20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: All Time Magpies Greates XI  (Lest 12183 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: All Time Magpies Greates XI
« Svar #45 på: 17. Feb. 2012, 19:58 »
Midtbanen:

Nolberto Solano-Paul Gascoigne-Peter Beardsley-David Ginola

Outsiders:

Joe Harvey
Stor spelarar for klubben på 50 talet.

Gary Speed & Rob Lee
Begge gode for oss på 90 talet, tidleg 2000 talet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 17. Feb. 2012, 22:35 »
Litt usikker angående Gazza og Beardo.

Gazza er riktignok veldig høyt ansett i Newcastle. Han er jo geordie og alt det der, men hadde jo mesteparten av sin karriere utenfor Newcastle. Riktignok har jeg hørt de aller fleste har sagt at han på den tiden var altfor god for Newcastle. Men usikker på om statusen hans er SÅ stor at han danker ut Rob Lee.

Beardo var i mine øyne vel så mye angrepsspiller som midtbanespiller. Han har også vært brilliant i Newcastle, og har jo vært her lenger og i flere perioder enn Gazza. Likevel er det et eller annet som gjør meg usikker på om han kommer til å bli valgt.

Jeg har en følelse av at det kan komme en overraskelse her. Og jeg vil ikke helt utelukke hvorvidt Speeds dødsfall kan ha spilt en rolle i forhold til hans kandidatur.

For meg står nok Rob Lee vel så høyt i kurs som Gazza og Beardo. Og jeg tror nok Joe Harvey er veldig, veldig aktuell også.

Den eneste jeg anser som bankers er trompetisten fra Peru.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Christian

• Gjest
« Svar #47 på: 18. Feb. 2012, 10:25 »

akselho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #48 på: 18. Feb. 2012, 14:22 »
Jeg synes det er litt rart at Ginola får plass, visst var han god, men den beste venstrevingen noensinne? Jeg synes kanskje Laurent Robert fortjener plassen like mye.

D.Ginola 58 apps, 6 goals
L.Robert 129 apps, 30 goals

Jeg synes dessuten at Solano fortjener en plass foran disse to. Av spillere før 1996 vet jeg dessverre for lite om til å rangere.
Black and white since 1996

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 18. Feb. 2012, 14:38 »
Jeg er fatkisk svært overrasket over at Solano ikke fikk plass. Ikke eksentrisk nok for nufc-fansen? Christian fikk jo rett i tre av fire da. Og jeg fikk rett i at Rob Lee kom til å få plass. Noe som burde være en selvfølge.

I forhold til prestasjoner og meritter burde nok Nobby fått plass foran Ginola. Men legenden om Ginola på St. James' Park er åpenbart stor.

I morgen er det så spissplassene. Det er vel neppe de store pengene å vinne om man tipper Shearer-Milburn.
Jeg dør av sjokk om ikke de to presenteres i morgen.

Christian

• Gjest
« Svar #50 på: 18. Feb. 2012, 14:43 »
Og eg hadde Rob Lee blandt outsiderene  :)

Imorgon blir det Shearer-Milburn.

Shearer 206 mål
Milburn 200 mål

Er det meir å sei?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 18. Feb. 2012, 14:44 »
Om en skulle tatt bare moderne tid som var prat om inne her kan jo også valget av Ginola vurderes på samme måte som dersom vi skulle tatt bare All Time PL-lag og jeg ville argumentert for Woody. Ikke fikk han voldsomt med kamper - men han er likefullt den beste stopperen jeg har sett i Newcastle. Ginola var en gudegave til fotballen og en av de mest spektakulære spillerne vi har sett i Newcastle. Samme må vel sies når de også har valgt Gazza til fordel for en mann som Speed eksempelvis.
Savner også Nobby, men det er jo selvfølgelig vanskelig å argumentere for å fjerne noen av de andre i den fireren der.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 18. Feb. 2012, 14:44 »
Og  nei, ikke mer å si om det Christian ;)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 18. Feb. 2012, 14:52 »
Det er ikke bare vanskelig å argumentere for å fjerne noen i den fireren, Kristoffer. Det er så godt som umulig.

I forhold til diskusjonen Ginola vs Robert, så spilte sistnevnte flere kamper, scoret flere mål og har kanskje gjort et større inntrykk på "yngre" fans. Men for meg var Ginola en magiker. En tryllekunstner. David Copperfield kan ta seg en bolle.

Christian

• Gjest
« Svar #54 på: 18. Feb. 2012, 14:54 »
Ginola er større en Robert i mine auger også. For ein spelarar Ginola var. 

Ipt

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #55 på: 18. Feb. 2012, 16:28 »

Enig, det var magi som vi sjelden har sett igjen i Newcastle. Generelt var det en eneste lang orgasme å se kamper med oss i perioden 94-97. Husker at jeg i en alder av 11 år ikke klarte å bestemme hvem jeg ville ha på drakten, for alle var like store helter. Brukte så lang tid at min far holdt på å etterlate meg på St. James Park  ::)
Endte til slutt om med Beardsley, bare synd jeg har vokst så altfor mye ut av den drakten :'(

Christian

• Gjest
« Svar #56 på: 18. Feb. 2012, 16:29 »
Husker at jeg i en alder av 11 år ikke klarte å bestemme hvem jeg ville ha på drakten, for alle var like store helter. Brukte så lang tid at min far holdt på å etterlate meg på St. James Park  ::)
:lol: Dog, den beste plassen på jord å bli etterlat  :nikke:

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 18. Feb. 2012, 16:38 »
Jeg holder faktisk Laurent Robert foran David Ginola. Robert hadde en venstrefot av ypperste verdensklasse, og dødballene hans er det bare David Beckham og noen veldig få andre som har kunnet måle seg med i PL. Solano sine dødballer var klasse, men kunne likevel ikke mål seg med Robert sine. Han var dog en humørspiller, men han er den mest produktive midtbanespilleren jeg har sett på NUFC gjennom mine år som supporter. Ginola var en rå spiller han også, og kanskje har dette valget litt å gjøre med at Robert er friskere i minnet.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 18. Feb. 2012, 16:40 »

ARGH! S-p-e-l-ar. Måtte berre få det ut, beklagar :angel:

Christian

• Gjest
« Svar #59 på: 18. Feb. 2012, 16:42 »
Okay lgrinde. Du skal få den.  :-[