20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2013 - Resten av verden  (Lest 41402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2013 - Resten av verden
« Svar #75 på: 12. Juli 2013, 23:15 »
Ikke akkurat det samme å spille for Kenya som å spille for Brasil da. Mulig Wanyama blir en hit i PL, det har jeg også ganske stor tro på, men uansett er det som Daniel sier sykt å betale den summen for en spiller som ikke har bevist mer på et noenlunde brukbart nivå. Og å sammenligne med den mest ettertraktede unge spilleren de siste 2-3 årene, som attpåtil går til Barca, er ganske far out there.

Det går begge veier. Neymar har bedre medspillere rundt seg i Brasil som forer ham. Dessuten er det ikke Wanyama sin feil at han er født i Kenya. Du er ikke automatisk diskvalifisert til verdensklassestatus fordi du spiller på et dårlig landslag.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 13. Juli 2013, 15:54 »
Jamen herrefred. Det er da et kvalitetsstempel i seg selv og være brasiliansk angrepsspiller som i en alder av 21 år har spilt 39 landskamper for Brasil. Wanyama er eldre og har færre kamper for Kenya.

Go figure.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 13. Juli 2013, 18:33 »
Ikke akkurat det samme å spille for Kenya som å spille for Brasil da. Mulig Wanyama blir en hit i PL, det har jeg også ganske stor tro på, men uansett er det som Daniel sier sykt å betale den summen for en spiller som ikke har bevist mer på et noenlunde brukbart nivå. Og å sammenligne med den mest ettertraktede unge spilleren de siste 2-3 årene, som attpåtil går til Barca, er ganske far out there.

Det går begge veier. Neymar har bedre medspillere rundt seg i Brasil som forer ham. Dessuten er det ikke Wanyama sin feil at han er født i Kenya. Du er ikke automatisk diskvalifisert til verdensklassestatus fordi du spiller på et dårlig landslag.

Jeg kommenterte den hypotetiske bemerkningen din om at det var mulig Wanyama har storspilt for Kenya, og at det kanskje ikke er like mye å ta hensyn til som for Brasil motspillere OG medspillere tatt i betraktning.

Jeg vet at Neymar har vært ganske god for landslaget en stund, men han har nok aldri storspilt så mye som han gjorde i Confederations Cup. Det kan vi nokså sikkert si. For alt vi vet har kanskje Wanyama storspilt for Kenya også? Husk også at ?57 mill er ganske mye mer enn £12 mill i forhold til forventninger. Jeg har stor tro på at Wanyama kommer til å vise seg verdt alle £12 millionene Soton betalte. Time will show!

Men om du mener at overgangssummen for verdens mest ettertraktede angrepstalent er sammenlignbart med en defensiv midtbanespiller (for all del, en god en) fra skotsk liga, så skal du selvsagt få mene det. Men jeg synes det er veldig merkelig.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #79 på: 13. Juli 2013, 19:23 »
æsj

@NorwichCityFC
Norwich City can confirm Dutch international midfielder Leroy Fer has joined from FC Twente on a 4-year deal, subject to international clearance

Da har altså southampton, Swansea, Norwich og sunderland styrka betraktelig. NÅ mangler det bare at vi ender opp med Bent neste uke..  :-\ :(

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 14. Juli 2013, 03:26 »
Dere klarer tydeligvis ikke å skjønne at en spiller som kostet 57 mill euro uansett burde ha oppnådd masse mer enn en spiller som kostet 12 mill pund. Jeg sier ikke at Wanyama og Neymar er like gode. Det er de langt ifra, og det kan jeg trygt si uten å ha sett noe særlig av Wanyama. Det jeg vil frem til er at på samme måte som Barca sikkert har speidet og evaluert Neymar som en spiller som kommer til å leve opp til en prislapp på 57 mill euro, har nok Southampton fulgt godt med på Wanyama og mener at han er verdt de 12 millionene de betalte for han. Jeg ser ikke helt hvorfor ligaen han spiller i alene kan være en grunn til at det er madness å betale den prisen for ham. Hadde det vært det, ville det vært madness å betale 57 mill euro for en som bare har spilt i Brasil. Men etter min mening har ikke ligaen ALT å si, og derfor tror også jeg at Barca har gjort en god deal. På samme måte som jeg tror at Wanyama kommer til å leve opp til prislappen i Soton.

