20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Europamesterskapet 2012  (Lest 58089 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Europamesterskapet 2012
« Svar #420 på: 28. Juni 2012, 00:02 »
Spania er igjen 10 ganger verre enn Barca da. Fyfader altså for en helt jævlig kjedelig semifinale det var egentlig. Portugal starter greit - men blir vel feige etterhvert og dermed er det duket for Spania trillende på midtbanen mot portugisisk kollektivtransport parkert ved terminalen. Gjesp.
Ellers skjønner jeg ikke taktikken med at CR eventuelt skulle ta den ALLER siste av de fem straffene. De syns jeg var relativt mongo. Dersom han ble sett på som sikkerstikket burde han strengt tatt gått frem og ta førstestraffen når Portugal kunne fått et psykisk overtak med en gang.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #421 på: 28. Juni 2012, 00:12 »
Spania og Barcelona kan jo nesten ikke sammenlignes lenger. Barcelona har tempo og gjennombruddskraft, noe som er totalt fraværende hos Spania.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 28. Juni 2012, 00:14 »
Spania og Barcelona kan jo nesten ikke sammenlignes lenger. Barcelona har tempo og gjennombruddskraft, noe som er totalt fraværende hos Spania.

Enig. Håpløs sammenligning. Jeg dro meg i håret flere ganger da Spania i dag valgte å ro ned og ikke benytte seg av overlapp og vidåpne kanter. Barca er på et helt annet nivå der. Da de i noen grad begynte gjøre det i ekstraomgangene skapte de plutselig farligheter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 28. Juni 2012, 01:32 »
Ronaldo bommet i forrige store kamp på straffekonk, kanskje det lå litt i bakhodet. Men at Moutinho ikke tar synes jeg er like rart, kapteinen på Porto, vant til å ta ansvar.

"Cesc asked to take the 5th, "Impressive", Ronaldo does the same, "Arrogant, bottler, not a team player"?
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #424 på: 28. Juni 2012, 01:45 »
Var det ikke nettopp Moutinho som bommet på første,??? Eller husker jeg feil?

Var EMs kjedeligste kamp for mitt vedkommende i hvert fall.

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 28. Juni 2012, 01:50 »
Det var det kanskje, ser det står på vglive, men jeg fulgte straffekonken på skysports, og der sto det Oliveira. Men ser nå at den også er byttet til Moutinho, min feil!
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #426 på: 28. Juni 2012, 01:54 »
Uansett enig med deg i at det er vanskelig å plassere King Ronaldo når man skal sette opp hvem som skal ta først og sist. Om det hadde stått 4-5 eller 4-4 på Portugals siste straffe, så er du jo rett og slett nødt til å ha den aller mest iskalde og beste spilleren til å skyte siste straffen, og da peker jo Ronaldo seg ganske markant ut. Synes ikke det var noen taktisk bommert, men mange kan jo komme i etterkant og si hva de vil.

Kanskje det ville vært best å plassert han på første straffen sett i etterkant. Men jeg tror nok de ville satt han som femte straffeskyter om de hadde sjansen igjen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 28. Juni 2012, 01:54 »
Ronaldo bommet i forrige store kamp på straffekonk, kanskje det lå litt i bakhodet. Men at Moutinho ikke tar synes jeg er like rart, kapteinen på Porto, vant til å ta ansvar.

"Cesc asked to take the 5th, "Impressive", Ronaldo does the same, "Arrogant, bottler, not a team player"?

Hvem har sagt dette da?

Jeg kritiserer ikke CR, jeg kritiserer hele taktikken her. Bør jo ha det som er fast straffetaker helst som nummer 1, og ihvertfall innenfor de som man er sikker på at får ta straffespark. Man veit det alltid er en mulighet for at 5. straffen ikke trengs tas. Men ja - selvfølgelig kan det hende at han har feilet tidligere konkurranser var avgjørende her.

Ellers, ja - blant de aller kjedeligste matchene.

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #428 på: 28. Juni 2012, 02:01 »
Poenget mitt er at femte straffen er utrolig viktig å score på dersom laget kommer helt dit - uansett om man kan utlikne eller vinne hele shiten.

Det jeg reagerte mest på var at de lot sine to tørre midtstoppere skyte straffe.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #429 på: 28. Juni 2012, 02:34 »

Enig. Håpløs sammenligning. Jeg dro meg i håret flere ganger da Spania i dag valgte å ro ned og ikke benytte seg av overlapp og vidåpne kanter. Barca er på et helt annet nivå der. Da de i noen grad begynte gjøre det i ekstraomgangene skapte de plutselig farligheter.

Jeg liker Spania og jeg driter godt i om folk ikke gjør det, men å si at et lag som har vunnet EM i 2008 og VM i 2010 hvordan de burde spille fotball, er vel ganske way off eller hva?
Same old Shearer, always scoring!

plebUTG

• Kaptein
  • skjer
    • Vis profil
« Svar #430 på: 28. Juni 2012, 09:25 »
Ingen her har diktert Spania til noe som helst - da tror jeg du bør lese postene litt bedre. Det folk har skrevet derimot er at de spiller drittfotball, noe jeg har opplevd at svært mange er fullstendig enig i.  ;)

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 28. Juni 2012, 12:22 »
Jeg orker ikke å bli dratt ned på det fjortis-blunke-overlegenhetgreiene dine, så ja, mange synes at Spania spiller kjip fotball :)
« Siste redigering: 28. Juni 2012, 12:31 av Cheik_Tiote_Fy_Fasan »
Same old Shearer, always scoring!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #432 på: 28. Juni 2012, 21:24 »
Balotelli leverer godt nå, ja. Og for en avslutning!
Nei.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #433 på: 28. Juni 2012, 21:34 »
Svært overrasket over kamputviklingen, men dypt imponert over Balotelli

Peter

• Gjest
« Svar #434 på: 28. Juni 2012, 21:38 »
Mario Mario, he's just like mamas pasta, always fantastic!
A Mario speziale <3