20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00  (Lest 42009 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Reading vs Newcastle, Lør 29. sept 16:00
« Svar #45 på: 28. Sep. 2012, 20:38 »
Marveaux får ein ny sjanse til å overbevise oss.

Han var frykteleg svak mot Everton, men no er det ein heilt anna motstand me møter so kanskje han bør få starta. Då bør han gripa sjansen og overbevisa. Eg såg ikkje kampen i ligacupen, men eg såg kven Scums brukte i forsvar og slik sett burde vel Marve ha herja litt meir enn det han gjorde? :)

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #46 på: 28. Sep. 2012, 20:42 »
Men han kan vel bruke midlertidig bedøvelse under match?

Disclaimer; har ikke hatt ordentlig tannverk før.  ;)

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #47 på: 28. Sep. 2012, 20:55 »
Hvorfor?

Blir vel Bigirimana som starter da!

Den støtter jeg fult ut,, håper han får sjansen

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 28. Sep. 2012, 22:14 »
Har de ikke tannleger i Newcastle by? Er jo bare å få sendt Cabaye på akutten så løser dette seg!

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #49 på: 29. Sep. 2012, 02:19 »
Håper og tror vi tar 3p i denne. Reading virker svake, men har farlige enkeltspillere. Vinner vi midtbanen tar vi kampen. Vil gjerne se: Elliot; Anita, Saylor, Colo, Santon; Tiote, Birgimana; Ben Arfa, Cabaye, Jonas; Ba. Hvis Cabaye absolutt har vondt i trynet, så kan Marveaux få sjansen som off midt.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 29. Sep. 2012, 08:27 »
Krul
Perch - Saylor - Colo - Santon
Anita - Tiote
Ben Arfa - Cabaye - Ba
Cisse

Skjer selvsagt ikke, men hadde ikke vært å forakte.

Omtrent slik vi spilte i 1. omgangen mot Everton, og det gikk jo ikke veldig bra. Trenger vel egentlig ikke å forklare noe som helst. De fleste så jo hva som er ulempen med denne formasjonen.
Forøvrig lik formasjon til det Hareide prøvde å innføre med det norske landslaget, da som Hæstad og Andresen som de defensive midtbanerydderne.

Med Ba i kjempeform og en Cisse som viste at formen ikke er langt unna i midtuka mot ManU ser jeg ingen grunn til å ikke starte med 2 på topp. Så kan Ben Arfa ha en litt friere rolle på den ene vingen. På sidene er det alltid tid, rom og plass til å starte angrepene enn det vil være sentralt for han. Der er jeg redd han vil bli passet på og "pakket inn" bedre.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 29. Sep. 2012, 11:03 »
Men han kan vel bruke midlertidig bedøvelse under match?

Disclaimer; har ikke hatt ordentlig tannverk før.  ;)

Tippar han kjenne det kraftig kunn ved å sparka i ballen. Kan dei ikkje berre røska ut fanskapen og gi han ein slurk whisky? Det ville Batty ha gjort :P

Eg er litt småskeptisk til kampen idag. Reading må vinna ein kamp snart og eg føler me alltid er offer for slike statestikkar som skal brytast.  :nervøs:
« Siste redigering: 29. Sep. 2012, 11:05 av lgrinde »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 29. Sep. 2012, 12:13 »
Tannværk er det værste. Smerten blir så ekstrem intens, og det er komplett umulig å sove. Smertestillende funker ikkje. Hadde det sist for eit par mnd siden tok 2,5 døgn før eg kom til akutten. Blir ganske knust av å vere fleire døgn med konstant smerte og null søvn.. Så skjønner godt at cabaye må stå over pga tannverk!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

bbrandseth

• Supersub
    • Vis profil
    • Yngve & his Boogie Legs
« Svar #53 på: 29. Sep. 2012, 12:34 »
Fekk sambuaren min til å lage dagens lagoppstilling. Her er resultatet:

Keeperen

Anita   -     Williamson    -  Perch   -  S.Taylor

Gutierrez   -   Ba   -    Cissé   -   Ben Arfa

Tiote       -      Coloccini

Eit litt spennande valg?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 29. Sep. 2012, 12:38 »
Marveaux får ein ny sjanse til å overbevise oss.

Han var frykteleg svak mot Everton, men no er det ein heilt anna motstand me møter so kanskje han bør få starta.

Vel, ein må hugsa på at dei ti andre heller ikkje var særleg bra før pause i den kampen. Hadde ein annan enn Marve blitt ofra, så hadde han antakeleg bidrege langt meir etter pause han også. Når det gjeld kampen mot Man Utd. så kan det sikkert hevdast at vi burde ha utfordra forsvaret meir, men igjen trur eg måten vi spelte på gjorde det vanskelegare enn nødvendig for Marve. Då han trakk inn sentralt i banen møtte han for øvrig Fletcher og Anderson, som begge hadde gode kampar. Ellers synest eg det igjen vart alt for mykje poling fram mot Ameobi (som gjorde ein god jobb), utan at vi klarte å plukke opp andreballane. Berre sporadisk prøvde vi andre ting (som ved målet + Marve sine dødballar), og generelt vart det litt for spedt (personifisert gjennom Obertan sine forseringar ned høgrekanten).

Marveaux utnytta ikkje sine ferdigheiter optimalt, men lagtaktikken gjorde han heller ingen tenester.

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #55 på: 29. Sep. 2012, 12:38 »
 :ler:
Nei.

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #56 på: 29. Sep. 2012, 12:38 »
Tannverk kan være så smertefullt at forberedelser til kamp er dårlig osv. Skjønner det. Jeg er en fyr som har rotfyllt allerede i en alder 24, har en krone i tanngarden fordi den ene jekselen ble delt i to, knukket altfor mange tenner, har hatt tannregulering etc. Tipper Cabaye har har en bakterieinfeksjon i en av tannrøttene, det gjør drit vondt. Nervene i tannkjøttet er så fine at man kan føle smerter helt andre steder i munnen enn der infeksjonen faktisk er. Tannlegen min sa at det er 3 av 10 som fortsatt føler smerte etter en infeksjonsbehandling, så kan være det som er tilfelle med Cabaye.

Med Cabaye ute føler jeg meg rimelig sikker på 4-4-2 i dag. HWTL!
Black and white since 1996

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #57 på: 29. Sep. 2012, 12:41 »
Cabaye sin tannverk minner meg for øvrig på den kampen vår mot Arsenal for nokre år sidan, då Parker spelte vidare etter ein smell med kjeften full av bomull. Utan å påstå at Cabaye burde gjere det same, altså.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 29. Sep. 2012, 13:42 »
Fekk sambuaren min til å lage dagens lagoppstilling. Her er resultatet:

Keeperen

Anita   -     Williamson    -  Perch   -  S.Taylor

Gutierrez   -   Ba   -    Cissé   -   Ben Arfa

Tiote       -      Coloccini

Eit litt spennande valg?

Hahaha  :toon:
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 29. Sep. 2012, 13:46 »
Jeg har selv tatt en rotfylling. De 2-3 dagene før jeg fikk behandling var helt forjævlig vondt, men rett etter behandlingen så var det HELT bra igjen. Men som noen sier så kan smerten vare lengre for noen.

Håper Tiote og Colo er klare. Tipper vi spiller 4-4-2 og da regner jeg med følgende oppstilling:

Elliot
Perch-S.Taylor-Colo-Santon
Ben Arfa-Tiote-Anita-Jonas
             Ba-Cisse
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.