20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2012  (Lest 759847 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2012
« Svar #2640 på: 12. Juni 2012, 11:21 »

Men jeg synes han var VELDIG svak defensivt. Og jeg synes tross alt hovedoppgavene til en forsvarsspiller er nettopp å forsvare seg. Hindre motstanderen i å få sjanser og scoringer. Hadde dommeren vært bedre, hadde han gitt bort flere frispark som England kunne utnyttet.

Det er nesten så jeg synes det er bedre å rygge, enn å gi bort frispark på 16-meterstreken.

Men jeg har aldri sett Debuchy før. Og han skal i rettferdighetens navn få to kamper til på å overbevise meg om at jeg tar fullstendig feil, og at mine bekymringer er grunnløse. Uansett om han blir Newcastle-spiller eller ikke.

Vi må ha sett en annen kamp, fordi jeg synes han var ok defensivt og genial offensivt.

Og jeg ser flere medier og andre trekker han frem som MoM i går.

Men du ser tydeligvis noe som vi andre ikke legger merke til.

snkz

• Kaptein
    • Vis profil

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2642 på: 12. Juni 2012, 12:30 »
Debuchy var veldig god offensivt igår, og helt ok i forsvar. Kanskje vel offensiv til tider, men samtidig låg England så lavt at Frankrike kunne sende mange folk opp i banen. Uansett så er vi nødt til å få i gang backspillet offensivt neste sesong. Høgresiden der med Perch og Simpson har vert helt død hele sesongen. Om Debuchy er god i forsvar er jeg ikke helt sikker på enda, men samtidig om vi får inn en rask midtstopper ala Douglas så blir det flere muligheter for at backene kan ta seg litt mer frihet enn det de har hatt til nå.

Anders Nordeide

• Supersub
  • Newcastle United - One Toon - Howay the lads!
    • Vis profil
« Svar #2643 på: 12. Juni 2012, 14:10 »
Ang Debuchy. Det kan da ikke være vanskelig å være en god defensiv back om man ikke blir med i angrep? Hvis han aldri tok et offensivt løp, og hans eneste oppgave som forsvarsspiller var å hindre motstanderen i å skore mål, hadde han sett utrolig bra ut defensivt. Synes det er merkelig Å kritisere hans defensive ferdigheter med at han var med i angrep. England forsvarte seg med mange spillere på egen banehalvdel i store deler av kampen. Frankrike hadde 0 ettertrykk i kontringene og Benzema ble mye alene inn i boksen. Hvordan hadde det da sett ut om også Debuchy som kom til flere innlegg ikke hadde vært med opp langs høyrekanten? Sjangsefattig. I EM og PL bør en back være mer enn en defensiv forsvarspiller. I de forsvarssituasjonene klarte han seg godt, taklet og lagde frispark i steden for å ta en simpson og rygge helt inn i 16. God fotballspiller som gjorde en god kamp mot England i EM.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2644 på: 12. Juni 2012, 14:22 »

Men jeg synes han var VELDIG svak defensivt. Og jeg synes tross alt hovedoppgavene til en forsvarsspiller er nettopp å forsvare seg. Hindre motstanderen i å få sjanser og scoringer. Hadde dommeren vært bedre, hadde han gitt bort flere frispark som England kunne utnyttet.

Det er nesten så jeg synes det er bedre å rygge, enn å gi bort frispark på 16-meterstreken.

Men jeg har aldri sett Debuchy før. Og han skal i rettferdighetens navn få to kamper til på å overbevise meg om at jeg tar fullstendig feil, og at mine bekymringer er grunnløse. Uansett om han blir Newcastle-spiller eller ikke.

Vi må ha sett en annen kamp, fordi jeg synes han var ok defensivt og genial offensivt.

Det er godt mulig at jeg bare la ekstra godt merke til hans mer klønete opptredener, og ikke la merke til de gangene han faktisk gjorde noe bra. Jeg er bare skeptisk for hvordan en så offensiv back som Debuchy vil fungere med en minst like offensiv back på den andre siden, og med Hatem Ben Arfa på kanten.

Jeg elsker offensive backer, men dessverre har jeg litt for god erfaring med de som enten er brilliante offensivt, og bortimot udugelig defensivt. Eller de som er fantastiske defensivt, og har trebein offensivt. Jeg har til gode å oppleve en virkelig god toveis back, om man kan kalle det, det.
Debuchy ser også ut til å være litt mye Roberto Carlos, og litt lite Paolo Maldini, om noen skjønner hva jeg mener.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2645 på: 12. Juni 2012, 14:32 »

Det er godt mulig at jeg bare la ekstra godt merke til hans mer klønete opptredener, og ikke la merke til de gangene han faktisk gjorde noe bra. Jeg er bare skeptisk for hvordan en så offensiv back som Debuchy vil fungere med en minst like offensiv back på den andre siden, og med Hatem Ben Arfa på kanten.

