20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00  (Lest 22892 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Newcastle - Man Utd, Søn 07 okt 17:00
« Svar #135 på: 07. Okt. 2012, 19:37 »
Harper spiller egentlig en god kamp sett bort ifra dribleraidet hans, så skjønner ikke helt totalslakten av ham.

Willy og Cisse kan suge svetten ut av ballehårene mine... fyfaen hvor dårlig kan en bli? Stryk!

Sagt det lenge, Willy har aldri hatt noe å gjøre i pl. Han er elendig.
Cisse er jo ikke i nærheten av hva han var i fjor. vår nr. 9 skal score plenty med mål, og det skjer ikke pdd.
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 07. Okt. 2012, 19:39 »
Harper spiller egentlig en god kamp sett bort ifra dribleraidet hans, så skjønner ikke helt totalslakten av ham.

Willy og Cisse kan suge svetten ut av ballehårene mine... fyfaen hvor dårlig kan en bli? Stryk!

Sagt det lenge, Willy har aldri hatt noe å gjøre i pl. Han er elendig.
Cisse er jo ikke i nærheten av hva han var i fjor. vår nr. 9 skal score plenty med mål, og det skjer ikke pdd.

Han får no ekstremt lite å jobba med. Ja, han burde banka den i nettet idag istaden for ei puslete heading. Slik er det vel når ein ikkje er i toppform.

Jonny

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #137 på: 07. Okt. 2012, 20:18 »
Dette var for dårlig av Newcastle, ble nok eit hakk for liten i dag! Ba og Cisse på topp det funker fortsatt ikkje Pardew :nei:  Synest Jonas er heller svak i dag også som han var mot Reading. Markering på corner er fraværende i dag, og det blant annet Jonas som svikter :( Til tider fekk me ikkje låna ballen hos dei røde :sint:
Jaggu bra med pause igjen no, her føler eg at me savner ein del spillere som er skada då spes Krul og Collo.
Trur kanskje Krul hadde redda det første og siste målet i dag :wink:.
Drittkamp!!!!!!!!!!!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 07. Okt. 2012, 20:33 »
Vi taper jo for et mye bedre lag idag mer er det ikke å si.
Scum gjør akkurat det de må for å vinne.
Vi har avgjørelsene i vår favør hitil i sesongen, så at vi får noen imot må vi bare regne med.
Heldigvis 2 uker til neste kamp, for her er det mye å rette opp i fortsatt.

Vi taper ikke for et mye bedre lag, vi taper fordi vi er sløve på dødballer og gir bort 2 mål der veldig tidlig i kampen. Allerede da var det kjørt. Begge målene er fullstendig håpløse og skal så definitivt ikke skje på dette nivået.
Førstemålet er det Wiliamson som ikke henger med i det hele tatt. På etterskudd så det holder. Det Tiote og Jonas holder på med på andre målet er jo grusomt å se på. Bare lar en mann som Evra få løpe fritt inne i boksen og fraskrive seg ansvaret. Idioti!

Sånn sett kampen utenfor dette så har NUFC mer ball enn Manure med sine 53% mot 47%.
NUFC har også flere skudd/sjanser med 13 mot 12. Flere cornere har "vi" også med 8 mot 6.
(Kilde BBC)

Men som Thorstvedt påpekte var Manure spillerne langt mer hissig og vant utrolig mange flere dueller enn det NUFC gjorde. De har et ekstra gir å gi når det kommer til overganger og er mye mer ballsikre enn NUFC spillerne.

Vi taper terreng i forhold til de lagene vi tror og håper vi skal konkurrere om en E-cup plass imot på grunn av at vi ikke har hentet forsvarspillere i de siste 2 transfervinduene. Midtstopperne vi stilte med idag er kanskje PL`s dårligste. Duoen Williamson - Perch har ingenting i PL å gjøre og bør heller ikke være backup alternativ. Begge er håpløse med ballen, ute av posisjoner og henger ikke med i det hele tatt så fort ballen begynner å gå litt hurtig. Williamson sliter i tillegg vanvittig med tempoet.
Ferguson er ung og skal og bør få mange flere kamper, men akkurat idag sliter han defensivt og er litt for enkel og lett for motstanderne. Han blir ved flere anledninger "reddet" av Jonas på sin side. Ferguson ser mer ut som en ving enn en back pr nå.

Santon er den eneste som spilte idag av de i forsvaret som pr nå er god nok, synes jeg. Når vi skal bruke våre nest beste spillere i forsvaret synker kvaliteten noe så inni hellsikke. Ferguson burde ikke spilt uten at vi hadde noen "sjefer" i forsvaret som kunne tatt litt av "støyten" om det ved enkelte anledninger skulle skjære seg. Bak Coloccini og S. Taylor har vi absolutt ingen slike, så her må det handles i januar. Vi har ikke tid og råd til å vente helt til sommeren!

