20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 186793 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #135 på: 22. Nov. 2013, 20:40 »
Problemet med argumentasjonen din Frode er at de klubbene du nevner har minst like mange "bomkjøp" som oss alle sammen, pluss at jeg absolutt tør å påstå at vi har flere vellykkede kjøp til en lavere snittpris. For eksempel kan vi jo sammenligne Evertons kjøp av McCarthy til £14-15 mill med kjøpet av Cabaye. Bare der skal det mye annet til for å utligne. Og alle Swansea sine spillere som enda ikke har slått til? Kan nevne Amat, Pozuelo, Cañas og Ki. Rekordsummen for Bony virker heller ikke som en kanondeal sammenlignet med Remy, selv om det bare er et lån.

Alle klubber og managere har noen "bomkjøp", og jeg vil ikke si at NUFC er bedre enn "alle" på det området.
Interessant at du nevner Swansea og Everton. Jeg synes Everton sitt kjøp av McCarthy er ett av de bedre transfer dealene i sommer. Han har vært veldig god sammen med Barry sentralt, selv om det ofte er Lukaku og Baines som stjeler oppmerksomheten. McCarthy har ihvertfall gode "tall" i Everton, og det er heller ikke uventet. Et solid, godt og trygt kjøp.

http://eplindex.com/41842/james-mccarthy-impressing-everton-stats-analysis.html

Angående Swansea og Laudrup så bommer nok de også på enkelte kjøp, selv om de til nå har gjort flere superdealer. Om Wilfred Bony kanskje ikke har slått skikkelig til enda så har han tross alt 4 mål i PL på 10 kamper hvorav 5 av dem er som innbytter. Han har også 4 mål på 7 kamper i EL og 1 mål i Ligacupen.
Sammenlignet med hva NUFC betalte for Cisse og hva han har prestert så er det vel ikke så veldig galt?

Poenget mitt er bare at jeg synes enkelte må legge bort den supporter siden litt og prøve å se dette på en litt mer objektiv måte. Gouffran, Jonas, Mbiwa, Debuchy, Haidara, m.fl. er helt ok spillere, men ikke noe mer enn det foreløpig. Må bevise litt før ihvertfall jeg vil "oppgradere" dem.
Tiote ble jo hyllet etter en sesong og slaktet her inne de 2 neste. Enkelte hånlo av at NFC fikk Tiote så billig mens LFC betalte "trippel" av Tiote summen for Henderson. Idag er det nok Henderson som har prestert best og jevnest av de 2 og som har den høyeste markedsverdien.

Så alt i alt, NUFC gjør noen scoop innimellom som med Cabaye, Ba, Sissoko og Ben Arfa (om han klarer å prestere jevnere på et høyere nivå som vi vet han har inne). Men alt i alt så synes jeg ikke de er best i klassen, så langt derifra.
Skulle også gjerne sett at Carr og co så litt vekk fra Frankrike en stund. Er plenty av gode spillere i andre ligaer også.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 22. Nov. 2013, 22:57 »
Kanskje MA allerede har en avtale med en arabisk sjeik og dette blir sommerens første kjøp  ;D

http://www.tv2.no/sport/fotball/-messi-er-enig-med-en-annen-klubb-4162045.html
Same old Shearer, always scoring!

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #137 på: 23. Nov. 2013, 15:50 »
Frode, nå holder vi oss til en ting her... "value for money".... anyone !?

Dette er ikke et nedslående argument men kan kanskje skaffe litt perspektiv. Akkurat nå har vel NUFC 4-6 spillere som aktuelle for en fransk landslagstropp, 2 aktuelle for en nederlandsk tropp, 2 for Argentina, 1 aktuell for Italia, 1 for Nigeria, kaptein på Elfenbenskysten... ++  Når hadde vi sist like mange landslagsspillere?

Jeg er enig i at Everton har vært veldig flinke de siste årene, men er først og fremst utrolig imponert av hva de får ut av laget sitt. Coleman, Osman, Distin er eksempler på spillere som nærmest "overpresterer" fordi de er trygt og godt inne i et velfungerende maskineri. Everton er dessuten veldig dyktige til å utvikle egne talenter. For et talent Ross Barkley er!

