20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfervinduet Januar 2013  (Lest 412988 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfervinduet Januar 2013
« Svar #60 på: 27. Sep. 2012, 03:41 »
Sant nok. Likevel har Debuchy et ganske godt salgspotensiale dersom det er penger det står på. Selv om jeg anser Ashley som kynisk med tanke på slike ting er det til slutt laget som helhet som gjør suksess (backene inkludert), og dersom han planer om å inkassere premiepenger så er han avhengig av et konkurransedyktig lag. Men slik er sikkert fotballen blitt, dessverre.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 27. Sep. 2012, 04:33 »
Helt enig.

Men... Jeg er også en av de som har meget lyst til å se deb i sort og hvitt, men er det noen som vet noe særlig om han? Jeg vet han var god offensiv under em, men vet vi noe utover det? Real og Chelsea-ryktene var det vel ikke så mye hold i, så er litt snodig at han ikke ble snappet opp i løpet av sommeren, om han er £8-10M-kvalitet(til å være back ::p)
Same old Shearer, always scoring!

Andi

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #62 på: 27. Sep. 2012, 08:37 »
Hentet fra dagens fotballrykter fra TV2Sporten - kan med andre ord tas med en silo salt:
Newcastle ligger i føresetet i jakten på FC Basels forsvarsklippe Aleksandar Dragovic. Manager Alan Pardew vil hente forsvarsspilleren så snart overgangsvinduet åpner i januar. Den østerrikske avisen Blick hevder at 21-åringen har fått en prislapp på omlag 42 millioner kroner.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 27. Sep. 2012, 09:57 »
Hentet fra dagens fotballrykter fra TV2Sporten - kan med andre ord tas med en silo salt:
Newcastle ligger i føresetet i jakten på FC Basels forsvarsklippe Aleksandar Dragovic. Manager Alan Pardew vil hente forsvarsspilleren så snart overgangsvinduet åpner i januar. Den østerrikske avisen Blick hevder at 21-åringen har fått en prislapp på omlag 42 millioner kroner.

Hvem er da denne luringen?

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #64 på: 27. Sep. 2012, 14:46 »
Eg har tre ønsker for neste vindu. A) Ein høgreback til å erstatte Simpson når han går ut av kontrakt, B) ein allsidig forsvarar og C) ein spiss som kan danne ein fullgod PL-kvartett med Shola, Ba og Cissé.

Mine ønsker:
A) Debuchy
B) Onouha
C) Guidetti

-
A har så vidt meg bekjent lyst til å spele for United, og vår interesse for han er også ubestridt. Her er det spørsmål om å komme til enigheit om ein pris, noko som bør vere innanfor rekkevidde.

B er anvendelig, i ein forholdsvis gunstig alder, er eit meir temposterkt alternativ til Colo/Saylor enn Williamson, vil antakeleg kunne gå for ein rimeleg billig penge og er engelsk. Er han god nok? Han er i alle fall ikkje dårlegare enn Williamson, og om vi får han tilbake til der han var under Svennis (?) i City, så er han ein solid mann å ha. QPR må før eller seinare offloade ein eller annan.

C er altfor god til å vere tribuneslitar i City, han har ekstremt gode haldningar, har scora bøttevis i Eredivisie og vil antakeleg berre bli betre og betre. Om Ba ein eller annan gong vil vekk frå klubben, eller vi får eit tilbod det er umogleg å avslå for Cissé er vi betre rusta med Guidetti på plass. Prislapp på svensken er eg usikker på. 8-10 mill? Eg ville i så fall gått for det. Eit anna skandinavisk alternativ kan vere Cornelius på FCK, som ser ut til å ha den nødvendige fysikken til å kunne ta PL på sikt. Kampen i går var eit nytt teikn på at vi berre har tre gode spissar i stallen, då Vuckic skuffa igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 27. Sep. 2012, 14:53 »
Veldig greit oppsummert, Hans J. Støttes!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #66 på: 27. Sep. 2012, 15:14 »
1) Ny back
2) Forsvarer
3) Venstreving (Av kvalitet, ikke nok en squadplayer)

Venstrevingen er nesten like hemmende for angrepsspillet vårt som HB. Om Ba/Cisse ikke klarer å kvalifisere seg til til Afrika mesterskapet så klarer vi oss med de spissene vi har.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #67 på: 27. Sep. 2012, 17:16 »
Jeg er redd Onohua har alt for høy lønn til at han blir aktuell for oss :( QPR har jo ikke økonomisk styring i det hele tatt.

http://www.transfermarkt.co.uk/en/aleksandar-dragovic/profil/spieler_59032.html Her er litt info om Dragovic. Sett på som et stort talent og er jo i vår optimale aldersgruppe hva gjelder transferpolicy. Ganske spennende ;)

Tanker om januar...

