20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412784 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #241 på: 13. Nov. 2012, 12:22 »
Hadde vore deilig med Debuchy, hadde og gjort det så mykje enklare å holde på Cabaye.
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #242 på: 13. Nov. 2012, 12:33 »
Er også litt keen på Forren. Tror han kan bli en meget solid midtstopper. Han har vært veldig god for Molde denne sesongen. En annen grunn er at jeg har litt lyst på en norsk spiller i Newcastle. Får så ekstremt mye mer dekning i Norge da. Da gidder de kanskje å vise Newcastle sine høydepunkter fra kamper i sporten.

Eller så vil jeg har O.G.S som trener, skal ikke gi opp Pardew enda, men syns det er veldig rart at vi har vært så drit hele sesongen, og den henger jo veldig dypt at han ikke har snudd en kamp på 2 ÅR!!! 
Winning isn't everything, it's the only thing!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 13. Nov. 2012, 12:46 »
Eller så vil jeg har O.G.S som trener, skal ikke gi opp Pardew enda, men syns det er veldig rart at vi har vært så drit hele sesongen, og den henger jo veldig dypt at han ikke har snudd en kamp på 2 ÅR!!!

+1

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 13. Nov. 2012, 13:44 »
Wow. Ikke mange ukene siden Pardew blei genierklært.
Same old Shearer, always scoring!

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #245 på: 13. Nov. 2012, 13:49 »

Når?

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #246 på: 13. Nov. 2012, 14:02 »
Han ble genierklært sist sesong, hele denne sesongen har vært begredelig. Mener jo ikke at vi skal sparke han, men syns bare det virker som han ikke har peiling på hva han skal gjør når plan A ikke funker.

Winning isn't everything, it's the only thing!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #247 på: 13. Nov. 2012, 15:06 »

Vi må nok helt tilbake til forrige sesong for å finne det. Og ved ny sesong starter alle spillerne med blanke ark har Pardew sagt. Og da gjør vel manageren selv også det?

Selvfølgelig er det viktig å ikke sparke managere så fort det går litt dårlig, tålmodighet og kontiunitet er svært viktig, og ingen, selv ikke OGS, vil til oss dersom vi plutselig skulle sparke årets manager bare noen måneder inn i sesongen etter. Selv om det svir å sitte og se på et så godt lag spille så dårlig fotball uten å kunne gjøre noe med det.
« Siste redigering: 13. Nov. 2012, 15:12 av Eriksen »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 13. Nov. 2012, 15:23 »
Alan Pardew har en meget vag plan B eller C, det er åpenbart. Men å si at han ikke er peiling er å ta i overkant hardt i. Jeg synes ofte han gjør grep. Ikke alltid det er de rette grepene, og ikke alltid det er riktig tidspunkt for det, men han gjør i det minste noe. I den ene kampen vi har snudd til seier satte han vel gjerne innpå Ben Arfa til pause, og vi fikk en helt annen energi i laget deretter (si gjerne ifra om jeg er helt på jordet her nå, men jeg innbiller meg at det var denne kampen). Ofte er hans svar å bytte inn Obertan for å få fart inn på topp. Eller sette inn Shola hvis han ikke starter, for å litt mer luftstyrke og fightervilje. Jeg har ikke sett WH-kampen, men såvidt jeg kan se er det begrenset hvor mye mer som kan gjøres fra managerens side, enn å sette inn friske bein med andre ferdigheter, gi beskjed om å flytte opp laget og eventuelt endre på formasjon, noe vi ofte gjør hvis det bærer galt av sted. Er det forseint, så kan man kanskje kritisere han for det, hvis ikke det har noen effekt er det vanskelig å kritisere manageren for det. Noe må faktisk spillerne gjøre selv også.

Så kan man alltids spørre seg hvor mye bedre man blir av å ha Shola Ameobi og Gabriel Obertan som supersubs. Det er åpenbart at det er mange lag som har langt sterkere reserver enn det vi har. Å ta ut en tidligere toppscorer i Bundesliga, for å sette innpå en mann som har scoret godt under 100 mål i løpet av mer enn ti år som profesjonell fotballspiller, det lukter ikke videre svidd. Videre kan vi ta ut Le Wizard Hatem Ben Arfa, for å sette innpå en "renere" spiller med ikke fullt så blendende ferdigheter, i Gabby Obertan. Ehh. Nei, ikke helt det samme det heller, gitt.

