20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Massadio Haidara  (Lest 37032 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Massadio Haidara
« Svar #150 på: 09. Des. 2013, 18:13 »
http://inbedwithmaradona.com/100-2013-review/2013/11/24/massadio-haidara

Review av spelarane som var på årets topp 100 liste hjå IBWM.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #151 på: 09. Des. 2013, 18:27 »
Jeg frykter at en svært lovende karriere ødelegges i en klubb som ikke akkurat har et top notch fysioteam. Send han på utlån frem til sommeren. Gamleklubben Nancy kanskje vil være interessert?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 09. Des. 2013, 19:24 »
Er det topp 100 talenter? Interressant lesning, men føler Haidara viser prov på at han kan bli bra hver gang han spiller og er i mine øyne langt foran Dummett hva angår kvailtet ihvertfall.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 09. Des. 2013, 20:05 »
Jeg syns i grunn Haidara er god de gangene han får spille, jeg. Har stor tru på at han kan bli knallgod. Dessuten syns jeg Santon i større og større grad fremstår som en av våre svakeste ledd der utpå. Defensivt er han ofte all over the place, og offensivt er han uhyre lett å lese. Håper Haidara holder seg skadefri og kan gi Santon kamp om plassen, jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 09. Des. 2013, 20:12 »
Er det topp 100 talenter? Interressant lesning, men føler Haidara viser prov på at han kan bli bra hver gang han spiller og er i mine øyne langt foran Dummett hva angår kvailtet ihvertfall.
Topp 100 talenter ja. IBWM plukker ut 100 stk frå heile verden kvart år. Linken over er oppsumeringen av året som har gått for dei som vart plukket ut for 2013.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 09. Des. 2013, 20:16 »
Jeg syns i grunn Haidara er god de gangene han får spille, jeg. Har stor tru på at han kan bli knallgod. Dessuten syns jeg Santon i større og større grad fremstår som en av våre svakeste ledd der utpå. Defensivt er han ofte all over the place, og offensivt er han uhyre lett å lese. Håper Haidara holder seg skadefri og kan gi Santon kamp om plassen, jeg.

Helt enig. Og jeg synes det er skummelt å se hvor få skritt Santon har tatt siden han kom hit. Han har ikke tatt kjempemange skritt i riktig retning enda, men han er fremdeles ung og kan bli knallgod. Men per nå har jeg minst like mye tro på Haidara.
Nei.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #156 på: 10. Des. 2013, 08:39 »
Jeg frykter at en svært lovende karriere ødelegges i en klubb som ikke akkurat har et top notch fysioteam. Send han på utlån frem til sommeren. Gamleklubben Nancy kanskje vil være interessert?

+1

Det det fysioteamet vårt er skremmende....

TommyWee

• Gjest
« Svar #157 på: 10. Des. 2013, 14:36 »
Haidara er allerede bedre defensiv enn Santon, og har mer kontroll mtp. posisjonering og én mot én. Dessuten er han en naturlig venstrefot, og blir mindre forutsigbar enn Santon som alltid må tre innover midten for å få ballen på høyrefoten. Dette er en stor svakhet når vi angriper på venstre side, og ødelegger ofte farten i angrepet fordi Santon må kaste bort to-tre sekunder for å vri innover. Om Pardew gir Haidara tiltro og spilletid, så tror jeg han blir vår faste venstreback framover.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #158 på: 10. Des. 2013, 18:25 »
Jeg synes det er i overkant mye hakking på Santon her nå.. Etter min mening har han gjort en bra sesong hittil, og han er jevn i prestasjonene sine. Han har ingen store svakheter og jeg synes ikke nødvendigvis det er noe negativt at vi har en back som går innover i banen heller - ofte har vi sett at det har blitt farligheter av det også, samtidig som det er noe uforutsigbart og uvanlig over det, og det kan sette ut motstanderen.

Haidara synes jeg vi kan sende på lån. F.eks en championship klubb hvor han kan få testet seg skikkelig.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 10. Des. 2013, 18:44 »
Enig i det. Så lenge han holder seg skadefri er Dummett en god nok back up. Han fikk prøve seg på utlån i fjor, noe som viste seg å være svært vellykket. Håper noe lignende kan skje med Haïdara.

TommyWee

• Gjest
« Svar #160 på: 10. Des. 2013, 20:09 »
Jeg synes det er i overkant mye hakking på Santon her nå.. Etter min mening har han gjort en bra sesong hittil, og han er jevn i prestasjonene sine. Han har ingen store svakheter og jeg synes ikke nødvendigvis det er noe negativt at vi har en back som går innover i banen heller - ofte har vi sett at det har blitt farligheter av det også, samtidig som det er noe uforutsigbart og uvanlig over det, og det kan sette ut motstanderen.

Haidara synes jeg vi kan sende på lån. F.eks en championship klubb hvor han kan få testet seg skikkelig.

Posisjoneringen hans er den største svakheten han har, og er ofte ute på bærtur pågrunn av det i det defensive arbeidet. Hvordan du ikke kaller det en stor svakhet er forbausende. Og der er jo ikke uforutsigbart med en venstreback som trer innover på banen om motstanderen vet at Santon ikke evner å bruke venstrefoten? Det er jo så forutigsbart som du får det. Og det ser vi i hver kamp at motstanderen er forberdt på dette og kutter han av rimelig fort.