Jeg vet at sammenligningen var ganske rar, men håper dere forstår bedre hva jeg mener nå.

Edit: Kristoffer: Tror Brasil spiller litt flere kamper enn Kenya i året da..
« Siste redigering: 14. Juli 2013, 03:36 av Eriksen »

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 14. Juli 2013, 03:31 »
Et annen jeg kan trekke frem er Fernandinho, som spilte i ukrainsk liga. Han er i samme posisjon som Wanyama, 7 år eldre, og har totalt 5 landskamper for Brasil. Han ble kjøpt av City for £28 mill. Men dette kjøpet lukter det derimot litt mer madness av.
« Siste redigering: 14. Juli 2013, 03:39 av Eriksen »

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #82 på: 14. Juli 2013, 04:38 »
Jeg tror at når en klubb som Southampton (som ikke akkurat er kjent for å "splash the cash") bruker £12 mill på en spiller, så er nok kjøpet backet av ganske grundig speiding og research, så er enig med deg her. Men jeg er ikke enig i at en spiller nødvendigvis burde ha oppnådd så jævla mye for å gjøre seg fortjent til en større prislapp. I akkurat dette tilfellet med Neymar er det mer snakk om hva en kan forvente av spilleren, og ikke nødvendigvis hva spilleren allerede har oppnådd, selv om jeg synes 21 år gammel og 39 landskamper for ett av historiens beste landslag er en rimelig stor prestasjon alene. Men Neymar er i tillegg en investering der du har veldig gode sjanser for å få en angrepsspiller som kan prestere på aller aller høyeste nivå i potensielt 10-12 år frem i tid. Akkurat det siste der en verdt ganske mye penger for en klubb av Barcelonas kaliber.

Det er mye av det samme som jeg tror Liverpool gjorde da de kjøpte Carroll til blodpris. De kjøpte ikke en spiller som skulle komme rett inn og få liverpool rett opp på topp 3/4 i PL (selv om de aller fleste så på Carroll som en flopp som ikke klarte dette). De kjøpte en spiller som kunne bidra i mange år fremover, potensielt som en av PL's beste spisser (noe jeg personlig tror at Carroll fortsatt kan komme i nærheten av å oppnå).

£50 millioner på en spiller som har gode muligeter til å prestere i 10-12 år på øverste nivå kontra å kjøpe en etablert spiller (alder 28-32) for £20-25 millioner, som kanskje klarer å prestere på det nivået i 2-4 år, før de må byttes ut med en ny en til samme pris. Da runder man fort £50 millioner-merket. Spørs om det da er så stor sjanse å ta...

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 14. Juli 2013, 13:21 »
Jada, var ikke jeg som begynte å trekke frem landslag. :) Jeg prøvde bare å få frem at hvilken liga spilleren har spilt i ikke nødvendigvis har så mye å si! Og der er vi enige.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #84 på: 14. Juli 2013, 13:45 »
Jada, var ikke jeg som begynte å trekke frem landslag. :) Jeg prøvde bare å få frem at hvilken liga spilleren har spilt i ikke nødvendigvis har så mye å si! Og der er vi enige.

:thumbu:

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 14. Juli 2013, 20:08 »
Thiago klar for Bayern Munchen.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 14. Juli 2013, 20:27 »
Thiago klar for Bayern Munchen.

DIGG!!
Same old Shearer, always scoring!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 16. Juli 2013, 15:14 »
Giaccherini til Mackems.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 17. Juli 2013, 02:32 »
Cavani til PSG for 64 mill euro!? Syk pris. Verdens fjerde dyreste spiller noensinne.
« Siste redigering: 17. Juli 2013, 02:38 av Eriksen »

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 17. Juli 2013, 10:06 »
Mitt hat for lag som PSG, Man City, Chelsea, Monaco osv blir bare større og større. Max hat.
Nei.