Det siste jeg vil påpeke er hvor grusomt det er å se Harper har fingertuppene på den første scoringen. Det er så absolutt ingen keepertabbe, men vi vet jo at Harper ikke er særlig reaksjonsterk og det er vel ikke utenkelig at Krul kunne vartet opp med en matchvinner redning der........
På andrescoringen går ballen igjen veldig nærme Harper, rettere sagt mellom bena hans. Igjen ingen keepertabbe, men heller ingen reaksjon fra Harper.
Jeg tror og håper vi har sett Harper sin siste kamp i PL. Han har ingen rutine i og med at han stort sett har sittet på benken opp igjennom. Han viser svakhetstegn de kampene han spiller og måten han nesten rotet det ti på med sin dribleserie var fryktelig å se på.

Krul, Coloccini og S. Taylor var sårt savnet idag. Faktisk også Simpson, og dere vet jo at jeg aldri har vært noe fan av han. Bedre spillere og flere alternativer bak trengs.

Martin

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 07. Okt. 2012, 20:34 »
Liten tro på denne kampen. Tror vi taper med grei margin. 0-3 eller 1-4.

Sant. Kan egentlig ikke se noe annet enn nedrykk denne sesongen.

Rykker vi ned nå er det din feil, ikke min ;-)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 07. Okt. 2012, 21:32 »
Vi hadde garantert vunnet med Romain Amalfittano på banen i dag! Katastrofe at Pards sparte han i en så tøff kamp!

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 07. Okt. 2012, 21:35 »
Vi taper jo for et mye bedre lag idag mer er det ikke å si.
Scum gjør akkurat det de må for å vinne.
Vi har avgjørelsene i vår favør hitil i sesongen, så at vi får noen imot må vi bare regne med.
Heldigvis 2 uker til neste kamp, for her er det mye å rette opp i fortsatt.

Vi taper ikke for et mye bedre lag, vi taper fordi vi er sløve på dødballer og gir bort 2 mål der veldig tidlig i kampen. Allerede da var det kjørt. Begge målene er fullstendig håpløse og skal så definitivt ikke skje på dette nivået.
Førstemålet er det Wiliamson som ikke henger med i det hele tatt. På etterskudd så det holder. Det Tiote og Jonas holder på med på andre målet er jo grusomt å se på. Bare lar en mann som Evra få løpe fritt inne i boksen og fraskrive seg ansvaret. Idioti!

Sånn sett kampen utenfor dette så har NUFC mer ball enn Manure med sine 53% mot 47%.
NUFC har også flere skudd/sjanser med 13 mot 12. Flere cornere har "vi" også med 8 mot 6.
(Kilde BBC)

Men som Thorstvedt påpekte var Manure spillerne langt mer hissig og vant utrolig mange flere dueller enn det NUFC gjorde. De har et ekstra gir å gi når det kommer til overganger og er mye mer ballsikre enn NUFC spillerne.

Vi taper terreng i forhold til de lagene vi tror og håper vi skal konkurrere om en E-cup plass imot på grunn av at vi ikke har hentet forsvarspillere i de siste 2 transfervinduene. Midtstopperne vi stilte med idag er kanskje PL`s dårligste. Duoen Williamson - Perch har ingenting i PL å gjøre og bør heller ikke være backup alternativ. Begge er håpløse med ballen, ute av posisjoner og henger ikke med i det hele tatt så fort ballen begynner å gå litt hurtig. Williamson sliter i tillegg vanvittig med tempoet.
Ferguson er ung og skal og bør få mange flere kamper, men akkurat idag sliter han defensivt og er litt for enkel og lett for motstanderne. Han blir ved flere anledninger "reddet" av Jonas på sin side. Ferguson ser mer ut som en ving enn en back pr nå.

Santon er den eneste som spilte idag av de i forsvaret som pr nå er god nok, synes jeg. Når vi skal bruke våre nest beste spillere i forsvaret synker kvaliteten noe så inni hellsikke. Ferguson burde ikke spilt uten at vi hadde noen "sjefer" i forsvaret som kunne tatt litt av "støyten" om det ved enkelte anledninger skulle skjære seg. Bak Coloccini og S. Taylor har vi absolutt ingen slike, så her må det handles i januar. Vi har ikke tid og råd til å vente helt til sommeren!

Det siste jeg vil påpeke er hvor grusomt det er å se Harper har fingertuppene på den første scoringen. Det er så absolutt ingen keepertabbe, men vi vet jo at Harper ikke er særlig reaksjonsterk og det er vel ikke utenkelig at Krul kunne vartet opp med en matchvinner redning der........
På andrescoringen går ballen igjen veldig nærme Harper, rettere sagt mellom bena hans. Igjen ingen keepertabbe, men heller ingen reaksjon fra Harper.
Jeg tror og håper vi har sett Harper sin siste kamp i PL. Han har ingen rutine i og med at han stort sett har sittet på benken opp igjennom. Han viser svakhetstegn de kampene han spiller og måten han nesten rotet det ti på med sin dribleserie var fryktelig å se på.

Krul, Coloccini og S. Taylor var sårt savnet idag. Faktisk også Simpson, og dere vet jo at jeg aldri har vært noe fan av han. Bedre spillere og flere alternativer bak trengs.
Nok en gang veldig enig med det Frode skriver. Er også frustrerende å se på at vi mangler sånn tempo i spillere og laget at vi sjelden klarer å sette en motstander under skikkelig press. Det går for seint og vi er mange hakk bak topplagene hva gjelder tempo, kombinasjonsspill, pasningsspill. Vi mangler også en gjonnombrudds kraft i laget. Vi har gode spisser, men hva hjelper det når vi gang på gang ikke lager sjanser for dem.

