Vi starter med 3 deffensive midtbanespillere på midten pluss Guti, som har sine styrker deffensivt.. Kult!
Han hadde noen nydelige løp langs linja i vår forrige kamp der han på egenhånd tok ballen 20-30 meter opp i banen, og skjer det igjen så MÅ han ikke bli benyttet defensivt.
Vi starter med 3 deffensive midtbanespillere på midten pluss Guti, som har sine styrker deffensivt.. Kult!
Finner kun 2 defensive; Bigi og Anita. Det at Cabaye har to defensive bak seg kan nok gje han meir frihet offensivt, som eg liker. Er litt positiv til laget egentlig(utenom Willy), kan være gull med innhopp av Marve og Ben Arfa. Håper Bigi takler oppgåven og ikkje er overivrig...
I tillegg så MÅ ikke Anita benyttes defensivt. Vi så fra i høst at Anita i veldig stor grad har vist offensive tendenser på løp fremover på banen.
Om Cabaye kommer til å benyttes offensivt er ikke lett å vite, men ofte er han jo selv helt tilbake i midtforsvar for å plukke opp ballen, for så å spre offensive flotte pasninger fremover. Det gjør han selv med "de vanlige" fra start i midtforsvar. Jeg tror ikke nødvendigvis at akkurat DET trenger bli bedre fra Willy fra start.
Vi har i stor grad svært fleksible spillere (de som vi ønsker å gjenkjenne oss ved i det minste) som kan benyttes på mange måter. Jeg tipper de aller fleste vill ha defensive oppgaver i 70 minutter. Dersom det har gått veien innen da, så switcher vi 180 grader og kjører full offensiv. Satser på en underholdene kamp, som vi vinner 4-1!