20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2014  (Lest 186794 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2014
« Svar #120 på: 20. Nov. 2013, 00:09 »
I tillegg spilte han vel ikke i hele fjor? Var vel i city hele året.
Jeg har ikke sett spesielt mye av han, og er positiv til en god pris, men bør se om vi ikke finner bedre og mer pålitelig spiss..
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #121 på: 20. Nov. 2013, 10:14 »
Det jeg har lagt veldig merke til med Guidetti er hans fysikk og avslutningsegenskaper. Minner meg litt om en ung Shearer. Fortsatt en "diamond in the rough", men en jeg har stor tro på at han kan blomstre i PL med tillit og en passende partner på topp :)

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #122 på: 20. Nov. 2013, 10:42 »
Hva er det som gjør at folk hauser opp denne Guidetti så veldig? Han har hatt en eller to gode sesonger i NEDERLAND, ellers har han vært sjuk/skada/ikke god nok.

Sitter å tenker på akkurat det samme. Jeg har ikke sett spesielt mye av han, men det lille jeg har sett har jeg ikke likt. Vet han har slitt med skader, men det ekstreme talentet jeg har hørt folk snakke om ser ikke jeg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #123 på: 20. Nov. 2013, 14:29 »
Hva er det som gjør at folk hauser opp denne Guidetti så veldig? Han har hatt en eller to gode sesonger i NEDERLAND, ellers har han vært sjuk/skada/ikke god nok.

+ 9999! Fatter det ikke..

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 20. Nov. 2013, 17:47 »
Ikkje ansett god nok for en svensk tropp heller, som inneholder spisser som Toivonen og Gerndt.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #125 på: 21. Nov. 2013, 04:03 »
Nå er jeg ikke spesielt imponert over nederlandsk liga, men når Guidetti gåller 20 mål på 23 kamper som 18-19 åring vil jeg påstå at han har et stort talent. Ser fra videoene at han skyter bra med begge bein, har god teknikk, sterk nok mental styrke til at han fikk ta straffene. Aner ikke hva han gjorde forrige sesong, men hadde han fortsatt som han gjorde i nederland hadde vi ikke hatt sjans på han.

Jeg hadde hvertfall vært positiv til å hente han. Greit å ta en risk som ikke er i Amalfitiano-klassen og kanskje vinne stort på det.

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #126 på: 21. Nov. 2013, 16:34 »
Fortsatt et stortalent på FM. Folk kan prate så mye de vil, men det farger mang en oppfatning.
Kjenner det på meg sjøl.

Gleden min over at vi hentet Sissoko var 90% grunnet i hvor god han ble i FM. Nå har entusiasmen kjølnet litt.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 21. Nov. 2013, 17:48 »
Nå er vi Newcastle United og hvis vi tar de siste årene til følge er det nettopp en "diamond in the rough" det synes som vi bør sikte mot. Det er nødt til å være et element av realisme over dette, selv om det er veldig gøy å drømme!  Vi har nok ikke pengene til å konkurrere mot storklubbene i det de byr på kjente etablerte stjerner. Derfor må vi være smarte å finne de før de slår ut i full blomst. Ved enkelte ekstreme tilfeller kan det være riktig å gå "all inn". Det tror jeg klubben gjorde i Aubameyang-sagaen, men disse tilfellene er sjeldne og bør nok også være det.- Inntil vi finner en eier som satser betydelig mer enn den vi har nå.

Men spol litt tilbake. Finnes det en klubb i PL som har vært smartere enn oss på spillerkjøp/lån de siste 5 årene? Tottenham og Levy må nevnes, men da snakker vi også i en helt annen skala. De vant jackpot med Bale, mens vi har jobbet hardt. Og vårt scouting team med Carr i spissen har vært knallgode!

Nettopp derfor er det ofte også ekstra gøy å diskutere spillerkjøp med våre supportere. Ofte har de en ekstra god innsikt i hva de ulike spillertypene står for. Mange av oss har skjønt at det ikke bare nødvendigvis er spillerens navn og meritter i seg selv som er viktig, men også spisskompetanse som skal passe inn i vår måte å spille fotball på, kulturen vi representerer. Dessuten er det jo gøy å finne varp da ;)

Guidetti og De Jong er vel eksempler på nettopp det. Potensielle varp ;)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #128 på: 21. Nov. 2013, 21:49 »
Men spol litt tilbake. Finnes det en klubb i PL som har vært smartere enn oss på spillerkjøp/lån de siste 5 årene? Tottenham og Levy må nevnes, men da snakker vi også i en helt annen skala. De vant jackpot med Bale, mens vi har jobbet hardt. Og vårt scouting team med Carr i spissen har vært knallgode!

