20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759735 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #4575 på: 23. Aug. 2012, 10:21 »
Velkommen til dette fantastiske forumet ZaraZ  :feiring:
Winning isn't everything, it's the only thing!

ZaraZ

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4576 på: 23. Aug. 2012, 10:27 »
Tusen takk for velkomsten Stangi  :) TOOOOOOOOOOOON

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #4577 på: 23. Aug. 2012, 10:33 »
Det jeg er enig med snkz sin engelske venn i er at det å beholde stammen i laget bør være et minimum. Hadde vi rykket ned hadde det vært noe helt annet. Hadde vi underprestert hadde det vært noe helt annet. Hadde vi vært i en håpløs økonomisk situasjon hadde det vært noe helt annet. Vi er etter min mening der hvor det er enklest å holde på spillere. Vi er på vei oppover, i flytsonen, og laget ser ut til å fungere godt, BÅDE på banen OG i garderoben (lenge siden vi har hørt om krangling innad i klubben)...

Når folk sier at de er fornøyd med vinduet så lenge vi klarer å beholde de viktigste spillerne blir jeg litt irritert. Har vi en spiller i klubben som er alt for god i forhold til resten av spillerne, og for god i forhold til ambisjonene til klubben? Jeg ville rangert spillere som Colo, Ba, Cisse, Ben Arfa, Cabaye og Tiote noenlunde likt, og det er ingen av disse spillerne som er altfor gode for NUFC. F.eks har vi ingen Robin van Persie som skiller seg ekstremt ut fra gjennomsnittet. Vi har mange spillere på omtrent samme nivå, og noen spillere som Simpson, Taylor og Marveaux som ikke holder nivået / ennå ikke har bevist at de holder nivået over lengre tid.

Poenget mitt er at dette er den nye stammen i NUFC. Det er disse spillerne som pdd forteller om hvem Newcastle er og hva de står for. Nå er det ikke Barton, Nolan eller Carroll som er stammen. Det å selge spillere fra vår nye fantastiske stamme er for meg helt skutt i hodet, og det bør regnes som et minimum at disse spillerne blir. Ambisjonene til klubben bør ikke være å beholde vår nye elite, den bør være å forbedre de som ikke holder nivået til vårt nye Newcastle.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4578 på: 23. Aug. 2012, 11:15 »
Jepp opp som jeg highlighet, så frykter jeg at om vi ikke viser ambisjoner og klarer å prestere at vi kan miste noen av de spillerene vi har nå som alle er gode nok for CL-lag i mine øyne. Men det er jo kanskje bare meg det også :D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4579 på: 23. Aug. 2012, 12:14 »
Skulle jo gjerne vært sånn i en ideell verden - men herregud, når Arsenal må bite i det sure eplet og selge sine beste spillere år etter år - så forstår en at vi heller ikke er i en sånn situasjon hvor vi kan tviholde på spillere. Enkelte lag i ligaen har så overlegent mye penger at vi rett og slett ikke har råd til å holde på spillere for enhver pris. Da er det heller ikke tatt med i betraktningen hvor skadelig det er med umotiverte og surkete spillere i det lange løp. Vi har jo vistnok prisa Tiote og Cabaye så høyt at Sir Alex ikke gidder kjøpe dem skal vi tro spekulasjonene tidligere i sommer. Men dersom Chelski eller ManC kommer med latterlig mye penger for en av de får vi det hardt enten vi liker det eller ei. Slik er det bare.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4580 på: 23. Aug. 2012, 12:49 »
Ryktes at PSG er ute nå etter Debuchy som jeg nevnte tidligere. Da er det nok game over med han.

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4581 på: 23. Aug. 2012, 13:05 »
Når til og med Manchester United ikke klarte å holde på sin beste spiller for noen år siden, hvorfor i all verden skal vi klare det? Det er bare ett eksempel, men dog.
Arsenal må jo selge "alt" av stjerner.

Vi er ikke en etablert toppklubb. Vi spiller ikke i CL. Så det å tro at vi SKAL beholde alle våre beste spillere sesong etter sesong, er dessverre urealistisk å tro.

Jeg vedder 3 av tærne mine på at Cisse blir solgt etter denne sesongen om han scorer 20+.
Same old Shearer, always scoring!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4582 på: 23. Aug. 2012, 14:18 »
Kan vi ikke si at det er et minimumskrav å linke til kilden når man kommer med vage rykter, snkz?
Oscillons From The Anti-Sun

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4583 på: 23. Aug. 2012, 14:19 »
Skulle jo gjerne vært sånn i en ideell verden - men herregud, når Arsenal må bite i det sure eplet og selge sine beste spillere år etter år - så forstår en at vi heller ikke er i en sånn situasjon hvor vi kan tviholde på spillere. Enkelte lag i ligaen har så overlegent mye penger at vi rett og slett ikke har råd til å holde på spillere for enhver pris. Da er det heller ikke tatt med i betraktningen hvor skadelig det er med umotiverte og surkete spillere i det lange løp. Vi har jo vistnok prisa Tiote og Cabaye så høyt at Sir Alex ikke gidder kjøpe dem skal vi tro spekulasjonene tidligere i sommer. Men dersom Chelski eller ManC kommer med latterlig mye penger for en av de får vi det hardt enten vi liker det eller ei. Slik er det bare.

Helt, Helt Riktig!!

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4584 på: 23. Aug. 2012, 14:27 »
Kan vi ikke si at det er et minimumskrav å linke til kilden når man kommer med vage rykter, snkz?

Jeg leste det på et annet forum og twitter uten linker?

Var en leonardo i kontakt ved PSG som hadde sagt det.

Anders Nordeide

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4585 på: 23. Aug. 2012, 15:14 »

Ser at du og Cheiken misforstod litt av innlegget mitt. Jeg mente ikke at det å beholde de beste spillerne er enkelt. Dersom noen byr £50 mill for Tiote skal vi selvsagt selge han, men det får vi gjort veldig lite med! Det er da ikke slik at vi jobber daglig med å beholde de beste spillerne våre? Kommer det et bud så får vi vurdere det, kommer det ingen/for lave bud så trenger vi ikke gjøre noe. Poenget mitt var ikke at vi skal beholde de beste spillerne våre. Jeg snakker om ambisjoner. Dersom Newcastle skulle selge en spiller av Tiote, Ba eller Cabayes kaliber, vil nok summene overstige £30 mill, og Carr har vist hva vi kan gjøre med slike penger.

Det jeg prøver å belyse er at ambisjonsnivået til noen her på forumet ligger på å beholde de beste. Mitt ambisjobsnivå ligger på å ha et bedre lag etter sommeren enn før. Dersom Tiote selges 31.august vil jeg anse oss som svekket iforhold til fjoråret. For noen vil dette være ok, med tanke på at vi har fått anita. For meg vil det være en nedtur.

Mallabarius

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4586 på: 23. Aug. 2012, 15:39 »
£30 mill ???? Det er med dagens kurs ( 9,28 ,- ) kr 278.385.000 !!! Tror ikke at noen av de går for den prisen pr stk....  :o

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4587 på: 23. Aug. 2012, 16:00 »
Forstår godt hva du mener Nordeide, men ikke enig i din mening om Marveaux. Skulle Tiote bli solgt så forventer jeg at det kommer inn en solid erstatter, der mye av summen faktisk blir brukt! Selger vi Tiote for 15m£ ja så bør det også komme inn en spiller i samme prisklasse.
« Siste redigering: 23. Aug. 2012, 16:13 av Fluffy »

Anders Nordeide

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #4588 på: 23. Aug. 2012, 16:15 »
Forstår godt hva du mener Nordeide, men ikke enig i din mening om Marveaux. Skulle Tiote bli solgt så forventer jeg at det kommer inn en solid erstatter, der mye av summen faktisk blir brukt!

Så du mener Marveaux er en proven PL-spiller? Jeg liker veldig godt det jeg har sett av han, og jeg håper vi får se mye av han denne sesongen, men han har vel ikke bevist at han er en klassespiller over tid, ala Tiote, Cabaye, Ba, Cisse, Ben Arfa?

Slike ambisjoner er det jeg også har! Dersom Tiote eller en annen klassespiller blir solgt vil jeg ha inn en erstatter, men det kan fort bli vanskelig om det tikker inn et monsterbud 23.59 ;)

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4589 på: 23. Aug. 2012, 16:18 »
Forstår godt hva du mener Nordeide, men ikke enig i din mening om Marveaux. Skulle Tiote bli solgt så forventer jeg at det kommer inn en solid erstatter, der mye av summen faktisk blir brukt!

Så du mener Marveaux er en proven PL-spiller? Jeg liker veldig godt det jeg har sett av han, og jeg håper vi får se mye av han denne sesongen, men han har vel ikke bevist at han er en klassespiller over tid, ala Tiote, Cabaye, Ba, Cisse, Ben Arfa?

Slike ambisjoner er det jeg også har! Dersom Tiote eller en annen klassespiller blir solgt vil jeg ha inn en erstatter, men det kan fort bli vanskelig om det tikker inn et monsterbud 23.59 ;)
Såg ikke hele den setningen din med proven, bare middelmådig. Samtidig ser man åpenbart at Marve har et større spekter å spille på enn både Raylor og Simpson. Bare litt tidlig å felle en dom var min mening.  ;)