20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 13/14  (Lest 151488 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 13/14
« Svar #285 på: 23. Sep. 2013, 17:52 »
Forresten: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/article3683233.ece

Lukaku er type, ass. Virker rett og slett som en topp, topp fyr som virkelig elsker det han driver med.
Nei.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #286 på: 24. Sep. 2013, 10:31 »
Jeg har ikke sett for mye av Kagawa, men når selv ikke Ferguson brukte han særlig mye sliter jeg med å forstå at han skal være så uendelig mye bedre enn alternativene. Og spesielt "out of position".
Jeg tror faktisk Ashley Young - alle sine feil og mangler til tross - er en bedre ving enn Kagawa. Kagawa er nok bedre enn de fleste i Rooney-rollen, men selv der må han spille andrefiolin.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #287 på: 24. Sep. 2013, 12:59 »
Jeg har sett Kagawa ganske mye. Men det er i Dortmund. (litt i United)
Han er ingen ving spiller i det hele tatt. Han er en nr 10 i helt fri rolle.
Der er han med tillit er av verdens beste spillere. I Dortmund var han helt rå, spesielt det siste året.

Har veldig mye med spillestil og gjør hvordan en spiller vil fungere.
Med tillit i Newcastle f.eks hadde han ikke fungert i forhold til hvordan vi spiller. ( Messi, Ronaldo og Bale hadde heller ikke fungert i denne klubben) Mens i Arsenal kunne han fungert bra tror jeg.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 24. Sep. 2013, 14:40 »
Jeg har sett Kagawa ganske mye. Men det er i Dortmund. (litt i United)
Han er ingen ving spiller i det hele tatt. Han er en nr 10 i helt fri rolle.
Der er han med tillit er av verdens beste spillere. I Dortmund var han helt rå, spesielt det siste året.

Har veldig mye med spillestil og gjør hvordan en spiller vil fungere.
Med tillit i Newcastle f.eks hadde han ikke fungert i forhold til hvordan vi spiller. ( Messi, Ronaldo og Bale hadde heller ikke fungert i denne klubben) Mens i Arsenal kunne han fungert bra tror jeg.

Det synes jeg blir drøyt å si. Selvsagt hadde disse spillerne vært klasse i Newcastle! Vi har ikke spilt så mye long balls denne sesongen, og disse spillerne har klasse nok til å passe inn i de fleste klubber. Se på Ben Arfa! Han har prestert lenge i NUFC, også i de periodene der vi spilte kanskje ligaens verste forball. De fleste lag har en eller annen teknikker på banen, uavhengig av spillestil. Å si at Messi, Ronaldo eller Bale ikke ville fungert i Newcastle synes jeg er et uforståelig utsagn.

Edit: Marveaux kan vel også nevnes som en nr. 10 som passer inn i vårt system, selv i den perioden vi spilte dårligere fotball enn det vi spiller nå for tiden.
« Siste redigering: 24. Sep. 2013, 14:45 av Eriksen »

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 24. Sep. 2013, 14:44 »
Uten tvil. Dessuten så er det slik, i alle fall i vårt tilfelle, at spillere preger spillestilen mer enn omvendt. Tror ikke Pardew har noen iboende filosofi om å mæle baller oppover sånn som Allardyce, men at vi i store deler av fjorårssesongen ikke hadde nok kvalitet til å spille på noen annen måte. Både Messi, Ronaldo, Bale og Kagawa for den saks skyld hadde vært hjertelig velkomne til Newcastle. Og aldri i verden om de "ikke hadde passet inn."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #290 på: 24. Sep. 2013, 15:37 »
Det blir ganske feil logikk ja. Vi bygger jo gjerne opp taktikk rundt nøkkelspillere. Når Ben Arfa har vært frisk, skadefri og i form har spillet vårt i stor grad også vært sentrert rundt han, siden han åpenbart er vår beste spiller (dessverre ikke på et stabilt nok plan).
Dersom vi hadde hatt Messi, Bale, C. Ronaldo eller Kagawa forsåvidt, ville vi nok også bygget spillet rundt disse. Bale og Ronaldo hadde vel også passet den direkte spillestilen til Pardew perfekt, uten at langballer og direkte nødvendigvis er synonymt her.
Skjønt - det skal sies at Pardew knapt brukte Tevez i Hammers da...

Edit: Og jeg må nesten tilføye at Pardew har en hang til å i større grad la slike luksusspillere tilpasse seg hans spillestil, kontra det å tilpasse spillestilen til disse. Jfr. at Ben Arfa tidvis har vært nødt til å ligge dypere og ta mer defensivt ansvar enn det som passer han. Ben Arfa slet med spillestil før han lærte seg å ta den nødvendige mengden defensivt ansvar Pardew krevde.

Uten veldig store sammenligninger kan vi dra paralleller til hvordan Souness utfaset Robert fra laget av lignende årsaker. Noen husker kanskje hvordan han benka Robert til fordel for Jenas allerede i sin første kamp i 2-1-seieren mot Soton. Det endte som kjent med fallout og exit for Robert. Heldigvis er Pardews man management-skills på et langt høyere nivå enn Souness sitt.

På motsatt side av managerskalaen føler jeg vi kan nevne Sir Bobby og Harry Redknapp som er/var flink til å la slike offensive artister utfolde seg friere uten for mye defensivt ansvar.
« Siste redigering: 24. Sep. 2013, 15:53 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #291 på: 24. Sep. 2013, 17:01 »
Kagawa spilte ving for Japan under confederation cup i sommer og hadde noen knallmatcher der. Skal han slikke krittet på en av flankene er han ikke noe godt valg, men dagens vinger går i større grad innover banen enn hva normen var før. Det gjør jo også ashley young i stor grad og kagawa ville løst den rollen veldig fint, ingen tvil! Må ikke se seg for blind på en startoppstilling, bare se på hvordan de beste offensive midtbanespillerene operer.. Eks. Silva, mata, reus, hamsik. De er ofte satt opp på en kant, men de vandrer rundt konstant for å gjøre seg og sitt lag uforutsigbare. Ben Arfa kan også kanskje nevnes her, selv om han er litt mer låst enn de nevnte her.

Jeg tror vi trygt kan slå fast at Lionel Messi hadde fungert helt greit om han hadde spilt i Newcastle.. Noen ganger må man klype seg armen av det man leser inne her!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #292 på: 24. Sep. 2013, 17:56 »
Jeg har ikke sett for mye av Kagawa, men når selv ikke Ferguson brukte han særlig mye sliter jeg med å forstå at han skal være så uendelig mye bedre enn alternativene. Og spesielt "out of position".
Jeg tror faktisk Ashley Young - alle sine feil og mangler til tross - er en bedre ving enn Kagawa. Kagawa er nok bedre enn de fleste i Rooney-rollen, men selv der må han spille andrefiolin.

Merkelig post. Kagawa er jævlig mye bedre enn Young, selv ute av posisjon. Young bidrar litt mer defensivt, men han er ingen gud der heller. Langt i fra. Men på 20 kamper har Kagawa 6 mål og 3 assist, om jeg ikke tar helt feil, og det er for det meste ute av posisjon og i en helt ny liga. Til sammenligning har Young seks mål på 46 kamper, fra sin sterkeste posisjon. Har ingen oversikt over hvor mange assist han har, men det er neppe mange. Kagawa er, uten et snev av tvil, mange ganger spilleren Young er i 2013, og Kagawa er kun 24 år.

Nå skal man ikke lese seg blind på statistikk, men lell. Han bidrar langt mer i spillet ellers og. Han er en sppiller som kan skape sjanser og lage rom for andre helt på egenhånd, det er ikke Young anno 2013. At han har like mange mål på under halvparten så mange kamper sier jo en hel del, spør du meg.
Nei.

Tremblem

• Gjest
« Svar #293 på: 25. Sep. 2013, 09:59 »
Velger City og Chelsea foran Man U ANY DAY!!! Ler så jeg griner når jeg ser bortskjemte Man U supportere allerede nå sitte å surve og grine og maser på Moyes out!  ;D Herlig å se sure trynet til Rooney og håper RvP er ute leeeenge med skade! Da er en 5. - 6. plass innen rekkevidde.

Er jeg smålig? Helt sikkert, men dette er ren skadefryd, og det sies å være den sanneste form for glede!  :angel:

Når det gjelder City og Chelsea, så kan man vinkle det på 2 måter. Man kan sitte å surve over pengene de bruker og at dette ødelegger fotballen (tør minne om at Newcastle havnet foran Chelsea for 2 sesonger siden!), eller man kan glede seg over fotballkunstnerne de faktisk henter til Premier League! Hazard, Silva, Navas, Aguero, Mata, Yaya, Oscar osv....

Dagene der Newcastle var med å kjempe om PL-tittelen tror jeg er borte for evig og alltid, men med smarte kjøp og en manager og sportsdirektør som faktisk vet hva de driver med, bør Newcastle stabilt være blant de 7-8 beste, og en og annen sesong kunne være med å kjempe om en CL-plass. Alle de "store" har mellomsesonger, som Chelsea for et par sesonger siden, og da er det fullt mulig å være med "oppi der". Tottenham har klart å bygge seg opp med stabil og god jobbing over de siste sesongene, Liverpool er på samme vei. Newcastle har etter mitt skjønn det samme potensialet, bare de rette folkene er på plass. Dessverre, etter Bobby Robson har vi ansatt den ene missen etter den andre!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 28. Sep. 2013, 16:35 »
Herregud, Kagawa er så deilig. Det innlegget der, ass. Perfekt! Gleder meg til han blir matchfit.
Nei.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #295 på: 28. Sep. 2013, 17:13 »
Klassemål av Amalfitano. Den avslutning er helt topp!

Dårlig av Man Utd, dog. Veldig dårlig.
Nei.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #296 på: 28. Sep. 2013, 17:15 »
Nå roper snart ManU-fansen på Moyes sin avgang  :ler:
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 28. Sep. 2013, 17:26 »
Fy faen, kamp ass!

Sess er så deilig. Liker det faktum at Di Canio kom på kanten med Sess, solgte han og fikk sparken like etterpå. Sunderlands desidert beste spiller. :ler:
Nei.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #298 på: 28. Sep. 2013, 17:27 »
Etter VIF er Man Utd den klubben jeg har mest skadefryd for. Dette er herlig!

1-2!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 28. Sep. 2013, 18:41 »
Rå kamp av Sess. Banens desidert beste spiller i dag.
Nei.