Håper Krul, Colo og Saylor er tilbake etter pausen. Nå har vi hatt nok skader! De som stiller opp for dem er ikke stort bedre enn det man finner i Reading, Southampton eller Wigan. Vi får gi blanke i vinger og spisser i januar vinduet for stopperplassen nå trenger en del nytt! Harper, Perch eller Williamson håper jeg vi slipper å se der bak på en stund. De to første målene er så svake at det ikke skal være mulig på dette nivået, men det viser jo hva slags nivå vi holder på med der for tiden..

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #142 på: 07. Okt. 2012, 21:44 »
Eg tykkjer alle var lika dårlege idag so ser ikkje vitsen med å trekkja fram nokon spesielle for å gi dei slakt. Eg gir laget slakt. Godt det er ein lang pause før neste kamp. Me er sopass svake i PL no atte det er skremmande...

+1

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 07. Okt. 2012, 22:16 »
Willy er så dårlig det er helt håpløst og Jonas det der skal ikke skje, i hvert fall ikke når du er så heldig å få kapteinsbindet og skal gå forran med et godt eksempel!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 07. Okt. 2012, 23:10 »
Hva er forskjellen på Newcastle og et topplag? Williamson og Perch. Spesielt Williamson spiller en divisjon for høyt.

Hodeløst å ikke ha skikkelig backup for en midtstopper som har passert 30 og en med Saylors skadehistorikk.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #145 på: 08. Okt. 2012, 08:30 »
"Newcastle manager Alan Pardew is calling for action to be taken against Robin van Persie after accusing him of elbowing Yohan Cabaye in their 3-0 home defeat to Manchester United.

Pardew claims the Dutch striker swung an arm at Cabaye in an off-the -ball incident in the closing stages of Sunday's game at the Sports Direct Arena."

http://www1.skysports.com/football/news/11678/8147670/Newcastle-manager-Alan-Pardew-hit-out-at-Robin-van-Persie-and-accused-the-Manchester-United-striker-of-elbowing-Yohan-Cabaye

Er spent på å se hvordan dette ender. Van Persie var ganske ufordragelig hele kampen spør du meg, med kyssebevegelser mot Jonas etter takling bakfra på han, og på taklingen som gav han gult kort like etterpå stod han og gliste med det sleske smilet sitt når den han taklet lå nede (husker ikke hvem han taklet, men kan ha vært Jonas igjen).

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 08. Okt. 2012, 08:49 »
Ingen verdens ting kommer til å skje med RvP. Webb dømte kampen og jeg kan ikke huske sist en Manure spiller ble dømt for noe lignende.
Rooney ble dømt for å banne inn i kameraet, men jeg kan ikke huske sist en av spillerne dems ble dømt for noen stygge etterslengere etter videobevis.

Jeg tipper ingenting kommer til å skje med RvP.

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #147 på: 08. Okt. 2012, 10:12 »
Jeg håper at hvis det var en albue med intensjon i bildet, (jeg er ikke sikker, har ikke sett noe mer enn reprisen under kampen igår), at FA faktisk tar det seriøst. Det er mange som har den meningen at ManU slipper unna med "alt" når det kommer til slike ting, og til en viss grad er jeg enig. Men jeg kan ikke se noe annet enn at hvis tv-bildene viser det Pardew sier; nemlig at RvP tydelig går inn for å treffe Cabaye, at FA kommer til å straffe han.

Alt i alt, så håper jeg du tar feil her, Frode :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 08. Okt. 2012, 10:26 »
FA kommer til å frikjenne RVP. Mark my words.

Hvis noen får noe som helst etterspill, er det Pardew, som antyder at RVP er voldelig. Og det vil ikke FA ha noe av. Dermed får Pardew en ny karantene, mens RVP slipper unna, og kan gjøre det samme gang etter gang etter gang, uten at det noen gang vil få konsekvenser.

Sorry folkens, det er FA vi snakker om her. En tulleorganisasjon, ledet av idioter, som ikke er det fnugg nøytrale.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #149 på: 08. Okt. 2012, 10:32 »
Jeg synes det kler oss litt dårlig å skulle sutre og si at alle er i mot oss og at storlagene får så mange fordeler.

Det er ikke så veldig lenge siden vi hadde ekstrem dommerhjelp mot Everton, uten at det betyr at vi alltid blir favorisert, på samme måte som vi ikke alltid blir bortdømt eller at FA aldri gjør noe i mot oss. Vi skal huske på at det ikke er så lenge siden det samme FA ga Luis Suarez 7 kampers utestengelse omtrent bare på indisier selv om han spilte for storlaget Liverpool. Disse tingene går litt i bølger. Det finnes en kyniker i meg også som sier at RVP sikkert ikke kommer til å bli straffet, men jeg velger å ikke innta offerposisjonen helt ennå.