20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 760459 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3165 på: 05. Juli 2012, 23:40 »
Er det noen som husker forrige sommers vindu? Vi sutret mye over utgående spillere den gangen, og forrige sesong gikk jo til helvete........... Keep calm, and carry on.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3166 på: 05. Juli 2012, 23:42 »
Andy:Og det du skriver som kommentar er noe av det dummeste jeg har lest. Hvor er argumentene?? Må gjerne være uenig men si litt hvorfor. Arsenal har fulgt mitt syn i årevis og de har jo klart seg meget godt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3167 på: 06. Juli 2012, 02:34 »
Vi har da en vei langt brattere å gå enn Arsenal hva talentutvikling gjelder. Vil tro at det er svært få av de talentene vi har som overhodet hadde hevda seg i Arsenal da.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3168 på: 06. Juli 2012, 09:08 »
Det er jo ikke poenget. Poenget er at de har satset ungt som bredde og det med suksess. Vi må jo ikke utvikle disse selv. Kjøp de unge og ha yngre gutter som fyll. Lavere lønn, som regel raskere spillere, bedre fysikk. Eneste negative jeg kan se er hodene.

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3169 på: 06. Juli 2012, 09:14 »
Ahh, var helt sikker på at vi hadde signert Good, jeg.

Mlerbakk: Haha, glemte han ja. Men bare se hvor god dekning vi har!  ;D

Only1united:

Ja, vi sliter hvis Krul blir skadet. Hvor mye vet vi ikke enda, da Elliot knapt har fått sjansen.

Simpson holder definitivt mål som backup, jo. Williamson holder høyt nok nivå som et 4/5 valg, spilte glitrende i sesongavslutningen. Tavernier er et usikkerhetsmoment ja, men han spilte bra og imponerte i alle de ulike klubbene han var på lån hos i fjor. Med Douglas og Debuchy inn har vi definitivt et slagkraftig, bredt forsvar.

Gosling har ikke imponert, men han har vist at han kan steppe inn og gjøre en ok jobb. Vuckic var veldig god da han fikk sjansen mot West Brom, så han har jeg virkelig trua på. Får bare håpe at han holder seg skadefri, det er jo det som er Vuckic største ankepunkt. Abeid har visst slitt litt etter han kom til England, men han ble sett på som et veldig stort talent i Frankrike. Men du har nok rett i at vi ikke kan regne så mye med han denne sesongen.
Når det gjelder Jonas er jeg veldig uenig med deg. Han jobber jo steinhardt til en hver tid! Avverger voldsomt mange innleggsmuligheter defensivt når han spiller ving, og etter en vinter med mye dårlig spill fikk han en ny vår da han ble dyttet inn sentralt. Jeg sier ikke at han bør starte alle kamper, men han er god nok til å bli brukt i et rotasjonssystem. Ingen tvil i min sjel.

Disse spillerne veit vi kan gjøre en god jobb på midten: Perch, Cabaye, Tiote og Jonas. Hvis vi i tillegg henter Anita, og i bakhånd har Amalfitano og unge spillere som Gosling og Vuckic, er det god nok dekning i mine øyne.

Når det gjelder vingene så er det stor usikkerhet, ja. Obertan kan vi ikke regne med, men det tror jeg vi kan med Marveaux. Virket svært lovende tidlig i fjor, og på slutten av sesongen nå. Tror han kan slå til. Men da må han holde seg skadefri, det er jo det som er det store ankepunktet. Har troa på at det også går da legene prøvde å operere bort skaden hans, og ikke bare operere for å få han spilleklar.

På vingene har vi da Jonas, Ben Arfa og Demba Ba (Hvis vi spiller 4-4-2) som vi veit er gode nok. Raylor kan fungere som backup, Shane har vist at han kan gjøre en ok jobb, og hvis Marveaux i tillegg slår til, har vi god nok dekning her og. Ja, vi kan (verst tenkelig utfall) ende opp med bare 3 vinger som holder høyt nok nivå, men jeg mener at dette er en sjanse vi bør ta.

Enig med deg her. Vi må ha en spiss til.

Det er vel en grunn til at vi knapt nok har hørt om Elliot. Han er 26 år, noe som ikker er gammelt til å være keeper, men gammelt nok til at om han hadde vært et stort talent og en vi kan sette vår lit til ved en langtidsskade på Krul, så hadde navnet vært mer kjent blant fansen. Irriterer meg at vi solgte Forster, selv om det hadde vært problematisk på mange måter å beholde 2 så gode keepere. Det blir på et vis feil uansett hvem man plasserer på benken...

Enig i at Simmo er ok som backup, men vil han godta å spille 5 kamper i året? Angående Willi er jeg uenig. Var katastrofal til tider, og skyld i mange baklengs. Tok seg litt opp mot slutten av sesongen, men glitrende? Messi er glitrende. Willi gjorde i mine øyne det som kan betegnes som en ok sesongavslutning.

Tavernier, som sagt usikkermoment. Du sier han presterte godt på lån i andre klubber, men det skulle bare mangle når vi snakker om Carlisle, Sheffield W, Gateshead og Milton Keynes. 3 spiller i League 1, mens 1 spiller i Conference. Hadde gutten prestert gjennomsnittlig i disse klubbene hadde han ikke en gang fått plass på benken vår. Ser fram til å se om han klarer nivået i PL, det blir spennende! Douglas og Debuchy (eller 2 i samme klasse) er vi avhengige av for å være sikre.

Gosling er vi enige om. Han er ok, men slik jeg ser det - benkfyll.
Vuckic - han skal få for kampen mot WBA, men det blir tynt å vurdere en spiller ut i fra 1 kamp mot et middelmådig PL-lag hvis vi skal ha ambisjoner om å kjempe i toppen. MEN det blir spennende å se, for her kan vi sitte på en juvel.
Abeid - ut i fra det du sier: benkfyll. Vi kan i alle fall ikke regne med å bruke han som et sikkert ledd i løpet av sesongen.
Jonas - hver sin smak. Jeg sier ikke at han er dårlig, langt i fra, men jeg sier han har stagnert voldsomt i utviklingen. Kommer ikke til like mange innlegg som før blant annet (noe som var en av de store styrkene hans. Han fikk ALLTID til innlegg, uansett posisjon). Jeg mener at enten må vi finne en som kan spille i samme posisjon, så vi får se om Jonas kan kjempe for plassen, eller så må vi rett og slett bytte han ut. Moralen er utvilsomt et sterkt ledd for Jonas. Her er han dyktig og drar med seg de andre. Jeg liker typen, men sliter med å si "han MÅ vi beholde", særlig etter sist sesong. Sorry, vet jeg kaster bensin på bålet, men det er min mening og den endrer seg ikke her og nå :)

Perch er jeg spent på å se hva vi kan få ut av. Var god i perioder, men også svak i perioder... Kanskje trenger han mer tillit for å prestere jevnt og godt.

Marveaux kan være god, men det var også Obertan de første kampene. Ser hva som skjedde etter hvert... Enough said.

Spiss... Ja, vi trenger minst 1. Gjerne 1 + ett talent.

Jeg tror egentlig vi er enig om mye (unntatt Jonas), men hele poenget mitt er: for mange usikre ledd som vi ikke vet om holder mål. Og ikke minst om de holder høy nok standard til at vi kan klare å kjempe i toppen i år også. Som jeg nevnte i en tidligere post - 2011/2012-sesongen var første sesongen på lenge der vi ikke var plaget av langtidsskader og salg midt i sesongen. Da ser vi resultatet. Men går vi på et par stygge skader i kommende sesong (bank i bordet), så har vi alt for mange brikker vi ikke vet kvaliteten på. Vi trenger noen sikre kjøp i tillegg til talenter som Good og Amalfitano. De navnene du nevner er gode, men vi vet ikke hvor mange av de vi får inn. Så jeg mener at om vi ikke får tak i f.eks Debucy og Douglas, så må vi se oss om etter lik kvalitet andre steder. Vi kan i alle fall ikke basere oss på å f.eks kjempe om CL eller komme langt i EL når vi har et mer krevende kampprogram og en stall som er mer eller mindre lik den i fjor, med unntak av noe daudkjøtt, et par ok innbyttere og en god keeper, som alle har forsvunnet ut døra.
Keep calm and put Shola on.

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3170 på: 06. Juli 2012, 12:47 »
Enig i stykke om Jonas. Men langtidskade?? Glemt at vi mistet saylor? Vil påstå Det kostet oss Champions league å miste han.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3171 på: 06. Juli 2012, 13:05 »
Tror også vi hadde gjort det bedre med en annen stopper enn Williamson i vår. Jada - han presterte bra siste del av vårsesongen - men han var også svært svak andre deler av sesongen. Taylor eller eventuelt en bedre stopper inn i januar kunne gjort forskjell.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3172 på: 06. Juli 2012, 13:14 »
Joda, men hvis Arsenal hadde hatt færre skader, så hadde de vært atskillig lengre foran oss på tabellen også... Den backrekka var skrall en periode.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3173 på: 06. Juli 2012, 13:15 »
Joda, men hvis Arsenal hadde hatt færre skader, så hadde de vært atskillig lengre foran oss på tabellen også... Den backrekka var skrall en periode.

Jada. Godt poeng. Litt enkelt å se på kun våre egne. Om det var noen vi kunne tatt var det vel Spurs - men 4. plass ville jo vært nytteløst uansett tilslutt.

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3174 på: 06. Juli 2012, 13:16 »
Enig i stykke om Jonas. Men langtidskade?? Glemt at vi mistet saylor? Vil påstå Det kostet oss Champions league å miste han.

Slipped my mind et sekund. Så klart var Saylor ute, og det kostet oss muligens CL, det har du helt rett i. Nå ble det ikke CL for 4.plass pga Chelski, men likevel...
Men de siste sesongene synes jeg vi har vært utrolig uheldige med skader, og i år var litt bedre enn tidligere. Uansett må vi få inn noen sikre ledd pga fare for skader og ikke minst at flere forsvinner til Afrikamesterskapet.

TegneserieSkjære

• Midtbaneanker
  • Toon till I die
    • Vis profil
« Svar #3175 på: 06. Juli 2012, 13:21 »
Meget spennende om medicalen med Gael Bigirimana stemmer! Skal visst foregår nå, ifølge plenty av rykter over hele fjøla. Lener meg dog mest på SkySports:
http://www1.skysports.com/football/news/12691/7872594/Magpies-medical-for-Bigirimana

Låta hans er klar også. "Bigi Bigi Bigi, can't you see - Sometimes your skills just hypnotize me!"
" Roads!? Where we`re going we dont need roads."
- Dr. Emmet Brown.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Simmi

• Gjest
« Svar #3176 på: 06. Juli 2012, 13:24 »
Only1united:

Vi er nok for det meste enige, ja. :) 4 kjøp vi vet kan gå rett inn i førsteelleveren/rotasjonssystemet er det vi trenger :) Noen risikoer selvfølgelig - men sånn må det nesten bli hvis vi skal satse litt på talentene våre.

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3177 på: 06. Juli 2012, 13:32 »
Jeg sier 4 + 1-2 talenter/spillere vi ikke vet hva kan levere  8) Men ja, vi er nok stort sett enige her  :thumbu:

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #3178 på: 06. Juli 2012, 15:15 »

:frenetisk:

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892