Jeg synes det er mange klubber som har vært smartere og kjøpt bedre enn NUFC. Jeg synes ikke nødvendigvis at det er noe galt at klubben ikke bruker mer penger enn den tjener, men jeg er ikke noe videre imponert over transfer dealene som klubben har gjort sett alt under ett. Jeg synes det blir skrytt altfor mye av dette temaet og av Carr.
Ja, Cabaye kom meget billig og er en fantastisk fotballspiller, og vi har ett og annet innimellom der, men alt sett under ett er det ikke veldig mye som er veldig bra. Klubben har også bommet grovt på noen overganger, begge veier. Routledge gikk billig til Swansea som han nå herjer for. Barton ble gitt bort gratis, mens Nolan gikk for mindre enn han ble kjøpt for. 3 gode spillere det.
Inn har det kommet mye rart som ikke er godt nok, og det hjelper ikke å skylde på at de har vært billige eller gratis. Gode nok er de ikke uansett. Det gjelder spillere som Obertan, Amalfitano, Marveaux, m.fl. Det er heller ikke mange av de unnguttene som har blitt hentet inn og som har slått til. Gosling, Abeid og mange flere kan nevnes. Dessuten så synes jeg ikke kjøpene av spillere som f.eks. Gouffran og Sissoko m.fl. er så fantastiske. Helt greie kjøp men ikke noe å løpe rundt å skryte av. Prestasjonene varierer voldsomt på flere av dem.

Med dagens regime tror jeg det vil bli vanskelig å få NUFC opp på et stabilt og godt nivå. Med en gang det er en spiller som hevder seg i klubben er sjansene store for at han blir solgt, og noen spillere kan vise seg særdeles vanskelig å erstatte, ihvertfall for en billige penge. 

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #129 på: 21. Nov. 2013, 22:15 »
hvilke klubber mener du har kjøpt bedre Frode? Og da vil jeg presisere at vi snakker om valuta for pengene.

Routledge har vært i like mange ulike miljøer som Rune Rudberg. At han nå presterer godt i Swansea synes jeg vi skal kreditere Laudrup for. Dessuten passer han vel meget godt i deres måte å tenke fotball på.

Barton ble gitt bort fordi han er den fjerneste fotballspillerer som finnes på balløya og et individ man ikke kan ha i et lag.

Nolan burde v kanskje beholdt, men det går rykter om at han ikke var verdens letteste å ha i garderoben.

Obertan = Pardew-kjøp

Gosling = hentet gratis, what's problem?

Amalfitano = kom vel også for en slikk og ingenting?

Carr har fått til magi med svært begrensede midler og det skal han hylles for! Akkurat nå har vi den beste troppen vi har hatt på 10 år og Carr og vår innkjøpspolitikk skal ha mye av æren for det. Mye påstander her nå, men jeg står for det jeg sier ;)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 21. Nov. 2013, 22:32 »
Med en gang det er en spiller som hevder seg i klubben er sjansene store for at han blir solgt, og noen spillere kan vise seg særdeles vanskelig å erstatte, ihvertfall for en billige penge.
Gjelder vel nesten hele fotball verdenen om man ikke heter Barcelona, R Madrid, Bayern, Juventus, City eller Chelsea. Både Arsenal, Tottenham og Aston Villa har rensket greit unna når noen har kommet med et bud. Problemet med nufc er at erstatteren koster 1/5 av det spilleren ble solgt for. Når Cabaye blir solgt for mellom 10-20m£ så bør også den som kommer inn koste det samme, og ikke en ung spiller som koster halvpartet. Kvalitet må erstattes med kvalitet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #131 på: 21. Nov. 2013, 23:11 »
hvilke klubber mener du har kjøpt bedre Frode? Og da vil jeg presisere at vi snakker om valuta for pengene.

Obertan = Pardew-kjøp

Gosling = hentet gratis, what's problem?

Amalfitano = kom vel også for en slikk og ingenting?

Om de kom gratis gjør dem ikke til bedre fotballspillere. Bomkjøp uansett om det var Pardew eller Carr som hentet dem.

Angående klubber som har handlet bra er Tottenham (som du selv nevnte), Swansea bør så absolutt tas med, det samme synes jeg Everton bør. Bra og få blodpris for Fellaini og klare å holde på Baines, samtidig som de har hentet solide forsterkninger. Southampton synes jeg også må tas med selv om de har handlet dyrt og for lengst brukt opp pengene de fikk for Alex Oxlade-Chamberlain. Er jo en grunn til at både Southampton og Everton ligger helt der oppe med de beste når 1/4 av sesongen er unnagjort.
WBA er som vanlig sparsommelige med Sessegnon og Anichebe før denne sesongen. Den klubben bruker jo sjeldent de store summene. Og Arsenal må selvfølgelig være med. Wenger er kjent som en sparsommelig mann, men kjøpet av Øzil kan vise seg å være gull.

