20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Premier League 12/13  (Lest 176928 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Premier League 12/13
« Svar #720 på: 05. Mai 2013, 15:04 »
Burde ha vært ulovlig med konfirmasjoner på denne tiden av året ::p (Går glipp av siste serierunde pga eg skal i ein.) Får virkleg håpe alt er avgjort for vår del før siste serierunde, men kjenner eg Newcastle rett. Så er det ikkje det.  :nervøs:

Konfirmasjoner lørdager kl 16... Da er ingenting hellig lengre  :(
Siste serierunde går vel på søndag ;)

Haha, da er alt greit ;)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #721 på: 05. Mai 2013, 15:52 »
Og går dermed glipp av siste runde, pga den er søndag. (Og ikkje nok med det, må reise "halve" landet for den også.)  :thumbd:

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #722 på: 05. Mai 2013, 16:27 »
Newcastle sin borteform 1-7-10, greit QPR har gått ned. Men veldig naivt å tru me kan "få 3p" der. Lukter 0-0, og samme kampbilde som mot West Ham.

Er 90% på at me rykker ned nå, og dei siste 10% er eit håp om at Wigan, mackems eller Norwich på ein eller annen måtte gjere det dårligare enn oss. (Er nok derfor eg kun gav 1p til mackems på dei siste tre, berre for å ha litt håp igjen)

Kan ikke sammenligne West Ham med QPR. West Ham er både denne sesongen og historisk sett et ganske godt hjemmelag, og ihvertfall mye bedre enn QPR.
West Ham har denne sesongen 8 seire, 6 uavgjorte og kun 4 tap hjemme på Upton Park. De har scort 30 og sluppet inn 20. Kun 1 gang tidligere denne sesongen har West Ham gått målløs av på hjemmebane, det var i 0-0 kampen mot ManCity tidlig i sesongen.

QPR har til sammenligning 2 seire, 8 uavgjorte og 8 tap hjemme på Loftus Road. På de 18 hjemmekampene har de scort 12 mål og sluppet inn 26 mål.

Nå sier ikke jeg at dette blir en enkel kamp for NUFC, det gjør det definitivt ikke. Ingen kamper er enkle i PL. At NUFC er blant de aller svakeste på bortebane i PL denne sesongen er jo et faktum, men det betyr ikke at det er en umulighet å vinne over det desidert svakeste hjemmelaget.

QPR - NUFC er en åpen kamp der det svakeste hjemmelaget møter det 3. svakeste bortelaget (slår Norwich på målforskjell). Det er muligheter for begge lag å pynte litt på dette i denne kampen, og jeg håper spillerne viser at de vil kjempe for klubben og feier QPR av banen her.
Coloccini betyr enormt mye for laget, håper bare Ben Arfa finner formen tilbake igjen og at Gouffran og Cisse setter sjansene sine. Spennende blir det uansett.

En annen ting, jeg gir ihvertfall ikke opp før det er teoretisk umulig at klubben klarer seg. Dette er så langt ifra avgjort. Jeg tipper 1 poeng til vil holde, men håper klubben får full pott på siste 2 så spillerne får vist seg fra en god side helt på tampen.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 05. Mai 2013, 16:33 »
Om du ser kamptråden, så har eg fått med meg formen til QPR osv.

Eg personleg trur QPR-Newcastle blir 0-0, som West Ham kampen. At kampbilde blir det samme med Pardew sine taktiske disponeringer.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 05. Mai 2013, 17:21 »
Jeg er rimelig sikker på at vi klarer oss i år. Tror sunderland tar turen ned. Og vi får Max ut av ses. Vi skal ha minst 1 poeng til og det holder.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 05. Mai 2013, 17:50 »
Sunderland er det laget i bunnen jeg er mest sikker på at ikke rykker ned. Har to meget overkommelige hjemmekamper mot Stoke og Southampton nå. Det står nok mellom Wigan, Norwich og oss.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 05. Mai 2013, 20:22 »
Sunderland er det laget i bunnen jeg er mest sikker på at ikke rykker ned. Har to meget overkommelige hjemmekamper mot Stoke og Southampton nå. Det står nok mellom Wigan, Norwich og oss.