Swansea har gjort spesielt ett utrolig kjøp i Michu, men også han har variert en del denne sesongen.

Du trekker inn Henderson som kosta Liverpool et sted mellom 16 og 20 millioner pund og mener han er mer "value for money" enn Tiote som kosta oss 3,5 mill!? Fotballspillere varierer i prestasjon og det er mye i apparatet,systemet rundt som skal klaffe. Nå er Tiote ( som er en helt annen type spiller btw) tilbake som den spilleren vi vet han kan være. Jeg vet hvem jeg ville foretrukket av de to...

Visste du forresten at vi snappa Mbiwa foran nesa på AC Milan? At han lenge har vært regnet som en av de største stoppertalentene i Europa? Debuchy er forøvrig lett topp 5 høyrebeck i PL dette året. Det er mer enn en ok spiller. Nuff said

Ha en fin lørdag videre. Nå går vi for seier!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 24. Nov. 2013, 17:23 »
Frode, nå holder vi oss til en ting her... "value for money".... anyone !?

Dette er ikke et nedslående argument men kan kanskje skaffe litt perspektiv. Akkurat nå har vel NUFC 4-6 spillere som aktuelle for en fransk landslagstropp, 2 aktuelle for en nederlandsk tropp, 2 for Argentina, 1 aktuell for Italia, 1 for Nigeria, kaptein på Elfenbenskysten... ++  Når hadde vi sist like mange landslagsspillere?

Altså, NUFC har så lenge jeg har fulgt med hatt ganske mange landslagspillere. Til og med sesongen vi rykket ned hadde vi mange landslagspillere, men det betyr ikke at de har kvaliteten som ihvertfall jeg mener de bør ha inne for å representere en klubb som NUFC. Så jeg synes ikke vi skal lese så mye utifra det.

Jeg synes flere av oss fans bør ha et litt mer edruelig forhold til dette temaet. Under Ashley blir det handlet billig. Noen ganger treffer man, andre ganger ikke.
Det er jo et faktum at NUFC er den klubben som har brukt aller minst i transfers de siste 5 sesongene. Så har det også vært flere transfervinduer der vi ikke har hentet noen eller kun hentet 1 spiller. Ashley er gjerrig sånn sett. Det merket man også forrige sesong da EL var på programmet og klubben i tillegg fikk noen skader. Da var det nesten fullstendig krise.

Så jeg mener at NUFC har et godt lag når det null skader og Pardew og co kan velge og vrake, på en annen side så skal det ikke mange skadene til før laget svekkes betraktelig, det så vi sist sesong. Så value for money, ja i enkelte tilfeller.

Angående Debuchy og topp 5 høyrebacker i PL. Det er ikke mange kampene siden han var så svak at enkelte her begynte å sammenligne med Simpson. Mot Hull så han ut som en bedriftserie spiller. Nå har han tatt seg opp siden Ben Arfa ble plassert på benken og han fikk en foran seg som er bedre defensivt, men å begynne å nevne han som en av de beste backene i PL må vi nok være forsiktig med å gjøre om "vi" NUFC supportere skal bli tatt seriøst. Jeg liker trenden med at han spiller bedre og bedre, men synes han må prestere over en lengre periode før vi skal nevne han som en av de beste backene.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #139 på: 24. Nov. 2013, 17:46 »
Legger denne død jeg nå Frode ;)  Du snakker om edruelighet i forhold til egne spillere... Det er jeg enig i. Supporterne tilhørende laget vårt har en tendens til å hylle spillerne til himmelske høyder når det går bra og sende de strake veien til helvete når det går dårlig. Men dette har nada med "kvalitet for pengene" å gjøre!!

Regner med at vi er enige hvis jeg sier at jeg også ønsker å bruke mer penger på de riktige spillerne og en mer hardtsatsende eier? Samtidig tror jeg ikke vi skal utelukke helt at vi også har hatt meget godt av en mer fornuftig pengebruk kontra hvordan det var under fks Sheperd.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #140 på: 25. Nov. 2013, 08:33 »
Husker han for noen år siden der jeg så enkelte kamper med han, da imponerte han. Noen som vet noe om hvordan han er som spiller nå?

