20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 764490 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4710 på: 27. Aug. 2012, 20:35 »
Cheik:

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4711 på: 27. Aug. 2012, 20:39 »
Tror vi er ekstremt opptatt av å ikke gjøre feil mtp spillerkjøp, og at vi bare vil by på spillere vi føler at vi har nok kunnskap og dekning på. Når de spillerne vi har peilet oss innpå ikke vil eller ikke er tilgjengelige til prisen vi verdsetter dem til, så blir det sånn som nå.

Men da er det relativt svakt dersom vi ikke har "Plan B". Nå har vi vært på jakt etter høyreback/back generelt og stopper i lange tider. Da kjøper jeg ikke at vi ikke skal klare få inn noen på disse plassene. Det lå ganske greit i kortene at vi kom til å selge Best i sommer, og da er det jo åpenbart at vi måtte ha inn noen på spissplass. Nå veit jeg at det enda kan løse seg - men sålangt er jeg ikke tilfreds med at vi ikke har styrka verken angrep eller forsvar med annet enn Good.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4712 på: 27. Aug. 2012, 20:42 »
I følge Pards har vi et par/tre spillere på lista i hvert posisjon. Men det er jo klart at da skal det ikke mange mislykkede forsøk til på f.eks høyreback, før vi står igjen med Simpson til januar tidligst...

Formannj

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #4713 på: 27. Aug. 2012, 20:51 »
Jeg ser mange her maser etter en ny midtstopper, men vi har jo Perch som grei backup? Bak han igjen Curtis Good. Å da tar jeg ikke med Willy engang.  Har folk allerede glemt innsatsen til Perch mot Spurs og Grekerne? I tillegg til å være bunnsolid som def. midtbane i fjor.

Høyreback er vel den plassen vi sliter mest på, der trenger vi forsterkninger. Vi har Simmo, Raylor og Tav som kan spille der, så det er ikke fullstendig krise.

Håper vi skaffer oss en ny Høyreback, men legger meg ikke ned å griner om vi ikke får noen. Vi har samme lag som klarte 5plass ifjor + noen talenter. Det viktigste er at Tiote å Cabby ikke drar.

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4714 på: 27. Aug. 2012, 21:03 »
Heskey?

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4715 på: 27. Aug. 2012, 21:07 »
perch er en god potet. Har gjort en solid jobb de gangene han har fått sjansen, men er ikke den som tar oss videre. Perch kommer aldri til å komme i noen større klubb en nufc. Good har vi ingen anelse om hvor han står, så å skulle kaste han inn ved eventuelle skader er stor gambling. Vi vil nok alltids klare å stille et forsvar som duger, men nå er det tredje vinduet vi har sagt vi trenger en ny stopper. Man kan jo begynne å lure på når denne nye stopperen skal komme? Høyreback posisjonen er veldig klar for en oppgradering.

Skal ikke felle noen dom enda. Vinduet er tross alt ikke stengt, men det må snart begynne å skje ting vist klubben har ønsker om å forsterke.

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4716 på: 27. Aug. 2012, 22:30 »
Er skuffet over manglende ambisjoner her inne da noen mener at Perch er en spiller som kan være stopper for et topplag i PL. Fin potet, helst som backup for Tiote, men noe annet?  :thumbd: Samtidig var jeg veldig skuffet over Anita på broen, selv sett bort fra straffesparket, med en lite imponerende touch og en fin evne til å spille pasninger til markerte medspillere.

Jeg mener fremdeles at vi burde hatt inn en høyreback + midtstopper + sentral midt (den er vel bare til å glemme med Anita inne) og en kjapp spiss/ving-type (Niang, Rhodes..). Synd å ikke utvikle oss nå som vi har et godt fundament + Arsenal, Spurs og Pool ser ustabil ut. Mange "svakere" lag ser i tillegg ganske sterke ut med Everton, Swansea og WBA som har hatt en god sommer.. Splash the cash, Ashley.
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4717 på: 27. Aug. 2012, 22:33 »
Samtidig var jeg veldig skuffet over Anita på broen, selv sett bort fra straffesparket, med en lite imponerende touch og en fin evne til å spille pasninger til markerte medspillere.

Eg tykkjer du er vel streng mot Anita. Stakkaren må få litt meir tid på seg. Chelsea på Stamford Bridge er ikkje akkurat kampen som skal avgjera om han er god nok eller ikkje. Var mange som ikkje var gode nok i den kampen...

Peter

• Gjest
« Svar #4718 på: 27. Aug. 2012, 22:55 »
Er skuffet over manglende ambisjoner her inne da noen mener at Perch er en spiller som kan være stopper for et topplag i PL. Fin potet, helst som backup for Tiote, men noe annet?  :thumbd: Samtidig var jeg veldig skuffet over Anita på broen, selv sett bort fra straffesparket, med en lite imponerende touch og en fin evne til å spille pasninger til markerte medspillere.

