20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759726 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #3135 på: 04. Juli 2012, 22:37 »
@shiteseats påstår å ha ei kilde i klubben som seier at Newcastle skal ha ein spiller på medical fredag.

Ta det med eit tonn salt, og vuder sjølv kor mykje du vil legge i det. (er trosalt twitter  :P )

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3136 på: 04. Juli 2012, 22:43 »
 :smith: - "Heeei heeeei, just in case you`ve forgotten me"

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3137 på: 04. Juli 2012, 22:47 »
Smith er kontraktløs han. :)

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3138 på: 05. Juli 2012, 07:50 »
Smith er kontraktløs han. :)

Perfekt for oss då ;)

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3139 på: 05. Juli 2012, 09:39 »
The Sun melder at Newcastle defender Danny Simpson is poised for a £2m move to Premier League new boys Reading.

Vil gjerne drøye den overgangen til vi har en ny forsvarer i stallen. Og er ikke £2m litt lite..? Greit, Simmo er ingen klasseback, men det er ikke stort man får for 2mill pund i fotballverden slik den er i dag.

Mer skremmende at Daily Express skriver at Manchester United are weighing up a double move for Newcastle pair Demba Ba and Cheick Tiote.  :nervøs:

Og nå er Forster klar for Celtic på permanent basis. Damnit.
« Siste redigering: 05. Juli 2012, 10:46 av only1united »
Keep calm and put Shola on.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3140 på: 05. Juli 2012, 10:54 »
Begynner å bli mangen ut og ingen inn fortiden! Vi bør ha minst 6-7 inn innen 31 august!

trondie

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3141 på: 05. Juli 2012, 11:36 »
6-7 faktisk....fornøyd om vi får inn 2-3 KLASSE spillera eg. Talanter har vi jo en del av foreløbigt. Og dei vil sannsynlig vis komme fleire av og på sikt, med newcadtle sin satsing.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #3142 på: 05. Juli 2012, 12:10 »
6-7 faktisk....fornøyd om vi får inn 2-3 KLASSE spillera eg. Talanter har vi jo en del av foreløbigt. Og dei vil sannsynlig vis komme fleire av og på sikt, med newcadtle sin satsing.

Skal vi ha ambisjoner om å gjøre det bra i EL så må vi fylle opp stallen en del. Ser fra i fjor, så var vi ganske heldig med lite skader på sentrale spillere, det kan fort snu seg i år og da må vi ha dobbel dekning på en del plasser, i tillegg til at de som kommer inn kan levere en like god innsats som de 11 på banen.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #3143 på: 05. Juli 2012, 12:48 »
Helt enig med Roblee. Hver gang folk skriver at vi må ha "minst 5-6-7 spillere inn", så ler jeg for meg selv og tenker; det kommer da aldri til å skje... Men vi må snart innse at vi kom på 5.plass forrige sesong, med en uhyre tynn stall (i forhold til lagene rundt). Har vi ambisjoner om å oppnå samme plassering kan vi ikke SELGE mer enn vi KJØPER. Jeg tror ikke vi kjøper 6-7 spillere før 31 august, det virker totalt usannsynlig for meg. Men tanken om at Ashley vil ha et income-år kryper innover meg. Selger Best, Guthrie, Simpson + slipper en drøss av lønninger pga kontraktslutt, i tillegg til få nye spillere inn. Jeg ser at datoen er 5 juli og at det er lang tid igjen, men poenget mitt er: Hvis vi skal ha ambisjoner om å gjøre det like bra eller bedre, trenger vi ikke da bredde i stallen? Hvor mange spillere skal til for at vi kan si at vi har brukbar bredde etter ambisjonene? Jeg mener 6-7 spillere.
« Siste redigering: 05. Juli 2012, 12:50 av Anders Nordeide »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3144 på: 05. Juli 2012, 13:08 »
Kommer litt an på hvem som drar ut. Smith trenger for eksempel ikke å erstattes da han uansett ikke var i nærheten av førstelaget etterhvert. Men spillere som Guthrie og Simpson må erstattes. Da helst av noen bedre. Det er jo også et faktum at vi spiller EL denne sesongen - hvilket krever langt mer av stallen vår enn forrige sesong. Stallen vi hadde denne sesongen ville ikke klart 5. plass med EL-spill, det er jeg ganske sikker på. For tynt besatt på endel plasse, spesielt i forsvar er det mye å hente.
Kommende sesong er vi avhengig av at unge spillere som Abeid, Fergie, Sammy og Obertan eksempelvis tar steg. De vil nok få nok av sjanser i EL. Samtidig må vi gjøre 4-5 kvalitetskjøp som styrker førstelaget.

