ikke dommeren vinne kampen for oss. Ikke Souness heller, men vi må ha en manager som gjør en mye bedre jobb enn ham. Og ærlig talt, det skal faen ikke mye til...
Vet jeg har vært imot denne holdninga før men nå mener jeg det er like greitt vi taper neste kamp (Sunderland ikke sant?), og kanskje et par til(?), så Souness MÅ gå.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #72 på: 15. Okt. 2005, 17:50 »
He has to go!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 15. Okt. 2005, 17:55 »
Vel. Ikke helt enig enda. Jeg syns at det er riktig å kritisere Souness ja i dag. For å ha valgt Faye, og for å fortsette å gi Ameobi så mye tillit. Men han gjorde jobben, fikk Newcastle going i andreomgang, men det satte jo dommeren en stopp for da. Delvis udyktighet og mye uflaks i dag. Jeg håper bare at Souness snart, helst allerede neste kamp, kan få satt utpå spillerne som beviser at laget kan spille fin fotball.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 15. Okt. 2005, 18:04 »
Riktig å kritisere ham idag?
SVAR: JA, idag OG!

Vi avsluttet katastrofalt dårlig ifjor, gode perioder til tider men hele tiden med en viss følels av at noe ikke stemte, eller funka.
Starta dårlig iår, 2 seiere på 9 kamper, hvor mye tid skal Souness få? Greitt nok at vi mangler mange på grunn av skader, men hadde alt tullet i forsvarleddet vært borte idag hvis disse midtbanestjernene våre hadde spilt? Tvilsomt. Nok må være nok, sett ned foten å få Souness UT! Se på Blackburn kampen som vi vant å....
Thor Rune Haugen sa han hadde sett fyllsyke dansbenad på danskebåten spille bedre, da lagene gikk til pause. Og jaggu hadde han rett. 3-0 seier der var ikke representativt for den kampen vi så da.
Skal vi være det storlaget vi vil være, må det skje adskillige forbedringer, og for at det skal være mulig MÅ Souness UT!