Jeg er uenig i at noen av kampene er "enkle" for dem. De har fravær på sentrale spillere resten av sesongen og var elendige mot et dårlig Villa lag.
Nøkkelkampen for dem er imorgen mot Stoke. Jeg tror Sunderland fort kan ryke mot Southampton som spiller bra fotball. Bortemøte mot Tottenham får de ingenting ut av tipper jeg.

Så i mine øyne spiller Sunderland sin "enkleste" kamp imorgen. Taper de den tror jeg de vil få det beintøft.
Meget spennende kamper den kommende uka, både i topp og bunn.

Bjerkis

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #727 på: 05. Mai 2013, 22:42 »
Jeg ser hva dere skriver, men er totalt uenige med dere.

Alle lag med 40 poeng og lavere har en viss risiko for å rykke ned. Dermed vil et lag som Stoke gjøre det de kan for å minst sikre seg 1 poeng for ikke å få panikk siste 2 kampene.

Jeg tørr påstå at så jevnt det er nå, MÅ vi ha 41 poeng for å klare oss!

Her kommer oversikt for de av dere som tror det kun står mellom 3 lag:

Stoke møter som kjent Sunderland borte, tottenham hjemme og Southampton borte. Her KAN de tape alle 3 og ende 40p.
Fulham møter Liverpool hjemme og Swansea borte... Kan fort ende opp med kun 40p....
Aston Villa møter Chelski hjemme og Wigan borte.. Kan fort ende opp med kun 40p....
Southampton møter Sunderland borte og Stoke hjemme. Kan ende opp med 0 poeng, men burde i det minste klare 1 poeng og dermed 40p. Men her faller mye på Stoke tror jeg.
Norwich møter WestBrom hjemme (nøkkelkamp) og City borte. Her må de vinne hjemme, men er temmelig sikker på at de ikke får mer enn 1 poeng. Ender på 39p.
Slår vi ikke QPR kan vi takke oss selv, men tror vi gjør det mot en QPR som ikke har noe å spille for (men er som kjent redd for at Remy scorer og sender oss ned = KARMA) men vi ender på 41
Sunderland tror jeg spiller uavgjort med både Stoke og Southampton og taper mot Tottenham og ender på 39. Men kan fort ende på 37 poeng med tap i morgen og tap mot en Southampton lag som gjerne vil ha en seier for å sikre plassen.
Wigan vinner i morgen og tap både Arsenal og Aston Villa hjemme vil gi de 38 poeng.

Når vi ser på dette oppsettet har faktisk vi alle muligheter (og med litt spennende resultater) den enkleste veien for ny kontrakt. Vi møter altså et lag som kun skal spille for ære?(eller ?$£) mens stort sett alle andre rundt oss møter lag som har en fornøyet kontakt å spille om (foruten Wigan og Norwich) så tiden vil vise....

Men spennende skal det bli;)

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #728 på: 05. Mai 2013, 23:01 »
Jeg mener at vår beste sjanse ligger i å få ett poeng borte mot Qpr og at Norwich taper begge sine. Det er i mine øyne det mest realistiske utfallet som ender med PL-spill neste år. Men nå er jeg utrolig skeptisk. Så utrolig forbannet på de siste 2-3 baklengsmålene mot L'pool. Det er hjerneblødning delux, og kan koste oss dyrt. Vanskelig å skylde det på taktikken også, bare elendig innsats og innstilling fra de 11 på banen.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 05. Mai 2013, 23:11 »
Norwich-kampen til helgen er uten tvil nøkkelkampen ja (sammens med vår mot QPR selvfølgelig). Husk at WBA slo Southampton 3-0 i forrige bortekamp, så helt sommerferie er det ikke enda.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 06. Mai 2013, 15:56 »
Swansea sin form, WLLLDDLD (6/24p) til dei som måtte tru Wigan ikkje har sjangs mot Swansea.

Håpet vårt er nok enten at Norwich eller mackems tar mindre poeng enn oss.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 06. Mai 2013, 19:41 »
Er ikke ofte jeg håper stoke vinner :D

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #732 på: 06. Mai 2013, 20:09 »
Tipper Graham scorer i dag. Hadde vært så sykt typisk.. :P

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #733 på: 06. Mai 2013, 21:08 »
Satan så jeg håper stoke vinner idag! det hadde vært deilig, det!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #734 på: 06. Mai 2013, 21:09 »
DEILIGE WALTERS! :toon: