20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - West Ham 24. august kl 16:00 - TV2 HD1  (Lest 32174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sigurd

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Newcastle - West Ham 24. august kl 16:00 - TV2 HD1
« Svar #180 på: 25. Aug. 2013, 07:36 »
Er bekymra etter denne oppvisningen. Forsvarsrekka gjør en ållreit figur i dag, men midtbanen og angrepet kryr av spillere som ikke blør for drakta. Laget er akkurat like stakato og feigt som det var sesongen vi rykket ned. Hvis vi ikke får på plass en midtbanesjef tror jeg oppriktig vi rykker ned i år. Det er ikke en spiller som viser de typiske led-gjennom-eksempel-skillsene som jeg mener alle gode fotballag trenger. Jeg har troen på at en McCarthy kunne vist mye av den innsatsen og selvoppofrelsen som trengs. Videre trengs det en spiss som eier mer fysikk (i form av både muskler og fart) enn hva Cissé gjør, samtidig som han har en bedre ballbeherskelse enn Ameobi fremviser. Det burde ikke være jævlig vanskelig å finne.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 25. Aug. 2013, 11:03 »
Synes Debuchy rydda litt opp i seg selv i går, men kan ha noe med mangelen på press.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #182 på: 25. Aug. 2013, 11:56 »
Slik som vi fremstår for tiden er det ingen tvil om at vi går en ny sesong hvor vi kommer til å ha nedrykkspøkelset hengende over oss. Det skremmer meg, da vi har Arsenal og Liverpool i våre to siste bortekamper. Gi oss en ny manager som kan banke fotball i hodet på spillerne. Er jo null bevegelse foran ballen, alle skal i støtte og ha ballen i beina. Og Cisse og Ameobi på topp må være det desidert dårligste spissparet i hele fotballeuropa.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #183 på: 25. Aug. 2013, 12:46 »
Passa heilt utruleg dårlig at Remy var skada når han kom. Trur kanskje ein gira ny spelar kunne ha avgjort kampen igår til vår fordel. Då hadde ting sett betre ut med ein gong.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 25. Aug. 2013, 12:58 »
ardew nevnte vel at Remy kanskje var klar til Fulham-kampen. I såfall vil jeg se følgende lag:

Krul
Debuchy - Mbiwa - Colo - Santon
Sissoko - Anita
Marveaux
Ben Arfa - Remy - Gouffran

Om Remy ikke er kampklar, som vi forventer, så håper jeg Gouffran tar hans plass og Sammy tar Gouffrans plass. Men om Tiote er klar så er vel Anita tilbake på benken, selv om Tiote ikke har imponert noen som helst på lang tid.
Nei.

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #185 på: 25. Aug. 2013, 13:06 »
Einig i det laget du setter opp boris. Med Sammy på i 60ende trur eg det luktar mål mot Fulham.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #186 på: 25. Aug. 2013, 13:22 »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 25. Aug. 2013, 16:21 »
Er vel forsåvidt fornøyd med det han sier. Overskrifta lyger som alltid... Var som han rimelig fornøyd med det defensive i går, men offensivt var vi selvfølgelig langt i fra der vi skal være heime!

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #188 på: 25. Aug. 2013, 16:41 »
Vel. Like før sesongen så sa han: We need to threaten the goal more often. Vi har ikke vært i nærheten av det. I går hadde vi 1 (!!!!) avslutning på mål. På hjemmebane!! Det er krise.

Jeg tar noen eksempler. Sissoko slår en pasning til Anita og i stedet for å løpe fremover i banen så rygger han to skritt tilbake for å være i støtte. Det samme gjør som regel Ben Arfa.  Det er ingen som våger å gå fremover og det er særdeles lite pasningsalternativer noe som tvinger oss til å slå langt på Shola og Cisse som ikke evner å gjøre en dritt med ballen. De har bjelketouch begge to.

Og så er det hver forbanna dødball bakover på banen så skal vi roe ned for deretter å pole ballen langt fram. Hvorfor ikke forsøke å sette i gang raskt, mens motstanderne er i ubalanse? Det samme med Tim Krul, han vinker spillerne fremover slik at han kan slå langt. Dette gjør vi 100 ganger i løpet av en kamp i stedet for å opprettholde balltempo. Vi lar rett og slett motstanderne komme på rett plass. Og da skjønner man at det blir vanskelig å bryte gjennom og skape målsjanser. Vi har vel faktisk ikke hatt en opplagt målsjanse på disse to første kampene. (Forresten, Gouffran sin, men det virket ganske tilfeldig og var ikke et resultat av feiende flott angrepsfotball. Heller et forsøk på innlegg fra Sammy)

Til slutt er det verdt å nevne at Shola og Cisse er et ubrukelig spisspar, de har ikke motsatte bevegelser og går ofte i det samme rommet.

Jeg tror selvsagt Remy kan ordne på en del av problemene helt fremst, men dessverre så evner ikke Pardew å se at vi er totalt fantasiløse og feige som faen. Det er direkte trist å være supporter om dagen og lide seg gjennom en slik forestilling som i går. På hjemmbane mot West Ham!!!!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #189 på: 25. Aug. 2013, 20:49 »
Skreiv et langt forbanna innlegg da jeg fikk blåskjerm. Faen altså - gidder ikke skrive alt på  nytt, så blir kortversjon.

Marveaux får unødvendig mye tyn føler jeg. Syns han var blant våre mer positive fremover på banen. Skapte 7 sjanser, fler enn noen andre av våre da han ble bytta ut. 3 i åpent spill, 4 på dødball. En ting som slår meg er at han er overlegen Kebabs på dødball, samt at han også virker bedre enn Ben Arfa om du tar utgangspunkt i de to første matchene. Videre syns jeg han åpnet andreomgang veldig positivt, og var toneangivende. Selvfølgelig blir han da tatt av. Ønsker at han for en gangs skyld skal få litt tillit over tid - ikke bare en match fra start før han hives på benk igjen. Potensielt så mye mer igjen fra Marveaux enn fra Sammy, Shola eller Gouff som ving. Våg å la han spille seg varm i trøya.

Samtidig føler jeg ikke Ben Arfa og Marveaux var så forbanna dårlig, det største problemet vårt i går var to patetisk dårlige spisser som ikke akkurat gir våre to maestroer masser av muligheter til å slå krempasninger på. Stillestående, enkle og lese, samt ingen motsatte bevegelser. Jævla lite intelligent og særdeles slapt fra våre to spisser. Ting ble langt bedre med en bevegelig Gouffran, selv om byttet kom for sent. Ameobi skal ikke starta PL-kamper, og Cisse fortjener ikke starte PL-kamper per dags dato. Helt rett å ta av Cisse i går, han var vår klart svakeste utpå bana, og den totale mangelen på innsats og vilje fortjener ikke fornyet tillit. Benk neste.

Gi meg følgende lag neste runde:

---------Krul
Deb-Mbiwa-Colo-Santon
--------Tiote-Anita---------
Ben Arfa--Sissoko--Marve
------------Gouffran--------

La de tre bak Gouffran vandre, skifte posisjoner underveis alt etter kampbilde.

Videre - hvordan utnytte Sissoko? De få gode matchene han har spilt for oss har vært bak spydspissen. Spill han der, la han løpe mot forsvaret. Slik utnytter vi drivet han. Som sentral midt er han verken noen stor spillsentral eller noe utpreget anker. Det er og blir hans råe fysikk og driv som gjør han god.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 25. Aug. 2013, 21:46 »
Marveux største egenskap, som vi ikke greier å utnytte, er hans evne til å komme inn i ledig rom i mellomrommet. Han vandrer gjerne litt innover og hvis man ser litt på han under kamp så er det forbløffende hvor mange ganger han har 5 meter fritt rom rundt seg. man så det til dels ifjor da han kjippet gjennom Cisse mot Stoke var det vel? Dette er han bedre på enn Ben Arfa, men i går var det, som så ofte før, for lite overblikk hos midtanen og man klarte ikke å finne han.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 25. Aug. 2013, 21:54 »
Vet ikke hvor keen jeg er på Tiote igjen. Om mulig vil jeg heller se Bigi, eller fortsette med Anita - Sissoko. Følte at flyten i midtbaneleddet var mye bedre da, enn når Tiote spiller. Føltes også jævlig mye tryggere.

Og Marveaux bak spissen, takk. Når Remy kommer tilbake i form vil jeg se Remy på topp med Gouffran ute på kanten, og da kan de tre på topp fint bytte posisjoner, med Remy og Gouffran som bytter på spisslassen, og Ben Arfa som bytter litt med høyrekanten.
Nei.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 25. Aug. 2013, 23:10 »
Vet ikke hvor keen jeg er på Tiote igjen. Om mulig vil jeg heller se Bigi, eller fortsette med Anita - Sissoko. Følte at flyten i midtbaneleddet var mye bedre da, enn når Tiote spiller. Føltes også jævlig mye tryggere.

Og Marveaux bak spissen, takk. Når Remy kommer tilbake i form vil jeg se Remy på topp med Gouffran ute på kanten, og da kan de tre på topp fint bytte posisjoner, med Remy og Gouffran som bytter på spisslassen, og Ben Arfa som bytter litt med høyrekanten.

Enig i siste avsnitt vertfall! Vil se Marve eller evt HBA i mellomrommet bad Cisse, Remy eller Gouffran. Er kun i matcher der vi blir blir spilt lavt og har mulighet til å bryte, at eg vil se Sissoko i det rommet. Dette gjelder då i første omgang mot "storlagene". Ellers fortsatt usikker på om eg vil se Tiote eller Anite ved siden av Sissoko. Toppnivået til Tiote er høgere enn Anita, men med Anita får du alt på det jevne.

TommyWee

• Gjest
« Svar #193 på: 25. Aug. 2013, 23:56 »
Problemet er jo at Tiote ikke har vært på toppnivå på over ett år. Per dags dato er Anita overlegen.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 26. Aug. 2013, 11:52 »
WH var jo mykje nærare mål enn oss. Dei hadde jo til og med eit annulert. Eg skjønnar ikkje kva Pardew tenkjer om dagen.