De siste 5 sesongene så er det kun 3 klubber som har gått i pluss på transfer fronten (altså solgt for mer enn de har brukt) og det er NUFC, Everton og Arsenal. Tottenham ligger akkurat i grenseland.

Hva mener du med valuta for pengene? Kan jeg ta med f.eks. LFC som de 2 siste sesongene under Rodgers ser ut til å ha "kjøpt" seg nærmere ett seriegull enn på veldig lenge med gode spillere som Coutinho, Moses, Sturridge, Sakho, Toure, Mignolet, m.fl.

Eller tenkte du mer på "tæring etter næring"?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #132 på: 22. Nov. 2013, 00:33 »
Er med på at Carr & co er en smule oppskrytt selv om nufc har gjort det ok på overgangsfronten med tanke på gjerrigheten under denne ledelsen. Southampton og Liverpool har begge brukt nærmere 40m£, Tottenham i overkant av 100m£ (veldig spesiell situasjon må nevnes), men mange gode kjøp før det også. Mange fantastiske kjøp hos City og Chelsea også. Nufc sin politikk kan ikke sammenlignes her og det var heller ikke det kung_zlatan mente. Everton og Swansea er mer i vår gate. Enig med Everton. Klasseforskjell mot nufc når det gjelder talentutvikling, og gjort mange gode kjøp. Swansea derimot synes jeg er pussig at får så mye skryt. Michu, Routledge, og til dels Bony og Vorm. Pablo (lån) og De Guzman. Nufc Demba Ba (solgt), Cabaye, Remy (lån) pluss til dels Ben Arfa og Debuchy. Nufc ligger pdd fem poeng over Swansea, sist sesong kom Swansea over nufc, sesongen før der nufc over Swansea. Swansea får mye skryt for en gjennomført spillestil. Man kan vel da likesågodt også nevne Swansea i kategorien oppskrytt?

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 22. Nov. 2013, 08:46 »
Problemet med argumentasjonen din Frode er at de klubbene du nevner har minst like mange "bomkjøp" som oss alle sammen, pluss at jeg absolutt tør å påstå at vi har flere vellykkede kjøp til en lavere snittpris. For eksempel kan vi jo sammenligne Evertons kjøp av McCarthy til £14-15 mill med kjøpet av Cabaye. Bare der skal det mye annet til for å utligne. Og alle Swansea sine spillere som enda ikke har slått til? Kan nevne Amat, Pozuelo, Cañas og Ki. Rekordsummen for Bony virker heller ikke som en kanondeal sammenlignet med Remy, selv om det bare er et lån.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #134 på: 22. Nov. 2013, 15:33 »
Er en spennende diskusjon dette og mulig er det at jeg har skrevet litt fort og upresist :)

Jeg snakker om kvalitet kontra penger brukt. Og der mener jeg vi er knallgode! Jonas,Cabaye,Santon, Bigirimana, Tiote,Sissoko, Gouffran, Mbiwa, Cisse, Ben Arfa, Debuchy,Haidara,Remy (lån) ,Ba... Jeg har sikkert glemt noen også i farta, men de er alle i utgangspunktet ekstrem "value for money". Så er jo heller ikke regnestykket sånn at gode spillere nødvendigvis gjør et godt lag. Men det er kanskje en annen diskusjon?

Ungdomsavdelingen vår er jo nesten en vits, i alle fall hvis man tar i betraktning alle lovnadene. Så her er nok de aller fleste enige om at man har et stort uforløst potensiale. Allikevel, jeg har fortsatt litt tro på Vuckic,Bigirimana og Sammy A, men de bør vel ut på lån nå skal de få raffinert seg litt ;).Adam Campbell får jo også mye skryt selv om han ikke akkurat har blenda meg noe særlig sålangt.

Jeg håper virkelig vi klarer å beholde en av mine favorittspillere de siste 5 årene, Remy. Har fulgt han helt siden han begynte å herje i Nice. Når han endelig ble klar hadde jeg litt samme følelsen som den gang favorittspilleren min Faustino Asprilla kom :) :) Så kan vi hente en Guidetti eller De Jong, pluss en klassestopper og en klasseving. Da snakker vi fort den beste troppen ever! ;)