20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hva jobber/skole gjør dere?  (Lest 16404 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Hva jobber/skole gjør dere?
« Svar #30 på: 23. Juli 2005, 15:01 »
Jeg er redd at lærere blir dårligere og dårligere med tiden. Nå trenger man 3 i snitt fra videregående skole for å bli lærer. Det sier litt om hvilke idioter som underviser dagens ungdom.
Men for all del, det er mange gode lærere også. Men svært få, dessverre. Og alle lærere på forumet: Jeg sier ikke at alle lærere er dårlige :wink: Men veldig mange er det.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 23. Juli 2005, 15:10 »
Sitat fra: "plebbster"
og da jeg spurte tysklæreren ( som ikke kan tysk ) om hvorfor hun tar den jobben der, så svarte hun at hun fikk 46,- den timen hun hadde oss akkuratt da. Hun går dampende forbi skolen vår hver dag og gidder ikke engang skjule at hun røyker. Hun fortalte en hel serie historier om hvordan hun hadde blitt tatt i å røyke på skolen som liten og hvor det er lurt å røyke og ikke bli tatt rundt skoleplassen.

Tysklæreren din burde fått sparken! Bare så det er understreket.

Har selv mange gode lærere egentlig. Men også noen som ikke er helt gode. Tysklæreren min, som også er musikklærer, burde skamme seg over oppførselen sin. Det er greit å be elevene sine om å holde kjeft når de ikke skal snakke, men jeg liker dårlig at hun roper hold kjeft til elever som har fått ordet, bare fordi de sier noe feil.
Å mobbe sine lærninger står også på dagsordenen, for ikke å glemme hvordan hun velger ut sine yndlinger. Liker hun en elev, får eleven 6 på kortet, uansett om eleven har fortjent det eller ei. Jeg trenger vel ikke engang fortelle dere at det er ikke så fryktelig hyggelig når hun velger ut de elevene hun IKKE liker. Da kan man glemme 4,5 eller 6. Uansett hvor mye du prøver.

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #32 på: 23. Juli 2005, 22:22 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Jeg er redd at lærere blir dårligere og dårligere med tiden. Nå trenger man 3 i snitt fra videregående skole for å bli lærer. Det sier litt om hvilke idioter som underviser dagens ungdom.
Men for all del, det er mange gode lærere også. Men svært få, dessverre. Og alle lærere på forumet: Jeg sier ikke at alle lærere er dårlige :wink: Men veldig mange er det.

Jeg er helt enig med deg, Olav. Heldigvis har Kristin Clemet gjort noe fornuftig. Hun skal heve kravene til de som skal inn på lærerskolen.

Dessuten er det liten fornuftig bruk av tiden å gå gjennom grunnskolepensum på lærerskolen. Det er veldig kjedelig å lære om igjen all matematikken jeg har kunnet siden ungdomsskolen. Bare fordi noen andre ikke har klart å få det med seg.
Toon, Toon,
Black and white army

Noreng

• Gjest
« Svar #33 på: 23. Juli 2005, 23:24 »
Min bror hadde en        tysklærer som var tysk, men aldri hadde hatt lærerutdanig... :lol:

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #34 på: 25. Juli 2005, 14:44 »
Ferdig med VK2 almennfag, fikk tilbud fra BI og HiA men valgte HiA (Høgskolen i Agder, Økonomi og Administrasjon). Hadde 42,9 poeng, og grensa var egentlig 43... Flaks kalles det!

Jobb: Har aldri søkt jobb i hele mitt liv, men er i sommer vikar for  innkjøpssjefen på Hennig Olsen Is. Sitter faktisk på kontoret mitt nå (jævli lite å gjøre). Jobber ellers på en Esso stasjon.