Som erstatter for utviste Fabricio Coloccini har vi en spiller som knapt nok var god nok for Portsmouth i sin tid, Mike Williamson. Ehh. Nei, kanskje ikke helt det samme det heller. Når Tiote (som er særdeles viktig for oss) dummer seg ut og blir utvist har vi to ungdommer å lene oss på. 22 år gamle Vurnon Anita, som sliter med å sette sitt preg på PL, eller pur unge, men svært talentfulle Gael Bigirimana, som er en ung og enda mer uforsiktig utgave av Mr. T. Og Cabaye har vi rett og slett ingen erstatter for.

Førsteelleveren vår er ganske bra på sitt beste. Mangler vi to eller tre av de faste elleve, er vi bare nokså bra. Mangler vi mer enn tre av våre faste er det virkelig ingenting å rope hurra for. Vi har en keeper av internasjonalt format. Vi har to sentrale midtbanespillere av internasjonalt kaliber. Vi har én ving/OM som innimellom holder høyt internasjonalt nivå, og andre ganger brukbart europeisk nivå, og andre ganger holder han ikke noe som helst nivå. Vi har to spisser som hver for seg er dynamitt, men sammen er de gråstein. Og så holdt jeg på å glemme én aldrende midtstopper uten fart, og én ung, lovende back med mye å lære.

Alan Pardew gjorde en strålende jobb med dette mannskapet forrige sesong. En strålende jobb. Og da var spillerne stort sett i fin form. Vi fikk god flyt fra starten av, og var litt heldig en del ganger. Etter hvert ble dette mannskapet meget bra.  I år har vi slitt med å få noen flyt. Vi har slitt med skader, dumme suspensjoner, hatt litt uflaks noen ganger, og sentrale spillere sliter med formen. I tillegg makter vi ikke å få gutta på topp til å prestere sammen. Men vis meg den treneren som over lang tid tør å benke en toppscorerkandidat til fordel for en som aldri har vært i nærheten av å være en kandidat til annet enn å bomme på store sjanser. Det er lett å benke Ba eller Cisse hvis du bare har et fullgodt alternativ. Shola Ameobi passer litt bedre som makker til disse gutta, men ærlig talt, han holder ikke nivået sammenlignet med de to andre.  Okey, kanskje må vi i større grad tenke taktikk fremfor kvalitet, men blir vi så veldig mye bedre av det?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Skjæren

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #249 på: 13. Nov. 2012, 16:31 »
Alan Pardew har en meget vag plan B eller C, det er åpenbart. Men å si at han ikke er peiling er å ta i overkant hardt i. Jeg synes ofte han gjør grep. Ikke alltid det er de rette grepene, og ikke alltid det er riktig tidspunkt for det, men han gjør i det minste noe. I den ene kampen vi har snudd til seier satte han vel gjerne innpå Ben Arfa til pause, og vi fikk en helt annen energi i laget deretter (si gjerne ifra om jeg er helt på jordet her nå, men jeg innbiller meg at det var denne kampen). Ofte er hans svar å bytte inn Obertan for å få fart inn på topp. Eller sette inn Shola hvis han ikke starter, for å litt mer luftstyrke og fightervilje. Jeg har ikke sett WH-kampen, men såvidt jeg kan se er det begrenset hvor mye mer som kan gjøres fra managerens side, enn å sette inn friske bein med andre ferdigheter, gi beskjed om å flytte opp laget og eventuelt endre på formasjon, noe vi ofte gjør hvis det bærer galt av sted. Er det forseint, så kan man kanskje kritisere han for det, hvis ikke det har noen effekt er det vanskelig å kritisere manageren for det. Noe må faktisk spillerne gjøre selv også.

Så kan man alltids spørre seg hvor mye bedre man blir av å ha Shola Ameobi og Gabriel Obertan som supersubs. Det er åpenbart at det er mange lag som har langt sterkere reserver enn det vi har. Å ta ut en tidligere toppscorer i Bundesliga, for å sette innpå en mann som har scoret godt under 100 mål i løpet av mer enn ti år som profesjonell fotballspiller, det lukter ikke videre svidd. Videre kan vi ta ut Le Wizard Hatem Ben Arfa, for å sette innpå en "renere" spiller med ikke fullt så blendende ferdigheter, i Gabby Obertan. Ehh. Nei, ikke helt det samme det heller, gitt.

Som erstatter for utviste Fabricio Coloccini har vi en spiller som knapt nok var god nok for Portsmouth i sin tid, Mike Williamson. Ehh. Nei, kanskje ikke helt det samme det heller. Når Tiote (som er særdeles viktig for oss) dummer seg ut og blir utvist har vi to ungdommer å lene oss på. 22 år gamle Vurnon Anita, som sliter med å sette sitt preg på PL, eller pur unge, men svært talentfulle Gael Bigirimana, som er en ung og enda mer uforsiktig utgave av Mr. T. Og Cabaye har vi rett og slett ingen erstatter for.