Jeg elsker offensive backer, men dessverre har jeg litt for god erfaring med de som enten er brilliante offensivt, og bortimot udugelig defensivt. Eller de som er fantastiske defensivt, og har trebein offensivt. Jeg har til gode å oppleve en virkelig god toveis back, om man kan kalle det, det.
Debuchy ser også ut til å være litt mye Roberto Carlos, og litt lite Paolo Maldini, om noen skjønner hva jeg mener.
Eg lure òg på ka kamp du har sett?? debuchy var jo heilt enorm på å bryte opp kontringspillet til englad, tok dei i oppspillingsfasen gang på gang og gjorde den defansive jobben jevli bra når frankrike var oppe på cornera. kan ikkje huske å ha sett ei einaste, klønete innvolvering fra debuchy som du seier. Han var òg en av dei spelarane som skapte noke kontkret på eit litt tamt frankrike òg. Ingen tvil om at det er stor klasse over han, vil faktisk samanlikne han med enrique. Like god både frammover og bakover
- carry on!

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2646 på: 12. Juni 2012, 14:42 »
Husk at vi har Tiote da som uten problemer kan falle ned og skape balanse om Debuchy går opp.

Eller enda enklere, Pardew kan be han roe ned og time løpene sine bedre og redusere dem! Synes det er idiotisk å lage et stort problem utav dette som kan løses så enkelt...

snkz

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2647 på: 12. Juni 2012, 15:02 »
Jepp, jeg synes Debuchy var klasse før i går og han brukte bare gårsdagen på å overbevise meg enda mer!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2648 på: 12. Juni 2012, 15:02 »
Human: Ikke sammenlign Enrique med Deubuchy. Debuchy er mye, myyyye bedre enn Enrique fremover. Enriques styrke er det defensive spillet, når han har hodet på rett plass.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2649 på: 12. Juni 2012, 22:57 »
Du er jo da også ekstremt fæl med å undervurdere Jose sine offensive bidrag, spesielt etter at han ble LFC-spiller. Selv om han ikke er verdensklasse offensivt som han er bakover - er han fortsatt god offensivt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2650 på: 13. Juni 2012, 08:32 »
Du er jo da også ekstremt fæl med å undervurdere Jose sine offensive bidrag, spesielt etter at han ble LFC-spiller. Selv om han ikke er verdensklasse offensivt som han er bakover - er han fortsatt god offensivt.

Hvis du sjekker innleggene mine gjennom tiden vil du finne at jeg alltid har vært kritisk til Enriques offensive bidrag. En god back for meg offensivt er en som tar de rette løpene til rett tid, en som sentrer til rett tid og en som er i stand til å legge inn. Enrique har ikke disse styrkene etter min mening. Han har få assist, men i tillegg er han i for liten grad del i det oppbyggende spillet i angrepene: 3 manns assist/ tar løp som åpner opp rom/gode offensive pasninger. Jeg er også uenig i at  han er  verdensklasse i hele sitt defensive spill: På sitt beste kan han være det ja. Likevel har Enrique, i en alder av snart 27, ennå til gode å levere godt en hel sesong. Han var dårlig for oss etter jul og han hadde en dårlig sesongavslutning for LFC. I tillegg har han fortsatt svakheter i plasseringsspillet. Men mann mot mann defensivt er han verdensklasse, det er jeg enig i.

Om Enrique hadde vært verdensklasse defensivt og god offensivt som du hevder Kristoffer så kan det hende det hadde blitt funnet plass til ham i den spanske troppen også... ;)
« Siste redigering: 13. Juni 2012, 08:44 av Thomas »

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2651 på: 13. Juni 2012, 09:28 »
Hvis du skal bruke antall assist som er argument mot Enrique så bør du sjekke statistikken til Debuchy også... 5 assist på 181 starter i Ligue 1.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2652 på: 13. Juni 2012, 09:44 »
Hvis du skal bruke antall assist som er argument mot Enrique så bør du sjekke statistikken til Debuchy også... 5 assist på 181 starter i Ligue 1.

Da bør du lese resten av innlegget mitt også...Jeg forventer ikke at Enrique skal ha innleggsfoten til Baines..Det er snakk om hans evne til å gjøre de rette valgene offensivt på andre måter: Cole har også få assist, men han har alltid vært flink til å involvere seg offensivt ellers. Dvs gode pasninger inn i boks eller rundt motstanderens 16 m,  løp rundt boksen som tar med seg motspillere og åpner opp rom for andre. Ekottos ballfordelingsegenskaper fra back er et annet eksempel. Fra sin backposisjon er han i stand til å vri spillet og sette i gang et angrep med strøkne pasninger. Alle disse egenskapene i det offensive spillet mangler Enrique mener jeg. Han har en tendens til å få skylapper eller gjøre de gale valgene både når det gjelder pasninger og bevegelser når han nærmer seg motstanderens 16m..   Disse tingene kommer ikke med på statistikken, men kan likevel være en viktig den av det oppbyggende spillet.
« Siste redigering: 13. Juni 2012, 09:46 av Thomas »

alop123

• Midtbaneanker
  • It only takes a second to score a goal...
    • Vis profil
« Svar #2654 på: 13. Juni 2012, 14:19 »
Debuchy hadde aldri gått på så mange offansive løp om det ikkje er for slik Frankrike vil spille fotball, da hadde han vel strengt tatt fått beskjed av Blanc og holde seg tilbake! Når det er sagt er Pardew ein mester i deffansiv organisering, og Debuchy er ein såpass god spiller at han klarer fint å innrette seg slik Pardew vil han skal spille! Folk klager over kor lite offansive bidrag f.eks Simpson kommer med, og nå er Debuchy fór offansiv?(noe som kan justeres) Noen folk må berre klage fordi det ligger i naturen deiras. Me e dritheldig om me får Debuchy, punktum!
Venter i spenning...