Jeg mener fremdeles at vi burde hatt inn en høyreback + midtstopper + sentral midt (den er vel bare til å glemme med Anita inne) og en kjapp spiss/ving-type (Niang, Rhodes..). Synd å ikke utvikle oss nå som vi har et godt fundament + Arsenal, Spurs og Pool ser ustabil ut. Mange "svakere" lag ser i tillegg ganske sterke ut med Everton, Swansea og WBA som har hatt en god sommer.. Splash the cash, Ashley.

Hvorfor kan han ikke være stopper for et topplag? Fordi han var dritt for 8 måneder siden? Perch har vært bunnsolid de siste 10 kampene han har spilt, enten det har vært som høyreback eller stopper. Hvorfor MÅ vi kjøpe nytt når Perch faktisk presterer veldig godt? Pr nå har vi Saylor, Colo, Perch og til dels Willy som gode stoppere, samt Good og Tavernier. Synes det er jævlig deilig å se Perch storspille på stopperplassen i det siste, jeg.
Foretrekker heller at Simpson rygger ut av banen, setter bilen i revers, og rygger i full speed ut av Newcastle, og at Debuchy eller noen andre backer kommer inn. Eller for den saks skyld, en spiss.

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #4719 på: 28. Aug. 2012, 00:34 »
Hadde vært noe. Men høyreback er viktigest!
http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-2194456/Chelsea-Newcastle-keen-Mapou-Tanga-Mbwia.html

M'biwa, Debuchy og Carroll inn hadde gjort seg ;)
Men får vel kun ein squadspiller til inn er vi heldige.

Synd om me ikkje satser og kjøper gode 1.lagsforsterkninger etter ein så god sesong, da er vi dømt til å miste store spillere seinere når me "underpresterer."

Men lov å håpe frem til Fredag kl:24:00 :)
Venter i spenning...

Milburn

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4720 på: 28. Aug. 2012, 02:10 »
At Perch har vært bra siden i vår er en ting, men jeg ser flere ganger at når han spiller stopper at han er ute av posisjon + med vår stall går det ikke med en stopper som er dårlig i luften. Rett og slett. Ikke misforstå meg, Perch må beholdes - for han er oppofrende og ærlig i spillestilen, og takler som en gud i ny og ne, men jeg ser for meg han som en backup på midtbanen fremfor noe annet.

Og ja, hardt å straffe Anita etter en kamp, selvfølgelig, men i følge min Ajax-supporter av en venn så er ikke han akkurat et strålende kjøp. Men er jo lov å håpe at Pardew forvandler han om til en stjernespiller. :)
"..for we're the loyalest football supporters, the world has ever had"

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4721 på: 28. Aug. 2012, 02:11 »
I følge snkz(Nei, jeg skal ikke disse han, bare nevner det han har skrevet), så er Ajax-fansen meget opprørt over tapet av Anita. Så velger å tro dem i dette tilfelle :D Tror og håper vi har skaffet oss en meget solid DM i mange år fremover..
Same old Shearer, always scoring!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4722 på: 28. Aug. 2012, 08:16 »
Jepp, kan også hente frem ragetråden fra deres forum igjen om dette skulle være aktuelt.

MEN spørsmålet er om han kan tilpasse seg engelsk fotball, det vil tiden vise.

Når det kommer til spisspørsmålet, så lurer jeg på hva folk tenker her, siden det virker som alle i newcastle selv elsker Carroll.

Carroll tilbake for rundt 15 millioner, eller gå all inn på Remy eller Sturridge for ca samme prisen?

Jeg er i hvert fall veldig for Remy eventuelt sturridge!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4723 på: 28. Aug. 2012, 08:53 »
Net spend dette transervinduet er vel 2-3 millioner så langt?

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #4724 på: 28. Aug. 2012, 09:08 »
Blir linket til M'Biwa igjen denne morgonen. Det er midtstopperen eg ønsker meg mest. Men høres ut som Pardew kun trur det blir éit kjøp før vinduet stenger. Og da trenger vi ein back! Har egentlig mange i stallen som kan spille back, problemet er berre at Santon er den einaste som holder mål pdd! Ein spiss hadde jo og vært ønskelig, men om ikkje det kjem kan me veksle med å spille med ein på topp. Vil også sjå Campbell få så masse erfaring som mulig, stor tru på den gutten!

Blir uansett deilig å bli ferdig med vinduet uavhengig av kven som kjem og ikkje. Då slepp me å tenke på at ingenting skjer eller om me skal miste fleire folk. Ærlig talt lei av rykter no for ei god stund, skjer jo aldri nåke uansett!
Venter i spenning...