Sporting Lisbon sources have told Sky Sports that they have no intention of letting star players such as Adrien Silva or Diego Capel leave in January. Reports in Portugal claim Tottenham have checked on Silva, whilst Newcastle and Liverpool are both keen on Capel.

http://www.dailystar.co.uk/sport/football/352384/Newcastle-to-move-for-Reading-s-Alex-McCarthy#comments
Skal ikke se vekk ifra at den overgangen faktisk kan skje.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

TimKnut

• Supersub
  • Elsker Newcastle United over alt!
    • Vis profil
« Svar #141 på: 25. Nov. 2013, 10:53 »
Diego Capel virker som den type ving spiller som mange savner. Ein som løper ned til dødballinja og slår inn gode innlegg. Også skal han ikkje vere så dyr, £4M var det eg har lest. Så eg trur det kan bli eit godt kjøp sjølv om eg frykter at ikkje takler fysikken i PL som alle utlendingane vi kjøper. 

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 25. Nov. 2013, 10:55 »
Capel har vel alltid vært en spiller som mangler prikken over i'en? Gjør mye bra, men når det kommer til innlegget eller avslutningen, så svikter det. Vet ikke om jeg er fryktelig begeistra for han.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #143 på: 27. Nov. 2013, 21:47 »
Synes vi må prioritere å holde på trioen vår i januar: Remy, Cabaye og Krul. Personlig tror jeg de to sistnevnte er nøgd, enn så lenge, i Newcastle mtp å holde seg på landslaget i VM. Remy bør vi få signert. Man kan diskutere hvorvidt han ønsker å skifte klubb for å kjempe seg inn i Frankrikes førsteellever, eller om han foretrekker en fast plass i Newcastle.

Videre en interessant vingdiskusjon her inne. Det er ganske åpenbart at det er vårt svakeste punkt offensivt. Det er verdt å nevne at gode lag sjeldent er eksperter på både vingspill og spille-gjennom-midten, som regel er det best å fokusere på en av delene. Et annet aspekt er at godt vingspill sjeldent er basert kun på vingen selv, men en kombinasjon av back + vingspill. Generelt vil jeg påstå at vi har gode, men forskjellige, backer som jeg mener kan bidra. Vingene våres derimot er elendig. Gouffran og Hatem er ikke vinger, og de andre alternativene er rett og slett ikke gode nok. Klassiske vinger er også en mangelvare generelt i verden. Hvilke alternativer har vi som kan legge gode innlegg i tillegg til å komme seg i posisjon? Jeg tenker Valbuena (Marseille), Yarmalenko (Kiev), men generelt er det lite der ute.

Hva med Ben Arfa? I lengden ville jeg gjerne sett han bak spissen i en 4-4-1-1 / 4-2-3-1 formasjon. Problemet her at jeg ikke helt ser Remy som den spissen som skal utforme en duo med Benny. Et veldig offensivt alternativ er å droppe vinger fullt ut, sette Remy og Ben Arfa på hver sin kant med en kraftspiss og Sissoko som hjelpemidler i midten.

Sånn vi spiller nå bør vi ha en boksspiss helt fremme i tillegg til en kvalitetsstopper som langtidserstatter for Colo i samarbeid med Mbwia. Avhengig av hvordan vi spiller bør vi ha 1-2 vinger også. Synes vi mangler litt på et skikkelig kvalitetslag, skulle gjerne sett at vi hadde muligheter til å benke Gouffran og Sissoko i ny og ne til fordel for andre kvaliteter.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #147 på: 30. Nov. 2013, 22:16 »
virker spennende. Hellas har produsert flere talentfulle midstoppere de siste årene. Kvalitetstegn at han allerede har spilt landskamper.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #148 på: 02. Des. 2013, 09:04 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/newcastles-alfred-finnbogason-transfer-chase-2869692

Ut i fra denne kan det se ut til at vi har Shane Long høyt på listen.
Jeg har sett Finnbogason i 2 kamper og da var han veldig god.

Men ut ifra de 2 tror jeg faktisk jeg hadde valgt Long. Om ikke begge da.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 02. Des. 2013, 09:16 »