VB/ CB- Tror vi henter Erik Pieters - moderne, atletisk og kan brukes langs hele firern bak. Tror han kan komme svært billig og da er dette en sjanse verdt å ta. Virker motivert og svært klar for å komme til oss. Mbiwa er kanskje enda mer interessant, men jeg lurer på hvor lyst han har til å komme hit overhodet. Og til hvilken pris? Holdningene hans bør uansett sjekkes grundig først. Jeg vil ha spillere som har lyst til å spille for NUFC.

Utover dette hadde jeg faktisk solgt unna Dan Gosling nå hvis et godt bud kom. Han har ikke nivået inne og jeg ser ikke lenger det store potensialet i han.Sentralt på midtbanen har vi etterhvert veldig god dekning, men Cabaye-rollen hadde kanskje trengt en back-up. Abeid og Amalafitano kan kanskje ta denne rollen etterhvert, kanskje Marveaux til og med. (Så ut som han hadde denne rollen mot ManU) men en ung playmaker ala Maher fra Nederland hadde jo vært ekstremt spennende!? Moussa Sissoko
er fortsatt på utkikk etter ny klubb... sier ikke mer ;) Ikke noen utpreget playmaker-type sistnevnte, men ville tilført midtbanen vår mer høyde og trykk i boksen med sine dype løp.  MEN som folk påpeker, venstrekant er viktig. Helst en som kan komme rundt og legge gode innlegg til våre Demba's. Har egentlig ingen spillerforslag her.

Spissplass, ett ord, Guidetti ;)

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #68 på: 28. Sep. 2012, 07:49 »
Trodde etter hva jeg hadde hørt at han Gudietti ikke hadde så gode holdninger utenfor banen?
Litt for gla i flaska? Men jeg kan ikke bekrefte det, annet enn at jeg tror jeg leste om det for ca 6mnd-1år siden.

Men ja, han er spennende.

Ikke denne jeg mente, men han og Ranger hadde sikkert laget noe bra :toon:
« Siste redigering: 28. Sep. 2012, 07:52 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 28. Sep. 2012, 11:15 »
Eeeeh, vi blir linket til Doumbia (!) i engelske medier  :sjokk2:  :frenetisk:

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #70 på: 28. Sep. 2012, 12:57 »

:toon:

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #71 på: 28. Sep. 2012, 16:12 »
Trodde etter hva jeg hadde hørt at han Gudietti ikke hadde så gode holdninger utenfor banen?

Eg skal ikkje framstille meg sjølv som ein ekspert på kva svenske spelarar gjer utanfor banen, men eg vart i alle fall imponert over måten han tok u21-landslagssjefen i forsvar på for litt tid sidan. Slike nykker kunne ein kanskje forventa av lagets klart største stjernespelar, men i staden for hudfletta han dei feige lagkameratane og framstod som kaptein med stor K.

Her er saka, for dei som eventuelt gikk glipp av den: http://www.dagbladet.no/2012/09/20/sport/u21/sverige/john_guidetti/fotball/23509856/

-
Ang. vinduet, så trur eg det er heilt essensielt kor vidt vi er på skuddhald til ein CL-plass ved juletider. Om vi ligg rundt 5-7. plass, med heng på 3-4. plassen, så trur eg Ashley - vel vitande om den økonomiske gevinsten for CL - faktisk er villig til å sprøyte inn litt cash til spelarkjøp (jf. Cissé). Om vi dermed berre er på skuddhald til i beste fall EL, så trur eg Ashley si vektskål vil ende opp på konklusjonen om at:  Pengar innspart på å ikkje forsterke > Dei små kronene vi får for deltaking i EL.

Var det ikkje slik at ein får meir ved å kvalifisere seg til CL enn ein får for å vinne EL? Det er nok i så tilfelle Ashley vel vitande om.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 28. Sep. 2012, 17:11 »

:toon:

Trengs ikke video for å bevise at Doumbia er en verdensklassespiller. :)

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #73 på: 28. Sep. 2012, 20:18 »
1) Ny back
2) Forsvarer
3) Venstreving (Av kvalitet, ikke nok en squadplayer)

Venstrevingen er nesten like hemmende for angrepsspillet vårt som HB. Om Ba/Cisse ikke klarer å kvalifisere seg til til Afrika mesterskapet så klarer vi oss med de spissene vi har.

Veldig enig. Vil slenge på en midtbanespiller som kan skape noe, samtidig som han dekker mye rom, type Sissoko / Yaya etc.

4-2-3-1 bør være vår mest spilte formasjon, fordi det passer både Cabaye og Ben Arfa best. Da vil jeg gjerne se en god HB, en bedre sentral midt enn Anita og en venstrekant av bedre klasse enn alternativene vi har. En forsvarer som kan utfordre Saylor er også snart et must. Da begynner vi å snakke et lag som kan utfordre om topp 4.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 29. Sep. 2012, 17:14 »
Skal vi ikke prøve å gi Anita tid til å bli varm i trøya før vi begynner å snakke om å hente en enda bedre spiller i hans posisjon?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon