20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)  (Lest 24637 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Bo i Newcastle (eller resten av UK, for den del...)
« Svar #45 på: 15. Aug. 2012, 20:22 »
Tog fra london til newcastle koster vel ca. 1000 kr eller noe sånt? Skal flytte til oxford til høsten, så bli vel heller jeg får med meg de fleste bortekampene i london :)

Bestilte meg tilfeldigvis akkurat, omtrent 10 minutter siden, 16-25 railcard. Dette kan man få kjøpt om man er mellom 16 og 25, eventuelt også om man er eldre og fulltidsstudent. Koster £28 for et år, og da er du sikret 1/3 rabatt av fullpris på alle reiser. Sjekket hva det vil koste å reise på kampen mot Norwich 22. september, som et eksempel. Og da kommer du deg t/r for £47 med dette kortet.

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #46 på: 16. Aug. 2012, 08:40 »
Fant en grei link med oversikt over buss og tog fra London til Newcastle. http://gouk.about.com/od/uktraveldirections/qt/Lond2Newcastle.htm
Keep calm and put Shola on.

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #47 på: 18. Aug. 2012, 00:58 »
Ser ut som om jeg flytter til Leeds om en måned. Må jo være midt i smørøyet for å få med meg kamper :)

Vært der, det er en ganske fin by. Skal du studere? En kamerat av meg gikk der et år. Tar vel 3-3,5 timer med tog til Newcastle f.eks. Og koster ikke mer enn noen hundrelapper å komme seg oppover  :)
Skal studere ja, gleder meg. Kan vel ikke bli kjedelig i en by med 100k studenter halvannen time i fra St James'.

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #48 på: 21. Aug. 2012, 12:37 »
Leeds var en herlig by det. Aldri vært der etterpå rett og slett fordi det ikke har vært noen grunn til det. Men er både et bra universitet, mye studenter og bra uteliv. De har blant annet et utested som heter Oceana. Skikkelig kult med en gigantisk lysekrone. Mye folk der. Byen ligger også sentralt i forhold til å komme seg rundt omkring i landet :) Lykke til, det blir sikkert et minne for livet!
Skal du bo på studentboliger der forresten? Eller fikser du selv?

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #49 på: 16. Sep. 2012, 23:21 »
Leeds var en herlig by det. Aldri vært der etterpå rett og slett fordi det ikke har vært noen grunn til det. Men er både et bra universitet, mye studenter og bra uteliv. De har blant annet et utested som heter Oceana. Skikkelig kult med en gigantisk lysekrone. Mye folk der. Byen ligger også sentralt i forhold til å komme seg rundt omkring i landet :) Lykke til, det blir sikkert et minne for livet!
Råseint svar, har helt glemt å sjekke tråden. Vil prøve å skaffe meg bolig selv, men har ikke hatt tid til research og ANER ikke hva som er best. Tips mottas med takk :)

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #50 på: 17. Sep. 2012, 15:27 »
Råseint svar, har helt glemt å sjekke tråden. Vil prøve å skaffe meg bolig selv, men har ikke hatt tid til research og ANER ikke hva som er best. Tips mottas med takk :)

Vi bodde bare hos en kamerat på studentbolig. Helt ok standard. Men var på fest hos noen venner av han som leide privat. God standard og ok pris.
Her er noen nettsider du kan se på.

http://www.findaproperty.com/to-rent/leeds-city-centre.leeds
http://www.let-leeds.com/
http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/Leeds.html

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 17. Sep. 2012, 19:05 »

Vi bodde bare hos en kamerat på studentbolig. Helt ok standard. Men var på fest hos noen venner av han som leide privat. God standard og ok pris.
Her er noen nettsider du kan se på.

http://www.findaproperty.com/to-rent/leeds-city-centre.leeds
http://www.let-leeds.com/
http://www.rightmove.co.uk/property-to-rent/Leeds.html

Takk, slitsomt å ankomme ny studieby i nytt land og ikke ha ordna en eneste ting  ::) Var du mye over og så kamp i Newcastle? 

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #52 på: 29. Sep. 2012, 10:45 »
Nei, det ble aldri noen kamp på oss. Var på besøk etter sesongslutt :-/ men tok turen opp fra Leeds til Newcastle og dro på stadionomvisning +++. Gikk veldig greit å komme seg oppover med toget :)

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #53 på: 30. Sep. 2012, 01:53 »
Er det noen som veit hvor man får tak i kokekaffe? Vært innom en god del butikker, men uten napp...begynner å bli vanskelig å stå opp om morran kjenner jeg :grine:
Gan canny doon Toon!

Pontare

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 06. Okt. 2012, 21:32 »
Mine forslag til løsninger:

1. Finnes butikker med kvern, der du bestemmer grovhetsgraden selv.
2. Kjøp egen kvern og hele bønner.
3. Ha filterkaffe i kanna, det fungerer. Kan være greit å bruke en tesil for å få bort gruggen.
4. Kjøp presskanne.

Ingen årsak   :smug:

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 09. Okt. 2012, 19:17 »
Vurderer sterkt å slenge meg over sjøen nå i noen måneder. Tips til gode sider jeg kan søke opp leiligheter? :) Har sett litt på Rightmove og Zoopla, men tar gjerne mot tips om flere steder.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #56 på: 09. Okt. 2012, 20:57 »
Tror jeg leste her om dagen at 90% av alle leiligheter som leies ut her til lands legges ut på Rightmove. Da jeg søkte selv, var det også temmelig sjeldent jeg kom over leiligheter andre steder som ikke lå på Rightmove, såvidt jeg husker. Eneste er vel at bildene kan variere fra en side til en annen, så om du ikke kommer til å dra på visning i forkant, kan det jo være greit å sjekke fler sider for fler bilder.

Om du vurderer å leie privat, altså ikke gjennom byrå, ser det ut til at Gumtree har en del private annonsører. Kan være lettere å få til privat, da mange av byråene ser ut til å ha leieperiode på minst et år, eller et halvt år. Også har de ganske stive gebyrer, tror jeg betalte i overkant av £300, og at det var redusert pris.

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #57 på: 09. Okt. 2012, 21:55 »
Mine forslag til løsninger:

1. Finnes butikker med kvern, der du bestemmer grovhetsgraden selv.
2. Kjøp egen kvern og hele bønner.
3. Ha filterkaffe i kanna, det fungerer. Kan være greit å bruke en tesil for å få bort gruggen.
4. Kjøp presskanne.

Ingen årsak   :smug:

Takk for tipset! Endte opp med å bestille en håndholdt mikser. I mellomtida så fant jeg ut at å svelge hele bønner funker fett om man har det travelt. Student life  :ler:
Gan canny doon Toon!

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #58 på: 10. Okt. 2012, 21:34 »
Takk for godt svar, Jon! :)

Og nå til noe helt annet: Hvordan fungerer det å jobbe i England for et norsk firma? Er det noen her som vet om det er uproblematisk? Eller er det mye stress som må til for at det skal gå an?

Sjefen min er på ferie for øyeblikket, så jeg tenkte jeg skulle undersøke litt før han er tilbake.

Jon87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #59 på: 04. Mars 2013, 16:11 »
Okay gutta, regner med at det er mange skatteeksperter som sirkulerer forumet  :coloccini: Hvordan er det om man melder flytting til utlandet i løpet av et inntektsår. Er man da skattepliktig til landet man er bosatt lengst (over 183 dager), eller kan man velge å skatte delvis til begge landene? Mener å vite at det er 183 dager som er den normale regelen, men at jeg også har hørt om svensker som må skatte til Norge fordi de har jobbet her mer enn 3 måneder. Så om noen har peiling...?