Førsteelleveren vår er ganske bra på sitt beste. Mangler vi to eller tre av de faste elleve, er vi bare nokså bra. Mangler vi mer enn tre av våre faste er det virkelig ingenting å rope hurra for. Vi har en keeper av internasjonalt format. Vi har to sentrale midtbanespillere av internasjonalt kaliber. Vi har én ving/OM som innimellom holder høyt internasjonalt nivå, og andre ganger brukbart europeisk nivå, og andre ganger holder han ikke noe som helst nivå. Vi har to spisser som hver for seg er dynamitt, men sammen er de gråstein. Og så holdt jeg på å glemme én aldrende midtstopper uten fart, og én ung, lovende back med mye å lære.

Alan Pardew gjorde en strålende jobb med dette mannskapet forrige sesong. En strålende jobb. Og da var spillerne stort sett i fin form. Vi fikk god flyt fra starten av, og var litt heldig en del ganger. Etter hvert ble dette mannskapet meget bra.  I år har vi slitt med å få noen flyt. Vi har slitt med skader, dumme suspensjoner, hatt litt uflaks noen ganger, og sentrale spillere sliter med formen. I tillegg makter vi ikke å få gutta på topp til å prestere sammen. Men vis meg den treneren som over lang tid tør å benke en toppscorerkandidat til fordel for en som aldri har vært i nærheten av å være en kandidat til annet enn å bomme på store sjanser. Det er lett å benke Ba eller Cisse hvis du bare har et fullgodt alternativ. Shola Ameobi passer litt bedre som makker til disse gutta, men ærlig talt, han holder ikke nivået sammenlignet med de to andre.  Okey, kanskje må vi i større grad tenke taktikk fremfor kvalitet, men blir vi så veldig mye bedre av det?
Mye fornuftig her Joakim, og enig i det meste. Men for min del - og nok mange andre sin - er det ikke kun de taktiske grep som tas i løpet av kampen som er problemet.
Jeg - som selverklært sofaekspert - er veldig kritisk til at når vi sliter med skader, suspensjoner og formsvikt og ikke har noen fullgode erstattere for disse, skal fortsette i samme spor. Jeg etterlyser litt mer handlingskraft fra Pardew når han også må ha sett at Cisse/Ba ikke fungerer, at Ben Arfa og Cabaye ikke er på topp. I mine øyne så forandrer du da taktikken og arbeidsoppgaver og former den rundt de spillerne du har tilgjengelig for å prøve å få det beste ut av samtlige. Gjerne en formasjonsendring, ikke hiv inn en spiller i en posisjon/arbeidsoppgaver som han ikke mestrer fordi det var det den spilleren som nå er suspendert var god på. Det er helt greit å prøve å se om ting fungerer og ta feil, det er en ærlig sak. Men når de sammen problemene ikke forsvinner, sliter jeg med å forstå at ikke noe ting prøves ut.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #250 på: 13. Nov. 2012, 16:41 »
Mye bra der Joakim!

Personlig synes jeg det er rart at ikke Pardew en eneste gang denne sesongen (med unntak av Mackems-kampen) har fått gutta med fra start. Mot West Ham på hjemme, med spissene Carroll og Nolan så mener jeg at man SKAL gå ut i høyt press. Faren for å bli løpt fra bakerst er liten.

Det man IKKE skal gjøre er å la de få tid til å sikte seg inn på Carroll eller komme seg til gode innleggsmuligheter. West Ham er ikke Man U og hadde vi satt press på dem så ville de gjort feil. Vi hadde også fått med oss publikum.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #251 på: 13. Nov. 2012, 17:38 »

Av deg kanskje?

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 13. Nov. 2012, 17:39 »
Personlig synes jeg det er rart at ikke Pardew en eneste gang denne sesongen (med unntak av Mackems-kampen) har fått gutta med fra start. Mot West Ham på hjemme, med spissene Carroll og Nolan så mener jeg at man SKAL gå ut i høyt press. Faren for å bli løpt fra bakerst er liten.

Dette er veldig skremmende.

Vi har sjeldent å være til stede de første 10-15 minuttene av en fotballkamp...

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #253 på: 13. Nov. 2012, 19:28 »
Gjesp
Oscillons From The Anti-Sun

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 13. Nov. 2012, 19:34 »
Gjesp

Meget godt innlegg, her bidrar du virkelig med noen gode poenger!