...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3145 på: 05. Juli 2012, 13:25 »
Vi er nødt til å ha inn ganske mange. I fjor var første sesongen på mange år at vi ikke var plaget med skader på viktige spillere i store deler av sesongen eller at viktige ledd ble solgt underveis. Og da ser vi hva resultatet blir - jo, en sterk 5.plass. Skal vi ha mulighet til å klare det samme igjen er vi nødt til å handle mer enn 2-3 spillere. Kristoffer har rett i at vi ikke trenger å erstatte Smith, Guthrie, Løva og andre som ikke spilte i fjor. Men vi kan ikke ha 12-13 spillere som er gode nok til å være på banen, mens resten knapt nok har satt sine bein i en førstelagsstall. Guthrie for eksempel - greit nok at han ikke spilte ofte for oss, men det er sikrere å ha i alle fall noen av hans kaliber på benken enn noen som kommer rett fra juniorstallen. Vi må vite at vi har minst 15-16 spillere som takler nivået og kan prestere når det trengs.
5-6-7 spillere er nok akkurat det vi trenger inn i sommer om vi skal klare å hevde oss i EL og samtidig kjempe om topp 4 neste år. Ikke bare topp 4, men om vi skal klare EL er vi nødt til å ha inn så mange.

Simmi

• Gjest
« Svar #3146 på: 05. Juli 2012, 13:46 »
Jeg er uenig i at vi trenger 5-6 kjøp, 4 holder (Med mindre vi må selge unna flere enn Simpson). Da får vi denne stallen:

Keeper:
Tim Krul
Rob Elliot

Ikke veldig god dekning, men Krul er sjeldent skadet.

Forsvar:
Simpson
Debuchy
Williamson
Saylor
Coloccini
Douglas
Raylor
Santon
Tavernier

Her er det for tynt. Får vi inn en høyreback, så er mye gjort, uavhengig av om Simpson stikker eller ei. Shane Ferguson kan jo også spille back. Midtstopper bør vi også ha, med mindre Good viser seg å være en fantastisk spiller.

Sentral midtbane:
Tiote
Cabaye
Gosling
Abeid
Vuckic
Jonas
Anita

Vi har seks spillere som kan brukes i dette leddet. Det er god dekning det, men når halvparten er unge spillere uten så veldig mye erfaring, er det for tynt. Når vi legger til at Jonas ofte spiller ving, må vi forsterke. Anita inn og jeg er fornøyd.

Ving:
Ben Arfa
Amalfitano
Marveaux
Obertan
Sammy Ameobi
Shane Ferguson

Vingene er det knyttet en del spenning rundt. Er Amalfitano god nok? Vil Marveaux holde seg skadefri? Vil Obertan være like ræva som i fjor? Selv om det er en del usikkerhetsmomenter mener jeg at vi ikke trenger forsterkninger, da også Ba og Jonas kan brukes her.

Spiss:
Pappis Cisse
Shola Ameobi
Demba Ba
Kevin Gameiro

Her trenger vi en ny spiller. 3 spisser er ikke nok hvis vi velger å spille 4-4-2. Det at Shola skal holdes langt unna førsteelleveren, må også tas med i betraktning. Få inn Gameiro/De Jong/en annen god spiller og vi er godt nok besatt.