Hadde han kunne bruke både venstrefoten og høyrefoten, så er det forutsigbart, men pdd. så bruker han venstrefoten 1 av 100 ganger.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #161 på: 10. Des. 2013, 20:50 »

Posisjoneringen hans er den største svakheten han har, og er ofte ute på bærtur pågrunn av det i det defensive arbeidet. Hvordan du ikke kaller det en stor svakhet er forbausende. Og der er jo ikke uforutsigbart med en venstreback som trer innover på banen om motstanderen vet at Santon ikke evner å bruke venstrefoten? Det er jo så forutigsbart som du får det. Og det ser vi i hver kamp at motstanderen er forberdt på dette og kutter han av rimelig fort.

Hadde han kunne bruke både venstrefoten og høyrefoten, så er det forutsigbart, men pdd. så bruker han venstrefoten 1 av 100 ganger.

1. Posisjonsspillet hans er ingen voldsom stor svakhet, men det kan bli bedre i likhet med flere andre ting. Debuchy har hatt større tabber defensivt enn Santon i år for å si det sånn.

2. Faren er stor for å pisse hardt på leggen når man uttaler seg så selvsikkert om ting man ikke har peiling på. De fleste venstrebacker er venstrebeinte - vi kan være enig om det. Det vil si at de aller fleste venstrebacker går på utsiden for å komme rundt sin kantspiller, altså en overlap. Ingenting er vel så forutsigbart som det? Med Santon har vi en back som vil gå innover istedenfor å gå på utsiden. Det skaper en helt annen bevegelse i angrepet, hvor back/kantspiller hos motsatt lag blir dratt med inn, noe som skaper mer rom for egen kantspiller på utsiden. Dessuten vil en spiller som går innover ha lettere for å vri spillet motsatt eller å invitere med seg sentrale midtbanespillere. Poenget er at han skaper en helt annen mekanisme offensivt, enn hva som er vanlig med en venstrebeint venstreback. Han kan bli flinkere på den siste tredjedelen ved mer produktive avleveringer, men han har et fint driv og drar ofte med seg laget oppover i banen med sine raid.

TommyWee

• Gjest
« Svar #162 på: 10. Des. 2013, 21:09 »
2. Faren er stor for å pisse hardt på leggen når man uttaler seg så selvsikkert om ting man ikke har peiling på. De fleste venstrebacker er venstrebeinte - vi kan være enig om det. Det vil si at de aller fleste venstrebacker går på utsiden for å komme rundt sin kantspiller, altså en overlap. Ingenting er vel så forutsigbart som det?

En venstrebeint venstreback kan både gå på utsiden og tre innover på banen uten å endre sin naturlige fot for å slå et innlegg eller en pasning. Det forstår vel du også, håper jeg. Pisse på leggen kan du gjøre selv. Santon kan ikke slå innlegg med venstrefoten, og trer alltid innover for å få ballen på høyre. Da har han to valg, enten skyte - noe han ikke kan - eller slå ballen mot midtbanen. Det ødelegger flyten i raske angrep, og igjen, det blir forutisgbart. Så nei, jeg er uenig.
« Siste redigering: 10. Des. 2013, 21:13 av TommyWee »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #163 på: 10. Des. 2013, 22:56 »
2. Faren er stor for å pisse hardt på leggen når man uttaler seg så selvsikkert om ting man ikke har peiling på. De fleste venstrebacker er venstrebeinte - vi kan være enig om det. Det vil si at de aller fleste venstrebacker går på utsiden for å komme rundt sin kantspiller, altså en overlap. Ingenting er vel så forutsigbart som det?

En venstrebeint venstreback kan både gå på utsiden og tre innover på banen uten å endre sin naturlige fot for å slå et innlegg eller en pasning. Det forstår vel du også, håper jeg. Pisse på leggen kan du gjøre selv. Santon kan ikke slå innlegg med venstrefoten, og trer alltid innover for å få ballen på høyre. Da har han to valg, enten skyte - noe han ikke kan - eller slå ballen mot midtbanen. Det ødelegger flyten i raske angrep, og igjen, det blir forutisgbart. Så nei, jeg er uenig.

Støttepasning da eller? Nei da, men jeg kan forstå hvorfor folk helst vil ha en venstrebeint spiller på venstrebacken. Det er det tradisjonelle backspillet hvor man kommer på overlap og kommer i innleggsposisjon, og jeg er enig i at innleggskvaliteten til Santon ikke er den beste! Poenget mitt er derimot at Santon har en verdifull rolle offensivt som ikke blir vektlagt her i særlig stor grad. På samme måte som Jonas Gutierrez gjorde i sine beste stunder - bringer Santon ofte laget i angrep med godt driv fremover. Han er god til å forsere en spiller eller to, og setter f.eks opp Cabaye i gode posisjoner til å gjøre neste trekk. Det finnes mange fordeler ved at en back går innover, og det fører til at man angriper på en litt utradisjonell måte - dermed mer uforutsigbart for motstanderen.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #164 på: 04. Jan. 2014, 15:37 »
Tror dere Haidara blir å få spilletid med Colo og Debuchy ute? Eller blir det S. Taylor i midt og Mbiwa på høyre?