Beate Jenssen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #35 på: 25. Juli 2005, 22:04 »
De som jobber i barnehager skal i hvertfall ikke undervurderes. Det er vi; enten vi er assistenter, barne- og ungdomsarbeidere, ped.ledere eller spes.ped som former barna i de årene de er mest sugen på lærdom. Vi har dem fra 07.00-17.00, foreldrene henter dem, lager middag, og sender dem i seng mellom kl. 19 og 20, i helgene sendes de i flere tilfeller til "mormor og morfar" fordi foreldrene trenger å slappe av. Vi som jobber i barnehage er underbetalt, og jobben vi gjør er ike verdtsatt for det den er.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #36 på: 26. Juli 2005, 11:14 »
Jeg skal begynne i 10. klasse til høsten der jeg satser på å få gode karakterer. Hehe.. Planlegger deretter å gå allmenn og så studere medisin hvis jeg fortsetter å være flink på skolen..
Norwegian blood, Geordie heart

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 26. Juli 2005, 11:16 »
Medisin er slettes ikke lett det nei :wink:

Skal selv prøve på jus.

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #38 på: 26. Juli 2005, 11:34 »
Sitat fra: "geordie-olav"
Medisin er slettes ikke lett det nei

Vet det... Har foreløpig bare 5'ere og 6'ere så jeg håper det går. Er sikkert litt vanskeligere på videregående da...
Norwegian blood, Geordie heart

Bjørn

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #39 på: 26. Juli 2005, 17:58 »
Er ikke SÅ vanskelig på videregående, er bare å gjøre en innsats, det gjorde ikke jeg, sammen med resten av Idrettsfag-klassen min, men gud jamre så mye gøy vi hadde det...

Er tøfft å komme inn på medisin uansett, så lykke til...

Karakterer fra ungdomskolen har vel ikke noe å si uansett for å komme inn på videregående, men det er jo bra å ha et bra utganspunkt....!

Bjørn - keep up the good work
url=http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Time%20Cop]My Collection[/url]

Howay the Toon
Howay the Lads

UrzaiZ

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #40 på: 27. Juli 2005, 23:36 »
Huff..nå er jeg så sinnsykt lei av skole at jeg skal ta et jobbe år før jeg eventuelt tar politiskolen.Skal jobbe som Securitas vakt til høsten

Mack

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://magnar.com
« Svar #41 på: 28. Juli 2005, 02:13 »
Sitat fra: "Beate Jenssen"
De som jobber i barnehager skal i hvertfall ikke undervurderes. Det er vi; enten vi er assistenter, barne- og ungdomsarbeidere, ped.ledere eller spes.ped som former barna i de årene de er mest sugen på lærdom. Vi har dem fra 07.00-17.00, foreldrene henter dem, lager middag, og sender dem i seng mellom kl. 19 og 20, i helgene sendes de i flere tilfeller til "mormor og morfar" fordi foreldrene trenger å slappe av. Vi som jobber i barnehage er underbetalt, og jobben vi gjør er ike verdtsatt for det den er.

Antar at du jobber som assistent i en barnehage? Du har selvsagt en del gode poeng, og mange av de som jobber i barnehage gjør en glimrende jobb. Men det er feil å ta bort de pedagogiske lederene i barnehagene slik SV og AP foreslår.
Toon, Toon,
Black and white army

Magpie84

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #42 på: 30. Juli 2005, 16:02 »
Sitat fra: "Cutthroat"
Er korporal i ISAF VIII

Du skulle tilfeldigvis ikkje kjenna ein som heiter Meland?

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 30. Juli 2005, 17:25 »
1 år igjen på Bachelorgraden min som eiendomsmegler i Oslo!! Så etter 2 år i jobb blir jeg statsautorisert eiendomsmegler og kan starte eget meglerkontor!!

Kanskje det kommer et TOON ARMY megler kontor i Bergen innen 5år??

Så om du er på jakt etter bolig i Bergen på denne tiden neste år vet du kem du skal ta kontakt med! Viser du fram Newcastle drakten skal jeg vurdere å kutte litt på min provisjon!!

Noreng

• Gjest
« Svar #44 på: 30. Juli 2005, 17:39 »
hehe, jau.. Men flytter ALDRI til Bergen!