2 Keepere
9 Forsvarsspillere (Hvis Simpson stikker)
7 Sentral Midt
6 Vinger
4 Spisser

= en stall på 27, hvor også mange kan spille i ulike posisjoner. Ja, det er en del spillere vi er usikre på og da spesielt unggutta, men jeg mener allikevel at dette er en bred nok stall til å takle Europaligaen, Cuper og PL.
« Siste redigering: 05. Juli 2012, 13:48 av Simmi »

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3147 på: 05. Juli 2012, 14:00 »
Har vi signert good???

only1united

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #3148 på: 05. Juli 2012, 14:01 »
Jeg er uenig i at vi trenger 5-6 kjøp, 4 holder (Med mindre vi må selge unna flere enn Simpson). Da får vi denne stallen:

Keeper:
Tim Krul
Rob Elliot

Ikke veldig god dekning, men Krul er sjeldent skadet.

Forsvar:
Simpson
Debuchy
Williamson
Saylor
Coloccini
Douglas
Raylor
Santon
Tavernier

Her er det for tynt. Får vi inn en høyreback, så er mye gjort, uavhengig av om Simpson stikker eller ei. Shane Ferguson kan jo også spille back. Midtstopper bør vi også ha, med mindre Good viser seg å være en fantastisk spiller.

Sentral midtbane:
Tiote
Cabaye
Gosling
Abeid
Vuckic
Jonas
Anita

Vi har seks spillere som kan brukes i dette leddet. Det er god dekning det, men når halvparten er unge spillere uten så veldig mye erfaring, er det for tynt. Når vi legger til at Jonas ofte spiller ving, må vi forsterke. Anita inn og jeg er fornøyd.

Ving:
Ben Arfa
Amalfitano
Marveaux
Obertan
Sammy Ameobi
Shane Ferguson

Vingene er det knyttet en del spenning rundt. Er Amalfitano god nok? Vil Marveaux holde seg skadefri? Vil Obertan være like ræva som i fjor? Selv om det er en del usikkerhetsmomenter mener jeg at vi ikke trenger forsterkninger, da også Ba og Jonas kan brukes her.

Spiss:
Pappis Cisse
Shola Ameobi
Demba Ba
Kevin Gameiro

Her trenger vi en ny spiller. 3 spisser er ikke nok hvis vi velger å spille 4-4-2. Det at Shola skal holdes langt unna førsteelleveren, må også tas med i betraktning. Få inn Gameiro/De Jong/en annen god spiller og vi er godt nok besatt.

2 Keepere
9 Forsvarsspillere (Hvis Simpson stikker)
7 Sentral Midt
6 Vinger
4 Spisser

= en stall på 27, hvor også mange kan spille i ulike posisjoner. Ja, det er en del spillere vi er usikre på og da spesielt unggutta, men jeg mener allikevel at dette er en bred nok stall til å takle Europaligaen, Cuper og PL.

Hvis Krul blir skadet sliter vi.

Willi, Simmo og Tavernier holder ikke mål. Debuchy og Douglas aner vi ikke om vi får inn, men enig i at hvis vi får inn begge er det bra dekning i forsvar. Good... Vi får se om han er like bra som navnet tilsier.

Gosling, Abeid og Vuckic mener jeg alle er usikre kort på sentral som vi vet alt for lite om til å kunne si at de er et godt bidrag til stallen. Jonas spiller som du sier ofte ving, og jeg mener vel egentlig at også han er moden for utskiftning... Har stagnert de siste årene og utvikler seg ikke lenger som spiller. Det holder ikke når han ikke er på et høyere nivå.

Marveaux og Obertan må prestere hvis vi skal ha god dekning på ving. Sammy og Shane er fortsatt veldig uferdige som spillere. Amalfitano vet vi per i dag ikke om kan hevde seg i PL. Kanskje, kanskje ikke. Usikkert her også.

På topp er det bare Ba og Cissè som er sikkerstikk av de vi har i skrivende stund. Ameobi er en fighter og blør for drakta, men han holder ikke mål om vi skal ha ambisjoner om å komme like høyt i år. Gameiro blir spennende om han kommer til klubben, men hvem vet hva som skjer her.

MLerbakk

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3149 på: 05. Juli 2012, 14:01 »
Simmi: